[VER] mijn vriend is geen crimineel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

neetoch

Re: [VER] mijn vriend is geen crimineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 12:53

Nope had het verkeerd onthouden zie ik:

Dan heb ik een grandioos idee. Ik haal het kaartje uit de camera en bedenk dat ik een soortgelijk kaartje moet kopen. Deze breek ik door tweeën en daar maak ik foto's van. Dan houdt ik de beelden voor mijzelf mocht ik dat ooit nodig hebben en laat ik de foto's zien van het gebroken kaartje mocht iemand er ooit om vragen.

Gelukkig is het winkelcentrum vlakbij de camping en redt ik het lopende af zo'n kaartje te kopen. Lopende door de straten voel ik mij vrij. Vrij van mijn ouders en vrij van Jeff. Ergens bevalt mij dit wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 13:39

Top dat jullie zo goed opletten idd, een paar lezers hadden het gewoon goed! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 14:12

P.s weet iemand hoe je mijn onderschrift zo kan wijzigen dat mensen kunnen klikken op dit verhaal?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 14:12

Talietjuh schreef:
P.s weet iemand hoe je mijn onderschrift zo kan wijzigen dat mensen kunnen klikken op dit verhaal?

Ik maak het voor je en PB het naar je zo meteen.

Done met uitleg, dus je kunt aan de slag. Bij vragen pb maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 14:31

"We willen dat jij eerst de camera terug brengt", zegt Jurgen resoluut.

"Heb je hem bij je? " vraagt Claire

"Kom, laten we eerst rustig wat drinken, dan bespreken we gelijk wie wanneer de camera van mij overneemt straks." probeer ik zo zelfverzekerd mogelijk te klinken.

"Heb je hem bij je dan?"vraagt Claire weer. Haar ogen spuwen vuur, zo kwaad is ze.

"Ik lust wel thee," zeg ik terwijl ik naar de bestekla loop. "Dat regelen we zelf wel", hoor ik.

Jurgen houdt mij tegen en gebiedt mij te gaan zitten. Balen! Ik was er bijna..

Dan loopt Claire naar de keuken. Als ze maar niet het kaartje ziet.. Ze pakt twee bekers en zet het koffie-apparaat aan. Hopelijk vergeet ze de lepeltjes zodat ik alsnog eentje uit de la kan proberen te pakken bedenk ik.

Dan doet ze de waterkoker aan. "Wil je zelf geen koffie?" hoor ik Jurgen vragen terwijl hij gewoon in de Chalet een sigaret aan steekt. "Volgens mij mag je niet binnen roken?" vraag ik zo vriendelijk mogelijk.

"Als het aan mij ligt steek ik dit hele pleurisding in de fik als het huis af is." reageert Jurgen nors. Ondertussen probeer zo onopvallend mogelijk Claire in de gaten te houden.

Er wordt dus een huis gebouwd voor Jurgen, bedenk ik. Dan komt Claire erbij zitten. Snel sta ik op en loop ik naar de la." Wat doe je?" hoor ik haar verbaast roepen. Snel trek ik de la open en zeg ik dat ik alvast de lepeltjes pak. Ik glimlach vriendelijk en zoek ondertussen met mijn hand naar het kaartje...

Ik voel en ik voel.. maar de la is leeg! Dan zie ik Claire glimlachen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 14:37

pien_2010 schreef:
Talietjuh schreef:

Ik maak het voor je en PB het naar je zo meteen.

Done met uitleg, dus je kunt aan de slag. Bij vragen pb maar.

*\o/* Het is gelukt, dankje!

Ik pb even terug. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:03

"Wat zoek je Fleur," zegt ze op geniepige toon. "Zoek je soms deze?"

Dan houdt ze het kaartje omhoog en zie ik dat ze deze idd al gevonden heeft...

"Dat is mijn kaartje," zeg ik terwijl ik de camera uit mijn tas vis. "Kijk maar dit is jouw camera met jouw kaartje erin," Ondertussen klik ik het kaartje eruit.

"Hier staan alle beelden op", zeg ik, terwijl ik het kaartje uit de camera klik. "Jij krijgt de camera met jouw kaartje terug als ik mijn kaartje terug krijg"

Claire haar vrolijke blik veranderd "Hier met de camera!" schreeuwt ze

"Ik geef hem je, maar eerst mijn kaartje!" antwoord ik.

"Echt niet, ik maak hem stuk als je hem niet nu geeft! ", schreeuwt Claire

Dan bedenk ik dat het maar beter is om weg te gaan. Komt Claire erachter dat er niks op mijn kaartje staat wordt ze woest..

Ik wil opstaan maar zie ondertussen dat Jurgen zijn pistool erbij gepakt heeft...

