[CENTRAAL] Resultaat topic paarden tekenen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 19:30

Daisyree, wat prachtig ook, zeg! Lekker dynamisch, mooie achtergrond en zoooveel details in de vacht en manen en alles... Dat velourspul lijkt me wel lastig, zeg! Ik ga zo eens even je topic bekijken :D

dide, haha, wat zonde dat de hond op je tekening is gaan staan! De verhoudingen lijken niet helemaal te kloppen (de bolling in de kaak is wat te groot denk ik) maar ik vind 'm wel heel mooi getekend!

easygoing, ah, jij hebt de vos gedaan! :D Mooi gedaan, dat oog, die draaiing in de hals, de glans- en schaduwplekken... Mooi cadeautje! :D
Ik had het nog mooier gevonden als je je tekening iets lager op het papier had gezet, nu heb je vrij veel ruimte over aan de onderkant en zit je bovenaan bijna tegen de rand van het papier. Maar daar mag ik niet over zeuren, want dat is op mijn tekening ook zo :+

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 19:39

@Baxter, over de neus ben ik het wel met je eens want ik zie nu dat ik daar nog iets aan moet doen maar het oog vind ik persoonlijk dan wel weer goed gelukt.

@Loveshadow, Dank je wel :D. Ben ook wel een beetje trots op mezelf moet ik eerlijk bekennen :o .
Dat de tekening tegen de bovenkant van het papier aan lijkt zo omdat ik niet een ehmm erg vaste hand als het om foto's maken gaat hihiiiii. Hij had voor het mooie inderdaad wel iets lager gemogen maar das nu te laat :D .
Zodiacje had jouw portret al laten zien en ik vind hem echt helemaal geweldig.
Ooit hoop ik het ook zo te kunnen maar ik moet eerst maar flink oefenen :') .
Laatst bijgewerkt door easygoing op 19-04-11 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: [CENTRAAL] Resultaat topic paarden tekenen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 19:43

Haha thanks! Ook ik moet nog flink oefenen als ik zo naar de prachtwerken op de vorige pagina kijk, hihi.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 19:47

loveshadow schreef:
Haha thanks! Ook ik moet nog flink oefenen als ik zo naar de prachtwerken op de vorige pagina kijk, hihi.

Hihiii dan neem jij hun als voorbeeld en neem ik jou als voorbeeld :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 19:55

Haha, deal! 8-) *voelt zich vereerd :+ *
Maar die van mij was natuurlijk met pastel en jouw tekening met potlood, dat werkt toch anders :) . Heb je wel eens met pastel gewerkt? Ik vind het eigenlijk fijner dan potlood, je kunt de kleuren gemakkelijk lekker helder krijgen en toch ook heel gedetailleerd werken :)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:02

Ik heb het 1 keer geprobeerd maar leek als ik ben heb pastelkrijtjes gekocht en geen potloden en ik werd helemaal gek van die dingen :):) . Dus als ik een keer centjes over heb (wat dus nog best lang kan gaan duren hihii) wil ik echt een mooie set met pastelpotloden aanschaffen.

Heb ook nog spullen aquarel en acryl in huis maar weet niet zo goed hoe ik daarmee moet gaan beginnen.
Wil zoveel mogelijk materialen leren kennen :j .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:04

Haha :D . Gewoon lekker mee prutsen :j

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:10

loveshadow schreef:
Haha :D . Gewoon lekker mee prutsen :j

Moet gewoon eens opzoek gaan naar die stoute schoenen :D

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 13:16

Willen jullie erop letten dat jullie niet offtopic gaan? :) Voor gesprekken over materiaal hebben we een centraal topic([UK] [INFO] algemene tips voor tekenaars.), voor uitgebreide tips en commentaar kun je het beste een eigen topic op UK openen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 13:21

Sorry sorry we lieten ons even gaan :D

adoratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:33

Afbeelding
Afbeelding

snelle schets in pen van de foto van verography.
Momenteel helaas geen tijd om hem 'fatsoenlijk' uit te werken.. :(
Tips omtrent verhoudingen etc zijn welkom!! Ik heb namelijk enorm lopen klooien met de hoofdhouding en het rechtervoorbeen van het paard.

