[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 20:41

Jetske Gaaf werk, je ziet de snelheid er ook echt in.
RenskeFrea Natekenen lukt nog goed hoor. Mooi hoofd, ik vind vooral dat ene oog erg gaaf.
En hou op over muren vol met kleurtjes...Vroeger, toen mijn moeder nog kunstacademie deed, moest ze regelmatig naar Swaak, een 'kleurtjeswinkel' in Utrecht (wij woonden daar toen in de buurt), en meestal ging ik ook wel mee. Die hadden ook muren vol met stiften, potloden en verf in elke denkbare kleur. Heb daar al heel wat staan kwijlen. :9 Van dit soort filmpjes ga ik ook rare geluidjes maken: https://www.youtube.com/watch?v=SXegK7H6pTU :~
Fnanne Hihi, wat een grappig effect zo met die kleurtjes, heel erg gaaf gedaan. Zou wel erg leuk wezen als ze in het echt ook zo gedecoreerde oogklepmaskerdingen zouden dragen. :D

Simpel werkje vandaag. Ik moet mijn tafel weer opruimen want ik ben nog steeds mijn inspiratie kwijt. Uit het hoofd op A5 formaat met stift. Die lichte 'stralenkrans' komt door de combi van iets te dun papier en iets te natte stiften.

Cob Horse
Afbeelding

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 20:45

Vanaf nu ga ook ik weer mee doen :D

Ziet er heel goed uit @pluizebolpum!!

Wauw @fnanne, heel gaaf! :D

@renskefrea mooi gemaakt!

@jetske je ziet gelijk dat het een IJslander is, mooi!

Hier is mijn tekening van vandaag 1,5 uur mee bezig geweest :D
Afbeelding

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 21:34

Week 22
Afbeelding
Referencie foto komt van Tigress. Ik wilde een 'bijzondere pose', en dat is gelukt xD Rollende wollige tinker *\o/*

Achtergrond is een beach van google met filtertje weer :)

Ik vind alle tekeningen weer prachtig, in verband met tijd even snel een paar uitlichten die me extra opvallen ^^

RenskeFrea wat een geweldige vakantie tekeningen :D Lekker vrolijk ^^

Fnanne ik vind je touw paarden echt ge-wel-dig. Die eerste is een beetje duister qua sfeertje maar wauw, echt prachtig die plooien enzo. En de tweede met touw vind ik ook erg mooi, prachtig die dunne harde schaduw van het touw op het paard.

Jetske wat een mooie koppies ^^ Die ingekleurde vind ik echt weer heel gaaf qua kleurgebruik.

Pluizebolpum Cob Horse is echt een plaatje. dat streperige ziet er mooi uit bij deze. Tof ook dat blauwe als schaduw erbij. Fijn koppie om naar te kijken ^^

Larissajulia probeer de foto van je tekeningen altijd recht van boven te maken. Doordat je de foto schuin hebt genomen ziet je tekening er wat uit verhouding uit door het perspectief :o maar van hoe ik het kan beoordelen ziet het er mooi uit. Hele fijne sfeer in de tekening. De manen van het paardje zien er zo speels uit ^^ Leuk leuk :)

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 22:34

Even snel berichtje.
Mijn tekening was ineens af verklaard omdat we een spelletje gingen doen, maar ik vond het effect wel leuk dus besloten het maar zo te laten.
Kun je ook zien hoe ik te werk ben gegaan met laagjes enzo :P

Afbeelding
Kleurpotlood op A4, zonder referentie

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 18:01

Larissajulia Heel fijn plaatje om naar te kijken, het heeft zoiets liefs...
Bimmerd Gewoon briljant zo. Die sokken die zo wollig ogen zo en dat koppie. Heel gaaf!
RenskeFrea Vrolijke plaat en leuk zo om te zien hoe je te werk gaat. En zo zonder referentie, echt heel erg goed gelukt.

Referentieplaatje, A4tje, potlood, kleurpotlood, snufje witte gelpen en een kruimeltje Gimp.

Unfinished Business
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 20:27

Pluizebolplum: je unfinished spreekt me aan. Hou van het verloop naar het schetsen wat eronder zit, net zoals die van renskefrea :j
Bimmerd: geweldige plaat! Dat koppie erbij en dan net dat oogje dat je aankijkt :D
Larissa: knap gedaan in anderhalf uur :j
Pluizebolplum: je cob spreekt ook aan. Fijne kleuren en arceringen.

