[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:06

ja dat zie ik zelf ook wel, schaduwen op het hoofd zijn er wel, dit zie je helaas niet op de foto, omdat ze vrij licht zijn, en de foto met mijn mobiel genomen is. de rest klopt wel,
maar ik had toch wel op iets meer gehoopt dan 5 euro :')

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:06

Ja, sorry, weet even niet hoe ik het anders kan zeggen. Heb precies voor me hoe je een paard 'rond' kunt maken, maar geen idee hoe je het uitlegd :')

Ylvy

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:07

ja, door schaduw aan te brengen aan zijkant enz, maar dit is vrij licht, helaas dat je het niet op de foto kunt zien, en kan er ook geen betere foto meer van maken, deze is namelijk gegeven aan de mensen waar hij toebehoord, de oude eigenaren ( zoals verteld, overleden )

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:08

deviltjh schreef:
ja dat zie ik zelf ook wel, schaduwen op het hoofd zijn er wel, dit zie je helaas niet op de foto, omdat ze vrij licht zijn, en de foto met mijn mobiel genomen is. de rest klopt wel,
maar ik had toch wel op iets meer gehoopt dan 5 euro :')

Dat komt gewoon omdat hij heel erg uit verhouding is. Je ziet er wel een paard in, maar je moet gewoon nog heel veel oefenen. Op pagina 60 staat een tekening van mij. Daar wordt steeds 10 euro op geboden, ik had lager verwacht, maar ik heb nu toch nog een goede feedback gekregen, waarmee ik aan de slag kan bij de volgende tekening.

Zoek anders een aantal schilderijen/tekeningen op waarop hoog wordt geboden. En die dan vergelijken met jouw tekening/schilderij. Kijken wat de verschillen zijn en wat zij wel hebben en jij niet.

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:11

en die waren er zeker heeeel blij mee? en terecht! ;)
soms is het wel even slikken....dat jij mijn andere taxeerde op 7,50 vond ik dat ook wel slikken...
had er zoooo ontzettend veel tijd aan besteed...maar ach...oefening baart kunst! (:
jammer dat je geen betere foto kunt maken...is het trouwens prettig mateiaal?#

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:15

ja, maar die andere vond ik mooier, waarschijnlijk omdat ze ook iets groter waren,
en het was meer dan een chocoreep! :o

en ja, heb een knuffel en 100x ahwww gehad,
hadden nog een tekening daar hangen, die was ook best mooi!
en ook hier, 5 euro voor een werk van ong 8 uur ofzo ( had een deadline helaas -.- )

het is prettig materiaal, maar lastiger om te mengen,
en droogt best snel op.
dus ja het is fijn om mee te werken, maar het is duur en snel droog, moeilijk te mengen,
en als het eindelijk perfect is, heb je te weinig gemixt -.-

ik ga binnenkort weer een schilderij maken, maar dit kan ik nog niet verklappen :P

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:28

oke hier een nieuwe, misschien 30 min aan gewerkt :')
met pen in een schrift :)

Afbeelding

helaas kun ik de streepjes van het schrift niet wegwerken :o

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:35

Als ik eerlijk moet zijn vind ik dit nog geen prijsje waard..

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:36

hoeft ook niet, het was voor de fun, wou wel weten of het iets opbracht,
vind zelf zonde van de streepjes, maar de leuke eigenschap van een pen, is dat hij het soms niet doet,
en dan weer wel -O-

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:40

carditjeuh: 35'-
deviltjh: Opzich wel mooi maar je hebt niet echt met de schaduwen en contrast gewerkt, een 15 euro
HarriesHorse: Vind ik persoonlijk iets te omlijnd, 15

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:45

dankje titanic, klopt ook wel,
wou daarom met die 2e tekening een beetje meer doen met schaduwen,
nog niet echt gelukt,
maar ga binnenkort weer een schilderij maken, die laat ik dan ook wel zien! :D

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:51

Strak plan :D
Nouja, je stilo tekening, ten eerste het is met stilo en daar kan je niet zo perfect mee werken :o
Maar je hebt wel al goed met de schaduwen in het hoofd bezig gezeten maar het is gewoon de vorm van het paard dat nog onrealistisch lijkt :)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:03

hoe bedoel je de vorm onrealistisch? kun je dat uitleggen? dan kan ik hieraan werken,
dan heb ik alvast 2 dingen die ik kan gaan verbeteren voor een beter resultaat

