Ligt zeker aan de drukte vlak voor de vakantie.. Examens, dingen afronden, werk.. Ik ook hoor, dus zal niet zeuren
marjoke
Geplaatst: 07-06-09 20:13
Voor mensen die zelf de moeite niet doen andere werken te taxeren, ga ik ook geen moeite doen . Dus als je er zelf niet bij staat weet je hoe laat het is.
Pagina 61 Elanor: Interessant. Jammer dat de verhoudingen van de vrouw niet kloppen. Erg lange nek in vergelijking met bijvoorbeeld de armen. Ook haar boezem klopt niet. Maar het is een gaaf plaatje, mits wat meer uitwerking op sommige vlakken. 40 euro Sammyvriend: Het gras is niet mooi. Het konijn heeft sprekende oogjes, maar een reusachtige kop. Overgang kopje – lichaam is ook niet zo vloeiend. 10 euro
Pagina 62 _Karlijn_: Je hebt een erg sprekende eigen stijl, en dat bewonder ik. Ik denk alleen dat je je onderwerpen nog wat meer mag uitwerken. De klompen vind ik niks. Ze kloppen niet (bv. achterste hoort kleiner te zijn dan voorste als je perspectief wil) En het schilderij op zich spreekt gewoon niet. Het is een leeg vlak met twee vervormde klompen. 20 euro De gympen daarentegen doen me wel iets. Het perspectief is daar iets beter, hoewel het niet perfect is, maar het stoort niet. En de kleuren zijn veel dramatischer waardoor het meteen veel meer gaat spreken. Probeer je achtergrond meer uit te werken alsook je vormen. 40 euro Paarden zijn erg mooi. Misschien is het geheel een beetje plat, en typische achtergrond (grond-groen-lucht). Je mag daar wel wat meer in experimenteren zoals je bij de rest ook doet. Maar dit gaat goed! 55 euro xXLianneXx: De hals is niet zozeer dun, wel erg klein en kort tegenover het grote lijf. Probeer meet met schaduw en contrast te werken. Nu is het erg plat en zegt het niet zo veel. 20 euro babe: Ik heb deze al eerder gezien. Hoe je hier speelt met licht, werkelijk prachtig en origineel. Mooi, sprekend portret. 85 euro
Pagina 63 Sprietlover: Er mag veel meer contrast in. Probeer de nadruk meer te leggen op het gezicht, en houd prullen die te veel aandacht opeisen zoals horloges achterwegen. 12 euro Ietjelover:Ik zou nog niet vragen. Eerst nog lang oefenen en streng zijn voor jezelf. Open een topic op UK voor tips! Floran: Erg schattig. Mooi contrast en uitstraling. Misschien ietwat cliché onderwerp, waarmee ik bedoel dat het zoiets typisch is van in de boekjes, maar dat ik het echt amper voorkomt. Maar toch fijn gedaan. Misschien mag er nog wel iets van wazige achtergrond bij? 45 euro Ietjelover: Als je zelf zegt dat hij mislukt is, waarom plaats je hem dan en vraag je er geld voor? Plaats een topic op UK want als je zelf vind dat hij mislukt is, hoort hij hier niet.
Pagina 65 Assepoetster: Leuk ding. De verhoudingen kloppen niet helemaal maar dat stoort niet zo erg. 20 euro Sammyvriend: De mooiste tot hiertoe. Erg knap kleurgebruik. De vacht is erg gedetailleerd, maar het oog en de neus niet. Dat klopt naar mijn gevoel niet. Toch 45 euro Babico3: Wauw. Dit is eens wat anders. Erg leuke stijl. De arrogantie van de kat doet het. En die ietwat scheve neus past er helemaal bij 45 euro.
Pagina 66 HD: Als je het zelf ‘geklooi met schaduw’ noemt, dan hoort het hier niet thuis denk ik, maar in een apart topic op UK. Ik begrijp niet wat de ronde band is in het midden? En ik weet zeker dat een dolfijn vanuit deze hoek meer schaduwen heeft dan dit.
Zo, ik ben weer bij Mijn excuses als ik dit keer wat hard ben geweest voor sommigen. Ik vind gewoon dat we wat strenger mogen zijn voor onszelf.
