[INFO] Hobby borduren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:26

Ik laat het door mn moeder op de naaimachine even afwerken. Dan rafelt het bijna niet meer

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 10:50

Goedemorgen!

Gisteravond de hele avond draad zitten wikkelen op kartonnetjes. Of tewel laat het linnen nu maar komen!!
Manlief had ook een top dag. Om 20.00 gaat de bel en weer een postbode aan de deur! Met zn xbox spelletje *\o/* *\o/* *\o/* helemaal gelukkig

Kon ik ongestoord door draaien :j

arabella2000

Re: [CENTRAAL] Hobby borduren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:28

haha man happy jij happy :P

Ik ook happy :P Ik heb waarschijnlijk een baan vanaf maandag :)
Ik had vandaag mijn 2e gesprek met een technisch inzicht test en die ging gewoon super :)
Het is dat er een 2e kandidaat is, anders had ik vanmiddag al kunnen beginnen met een training :D

Nu is het dus even afwachten wat die 2e kandidaat doet :S Maar vrijdag op zijn laatst hoor ik het of ik het geworden ben....

(baan = geld om weer garen te kopen :P, ik zat nu echt op een koopstop en moest opmaken wat ik nog allemaal had liggen, wat ook nog wel genoeg is voor een hele lange tijd :P )

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:35

Spannend arabella!! Wanneer weet je het definitief??

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:39

ergens tussen nu en vrijdag :P

Ik hoop zo snel mogelijk, ik heb vrijdag nog een gesprek ergens anders staan, maar dit vind ik een stuk leuker om te doen (Het is allebei niet mijn richting, maar dat van nu lijkt me een stuk leuker)

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:40

Arabella, we duimen voor vrijdag.

Hier is vrijdag een mindere dag.
Ik heb 4.5 jaar het paard van mijn pa verzorgd en kunnen bezien als mijn eigen. Maar nu was dit paard daarvoor 6 maand (!) van mijn zus. Mijn zus is toen verhuisd en dan is dat paard (Jalenka) naar mijn pa gegaan opdat er toch iemand voor zou zorgen (hangt meer aan dan ik hier ga zeggen).
Nu is een paar maand terug mijn zus weer bij mijn pa gaan inwonen en blijkt dat alles wat ik ondertussen met Jalenka gedaan heb (redelijk veel, ze had toen ze bij ons kwam aan 3 voeten erge rotstraal, verder kende ze niets op 1 jaar, klopte ze alleen maar en was ze graatmager. ondertussen is ze goed ingereden en volledig uitgegroeid en staat ze kwa voeten en DA geheel in orde) niet goed was. DA is de verkeerde, hoefsmid van hetzelfde. Tja inrijden, heb ik zelf gedaan met wekelijks begeleiding van een bokker. Op de 6 maand dat ze weer thuis is, is ze 6 keer of zo bij haar vroegere paard geweest, ze wou niet komen helpen.
Uiteindelijk heb ik een ultimatum gesteld, ofwel kwam ze helpen en betaalt ze haar deel van het stalgeld (zomer 100€, winter 130€) ofwel verhuist ze Jalenka. Het is verhuizen geworden. Ze gaat nu naar een lokale pensionstal waar ze meer dan het dubbel moet geven per maand.
Ondertussen ben ik mijn maatje kwijt.
Stank voor dank, weet dus niet goed hoe ik nu met mijn familie om moet gaan (familie is enkel nog mijn pa en mijn zus, veel he)

Verder, net door mijn strijk geraakt (die laatste bak van eergisteren) en p3 van mijn Head Shaman is af. En ik heb een foto:
Afbeelding

Nu ga ik eerst vanavond verder een kleedje maken voor mijn dochter (nu het vlot gaat, wil het af hebben tegen zaterdag) en nadien verder een poef haken voor op mijn dochter haar kamer (van dikke zpaghettidraad, ben daar aan gestart maar is nooit afgeraakt, dus nu gaat dat project even voor mijn head)

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:02

Jeetje keandra wat een verhaal.
Lekker stank voor dank heb je gekregen, kan goed snappen dat je nu geen idee hebt waar je heen moet met dit. En dan raak je ook nog eens je vriendje kwijt.. zwaar balen!
Sterkte

Mooi begin al van je haed!
Ik wil ook beginnen!!

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:54

Yes het linnen is binnen. Maar nu moet ik van mezelf eerst sporten voordat ik mn kadootje uitpak.
Hoe groot werd de tijger ook alweer op de 18ct?? Even rekenen, want de lap is heeeeeeel groot :P

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:07

Jeetje Keandra, wat waardeloos :\
Je werk wordt wel heel mooi zo te zien, gave kleurtjes!

