[CHALLENGE]2016: een tekening per dag/week

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 16:29

Zo, letterlijk alles na mijn laatste reactiepost :Y) (Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd aan te geven over welk werk ik het heb, en degenen waar niks bij stond, heb ik maar gewoon de datum van de post-dag gegeven)

Seven:
17-3: Prachtig!
16-3: Mooie kat! Zeker die ogen zijn erg sprekend
15-3: Prachtig! Vooral dat hoofdstel is echt goed gelukt
Ook die digitale werken zijn erg leuk geworden.
11-3: Leuke pony! Sprekend hoofdje heeft hij
10-3: Onder de tien minuten? Wat knap!
9-3/8-3: Mooi! Ook leuk zo met de structuur van het papier
7-3: Ik begin in herhaling te vallen :’) Het is namelijk alweer zo mooi!
6-3: Dat verbranden geeft het toch wel iets extra’s moet ik zeggen.

Kashmino:
16-3: Die appel is erg goed geworden, ook het ronde heb je zeker goed eruit laten komen.
15-3: Ziet er al goed uit! Misschien zou je de volgende keer iets meer kleur/contrast kunnen proberen?

Shettepret:
Week 11: Moet ik hier nog iets over zeggen? Hij is gewoon prachtig.
Week 10: Leuk idee!

Uska:
Week 11: Op dat eindresultaat mag je zeker trots zijn. Mooi! Erg leuk dat je de tussenstappen ook laat zien. Daar kan ik (als complete verf-leek xd) nog wel wat van leren.
Week 10: Ziet er erg leuk uit!

Pompompom:
13-3: Dat meisje heeft echt een sprekend gezicht. Goed gedaan! Ook beide paarden vind ik echt mooi geworden.
9-3: (Je hebt een aantal werken hier zonder zichtbare datum dus dan maar even zo) Ze zien er echt allemaal leuk uit! Ook leuk dat je ons de opbouw van het paard in olieverf laat zien. Is die al af?
7-3: Mooi!
3-3: Leuk! Lekker ruw geschetst.
2-3: Ook al zo sprekend!

Jeika:
12-3: Ik vind hem leuk geworden!
11-3: Hoezo is deze minder? Hij is nog steeds ontzettend leuk!
9-3: (Ik mis in mijn telling iets?) Die is wel echt heel leuk geworden! Hij kijkt leuk uit zijn ogen.
8-3: Die is leuk! De benen vind ik helemaal niet storend hoor. Afsnijding kan ook best mooi zijn
7-3: Leuk!
6-3: Leuk! Met goed kijken zie ik inderdaad de verschillende kleuren erin. Ik snap wel dat het moeilijk vast te leggen is, maar het is wel zichtbaar (:
5-3: Ook al zo leuk! Het hoofd zou inderdaad iets langer kunnen, maar storend vind ik het niet. Als jij er zelf niks over had gezegd, was het me waarschijnlijk niet eens opgevallen :’)
4-3: Dit vind ik (uit die post) toch wel het beste werk. De linkerpony kijkt zo heerlijk ondeugend.
3-3: Ontzettend leuk idee!

Damned:
12-3: (sorry, ik heb geen idee op tekening hoeveel je inmiddels zit :x) Ik vind ze allemaal erg leuk geworden! Lekker aan het oefenen met verschillende materialen?
9-3: Jij bent wel echt gek op die ene pose he? :’) Ziet er wel echt leuk uit!

Athelas:
Week 10: Wat zijn ze leuk!

_Bitje_:
9-3 (en die week geloof ik): Leuk dat de linker en rechterbladzijde eigenlijk zulke parallellen hebben! Die haren zijn echt heel gaaf gemaakt! Verder zijn ze ook heel erg leuk, maar ik moet even zeggen dat ik die onderste (greenho) wel echt heel erg goed vind.

Sanneb:
6-3 (de tekening van de drie kinderen): Ontzettend leuk geworden! Hoeveel tijd heb je er uiteindelijk aan besteed?

Selina:
Week 9: Leuk! Complimenten voor het kleurgebruik! Voor mijn gevoel is de hals wel aan de smalle kant voor de bouw van het hoofd.

Seven

Re: [CHALLENGE]2016: een tekening per dag/week

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 16:40

Bedankt :D

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 07:31

Dank je voor je compliment Marrie!! :D :o

Even nog reageren op jou Seven; nee, heb ik bewust niet gedaan omdat ik Theo heel zacht en rustig wilde neerzetten. Hij zou als ik dat doe te hard worden en Theo niet meer zijn, snap je.

Jou paard is ook weer leuk!