Voor degene die mijn konijn een te groot hoofd vinden hebben, dat is echt niet zo. Ik heb stiekem wat overgetrokken (heb ik erbij gezegt geloof ik) (en ja ik weet dat dat niet hoort, ik doe dat nu ook niet meer) dus dat hoofd kan nooit te groot zijn. Maar toch bedankt voor de taxaties
Overtrekken is imo geen tekenen En daarbij kan ook al trek je over de verhouding wél verkeerd zijn. Dat komt door het perspectief en gebruik van schaduwen..
Oja daar heb je wel een punt En ik had al aagegeven dat ik het niet meer doe
marjoke
Geplaatst: 08-06-09 15:30
Wendy15 en sammyvriend: Das waar. Door schaduwen kan je het perspectief alsnog vertekenen. De foto hoeft daarom ook niet te kloppen. Je hebt genoeg foto's waar de verhoudingen een vertekend beeld geven. Dus ik blijf erbij, het hoofd is te groot. Bekijk even een echt konijn. Het hoofd van jou konijn past 2 keer in zijn lijfje, bij een echt konijn is dat misschien 5 keer.
mylittlejoy
Geplaatst: 08-06-09 16:49
Leuk om dit topic weer eens tegen te komen!
Eerst even wat taxaties hier en daar, waarbij ik er bij de digitale tekeningen vanuit ga dat ze op A3 formaat geprint kunnen worden (zonder korrelig te worden). Traditionele materialen taxeer ik hoger, omdat deze nou eenmaal uniek zijn. Printjes kun je blijven draaien en hoewel het digitale werk uniek is, is het printje dat zeker niet.
Pagina 60 babe: Erg mooi kleurgebruik, al lijkt z'n oog een beetje raar. Maar zeker 150 euro. vagolijntje: Niet helemaal mijn smaak, ik mis de details en diepte. 25 euro. mytens: Sorry, de verhoudingen kloppen niet en ik zou er zelf niet meer dan 10 euro voor geven. Niessie: Mooi, dat aquarel. In de lijst "popt" ie helemaal. 100 euro. Voor de potloodtekening rond 80 euro. Muurp: Het linkeroog (voor het paard links) lijkt wat bol. De schaduwen zijn wel mooi gelukt. Jammer van de simpele achtergrond. Gezien het formaat 50 euro.
Pagina 61 SDE: De verhouding is een beetje zoek, het hoofd is veel te lang. 25 euro vanwege het formaat. Andante: leuk met kleur gewerkt! Lekker brutaal, heel fijn om naar te kijken. 40 euro vanwege het kleine formaat. Nevony: Mooi...alleen mis ik een beetje "leven". Net dat zachte glansje op de neus of in het oog, ik kan m'n vinger er niet op leggen. Daarom doet ie het voor mij net niet, maar toch 50 euro. Elanor: Pff....geen flauw idee. Vindt het tarotkaart-gevoel leuk, maar ik weet niet zo goed of ik het aan de muur zou hangen. Ik denk dat hier meer potentie in zit als set met meerdere kaarten. Maar zo los...20 euro? sammyvriend: Het oog is heel mooi gedaan, er zit leven in! Mag iets meer schaduw in het vachtje, maar verder ok. Jammer van het kleine formaat. 20 euro. karenenter: sorry, maar hier zou ik heel eerlijk gezegd niets voor geven. De verhoudingen zijn zoek, de achtergrond is te leeg en er zit geen diepte in. Niet om rot te doen, maar ik denk dat je nog wat meer oefening nodig hebt. Probeer wat beter te kijken naar foto's, hoe het licht dingen raakt en hoe landschappen vervagen in de achtergrond.
Pagina 62 ietjelover: Mag wat meer detail in...10 euro Karlijn: Ik hou wel van dat "rommelige". De gympen vind ik het best gelukt en zie ik ook zomaar aan de muur hangen. Ongeveer 50 euro Lianne: Mooi zacht geheel. Mag nog wat gedetailleerder van mij. Gezien het formaat 65 euro Babe: Jij steelt echt de show hier. Weer zo'n mooi portret. Prachtige lichtinval trouwens. 85 euro door A4.
Pagina 63 Sprietlover: Gezien het formaat en weinige detail....5 euro? Ietjelover: sorry, ook hier zou ik geen geld voor geven. Even dooroefenen nog. Floran: Erg mooi...Ik zou er graag nog iets van een schetsige lichte achtergrond bij willen zien. Niet veel, maar net genoeg om wat meer diepte te krijgen. De hond is prachtig, het paard vind ik iets minder. 50 euro als er een mooie achtergrond bijkomt. Chanelle14: Hmm...verhoudingen zijn hier ook een beetje zoek en ik mis detail. 5 euro.