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:23

Pagina 66
8nnmiek, Hond 1: Ik denk zo’n 40 euro. Mooi sprekend plaatje met prima kleurgebruik. Echt iets voor een liefhebber van het ras. Paard: zonder lijst zo’n 20 euro. Ik vind hem wat vlak ogen en dat is jammer. Ik zie aan je andere werk dat je beter kunt. Honden: rond de 70 euro. Ik vind de blonde staande hond echt prachtig gedaan. Bij de ander kijk ik wat gek tegen de poten aan. De zwarte haalt naar mijn idee de kwaliteit van het werk naar beneden. Misschien alleen door de hoek waarin deze is geschilderd. Paarden: Zo’n 40 euro. Er is nog heel veel aan uit te werken. Maar ik vind het wel een heel bijzonder schilderij door de opzet en het formaat.
Xtitanic, Zonder kreukels 35 euro. Heel erg mooi neergezet. Geslaagde oefening!
HarriesHorse, paard 1: Wat een leuk paardje. Dat heb je echt over weten te brengen! Je tekening op zich vind ik nog niet verkoopwaardig al zal de eigenaar er misschien wel een reep chocolade voor over hebben. ;) paard2: Hierbij geld eigenlijk hetzelfde als voor de eerste.
Carditjeuh, Mooie uitstraling en mooi oog. Helaas lijkt het werk wat scheef. 10 euro.
Deviltjh, leuke cartoonachtige stijl heb je. Vooral zo doorgaan. In mijn ogen echter nog niet verkoopwaardig. Maar zeker een ontzettend goed begin!

En dan mijn nieuwste werk. Gemaakt in opdracht. Formaat is A3. Materiaal oliepastel krijt.
Afbeelding

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:42

dankjewel allemaal!
xTitanic ; welke tekening bedoel je? dat paardenhoofd? (:
hoe bedoel je? zou je het even willen uitleggen? leer ik ook van hihi
Malenka, dankjewel! (:

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:48

De basis lijnen komen nog iets te sterk over met het ingekleurde gedeelte, dus het contrast vind ik persoonlijk te groot. Ook bijvoorbeeld bij de bles, je gaat hem eerst zwaar omlijnen :)
Kom je in ons hk topic? : D

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:52

titanic, kun je de uitleg naar mij toe ook even toelichten? :) wil meer leren!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:57

De kaaklijn is bv iets te klein en de neus iets te groot. Je hebt dus de neiging om de vormen wat ronder te maken :) meer kan ik niet echt uitleggen :P (ik zie ook niet van wat je het hebt afgetekend)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 21:04

bedoel je van het werkje met pen? die kan ik wel even laten zien.

Afbeelding

even ter zijde, de tekening is tijdens een les gemaakt :')

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 03:07

@deviltjh: Ik denk dat, als ik de tekening vergelijk met de foto, je de kaak/wang wat groter kon doen. Dan lijkt de neus minder groot.

Ik kan niet taxeren, ben onwijs slecht in waardes geven. Maar zouden jullie toch mijn werkje willen taxeren? :)

Afbeelding

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 10:50

Goed, laat ik ook maar weer een kansje wagen...
Alleen deze pagina: EmmaVZ - Toch ruim 60 euro hoor, wat een prachtplaat! <> Malenka: € 50,- <> deviltjh Sorry, maar deze vindt ik wat te simpel... 5 euro.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nou, het zal mij benieuwen...............

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 21:29

Pg. 64

IndianRose_: Ik vind 'm echt prachtig geworden! Knap dat je dit met acrylverf kan. Ik denk dat de verhoudingen in het hoofd nog niet 100% zijn, maar ik vind het niet storend. Vanwege het grote formaat... €140

xJolijn: Knap gedaan zeg! Ik denk €30 :)

pietaaa: Ik denk dat je het nog mooier kan maken door schaduwen te gebruiken. Voorlopig nog niets, maar blijf zeker oefenen, want de verhoudingen zien er al goed uit :)

Rosa__: Je bent goed op weg! Voorlopig nog even niets, maar blijf zeker tekenen :)

Quebelle: Erg mooi en zacht! €25

_San87_: Wat knap! Gewaagde compositie en mooi kleurgebruik, zo'n €200 denk ik.

HarriesHorse: €12, je bent zeker op de goeie weg!

Lauraa: €20, mooie en zachte stijl! Jammer dat de voetjes er niet meer op staan.