Afbeelding
'lazy Sunday'
Acryl en potlood op papier.

Calanthe

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:29

Reactie rondje zit er voor mij helaas niet op, druk druk druk :(

Snel even een tekening gemaakt, niet eens een kwartier eraan gewerkt incl schets en line

Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:00

Fnanne, mooi effect zo die kleurige kap op grijs potlood paard, van gister. Die van vandaag is aandoenlijk, hij heeft zo'n smekende blik <3
Pluizebolpum, ow dat filmpje... dat is zoooo gaaf. Ik zat gister net te denken dat het me wel tof leek zo'n kist te hebben voor al mijn papier en potloden en verf enzo, goed idee voor verjaardagskado (ook al ver weg), maar zo gevuld is dat eigenlijk ook wel tof. Zoiets hadden ze daar in die winkel in vitrine liggen. Heb ik inderdaad ook een tijdje naar staan kwijlen :j
Je cob horse vind ik wel mooi gelukt zo uit het hoofd. En die krans geeft wel leuk effect.
Die van vandaag vind ik ook erg gaaf. Mooi springt het hoofd er zo uit doordat de rest niet zo uitgewerkt is, echt een tof idee :)
Larissajulia, ziet er al goed uit. Wel jammer dat het zo schuin gefotografeerd is, dan komt het minder tot zijn recht :)
Bimmerd, nog een yoga paardje :D Ik vind hem supertof, en zijn blik is ook helemaal geweldig :P
Delicia, begin is al leuk. Ik ben wel benieuwd naar een volledig uitgewerkte tekening van je :)

Vandaag alles klaar gezet om te schilderen, word ik eerst gebeld en vervolgens op de chat, dus toen die vriendin maar om inspiratie gevraagd. Ik had zelf half half een bos foto uitgekozen die ik dit weekend bij mijn zusje gemaakt heb, maar zij had een veel toffer idee. Fel rood en geel :D
En de verf is dus goedgekeurd qua kleurenfelheid <3
Oja toen moest er ook nog een paardje op natuurlijk :P Dus maar eens geprobeerd of het witte penstiftgeval hierop werkte. En ik vind het effect wel tof.
Helaas was de referentiefoto iets krapper afgesneden dan ik wilde dus op de rechterhelft moest ik plots wat bijverzinnnen :P

Afbeelding

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 23:08

RenskeFrea: Mooie schets! Zelfde foto inderdaad :j Het onaffe vosje heeft ook wel wat, juist door het grote verschil in kleur. Knap zeg dat je dat zonder referentie hebt gedaan trouwens!
Prachtige kleuren heeft je laatste! Heel leuk concept. De lijnen van de verf en vanuit welk perspectief we het paard zien vallen heel mooi samen.

Fnanne: Heerlijk kleurig versierd, wat een origineel idee, heel leuk!
Die van vandaag is ook heel leuk. Lekker fel en wat een koppie <3

Pluizebolpum: Mooi koppie heeft de Cob gekregen! Wat een fijne manier van inkleuren heb jij toch.
Gaaf die van vandaag! Heel mooi dat contrast tussen af en niet af.

Larissajulia: Sfeervolplaatje heb je neergezet :)

Bimmerd: Dat zijn een hoop lastige 'elementen' zeg in één tekening, knap plaatje is het geworden!

Delicia: Het begin is er, ik ben benieuwd naar je verdere uitwerking!

Nummer 56
Afbeelding

Nummer 57
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:11

Fnanne Oh, wat een heerlijke plaat is dit. Dat lipje ook. Kan er alleen maar met een brede smile naar kijken. :D
Delicia Zo voor een kwartiertje werk ziet het er al best uit. Mooi profiel zo.
RenskeFrea Het wit had er van mij nog wel iets meer uit mogen springen, maar verder is ie gewoon ontzettend gaaf en inderdaad lekker fel qua kleur. :P Mooi ook zoals de strepen van de kleuren gelijk lopen met de lijnen van het paard.
Jetske Alweer zo'n goed gelukte schimmel, je haalt het appelige van de vacht er zo uit. Schetsje er onder is lief en heeft ook hele nette stukken. Ik vraag me alleen af of het oog ietsjes hoger had gemogen?

