[GAME] Een paard in 5 minuten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxxdonja

Re: [GAME] Een paard in 5 minuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 13:15

Als je een apart onemotion topic doet denk ik dat het gewone pen/potlood topic wegvalt... :P

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 13:18

Nee dat denk ik niet. Er zijn er nog genoeg die met potlood of pen tekenen. Het wordt wel een heel stuk rustiger, daar ben ik het mee eens...

Maar ik denk aan vagolijntje, wranglerbutt, fifill....
Er zijn er meer maar kan er zo ff niet op komen ;)

edit: kijk maar eens op de eerste paar pagina's
Laatst bijgewerkt door miek140 op 25-04-09 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 13:19

xxxdonja schreef:
Als je een apart onemotion topic doet denk ik dat het gewone pen/potlood topic wegvalt... :P

Dat zou kunnen maar denk ik niet. Er zijn aardig veel mensen die gewoon met pen/potlood/stift of iets anders tekenen.
En er zijn ook veel mensen die kijken om er van te leren en reactie's posten :)

Wat miek140 hierboven ookal aangeeft ^^ :)

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 13:22

Oke ik snap jullie.
Maar toch denk ik dat je het beter in een topic kunt doen, maar dan wel met serieuze tekeningen. Ik vind het juist leuk om te zien dat de ene heel knap kan tekenen op de pc en de andere met pen of potlood.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 13:24

Ik zie dat hier al een discussie gaande is.. even teruglezen hoor. :)

De bedoeling van dit topic is om een tekening te maken in 5 minuten. Deze tekening probeer je binnen de tijd zo 'goed' mogelijk te maken (bijv. anatomisch correct etc. ;) ), dit is een goede oefening; je hebt niet veel tijd voor details en je moét gewoon vrij snel schetsen. Het hoeft dus ook niet perfect.
Je zal merken dat hoe vaker je dit doet, hoe beter het gaat. Zo krijg je meer feeling voor wat je maakt, qua (ver)houdingen, uitdrukkingen enz.

Kleine cartoontjes zijn leuk, maar is niet per se de opzet van dit topic. Het sluit niet zozeer aan op het bovenstaande (tenminste, veel dingen die ik hier voorbij zie komen de laatste tijd dan. Natuurlijk kan je ook een cartoontje maken met wel de bovenstaande instelling).

Caiit schreef:
de eerste keer :D
mijn hoogzwangere merrie in de wei :+
in 3 min. heel snel afgeraffeld, ze heeft ook een beetje een lelijke kleur maarja :o

*Ik pak dit gewoon even als voorbeeld, niet naar deze persoon toe, maar het staat toevallig op deze pagina en is een voorbeeld van wat ik bedoel*
De opdracht is teken een paard in 5 minuten. Het werkje afraffelen in 3 minuten slaat dus nergens op, heeft niks met de opdracht te maken. Ik zie hier steeds vaker werkjes voorbij komen die of snelsnel zijn gemaakt en meer om het idee gaan dan om het tekenen. Of er zijn juist tekeningen die (veel te) uitgebreid zijn, met hele achtergronden etc; allemaal prima, maar dat is niet de intentie van dit topic. Het is een paard in 5 minuten, niet nog een boom en een weiland en een stal etc.
En "de achtergrond viel niet binnen de 5 min." is ook niet de bedoeling, het zijn niet voor niets 5 minuten. En een paard.
Je hoeft ook helemaal niet alles hier neer te zetten. Stel, je maakt 4 5-minutentekeningetjes, 2 ervan zijn niet zo mooi, 1 is heel mooi en de ander ook wel; dan zet je die laatste twee hier neer. Je kan elkaar ook helpen met commentaar; de bedoeling van dit topic is vooral dat de tekenaars er iets van kunnen leren. Het leuke aan deze opdracht is dat iedereen mee kan doen, en dat je niet supergoed hoeft te kunnen tekenen. Maar het moet wel bij het idee van het topic blijven. ;)

Er is een apart OneMotion-topic. Hier kan je je gewone, leuke en grappige tekeningetjes neerzetten. Tekeningtjes waar je langer dan 5 min. over hebt gedaan, of misschien wel minder, gewoon je eigen dingen: daar is dit topic niet voor bedoelt.

Hier mag je gebruik maken van alle materialen die je wilt. Wil je een paard tekenen in 5 min. met koffie, dan kan dan. Met potlood, met pen, met Photoshop.. OneMotion is een handig programma'tje, waar je erg leuk mee kan tekenen, een soort erg versimpelde versie van het brush-deel van Photoshop. Het is dus prima als je hier graag mee werkt, maar neem de regels en het idee van dit topic in acht. :)

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 13:27

perfect :D

Dankje fifill :) Ik was net bezig aan een pb naar je maar die zal ik dan maar afbreken ;)

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 13:28

Fantastisch gezegt :)!

