[CENTRAAL] Resultaat topic paarden tekenen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

susupluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:28

ben even even bezig met het paardje van rocymax. hier een beginnetje:

Afbeelding

zoals ik al zei het is een beginnetje ik heb gezien dat de buik en de rug wat korter moeten. maar ik heb nog niet veel vaker zo paarden getekend. maar tips zijn altijd welkom!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:34

Ik zie er toch wel al duidelijk mijn Huugje in hoor!! /3 ik vind het hartstikke leuk dat je deze uitdaging aangaat :j

susupluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 16:14

hij is af! al mogen jullie nog allerlei tips geven. :P

Afbeelding

zoals je op de foto ziet heb ik zijn achterhand helemaal aan gepast. op de foto zie je heel duidelijk deze streep, maar in het echt zie je het nauwlijks.
dit is trauwens getekend op a3 :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 16:26

Dankjewel Susupluus :D Hij is leuk geworden!!!!Ik herken er zeer zeker Huugje wel in!!!!

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 16:30

Ik vind de achterbeentjes een beetje dun maar verder wel leuk gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 01:48

Mooi, susupluus! Leuk dat je er ook een achtergrond bij hebt getekend :j .

Hier weer eentje van mij (en ik schaam me er een beetje voor, hihi :o )
Afbeelding
Pony Diesel en zijn bijrijdster, voor bokker bont_jump
Pastel op A4-formaat

Het was mijn eerste poging tot mens tekenen ooit en dat is wel te zien, faaaal :o . Het moest vrij snel tussen allerlei andere drukte door, dus helaas is het niet geworden wat ik hoopte. Over de pony ben ik aardig tevreden, maar het meisje lijkt totaal niet en door de slechte foto lijkt ze ook nog eens knetterscheel, hihi. Eerst maar even flink oefenen op mensen tekenen voordat ik het weer voor iemand anders probeer :j

Verder heb ik nog een andere tekening gemaakt, maar omdat het om een hond gaat heb ik die in het topic tekeningen van overige dieren geplaatst. Ook het tekenen van een hond was iets nieuws voor me en minstens even moeilijk, pfoeh! Maar wel leuke uitdagingen! :j

Kritiek, tips & tricks? Ik hoor ze graag :D

ThinkAgain

Re: [CENTRAAL] Resultaat topic paarden tekenen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 10:07

stel je niet aan haha, hij is supermooi geworden! Ik zie mezelf nog niet zo mensen tekenen en ik heb er toch al vrij vaak mee geoefend!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:02

Schamen dáarvoor? :wow:
Hij is heel erg gaaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:45

Bedankt allebei! Maar als jullie de foto zien dan lijkt het echt totaal niet, mhihi! :o

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:08

Ik vind het schilderij prachtig!! <3 Hoe is de foto dan??

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:22

Wow, vind het twee waanzinnige tekeningen loveshadow! Petje af!!
En dat meisje is heel goed gelukt. Kijkt totaal niet scheel of iets. Gewoon goede verhoudingen. En tjah, een mens waarheidsgetrouw natekenen is een vak op zich, maar vind het een toptekening geworden!! Ik hou van de kleine kriebeltjes die erin zitten. :D
De tekening van de hond is ook supermooi geworden! Heel mooi van kleur en glans.

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:16

De tekening van de hond vind ik heel erg mooi loveshadow! Heel goed gedaan, hij springt zowat van het beeld af! Ik heb zelf laatst ook voor de 2e x een hond getekend, en het is best moeilijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 18:51

Bedankt allemaal! Ik heb met beide tekeningen eindeloos geworsteld, heel fijn om te horen dat jullie het mooi vinden!
rocymax, hij was bedoeld als cadeautje voor de bijrijdster, dus ik weet niet of ik de foto mag plaatsen. Ik zal het vanavond even navragen :j

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 23:31

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 23:40

mentjuh, ik ben niet zo weg van de compositie maar ik vind het wel heel erg mooi getekend! Hoewel er een paar dingetjes in het hoofd niet helemaal lijken te kloppen (trek een denkbeeldig horizontaal lijntje door de neusgaten en eentje door de oren - ze staan op een andere manier schuin), stoort het me totaal niet. Mooi oog, mooi hoofdstel, mooi hoofd... Ook leuk dat je het lijf minder in detail hebt uitgewerkt. Mooi gedaan!