Sax: leuk hoor en gaaf dat je straks dan echt kan gaan beginnen!

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:16

hehe, ik had dat ook toen ik de lap stof zag, maar ik had eerst om zeker te zijn het al eens 3 keer nagerekend zodat ik niet fout zou zitten.
Die lap is me nog altijd een heel pak te groot, maar çoit het zal er goed uitzien dan he.

Ben dus nu terug aan het kleedje bezig, zakken inzetten en zo, hoop vandaag het bovenste gedeelte al aan elkaar gezet te hebben. Dan zal de rest nog max 2 avonden duren. Dan is het weer even het poefproject en dan de head met p4. (ik ga snel verder doen)

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:42

Thanx mars

Lekker bezig keandra!! Succes! Zo kun je ook even je aandacht op iets leuks richten wat je ook graag doet :(:)

Sporten zit erop! Helemaal kapot haha, snel douchen eten koken en dan kan onze avond beginnen.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:29

De eerste 2 vakjes zijn gemaakt. Moet wel wennen aan de hoeveelheid stof, even een handigheidje krijgen daarmee.

Lekker een uurtje aan het werk geweest vandaag. Love it! <3

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:30

pfff what een verhaal keandra...
sterkte ermee :(:)

@sax, ik had de afmetingen voor 18 count volgens mij in een pb nar je toegestuurd. Heb je nog gedacht aan de 10cm of 3 inch etra ivm het inlijsten? Super dat je al lekker begonnen bent :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:31

Goed bezig sax!
Gebruik je een ring of een Qsnap? Dat vind ik wel makkelijk werken, heb ook zo'n enorm tapijt :D

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:33

ik vind een q-snap dan nog wat fijner werken mars. Ik moet alleen 1 van de klemmen even in de afwasmachine gaan gooien denk ik, of er een doekje onder doen. Die begint namelijk wat minder te klemmen.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 10:51

Ik heb een ring. Werk tot nu toe altijd prima. Ik ga het ervaren.
Heb idd ong 15 cm aan elke kant over gehouden. Had alleen geen liniaal bij de hand, dus ben gewoon in de linkerhoek begonnen met aan elke kant 15 cm ong over voor inlijsten. Qua lengte heb ik zekerweten genoeg en de breedte kan misschien iets schelen dat hij niet helemaal recht erop komt. Maar dan bewerk ik de linnen wel. Heb in elk geval genoeg.
Had 1m bij 1,50 gekocht.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 10:53

je hebt zat stof inderdaad :P

Je hebt nog wel een tijdje te gaan voordat ie helemaal af is :X

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:01

Leuk dat je er al mee begonnen bent Sax! :)) Ben reuze benieuwd hoe snel je gaat :P

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 12:13

sax89 schreef:
Ik heb een ring. Werk tot nu toe altijd prima. Ik ga het ervaren.
Heb idd ong 15 cm aan elke kant over gehouden. Had alleen geen liniaal bij de hand, dus ben gewoon in de linkerhoek begonnen met aan elke kant 15 cm ong over voor inlijsten. Qua lengte heb ik zekerweten genoeg en de breedte kan misschien iets schelen dat hij niet helemaal recht erop komt. Maar dan bewerk ik de linnen wel. Heb in elk geval genoeg.
Had 1m bij 1,50 gekocht.

O dan werken we op dezelfde maat tapijt hihi. De mijne is 110x150. Ben benieuwd hoor als t af is!

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:27

Mars het was me een heel eind vouwen, voor ik goed geinstalleerd was. Maar als je er vaker aan werkt word dat ook beter. Dit linnen is niet zo stug als bij al mijn andere werken. Die moestrn echt soepel worden. Dit is al helemaal soepel. Das ook wel fijn.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:41

Ik ga nog sneller kunnen verder doen met mijn Shaman.
Heb vanavond kunnen verder doen aan Arwen haar kleedje en moet uiteindelijk nu nog alleen de zoom nog doen (dat is dan voor morgen, had geen zin meer om nog een extra spoel op te winden ....)
Dit is het resultaat (vers van de pers)
Afbeelding

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 08:24

Super leuk keandra!!

Arabella weet je al meer voor je evenutele nieuwe baan??

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 08:38

Nee, kk hoop echt dat ik vannochtend wat hoor. Anders moet ik naar die andere sollicitatie :s

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:56

Spannend arabella!!
Hier eveb geen borduren de komende twee dagen. Social life is ook belangrijk. Zondag middag ga ik me installeren en kom niet merr van die tafel af. Kan niet wachten.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:01

Geweldig mooi gemaakt Keandra, super leuk!

Hier ook ff een borduurstop, ben nu weer een beetje aan het haken. Heb een colsjaal gehaakt voor mezelf, ben dr erg blij mee :j