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 13:29

Amen Fifill! :)

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 14:18

ik heb geprobeerd om iets te tekenen met lente, maar de tijd gaat zo snel dat er gewoon niks uitkomt :Y)
Ik durf het ook niet te plaatsen :+

Ik doe zo nog een poging!

ikkebenmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 14:22

Zo is het wel duidelijk :)
Lees nu een tijdje mee en heb stiekum zelf wel wat geprobeerd, nog even oefenen voor ik ook mee durf te plaatsen hier ;)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 14:39

Zo bedoelde ik het ook Fiffil :j
Voor mij hoeft dit topic niet voor alleen niet-digitale-werkjes te worden en één apart OneMotion want er zitten er hier ook een paar die prachtige digitale werkjes neerzetten in 5 minuten!

Maar het neerkwakken zonder echt bij de opdracht na te denken is gewoon een beetje zonde en nutteloos. Van sommige valt ook weinig te leren en er is ook amper nuttig commentaar op te geven ook :j
Maargoed... punt is wel duidelijk nu :D

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 15:58

Ik snap het.

succes allemaal, maar dan zal ik hier niets meer plaatsen
want het zal bij mij voorlopig toch nog lang niet anatomisch correct of zowieso van een bepaald niveau zijn

ik blijf iig wel kijken naar de resultaten!

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:19

Meestal heb ik geen inspiratie,zoals bij die van de verlate shetlander.Ik heb echt tig keer geprobeerd een mooie shetlander te tekenen maar ik zit gewoon ff in een tekendip.Dus maakte ik maar een cartoon.Ik zal voortaan de tijd er wel bijzetten(niet dat ik boven de 5 min ga,maar toch)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:46

Zo, met de nieuwe regels maar eens iets gemaakt zónder achtergrond en anatomisch zo goed mogelijk mijn best gedaan! Ben wel een beetje van de regels afgeweken, zag dat ik op 4.55 stond, dus wilde toen nog stipjes op z'n kont, maar toen ik daarmee klaar was, was het al 5.15. Dus, geen 5 minuten, maar ben toch wel tevreden met mijn tekeningetje. :j Benen kloppen niet echt, de verhoudingen waarschijnlijk ook niet echt, maargoed, ik teken verder nooit, mijn eerdere 5-minutes-tekeningen waren de eerste keren dat ik tekende. :P

Afbeelding

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 21:29

Goed geschreven Fiffill!
Ik zal voortaan ook wat beter nadenken voordat ik zomaar wat neerkwak. :j

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 13:02

Lente? Rondartelende veulens :j

Afbeelding

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:03

Erg mooi Bellarose met (Onemotion)? :)

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:37

Jup, bedankt :)

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:04

Van die veulentjes die dan zo lekker stuntelig op die hoooge benen staan, vind ik ook wel lente :)

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:23

Wranglerbutt schreef:
Mooie tekening Vagolijntje! +:)+
Hij lijkt trouwens sprekend op de tuiger die mijn Paintmerrie het hof maakt :D

ok hahaha grappig dit kwam direct in me op nadat mn merrie voor het eerstw eer naar buiten ging die ging direct zo rond paraderen :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:27

even over de discussie ik vind het een goed ding ik ging over op om omdat het makkelijker is niet inscannen etc en daardoor werd het meer teken film beestjes terwijl ik hier eerst terecht kwam om beter te leren tekenen dus vanaf nu goed onderbouwde paarden hahaha

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 17:54

Fiffill schreef:
Ik zie dat hier al een discussie gaande is.. even teruglezen hoor. :)

De bedoeling van dit topic is om een tekening te maken in 5 minuten. Deze tekening probeer je binnen de tijd zo 'goed' mogelijk te maken (bijv. anatomisch correct etc. ;) ), dit is een goede oefening; je hebt niet veel tijd voor details en je moét gewoon vrij snel schetsen. Het hoeft dus ook niet perfect.
Je zal merken dat hoe vaker je dit doet, hoe beter het gaat. Zo krijg je meer feeling voor wat je maakt, qua (ver)houdingen, uitdrukkingen enz. [...] Hier mag je gebruik maken van alle materialen die je wilt. Wil je een paard tekenen in 5 min. met koffie, dan kan dan. Met potlood, met pen, met Photoshop.. OneMotion is een handig programma'tje, waar je erg leuk mee kan tekenen, een soort erg versimpelde versie van het brush-deel van Photoshop. Het is dus prima als je hier graag mee werkt, maar neem de regels en het idee van dit topic in acht. :)

_/-\o_ Petje af, hoe je dat zegt :) . Ik zal voortaan proberen om serieuzere tekeningen te maken ;)

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 18:13

Heb iets met jonge vogeltjes/kuikentjes O:)
Afbeelding
ps: heb gesmokkeld, duurde 5 min 47 sec. :')

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 18:41

Bellarose heel leuk :D (maar volgens mij klopt t niet helemaal hoe de benen staan bij t Rondartelende veulen)

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:24

ik haat onze scanner :( ik moet alles eerst 10x overtrekken voordat ie t kan zien en dan word ie nog lelijker dan ie al was :P