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 23:58

dankje voor de reactie lovesshadow en dankje voor de tips :D

susupluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 19:40

rianne 12: nog bedankt voor de tip/commentaar.
het paard van d-destany:
(beetje rare oren maar wilde hem toch laten zien)
Afbeelding

en de paardjes van jasia:
Afbeelding

allebei gemaakt op ong. a3 formaat.

tips en commentaar zijn van harte welkom!

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 00:45

ik vind ze nog een beetje simplistisch, ze missen wat details. En misschien kun je proberen met raster te werken ivm verhoudingen, want die kloppen nog niet helemaal :)

susupluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 08:12

Bedankt voor de tips! Ga ze de volgende keer wat verder uitwerken. Waar haal je
Zo'n raster en hoe werkt dat? Want ik heb er zelf nog nooit wat mee gedaan. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 11:11

Aaah die tweede is lief! Ik vind de neus van de eerste tekening erg goed gelukt en de uitdrukking van het oog van de tweede :j . Maar kijk nog maar eens goed naar een paardenoog - daar zit in werkelijkheid veel meer kleurverschil in. Een langgerekte en donkere pupil, omringd door een (vaak bruine) iris waarin ook kleurverschil zit door de bolling van het oog. Soms is nog een stukje wit te zien van het oogwit. Rondom de oogbol zit natuurlijk de oogkas, die ook veel leuke rimpetjes en dingetjes heeft. Door wat meer op die details te letten wordt je tekening realistischer :)

Een raster kun je misschien wel met een computerprogramma doen, maar je kunt 'm ook zelf tekenen. *klik* Dit is een raster. Je kunt het over het printje van je foto tekenen en ook op je lege tekenpapier. Een raster kan je helpen met goede verhoudingen, omdat je bijvoorbeeld ziet dat de neus op ongeveer 1/4 van het hokje rechtsbovenin begint, etc. Als je aan het oefenen bent dan zou ik gewoon lekker doorgaan met het tekenen zonder raster zodat je zelf de verhoudingen goed in de vingers krijgt, maar bij opdrachten is het wel handig omdat je dan weet dat alles klopt :j

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 11:17

loveshadow: doe even normaal :oo
je daarvoor schamen, ik zou zeggen dikke respect voor die 2 tekeningen :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 11:20

Haha Bitje, ik schrok me lam! :o Ik dacht eerst dat je doelde op mijn laatste reactie net boven jou. Ik dacht, zoiets raars zeg ik nou toch ook weer niet, hihi! Maar enorm bedankt voor je leuke compliment! :D

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 11:21

loveshadow schreef:
Haha Bitje, ik schrok me lam! :o Ik dacht eerst dat je doelde op mijn laatste reactie net boven jou. Ik dacht, zoiets raars zeg ik nou toch ook weer niet, hihi! Maar enorm bedankt voor je leuke compliment! :D

haha dat heb ik ook wel eens, gelukkig ben ik stiekem heel erg vriendelijk :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:35

Ik heb net heel enthousiast allemaal foto's opgeslagen en nu ben ik vergeten van wie ze zijn :') Nah ja, dat zoek ik later wel uit. Het gaat om een paard dat aan z'n achterbeen kriebelt, een paard van achter gefotografeerd en een zwartwit foto van een haflinger met een enorme voorpluk :D

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:38

_San87_ schreef:
Ik heb net heel enthousiast allemaal foto's opgeslagen en nu ben ik vergeten van wie ze zijn :') Nah ja, dat zoek ik later wel uit. Het gaat om een paard dat aan z'n achterbeen kriebelt, een paard van achter gefotografeerd en een zwartwit foto van een haflinger met een enorme voorpluk :D

Tip voor de volgende keer...bestand opslaan met de boktnaam erbij ;)