[CENTRAAL] Breitopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nefertarie

Re: [CENTRAAL] Breitopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 21:11

*\o/*

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 21:16

Ziet er goed uit hoor Nefertarie! Krijgen we ook nog een *-:) van de blauwe??? En idd Maartje: de achtergrond maakt het compleet.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:47

Heel mooi, warm sfeerplaatje. Erg gaaf, zo'n grove sjaal/kol. Ik hou ervan!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:34

patpen schreef:
Ga ik er eens lekker voor zitten: mijn favo detective op België 1 (midsummer murder) en mijn sok om nou eindelijk dat boord eens af te breien. Goede nieuws: boord is af :D. Slechte nieuws: mijn favo detective is vervangen door een andere ;(. Oké, deze serie is ook goed én dit is de 1e aflevering. Maar toch.......

Patpen.....heet jij toevallig Gerda en ben jij mijn moeder?
Dit moet toeval zijn, maar dit kan echt een post van mijn moeder zijn (als ze wist hoe bokt werkte)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:44

Anne_mieke88 schreef:
Patpen.....heet jij toevallig Gerda en ben jij mijn moeder?
Dit moet toeval zijn, maar dit kan echt een post van mijn moeder zijn (als ze wist hoe bokt werkte)

Nee, sorry, ik heet geen Gerda. Ik heb genoeg aan mijn "eigen" 4 voornamen ;). Bovendien hebben wij geen kinderen dus het is niet mogelijk.......

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:46

Wel grappig, mijn moeder verheugd zich ook altijd op Midsummer Murders, ze spaart ook de DVD's + Bladen van de boekhandel. En dan kijkt ze het liefst terwijl ze zit ze haken of breien.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:06

Er is ook niets beter dan handwerken tijdens het tv kijken ;)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:17

Helemaal mee eens :j. Ik heb altijd wel een handwerkje bij de tv. Bij mij varieert het: breien, haken (soms), borduren, quilten. Als ik maar wat te doen heb. Vanavond wrs weer een goede detective op België. Nog niet gekeken in de gids maar ik hoop van wel. Moet namelijk nodig verder met de sokken van mijn broer := (nog 2,5 week de tijd).

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:39

Hier staat het vanavond ook op het menu :j Vriendj is uit eten met zijn werk, dus ik heb de afstandsbediening voor mezelf. Kan ik iets leuks uitzoeken en verder met mijn kruikenzak!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:23

De gids vermeld iig de (2e keus) detective ;). Blijft toch jammer dat het midsummer murders niet is, maar ja, ik doe het er wel mee! Ik heb ook de zapper tot mijn beschikking: manlief is werken. Nog even een bakkie thee maken en dan maar eens mijn breiwerk pakken. Ben nog steeds niet verder dan die 30 naalden boven het boord. Totaal moet ik 72 naalden boven het boord breien, dan de hiel, en voor de voet 92 naalden. Als ik mij aan mijn schema had gehouden, zou de sok vandaag klaar zijn geweest :o. Dinsdagavond leek ik griep te krijgen (binnen half uur hartstikke beroerd), woensdagochtend was het niet veel beter. Tussen de middag een hazenslaapje gedaan en daarna voelde ik mij minder brak. Gelukkig is het dus niet doorgezet. Maar dat trok even een streep door mijn breischema! Goed, eerst naar de keuken en dan breien +:)+

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:46

Oei, dat was een spannende aflevering. Moord tijdens een jachtpartij. Veel paarden kwamen er voorbij! Zo spannend dat ik maar bleef breien :P. Mijn 30 naalden waren om voor ik het in de gaten had.... Morgen weer verder. Hoewel: moet even naar mijn ouders, quiltbee, opticien voor lenzen. Vóór de avond wordt er niet gebreid.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 08:44

Kijk, en zo gaat het allemaal ineens een stuk sneller dan je verwacht ;) Ik heb er ook weer een aantal cm bij!