Pagina 64 Ietjelover: sorry, te weinig detail/schaduw. Hier geef ik niets voor. Horseydude: Niet mijn ding. 15 euro
Pagina 65 Assepoetster: De vacht is erg mooi gelukt, maar de ogen mogen nog wat meer leven. Het oog van een paard heeft meer kleuren dan alleen zwart. Ik denk dat als je dat verandert, je aan een schilderij zit van rond de 100 euro Sammyvriend: Mooie brutale kleuren. Hoewel ik persoonlijk deze minder vind dan die andere, zit ie technisch goed in elkaar. A4 he? 40 euro. Babico: vind het mooi gedaan. Ik vind 't altijd erg knap als mensen in zo'n rommelige stijl een geheel kunnen maken. 40 euro.
Pagina 66 Horseydude: Op dit moment...niets. Maar ik wil 'm wel graag af zien.
Mijn tekeningen komen later wel. Die zijn te groot om hier te plaatsen.
Bedank voor je vrij hoge taxering ( !), de oogjes zijn inderdaad een lastig punt. Op de foto was helemaal geen kleur te zien, zelfs geen wit puntje. In het schilderij heb ik wel donkerblauw en donkerbruin gebruikt, helaas kan je dat niet goed zien..
LeonieL
Geplaatst: 08-06-09 18:46
Aangezien ik zelf ook weer wat wil plaatsen, ga ik nu eerst even bij taxeren! Ik garandeer niet voor goede taxaties;) Het is en blijft mijn eigen mening hé
Pagina 63 Chanelle14 Nog niets ,het is een beetje uit verhouding,
Pagina 64 Horseydude: 5 euro, Leuke cartoonstijl, Maar ik stoor me eraan dat sommige dingen te veel uit verhouding zijn, Misschien omdat ik er nog té veel paard in herken?
Pagina 65 Assepoetster: Leuk, 20 euro, Het oogje vind ik nog wat plat, en de manen bij de ene pony vind ik ook wat vaag, voor de rest leuk!! Sammyvriend: Woow! Wat ga jij vooruit zeg. 30 euro, Dankzij die vele kleuren vind ik hem juist super mooi geworden! Babico3: Ondanks dat het niet mijn stijl is , vind ik het erg leuk, In de winkel koop je zoiets voor een eurootje of 5 geloof ik.. Ik vind dit dat ook zeker waard, OEFENING BAART KUNST (niet banketstaaf bedoelt )
Pagina 66 Horseydude: Ik vind de finnen een beeetje raar, Ook dat het zo opeens stopt achter de ring, Toch nog 10 euro
Zo nu ben ik weer bij, Zoveel was dit niet Ik zal nu ook m’n eigen foto’s uploaden
LeonieL
Geplaatst: 08-06-09 18:55
Wat een práchtig dekbed
janique
Geplaatst: 09-06-09 17:11
Sammyvriend: Mooi kleurgebruik en prima verhoudingen. Jammer dat het maar zon klein formaatje is. €30,- Babico3: Prachtige tekening, maar op wat voor formaat is dit gemaakt? Je bent zeker op de goede weg ong €50,- omdat ik vermoed dat het een klein formaat is. Horseydude: leuke tekening, maar waar is de achterkant van de dolfijn? Naar mijn mening is hij zo nog niet af. Je word wel beter met schaduw! sprietlover: Jammer van het papier, en dat je zo dicht aan de rand tekend. Leuk portret verder. €20,-
Het is geloof ik wel de bedoeling om hier werken te plaatsen die af zijn, HD
CoonArt
Geplaatst: 09-06-09 19:22
Cyntje schreef:
Het is geloof ik wel de bedoeling om hier werken te plaatsen die af zijn, HD
Mijn excuus voor het ongemak!
Anoniem
Geplaatst: 09-06-09 22:56
[quote="janique"]Babico3: Prachtige tekening, maar op wat voor formaat is dit gemaakt? Je bent zeker op de goede weg ong €50,- omdat ik vermoed dat het een klein formaat is.[quote]
Je eerste tekening in dit topic bedoel je denk ik Getaxeerd heb je geloof ik maar 2 mensen??? Correct me if I'm wrong maar dat is niet echt de bedoeling van dit topic