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:11

Ooooh TS wat ben jij een ster in cliffhangers te maken! :( :j

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:11

Jeetje Fleur, zo dom dit

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:14

Gezellig kopje koffie om 8.00 :+

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:37

Ghehehe ze zien er niet bedreigend uit.. en dan heeft ie ineens toch een pistool, ben benieuwd hoe dit nu weer afloopt!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 16:27

omg

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 16:46

Hoe krijgt Streep het toch voor elkaar _O-

Lekker spannend weer Ts. Heerlijk lezen op deze regenachtige middag :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 20:55

Hoi lezers,

Zojuist ging ik even bij mijn tipeenmod berichten kijken. En wat vond ik: in 2005 heb ik al eerder dit verhaal proberen te schrijven! Aan de mod heb ik gevraagd onderstaand stuk te verwijderen. Wat ik vooral heel gaaf vind is dat de titel exact hetzelfde is! En ik dacht nog wel dat ik deze pas dit jaar verzonnen had toen ik dit topic opende. Hierbij het stukje uit 2005:

Afbeelding

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 23:15

Je manier van schijven is duidelijk verbeterd. Bij zoon stuk zou ik stiekem niet meer verder lezen

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 08:07

Ja het is wat warriger vind dat je nu ook beter schrijft idd! Grappig dat je het tegen kwam

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 09:14

veranadautje schreef:
Je manier van schijven is duidelijk verbeterd. Bij zoon stuk zou ik stiekem niet meer verder lezen

Is ook mijn gedachte. Er zijn ook nauwelijks reacties toen en je bent gauw gestopt.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 15:32

Ik wil meeeeeer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 23:43

Ja het was niet mijn beste schrijfstuk en ik zie dat het verhaal overeen had moeten komen met dit verhaal. Ik ga zeker zsm verder schrijven. Wie weet ben ik weer over 15 jaar dit verhaal aan het schrijven in een verbeterde versie :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 18:09

"Hier met dat kaartje zegt hij."Dan bedenk ik dat het maar beter is om dit kaartje te breken. Wie weet schrikken ze daar zo van dat ik nog de kans krijg aan het juiste kaartje te komen. Met trillende vingers breek ik het lege geheugenkaartje voor hun neus. Asjeblieft zeg ik en ik probeer zo snel mogelijk weg te komen. Maar dan pakt Claire mij vast. "Je gaat niet weg!" zist ze

Het kaartje ligt op tafel zie ik en snel gris ik deze van tafel en breek ik hem ook door twee. "Hier is de camera" zeg ik en ik leg deze op tafel. "Nu laten jullie mij gaan!"

Jurgen en Claire kijken elkaar verbaast aan en ik stap snel op weg van de Chalet. Zodra ik het trappetje af ren glijdt ik uit. Mijn been glijdt over een scherpe rand en ik voel iets branden. Dat is voor latere zorg bedenk ik en snel ren ik naar de uitgang van de camping.

Maar dan zie ik Jeff staan. Wat doet hij hier?

Ik zie dat hij mij niet ziet dus besluit ik mij achter de receptie te verstoppen. Ik wil wel weten wat hij hier doet. Dan zie ik dat hij naar de chalet loopt. Via het tweede pad probeer ik bij de chalet te komen zonder dat ze mij kunnen zien.

Ik zie dat Jeff een sigaret op steekt en aan klopt bij de chalet. "ze is weg" hoor ik Jurgen zeggen. "de beelden zijn kwijt" hoor ik Claire zeggen. Jeff knikt. "Waar is ze nu?" vraagt hij. "Ik weet het niet ze is 5 min geleden hier weg gerend,"Jurgen zijn toon klinkt boos. Dan sluit de deur en kan ik niet meer horen wat er besproken wordt.

Zo snel mogelijk loop ik naar mijn fiets en fiets ik naar de bushalte. Als ik mazzel heb ben ik nog op tijd voor de eerste les.

Muztang

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 23:55

Ben benieuwd wat Jeff daar nu weer komt doen zo smorgens vroeg.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 06:25

Blijkbaar hebben ze Jeff gebeld / een berichtje gestuurd toen Streep daar was....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 14:00

Midden in de les gaat de telefoon. Ik zie overal geërgerde gezichten. Dom, ik had deze uit moeten zetten. Ik laat hem over gaan. Niet veel later verschijnt er een sms:

"Streep, ik heb een psychose gehad, je moet nu hierheen komen."

Het kost mij moeite mij verder te consentreren. Wat moet ik hier nou mee? Ik kan toch niet mijn schooldag staken verder? In de pauze bel ik maar er wordt niet opgenomen. Dan bel ik Jeff zijn vader.

Jeff zit in dijk en daal in Castricum. Een psychiatrisch verblijf. Hij dacht dat er mensen waren die op hem aan het schieten waren en rende als een kip zonder kop over straat. De politie heeft hem opgepakt.

Zal Jurgen niet gewoon aan het dreigen geweest zijn? Of was er weer drugs in het spel. Of is Jeff echt gek geworden?

Ik zeg tegen de vader van Jeff dat ik Jeff niet kan bezoeken ivm school en mijn werk vanavond. Ondanks dat ik reuze-nieuwsgierig ben en er graag voor Jeff wil zijn, wil ik mijn eigen dromen en plannen niet verwaarlozen hiervoor.

Die avond eet ik alleen. Ik maak wat soep en eet een broodje ei alvorens ik moet werken. Dan staat Chris weer voor de deur. Hij vraagt waar Jeff is. Ik zeg gewoon dat ik het even niet weet.

De volgende dag heb ik wel ruimte hem op te zoeken. Eenmaal daar weet ik niet wat ik aantref.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 14:09

:oo :oo :oo Nooit saai met die jeff!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 14:13

jemig, lekkere plottwist.. ben benieuwd