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 23:20

Zo dames het veulen is geboren naar veel wachten en spanning
zijn we blij met het super resultaat
Afbeelding

een merrie veulentje genaamt Nariel Surion van de Feoramore
ze is geboren donderdag nacht op de foto is ze 12 uur oud

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 00:37

<3 <3 <3 <3
Wat een lieverd!!!!! En wat heeft moeders mooie lange manen!!!! Een prachtig gezicht :j

Met een dvd lekker aan het breien. Ik wilde de hielflap afhebben vóór ik weer achter de computer zou kruipen. Helaas :=. Na 2 pennen van de hielflap belde moeders op: ze was een avondje weg geweest (uit eten bij goede vrienden) en of ik even wilden kijken of ze nog mail had :'). Dus ik ga nog even verder met breien ;). Moet mijn broer te vriend houden want die gaat volgende week naar Washington voor zijn werk en ik wil graag hebben dat hij wat quiltstoffen voor mij meeneemt :~ O:)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 10:59

Wat een mupke! En een mooie merrie ook zeg! Geniet maar lekker van de kleine spruit! Is het een blijvertje of gaat ze verkocht worden?

Wij zijn gister na een jaar en 3 maanden eindelijk eens bij de overburen op visite geweest om goed kennis te maken. Wat blijkt: overbuurmeisje (paar jaar jonger dan ik) heeft ongeveer hetzelfde leven als ik :+ Beide op dezelfde manege begonnen, zij rijdt nu nog op de manege waar ik reed voor ik Cheetah kocht. En ook nog eens op het paard dat ik daar reed. We hebben dezelfde studie gedaan. En zij had zichzelf net leren haken :+ Was best apart.

Nog even stug doorbreien dus Patpen ;) Zo te horen is het sowieso wel slim als jij je broer te vriend houdt. Volgens mij komt hij nog wel eens ergens!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:12

Nog maar 91 pennen te gaan :D. In theorie (lees: mijn breischema) 3 dagen breien.... En ik heb nog 15 dagen de tijd. Moet te doen zijn!!!!!

Wel heel bijzonder om zo'n overbuurmeisje te treffen! Hoe groot is die kans???? Kunnen jullie lekker samen handwerken ;).

Mijn broer werkt bij de KLM/Schiphol. Hij heeft meegeholpen aan het ontwikkelen van de "zelf-incheck-balies" (of hoe heten die dingen?). Daarom moet hij regelmatig naar het buitenland voor controles en updates of zo. Precies weet ik het ook niet maar iig komt hij vaker in het buitenland dan ik (wij gaan nooit op vakantie)! Gisteren had ik naar de quiltgroep de stoffen uit Australië meegenomen; ze waren een beetje jaloers :=. Het zijn stoffen die hier niet te koop zijn namelijk dus echt héél bijzonder. Nu nog kijken of ik adressen/winkels kan achterhalen in de buurt waar hij volgende week naar toe gaat :j. Familiegrapje: als hij nieuw ondergoed nodig heeft, regelt hij een reisje naar het Oosten en heeft hij nieuwe t-shirts nodig, dan regelt hij een reisje naar Amerika. Geweldige outletshops daar :9.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:17

ooohlala wat eenknappertje zeg, maar mamsie mag er ook wezen hoor!!!!

hier sruk bezig met naaiverstel werk een paar jassen en een paar broeken waar nieuwe ritsen in moeten!! wat een werk Gaaaaaapppp

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:47

Hihi, altijd leuk om mensen een beetje jaloers te maken ;) Wel handig, dat hij zo ook eens ergens anders kan shoppen! Mijn vader komt nog wel eens ergens voor zijn werk, maar die is docent en begeleid dan dus een groep leerlingen. Die heeft dus niet altijd de kans om te shoppen op locatie.

Ik vroeg me inderdaad ook al af hoe groot de kans was om tegenover iemand te wonen waar je zo veel overeenkomsten mee hebt. Mijn moeder heeft me vandaag leren haken (in 2 minuten :+ ) dus misschien gaan we binnenkort inderdaad wel eens samen knutselen!

Dat is wel even wat anders dan breien Kelly!