Omdat het origineel - https://lh3.googleusercontent.com/paW1X ... 14-h631-no - me net niet mooi genoeg uit de scanner kwam, in het echt is ie wel mooi, toch maar een beetje Gimp er op los gelaten (de iets teveel versie, lol - https://lh3.googleusercontent.com/n9KsX ... 14-h631-no ).
Lekker gekliederd met acrylverf op een stuk karton en zo zonder referentieplaatje kan een vos zomaar in een schimmel veranderen. :')

Koppie
Afbeelding

Ben zelf wel erg wijs met dat oog, ver gekomen van horror ogen naar heuse net echte ogen. :D

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 19:30

Jetske, mooi gelukt die schimmel, ik vind alleen zijn ogen een beetje eng. Ik denk dat het witte naar verhouding wat te groot is :P je nummer 57 vind ik ook heel mooi. Zo goed gelukt dat neusje, zit echt diepte in zijn snuit.
Pluizebolpum, je origineel lijkt heel wazig op de scan, ik vind je bewerking hier wel mooi, maar leuk om te zien hoe het er eerst uit zag. En de iets te veel kan die zelfs ook goed hebben. Want hij is gewoon helemaal prachtig! Zeker voor zo zonder referentie. Je oog kun je met recht trots op zijn, en zijn neus en mond vind ik minstens zo tof :j

Ik moet mijn paardje nog lokken, hij is een beetje verlegen en wil niet in beeld komen van mijn speciaal geproduceerde grasveldje... -O-
Ik hoop dat hij vandaag nog zin heeft zijn koppie om het hoekje te steken...
Iemand nog ideetjes om hem te lokken? /3

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 20:07

Worteltje?
Even snel, moet lesgeven...

Afbeelding
'Nasty'
152/365
Acryl en potlood.

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:51

Geef je ook nog 's avonds les Fnanne?
Dat rode masker geeft hem extra bozigheid, mooi gepakt.

Mijn paardje komt langzaam maar zeker mijn schilderijtje binnen wandelen.
Wie weet laat hij zich later nog beter zien, maar voor nu wil ik hem ook niet aan het schrikken maken :P
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:11

Fnanne Gaaf weer. Dat 'maskerding' maakt het ook echt wel af qua uitdrukking.
RenskeFrea Hihi, en ik maar zoeken op die eerste. _O- Maar fijn dat het worteltje van Fnanne heeft gewerkt. Wordt mooi zo. Ga je hem nog verder uitwerken?

Nou eens even iets héél anders van mij :D . D'r was toch een tijd terug sprake van iets met slavinken? (eind februari, zoiets?) Nou, laat ik die dingen nou net toevallig vandaag in de winkel zien liggen en toen schoot me dat weer te binnen. Heb ze dus maar meegenomen. De inspiratie kwam alleen op een iets andere manier dan ik bedacht had.

A4 printpapier, fototoestel (scanner leek me niet helemaal een goed plan), Gimp en natuurlijk een slavink. :P

Blijheid
Afbeelding

(en drie keer raden wat ik eet vanavond :') )

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:39

Pluizebolpum: ik dacht dat het een fjord was :D Altijd leuk om die verschillende bewerkingen te zien. Fijn zacht plaatje om naar te kijken.
Die van vandaag :')

Fnanne: Je kan er wel een hele serie van maken. Deze is ook weer erg leuk (Naja, boos :)) )

RenskeFrea: Lekker bezig met de verf zo te zien. Leuk dat het verlegen paardje toch in beeld is gekomen.

Ik heb gister een extra schetsboek'je' in groter formaat gekocht, om ook op wat groter formaat te kunnen gaan experimenteren (eens kijken of ik het geduld daarvoor kan opbrengen :P ). Ik ga zometeen maar even verder aan een schets waar ik aan begonnen was. Daarnaast ook geïnvesteerd in aquarel potloden. Weer een extra medium om uit te proberen.

Nummer 58
Afbeelding

Nummer 59 heeft een lekker massief hoofd en nek gekregen :Y)
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 21:27

Jetske: lekker met kleurtjes bezig :D de sokken van 59 zijn gaaf! (En een hele serie: inderdaad. Ben nu met eentje bezig in het groot... Zal topic openen :) )
Pluizebolplum :') *\o/* hou made my day! Gé-ni-aal!
Renskefrea: op maandagavond zetten we ons atelier open voor mensen die daar zin in hebben. Dus niet zozeer werken op school, maar gezellig samen met een groepje mensen aan de slag die ik dan begeleid :)
Je paardje komt mooi binnen zetten nu. Werkt het worteltje nog een keertje?