Heb nu al zin om te beginnen aan wk 12, die hoort bij wk 11, maar ik moet nu eerst aan mijn opdracht werken (al kunnen ik tussendoor best alvast de schets op papier zetten natuurlijk O:) )

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 09:49

Als eigenaresse van het paard wil ik even zeggen dat Seven echt de blik van mijn paard heeft kunnen weergeven in de tekening! Echt super mooi gedaan +:)+

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 15:18

thanks voor alle feedback, ik ga met dezelfde tekening nog door tot het mij helemaal kotsbeu is :D binnen een tijdje kan ik hem met mijn ogen dicht tekenen :)
Hopelijk kan ik morgen wat uploaden, en zal ik mijn best doen om wat uitgebreidere commentaar te geven :)
wat me wel opvalt is dat het hier al een heel stuk stiller is haha.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 15:31

Damned schreef:
thanks voor alle feedback, ik ga met dezelfde tekening nog door tot het mij helemaal kotsbeu is :D binnen een tijdje kan ik hem met mijn ogen dicht tekenen :)
Hopelijk kan ik morgen wat uploaden, en zal ik mijn best doen om wat uitgebreidere commentaar te geven :)
wat me wel opvalt is dat het hier al een heel stuk stiller is haha.

Afgelopen tijd geen zin gehad om te tekenen, ben het even beu ofzo. Wie geeft me een schop onder m'n kont? ~~}>

---

Uska, jouw laatste met dat meisje vind ik echt heel leuk, leuk om je opbouw ook te zien !
Dat wilde ik nog even kwijt zeggen :P

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 15:37

Schop! :D

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 15:44

Klopt damned, ik ben daar ook schuldig aan :o

Ik krijg het af en toe maar net rond om mijn tekening af te krijgen en dan op mijn facebook site te plaatsen. En als ik hem dan ook hier op bokt plaats voel ik mij ook verantwoordelijk om wat over andere tekeningen te zeggen. Buiten dat ik zelf pas sinds deze challenge tekeningen maak en ik het dan soms best wel lastig vind om wat over een andermans werk te zeggen (want wie ben ik, die net komt kijken.... ;) ) heb ik eerlijk gezegt vaak de puf ook niet meer om het te doen, sorry daarvoor :o :o :o
Daarom had ik besloten om ook maar niet meer te plaatsen -O-

Ik maak wel elke week een collage van mijn werkjes, hierbij dan maar van de afgelopen 2 weken :D

Ik volg jullie uiteraard wel, en ik moet zeggen dat ik hele mooie dingen voorbij zie komen. Zeker ook dingen die mij inspireren. Het valt mij zeker ook op dat iedereen steeds beter wordt! +:)+

Afbeelding
Afbeelding

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 17:15

Week 11
Had de afgelopen twee/drie weken een beetje een teken-dip ofzo. Het lukte maar niet om iets te tekenen. Maar gelukkig is eht gisteren toch nog gelukt om iets paardachtigs te tekenen. :P
Die eerste is met Pastelkrijt gemaakt, wat is dat lastig zeg! :')
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 18:00

Ik wil even voorop stellen dat het me niet de bedoeling lijkt dat je je verplicht voelt om op iedereen te reageren of je anders niet welkom bent

De challange is vooral aan je zelf, natuurlijk is het leuk om reacties te krijgen maar een verplichting moet het niet worden.

Bedankt mavantos :)
Hij komt hopelijk morgen naar je toe

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 21:45

Dat ben ik met Seven eens, blijf gerust posten! Geldt voor iedereen! 't word idd langzaamaan stiller hier :P

Zwanepol:
Vind je werk erg gaaf! Van deze werkjes, springen voor mij het vierde veulentje en het paard met de kat er het meest uit. Vind het erg leuk om al die verschillende kleuren en uitwerkingen zo op een rij te zien :j

Athelas:
Pastel is idd een lastig materiaal om onder de knie te krijgen, maar gaaf dat je die uitdaging aan gaat!
Je zou nog meer highlights en onverwachte kleuren (zoals roze, blauw, paars, groen, ect.) voor extra diepte in de tekening kunnen verwerken.
Je grafietwerkje is mooi gelukt, wat een vriendelijke blik zeg!

Dank jullie wel voor de complimenten op mijn tekening en verfwerkje :D

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 21:48

Ik heb telkens geen tijd om mijn tekeningen te posten, maar ik teken gewoon nog elke dag :j

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 22:10

Jeika schreef:
Ik heb telkens geen tijd om mijn tekeningen te posten, maar ik teken gewoon nog elke dag :j

Dit heb ik dus ook. De tekening van deze week is allang af, de tijd met fatsoenlijk licht een foto te maken is er alleen niet :)

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 22:21

Hier ook alles af, maar geen tijd om het te posten :+
Moet natuurlijk iets anders tussenvallen en is het snel 22.00/23.00 en geen tijd meer om m hier te posten :o

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 00:15

Seven schreef:
Ik wil even voorop stellen dat het me niet de bedoeling lijkt dat je je verplicht voelt om op iedereen te reageren of je anders niet welkom bent

De challange is vooral aan je zelf, natuurlijk is het leuk om reacties te krijgen maar een verplichting moet het niet worden.