Pg. 65

Kaus: Erg mooi! Ik denk dat het allemaal nog wat strakker kan, dus nu €10 :)

amberonia: Mooi contrast! €25

_San87_: Prachtig weer, ik denk zo'n €100. De tijger is trouwens erg mooi geworden :)

Kaus: Mooi! Probeer nog iets meer met contrast te werken. €20

Annefie: Ik vind 'm mooi, het straalt echt een zomers sfeertje uit :) Jammer dat het meest linkse paard niet helemaal de juiste verhoudingen heeft. Ook denk ik dat je de paarden nog meer kleur had kunnen geven. Daarom €35.

xTitanic: Wat ongelofelijk jammer van die kreuken... Als ik die wegdenk: €40, erg mooi getekend :)
Fan art vind ik heel moeilijk in te schatten.. Het is wel mooi getekend, maar ik heb er echt geen idee van hoe dat getaxeerd wordt, sorry :=

Pg. 66

8nnemiek: Wauw! €70, meer kan ik er niet over zeggen!

Het paard taxeer ik even zonder lijst, want ik heb geen idee van de waarde daarvan. De tekening dus: €30 (ik snap dat je de achtergrondkleur in het paard laat terugkomen, maar hij valt voor mij net iets te veel weg in de achtergrond. De hond springt er helemaal uit en dat is net zo knap!)

Het acrylschilderij van de honden vind ik echt heel knap, leuk die structuur! €160 denk ik :)

Het schilderij van de paarden is dan weer niet helemaal mijn smaak. Ik denk dat een liefhebber er wel zo'n €120 voor over heeft :)

xTitanic: Dit is echt een van je beste werken hoor, wat een mooi contrast! €30

HarriesHorse: Wat fijn om te zien dat je weer vooruit gegaan bent! €10

carditjeuh: Jammer dat de neus niet helemaal recht staat. Ook denk ik dat je nog meer contrast kan gebruiken. €15

deviltjh: Het is al een leuk schilderij! Een bruine vacht is echter niet enkel bruin, probeer er een meer tinten in te stoppen. Hetzelfde voor zwart en wit. Door schaduwen te gebruiken zal je paard er meer 3D gaan uitzien. Voorlopig nog even niets, maar blijf zeker schilderen! :)

HarriesHorse: Een scheve, slechte foto maakt het erg moeilijk om goed te taxeren... Daarom doe ik dat nu dus even niet, want nu kan ik geen eerlijke mening geven :)

Pg. 67

deviltjh: Ik vind dat je hiervoor niets kan vragen, sorry.

[]b]Malenka[/b]: Deze had ik al zien langskomen, ik vind 'm echt enorm knap! Oliepastel is nu een van die materialen waar ik echt niet mee om kan, maar jij slaagt er goed in! Jammer dat de verhoudingen van het hoofd niet helemaal lekker weg kijken. Verder vind ik 'm prachtig. €60

EmmaVZ: Ik ben ook niet goed in taxeren, maar dat betekent niet dat je je mening niet kan geven ;)

Verder heb ik echt geen idee hoe ik een digitaal werk moet taxeren.. Ik vind 'm wel prachtig, ik hou echt van jouw stijl! Moesten dit mijn paarden zijn zou ik er toch al gauw €150 aan durven geven. Minstens.

HorseyDude: Ik vind dat jij echt gigantisch vooruit bent gegaan! Je Fries vind ik al erg mooi, maar ik denk dat je toch nog meer met contrast kan werken. Sommige vlakken zijn nog wat eentonig, als je begrijpt wat ik bedoel. Je zet er geen formaat bij, ik ga uit van A3. Dan zeg ik €15.

De dolfijn vind ik iets minder dan je Fries door de structuur. Ik snap dat dat héél erg moeilijk is met fineliner, maar ik mis toch echt dat gladde van de dolfijn. €10. Voor de orka hetzelfde.

Je hert vind ik erg mooi! De verhoudingen zitten goed en ik vind het een mooie plaat. €25.

En dan nu mijn eigen werkjes:

Opdracht, A3, pastel en kleurpotlood:

Afbeelding

Cadeau, iets groter dan A3, pastel en kleurpotlood:

Afbeelding

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 22:37

Nee, mijn platen zijn geen A3, A2! (dus nog groter dan A3) :) (en ja, had het moeten vermelden)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:21

Emma, ik kan écht géén prijs plakken op digi werkjes..
HorseyDude: Voor alle tekeningen schat ik zo rond de 15 - 20 euro.
kallipooh: Eerste tekening toch wel een 30 -35 euro tweede tekening hetzelfde.
Nu goed, ik ben er neit goed in hé :')

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 20:13

Sorry mensen, ik heb echt totaal geen versand van prijzen van tekeningen/schilderijen..

Maar ik ben wel benieuwd wat mijn tekening waard zou zijn (niet dat ik hem ga verkopen...)

A3, met kleurpotloden:
http://i49.tinypic.com/28w101s.jpg