Afbeelding
153/365
'Cracked'
Potlood op papier.

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 22:33

Pluizebolpum, ik ga hem zeker verder uitwerken, maar het moet met veel geduld anders vlucht ie weer :)
Je slavinkpaardje is echt ubergeniaal, hoe kom je erop _/-\o_
Was ie nog lekker?
Die wil ik best binnenkort eens uittesten hoor, onder de kooktekenles enzo :P
Enne, deze moet zeker weten in een lijstje, al zou ik wel deze digitale versie doen :')

Jetske, mooi bezig met de kleurtjes! Het eerste paardje is tof, mooi bergop. De beentjes ogen wel iets aan de dunne kant, vooral achter boven, maar verder echt mooi, ook qua schaduw. Je zou ook nog iets van schaduw of ondergrond kunnen doen, dan lijkt hij ergens op te staan :)
Je nummer 59 vind ik echt heel tof. Lekker ruig, prachtig gelukt qua hoofd en benen en gewoon helemaal :D

Fnanne, dat klinkt erg tof, lekker met mensen bij elkaar creatief bezig zijn :) Lijkt mij ook wel eens leuk om te doen trouwens, met een aantal bij elkaar :j
Ik moet nog een nieuwe zak wortels halen maar ik denk dat het dan wel gaat werken. Laat het resultaat wel zien als ik ergens wat meer tijd gevonden heb om het paardje verder te lokken :)
Je gaat echt op de kunst toer, erg tof! Mooi concept, en het holle oog geeft ook wel extra effect erbij :j

Voor wie wil weten hoe ik er uit zie, dit moet ik voorstellen op mijn "vaste" manegepaard Tirene, tijdens de les vandaag :P Ja ik weet ook weer waarom ik nooit mensen teken en tuig enzo O:)

Afbeelding
Snel krabbeltje met potlood op A5

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 14:26

Voor een snel krabbetje toch geloofwaardig renskefrea? Ik ben benieuwd of ik je ooit herkennen ga naar aanleiding van je tekening :))
Ow en een culinaire tekensessie: ik stem voor! :D

Afbeelding
"Those were the days..."
154/36 potlood op papier.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 16:41

Fnanne: Beide hele interessante werken om naar te kijken

RenskeFrea: Wat een leuk portret van jullie twee :D

Ik ben duidelijk niet zo lang van stof vandaag. Mijn ouders komen vandaag op bezoek, dus moet zometeen alvast even eten maken en dan naar het vliegveld om ze op te halen :D

Nummer 60
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:49

Jetske Ze worden ook steeds mooier bij jou. 58 is al mooi, vooral die glimmende hoefjes, 59 vind ik helemaal leuk, dat hoofd, heerlijk. Het koppie van vandaag is ook goed gelukt. Dat stukje bij de neus is wel heel mooi.
Fnanne Die van gisteren? Wauw...Die van vandaag is ook al zo mooi apart, hele mooie lijnen zo en dat 'glazige' oog geeft een heel gaaf effect.
RenskeFrea Leuk, een 'selfie'. Jullie kijken allebei lekker vrolijk en zeker als je nooit mensen tekent is ie echt zo slecht nog niet. Zeker als ze op een paard zitten vertekend de hele bedoening nogal eens en dat is echt zó klooien met al die armen en benen en zo...

Lol, moest wel weer lachen om jullie reacties op het slavinkpaard. Ja, als ie in een lijstje gaat doe ik inderdaad de digitale versie, nog los van het feit dat die slavink de nacht niet heeft gehaald en dat een stukje vlees aan de muur beslist bijzondere reacties van poeslief teweeg gaat brengen denk ik dat het werkje vroeg of laat een eigen leven gaat leiden en daar zit ik niet zo op te wachten. :=
Krijg ook hele aparte ideeën over culinaire tekenlessen. "Hier, een pak bloem, bouw daar maar eens een paard van". :D
Vandaag maar weer even een vluggertje met een referentieplaatje, stiften, kwakje acryl en Gimp. Beetje moe na een dag werken, sjouwen en met beessies spelen.