Bedankt mavantos :)
Hij komt hopelijk morgen naar je toe

Oke, fijn om te horen ;)
ik merk namelijk dat ik nu al problemen krijg om aan mijn challenge te voldoen, daarom zijn de meeste tekening ook kleurloos :o (baal ik soms echt van)

En ik heb ook vaak het probleem wat Marrie_L heeft, slecht licht om een fatsoenlijke foto te maken omdat het dan al weer donker is....

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 00:23

Dat probleem heb ik inderdaad, donker en foto's waar je toch niets op kan zien.
Geen probleem toch dan plaats je bijv enkel wat de moeite waard is, is ook wat ik ga doen

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 00:29

Op facebook moet ik wel elke dag plaatsen, dat is mijn challenge.
Ik denk dat ik hier anders 1x per week mijn "week-collage" plaats, dan is die druk wat minder. ;)

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 08:45

Daarom heb ik ook gekozen voor een week challenge. Ik wist zeker dat ik elke dag niet zou gaan volhouden omdat ik naast de challenge ook gewoon mijn opdrachten heb en natuurlijk huishouden, pony, konijnen, katten, werk enz enz.

Ik verbaas mezelf als ik heel eerlijk ben dat een konijn iedere week tot nog toe lukt! :o

Ik reageer tussendoor en plaats dan los mijn konijn. Geeft ook minder druk en meestal plaats ik mijn konijn als ik idd ook minder tijd heb.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 10:38

Ik vind het ook wel moeilijk elke dag, daarom maak ik meestal 7 tekeningen in het weekend :+

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 17:15

Even week 9, week 10 en 11 komen nog :)
Afbeelding

klein krabbeltje, niet meer dan 20 min over gedaan :)

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 22:58

Afbeelding die van 5 dagen geleden :D Afbeelding die van 4 dagen geleden, hij klopt niet helemaal qua verhoudingen :n Afbeelding die van 3 dagen geleden, deze vind ik zelf errug gaaf <3
Afbeelding die van eergisteren :)
Afbeelding die van gisteren, zijn achterbeen is te dun, maar ja :j
Afbeelding en die van vandaag :)

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 12:38

Eeeeeindelijk tijd om week 11 te plaatsen. Ik werk echt nooit met kleur trouwens dus dit was wel een uitdaging :') De foto is trouwens gedraaid.
Afbeelding

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 12:47

Gisteravond (laat) moest ik nog aan mijn plicht voldoen en heb ik een vrij snelle gemaakt. Ik vond hem zelf toch nog wel leuk geworden. :D

Afbeelding

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 13:06

Zwanepol: wauw mooi hoor!
Marrie: ook mooi! Ik zou het aan de randen/contour nog iets meer op een veer proberen laten lijken door wat meer karteltjes/ het proberen weergeven van de haartjes.
Jeika en Delicia: jullie stijl is zo herkenvaar haha! Van allebei leuke werkjes :)

Ik vind het soms wel lastig om reacties te geven, weet vaak niet wat ik moet zeggen behalve dat het mooi is :+
Maar in het algemeen: chapeau voor iedereen die het tot nu toe al volgehouden heeft!! Ik ben benieuwd naar de verschillen als we op het einde van het jaar onze eerste werken kunnen vergelijken met de laatste :)

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:55

Hallo allen!

Deze week vnl met houtskool. Beetje met houtskool aan het experimenteren geweest.

Hele snelle schets:

Afbeelding

Neusjes met houtskool. Beetje geëxperimenteerd met gebruik en bewerken van houtskool met papier en kneedgum. Zo naast elkaar kan je het verschil in gebruik goed zienm De bovenste enkel met houtskool staafje en niks aan bewerkt of geveegd of gegumd. Bij de onderste twee ook met papier om te vegen en kneedgum voor de lichte delen bezig geweest. Om meer grijstinten te creëren.

Afbeelding

Hier ook een experiment. Eerst de hele pagina met houtskool zwart gemaakt en met kneedgum het paard getekend. Knap lastig omdat je de schaduw plekken juist niet moet tekenen, enkel de highlights. weinig ruimte om te corrigeren.

Afbeelding

Paard en mens:

Afbeelding

Paard met pastel, deze tekening wilde niet echt lekker op papier komen.

Afbeelding

En eentje tijdens het oppassen. Gekleurd papier waar een zwart laagje vanaf te krabben is. Nog best een grappig effect.

Afbeelding