Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
van de blauwe??? En idd Maartje: de achtergrond maakt het compleet. patpen schreef:Ga ik er eens lekker voor zitten: mijn favo detective op België 1 (midsummer murder) en mijn sok om nou eindelijk dat boord eens af te breien. Goede nieuws: boord is af. Slechte nieuws: mijn favo detective is vervangen door een andere
. Oké, deze serie is ook goed én dit is de 1e aflevering. Maar toch.......
Anne_mieke88 schreef:Patpen.....heet jij toevallig Gerda en ben jij mijn moeder?
Dit moet toeval zijn, maar dit kan echt een post van mijn moeder zijn (als ze wist hoe bokt werkte)
. Bovendien hebben wij geen kinderen dus het is niet mogelijk.......
. Ik heb altijd wel een handwerkje bij de tv. Bij mij varieert het: breien, haken (soms), borduren, quilten. Als ik maar wat te doen heb. Vanavond wrs weer een goede detective op België. Nog niet gekeken in de gids maar ik hoop van wel. Moet namelijk nodig verder met de sokken van mijn broer
(nog 2,5 week de tijd).
Vriendj is uit eten met zijn werk, dus ik heb de afstandsbediening voor mezelf. Kan ik iets leuks uitzoeken en verder met mijn kruikenzak!
. Blijft toch jammer dat het midsummer murders niet is, maar ja, ik doe het er wel mee! Ik heb ook de zapper tot mijn beschikking: manlief is werken. Nog even een bakkie thee maken en dan maar eens mijn breiwerk pakken. Ben nog steeds niet verder dan die 30 naalden boven het boord. Totaal moet ik 72 naalden boven het boord breien, dan de hiel, en voor de voet 92 naalden. Als ik mij aan mijn schema had gehouden, zou de sok vandaag klaar zijn geweest
. Dinsdagavond leek ik griep te krijgen (binnen half uur hartstikke beroerd), woensdagochtend was het niet veel beter. Tussen de middag een hazenslaapje gedaan en daarna voelde ik mij minder brak. Gelukkig is het dus niet doorgezet. Maar dat trok even een streep door mijn breischema! Goed, eerst naar de keuken en dan breien
. Mijn 30 naalden waren om voor ik het in de gaten had.... Morgen weer verder. Hoewel: moet even naar mijn ouders, quiltbee, opticien voor lenzen. Vóór de avond wordt er niet gebreid.
Ik heb er ook weer een aantal cm bij! 
. Na 2 pennen van de hielflap belde moeders op: ze was een avondje weg geweest (uit eten bij goede vrienden) en of ik even wilden kijken of ze nog mail had
. Dus ik ga nog even verder met breien
. Moet mijn broer te vriend houden want die gaat volgende week naar Washington voor zijn werk en ik wil graag hebben dat hij wat quiltstoffen voor mij meeneemt
Beide op dezelfde manege begonnen, zij rijdt nu nog op de manege waar ik reed voor ik Cheetah kocht. En ook nog eens op het paard dat ik daar reed. We hebben dezelfde studie gedaan. En zij had zichzelf net leren haken
Was best apart.
Zo te horen is het sowieso wel slim als jij je broer te vriend houdt. Volgens mij komt hij nog wel eens ergens!
. In theorie (lees: mijn breischema) 3 dagen breien.... En ik heb nog 15 dagen de tijd. Moet te doen zijn!!!!!
.
. Het zijn stoffen die hier niet te koop zijn namelijk dus echt héél bijzonder. Nu nog kijken of ik adressen/winkels kan achterhalen in de buurt waar hij volgende week naar toe gaat
. Familiegrapje: als hij nieuw ondergoed nodig heeft, regelt hij een reisje naar het Oosten en heeft hij nieuwe t-shirts nodig, dan regelt hij een reisje naar Amerika. Geweldige outletshops daar
.
Wel handig, dat hij zo ook eens ergens anders kan shoppen! Mijn vader komt nog wel eens ergens voor zijn werk, maar die is docent en begeleid dan dus een groep leerlingen. Die heeft dus niet altijd de kans om te shoppen op locatie.
) dus misschien gaan we binnenkort inderdaad wel eens samen knutselen!