Chillen
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:06

Fnanne, nou het krabbeltje is op zijn minst zo langledematig als ik, dus wie weet :P
Jetske, mooi hoor. Mooie kleurtjes, en zijn neusje is echt geweldig.
Pluizebolpum, Ik zie nu een poes voor me die op jacht gaat naar het slavinkpaardje aan de muur, dank je voor dit geweldige beeld :')
Klinkt als een goed plan, als je al zoveel ideeen hebt :D Ik ben voor iig!!!
Mooie houding heb je neergezet, goed gelukt ook. Zeker voor iets snelligs. Ik vind het wel jammer dat hij een beetje wazig oogt, vooral bij het hoofd. Maar verder erg lief plaatje die aangeeft hoe je je voelt.

Ik was braaf begonnen aan een schets van een plaatje uit het aanvraagtopic. Vond wel dat ik m moest kleuren. Ontdekte terwijl ik mijn eten aan het opeten was dat ik plots weg moest voor de film die ik wilde zien (pitch perfect 2, best wel leuk overigens :P) en dan zo stom zijn om in de trein ipv te gaan tekenen mijn o zo spannende boek verder te gaan lezen.
In de bios zaal nog poging gewaagd, maar toen ging het licht plotseling uit :+
En terug moest ik natuurlijk weer verder met mijn boek.
Iets met te veel dingen tegelijk willen doen op hetzelfde moment, en ondertussen in mijn hoofd met nog 10 andere dingen bezig dus het wil niet helemaal :P
Maar toch maar laten zien, wie weet maak ik deze binnenkort nog wel verder af :) Zit natuurlijk alleen nog maar een laagje oranje op, verder niks.

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 17:11

Tijd tekort Renskefrea? Nooit last van... Wel last van teveel dingen die moeten in de beschikbare tijd :D
Je vosje wordt mooi! Verdient nog wel wat aandacht vind ik... :o
Pluizebolplum: een ingelijste echte slavink levert vast een bijzonder kunstwerk op :D
Enne: aan het eind van de rit stem ik voor een culinaire tekensessie! Mijn atelier is beschikbaar, alleen wordt koken daar wat primitief (of een uitdaging :D )
Je paardje is aandoenlijk :j
Jetske: je wordt steeds beter :j zou nog even naar de glimmers in de ogen kijken. Die zijn nu wat fors.

Afbeelding
155/365
Potlood op papier :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 19:42

RenskeFrea Vosje wordt inderdaad heel mooi, zou zeker proberen om die nog af te maken want de basis is super. En dat je werkelijk overal kan tekenen vind ik toch knap, hoor. En, lol, ik krijg nu ook weer heel aparte beelden bij dat beeld van jou. (zoiets dus, ga ik uitwerken voor van de week, dit was echt een vlugge krabbel https://lh3.googleusercontent.com/AAc96 ... 52-h631-no )
Fnanne Zal best, echte ingelijste slavinken, maar ik ben niet zo van etenswaar als kunstwerk, ik vind dat zonde. Net zoals die pindakaas vloer. Sommige dingen snap ik gewoon niet. En primitief koken? Alles wat je nodig hebt is een ovengrill en een paar bakstenen en je hebt een barbecue. :D
En weer zo'n aparte plaat. Het hoofd vind ik iets minder maar dat is gewoon detail gezever, het idee en de rest van het paard is gewoon weer gaaf. Maarre...over details gesproken, die glans op de kont van het paard vind ik prachtig maar 't lijkt net alsof er een heel evil boos kind in weerspiegelt is? Is dat per ongeluk of expres? Geeft het wel een extra bijzonder tintje zo...

Tot net totaal geen inspiratie dus tijdens het spagnetniet koken dit getekend. Losse pols, potlood en kleurpotlood.

Koppie

Afbeelding

mar_fay

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 19:58

Dag dames! :wave:
Wat zijn jullie ontzettend mooie dingen aan het maken. Vooral Fnanne, wauw. Anders. Heel tof.
Ik ben bang dat ik voorlopig weer even geen tijd heb (tentamens, zucht ^) ), maar volg rustig mee. En als ik weer wat tijd vind, ga ik gewoon weer door.

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:58

Hé, geen tijd. Man man man laatste paar weken en dan die proefwerken, en daarna geen school meer tot Augustus :').

Ben al begonnen met het inkleuren maar vond het wel even leuk om alleen de line te laten zien, nek klopt nergens van, maargoed :')

Is btw een Arabische Volbloed (tenminste, probeerde er eentje te maken :'))
Afbeelding