Hou er wel rekening mee dat het nog steeds een schets is! vandaar de ruige lijnen etc.

adoratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:37

Afbeelding

Schets in pen van de pony van Calice

AtelierB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 21:36

Wat een leuke schetsen Adoratie!
Met pen bedoel je balpen of kroontjespen (met OI - inkt) of een fineliner? Niet dat het echt wat uitmaakt, als je de fout in gaat kun je niet herstellen...

adoratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 21:41

deze zijn met een fineliner op standaard print papier.. De 'echte' tekeningen werk ik uit met gewone pen en inkt of met calligrafiepen en oost-indische inkt op aquarelpapier of dergelijke.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:46

Afbeelding

Llevado van Amable :)

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 19:24

Mooi! Heb je een raster gebruikt? Zo nee, misschien een tip voor de volgende keer, omdat sommige verhoudingen niet helemaal kloppen.
Ik vind dat je hem wel heel mooi getekend hebt!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 19:31

Een raster vind ik persoonlijk uit den boze, haalt alle spontaniteit weg, vind het daarbij echt alles behalve leuk en ik vind dat je er niks van leert. Dat dus :P Enige wat ik zo snel zie is dat de voorbenen misschien wat te lang zijn en de kont/het kruis niet helemaal klopt, verder zie ik geen echte fouten in de verhoudingen. Wel bedankt trouwens!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 19:41

Ik vind hem mooi Colorado, misschien had het in kleur nog mooier geweest??

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 19:48

Colorado schreef:
Een raster vind ik persoonlijk uit den boze, haalt alle spontaniteit weg, vind het daarbij echt alles behalve leuk en ik vind dat je er niks van leert. Dat dus :P Enige wat ik zo snel zie is dat de voorbenen misschien wat te lang zijn en de kont/het kruis niet helemaal klopt, verder zie ik geen echte fouten in de verhoudingen. Wel bedankt trouwens!

Haha je hoeft ook niks te leren, maar het is wel handig voor verhoudingen :j
Maar het was een tip, het is natuurlijk wat je zelf het fijnst vind :D

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 19:54

Klopt, het is wel handig, maar ik vind het niks :P Wel bedankt hoor, tips zijn altijd welkom :)
Wie weet doe ik nog wel eens zo iets in kleur. Had zin in niet teveel gedoe en vind grafiet dan fijn werken, vandaar :P

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 23:31

Colorado: Vind het een gave tekening geworden. Wat je zegt de verhouding klopt niet helemaal. Maar ik ben ook geen fan van een raster. Door goed te kijken en jezelf te verbeteren kom je er ook! Zou zeggen gewoon lekker doorgaan, de verhoudingen komen vanzelf :)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 18:23

@Colorado, Vind het een erg gave tekening. De verhoudingen kloppen inderdaad niet helemaal maar al met al straalt het toch wat uit. Een raster vind ik persoonlijk ook helemaal niets. Ik krijg daarvan het gevoel dat ik beperkt word in mn vrijheid zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 19:37

adoratie, wat mooi! Verhoudingen kloppen en dat schetserige maakt het lekker dynamisch! Mooi zeg!

Colorado, ook heel mooi! Het valt me eigenlijk niet eens op dat de verhoudingen niet helemaal kloppen. Ik vind je compositie ook mooi, niet in het midden maar net wat aan de zijkant. Mooi gedaan! :j

adoratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 20:38

@ coclorado: Het feit dat de verhoudingen mss niet 100procent goedzitten, ach.. Merk je toch bijna niet!
Had ik in het begin ook altijd héél veel moeite mee.. Tekenenen met behulp van rasters ed. Kan je wel een heel pak vooruit helpen!
In het begin 'vertikte' ik het ook om met rasters te werken vanwege mijn vrijheid. Maar ik merk nu wel, dat ik heel wat minder last heb om idd verhoudingen goed te krijgen (behalve bij mensen :p)

Ik zit ook eerst nog heel wat te klooien met potlood aan die verhoudingen, de voorbenen zijn bij mij ook zowat altijd het lastige deel, meestal worden ze ook te lang.. heel vreemd!

@ loveshadow: Dankje voor de reactie! Leuk, dat jij het leuk vind ;) Ik ben idd nogal 'chaotisch' met lijnen neerzetten! Het moet je ding maar zijn..

Ik ga ze binnenkort proberen uit te werken, maar vertrek binnen een aantal dagen naar Noorwegen voor een half jaar en heb nu veel te veel voor te bereiden.. helaas!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 20:40

wauw daisyree en righton! dikke respect! wat ongelofelijk prachtig ! +:)+