Zo, net de verjaardag van opa achter de rug. Nu lekker thuis, zo nog even snoepe.. eeh, eten (we hebben al een buffet gehad bij de lunch dus zo veel hoeven we niet meer), filmpje erbij (Kuifje!) en dan als het eten op is ook het breiwerk!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:55

Oooooo, wat een schattig veulentje! En een knappe mams! Helemaal geweldig die manen ook!
Fijn patpen dat je sok op gaat schieten!
leuk Maartje, zo'n buurlieden met zoveel overeenkomsten!

Hier druk bezig met tas. Ben met de hengsels bezig. Had een fout in de kabel in twee van de vier hengsels. Heb het gelukkig helemaal op kunnen lossen, waar ik stiekem ook wel trots op ben! Is de eerste keer dat ik zo iets heb moeten oplossen. Als de tas af is, volgt foto. Ga hem hierna ook met andere wol maken waarmee gevilt kan worden, want dat is eigenlijk de bedoeling, maar wilde toen in een keer beginnen, dus heb ik nu wol die niet geschikt is voor vilten. Ga gauw nog even verder, hoop hem vandaag af te kunnen krijgen.

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:27

Dank jullie wel voor de lieve reacties
ik denk wel dat het een blijvertje word
Papa is ook van ons dus de helle familie is aanwezig dat ga je echt niet verkopen :o
De merrie Pernil staat ook altijd in de vlecht blijft knutselen he anders staat ze er op
nu gaan er zelfs sokken om zodat het veulen ze niet kan af knabbelen

Maartje jij hebt vast spijt dat jullie niet eerder langs zijn gegaan wat een toeval en ook gezellig denk ik

Danseresje ben wel benieuwt naar je tas

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:32

Gitteke, foto gaat volgen.
Even nog vraagje mbt veulen, maarre, die is best wel vroeg in het jaar of niet? Dacht dat de veulentijd zo'n beetje april/mei is? Sorry als ik het verkeerd heb hoor! Bedoel mijn vraag niet vervelend.

Just_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:59

Zou ik jullie even mogen storen met een paar vragen?

Ik ben al een tijd aan het haken, maar wil nu voor m'n dochter een lekkere trui breien, had nog wol liggen, Katia Alaska, daar haak ik met nld 5 mee, dus breien zou ook op 5 kunnen?

Engelse patronen via Ravelry kom ik echt niet uit, heb nog geen kaas gegeten van die engelse breitermen.
Rondbreien kan ik ook nog niet, enkel recht en averecht, dus moet een simpel patroon zijn, maar wil ook weer niet zo'n ouderwets ding....

Sorry ben heel moeilijk, maar iemand een idee waar ik kan gaan zoeken?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:54

Welkom Just Simple!
In principe brei en haak je met dezelfde dikte naalden. Dus als je met naald 5 hebt gehaakt, kun je het ook breien met naalden 5. Via deze link http://www.garnstudio.com/lang/nl/search.php kom je een aantal patronen tegen die rond naald 5 gebreid zijn. Simpele patronen maar ook wel wat moeilijkere. Neem gewoon lekker een makkelijk patroon: boord en daarna tricot. Tijdloos dus niet ouderwets ;)

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:13

@ danseresje maakt niet uit hoor
maar wij plannen altijd het veulen in februari in de winter is het toch lastig om de paarden te trainen en dan staat het toch op een wat lager pitje wegens de weers omstandigheden
De meeste plannen net voor de weidegang maar ik wil de paarden toch snachts op stal
nu kan Pernil gelijk weer rond de zomer mee op wedstrijd

Just_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:16

Dankje Patpen!

Garnstudio, dat ik daar niet aan had gedacht! Haal er af en toe ook haakpatronen vanaf.... Maar heb nu een hele simpele geloof ik(http://www.breienmetplezier.nl/standaar ... 16-21.html), de 55 steken staan er al op en de eerste toer al met behulp van google in boordsteek gebreidt (? ehm... hoe spel je dat? (A))