Libiris schreef:ik ga waarschijnlijk ook zaterdag naar dew kreadoe beurs, maar probeer mss vrijdag nog te gaan...wie weet kom ik je nog tegen
Wendy het begin is er en je gaat vanzelf moeilijkere dingen maken, eerst maar een beetje kijken hoe en wat je iets gebruikt.
Dat knijpkraaltje moet je plat "knijpen" met een tangetje, zodat deze klemt om jouw draadje en dan gaat ie er niet meer af, kijk anders nog eens bij dat voorbeeld dat ik je gestuurd had, volgens mij kon je daar ook op zien hoe dat moest...
ik ga nu voor een krulketting, vind die ook erg mooi, maar heb nog niet de juiste omschrijving, maar ik doe mijn best, weet iemand welke dikte draad ik daar voor nodig heb?
Gewoon gecoat staaldraad. Ik zou zelf 0,45mm nemen. Daar maak je krullen in door het draad tussen je vingers en met de achterkant/rand van een lepel het draad er door heen te halen. Dus net als dat je doet met zo'n kadolint om er een krul in te maken met een schaar/mesje maar wel heel voorzichtig want de coating mag niet beschadigen. Daarna kraaltjes erop rijgen. Je kunt zo veel strengen maken als je wilt. Let er wel op dat je niet te zware kralen neemt want dat houden de krullen niet.