Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Johnnydepony schreef:Ja scheelt echt hoor PK! Kan ze echt aanraden en dan de clover amour nog meer dan de soft touch. Vind de eerste nog fijner.
Sofy schreef:Het roze gedeelte is dus dubbele draad, en wat op de foto zichtbaar is, is ook zonder minderingen.
In het groene gedeelte is wel een enkele draad, maar een hele dikke woldraad van de wibra. Die heb ik op 3,5 gehaakt, gedeeltelijk ook omdat z'n zwembroek nog weer dikker draad was en dus per se op 4 gehaakt moest worden (heb ik geprobeerd op 3.5 maar dat ging echt niet). Dus om de verschillen niet te groot te laten worden heb ik het groen toen maar op 3.5 gedaan.
Minderingen doe ik door de 'invisible decrease' techniek die hier laatst geplaatst werd: de haaknaald door de voorste lussen van de volgende twee steken halen, omslaan, doorhalen, omslaan en doorhalen. Hoewel het kan zijn dat ik in het lijf van de kikker nog een andere techniek heb gebruikt, dat weet ik niet zeker meer.
ponyparadijs schreef:Ik wil graag een paard gaan haken.
Maar kan geen nederlands talig patroon vinden.
Heb nu aantal links van de OP bekeken maar veel doen het niet meer.
PKFrancis schreef:Mag ik hier weer even 'inhaken'? Op dit moment mutsen aan het haken. Op stal vaak een muts op en mijn kleine kids zijn er ook blij mee. Nu nog gewoon met een houten haaknaald en wol vd Zeeman. Ik ken de steken wel maar die het op gevoel en niet volgens een patroon. Maar krijg veel complimenten over de mutsen (huh heb je die zelf gemaakt? ohhh leuk). Ben altijd wel iemand die aan het freubelen is maar ivm CTS aan 2 polsen kon ik een paar jaar niet veel. Ik zoek nog wel andere naalden want blijkbaar zit er wel verschil in? Mijn polsen blijven een zwakke plek. Clover zie ik hier veel voorbij komen. scheelt het echt zoveel? had die naalden vd zeeman en 1 van een wolwinkel, een houten. En 2 addi's maar die zijn maat 2,5 en 3 dus te klein voor de mutsen.