Anders eens een proefje maken op papier of een oud doek joey_lover? Om te zien of het erg veel verschil geeft?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Welk tekentablet heb je? Is het wel compatible met de Mac? De oude wacom volito werken bijvoorbeeld niet bij een Mac.
Verder kun je in GimP ergens de pendruk aanzetten, die staat niet standaard aan.. maar zo uit mijn hoofd weet ik niet meer waar dat verstopt zit.
lifaya schreef:Hey allemaal. ik ben voor het eerst sinds tijden eens aan het tekenen met mijn tablet, maar om de 1 of andere reden krijg ik geen fijne penseelstreek. Ik heb niet een héél stabiele hand en dan wil het wel eens haperen. Verder lukt het me niet om het in te kleuren zoals ik het wilMet echte kwasten lukt het me prima, maar ik moet zeggen dat photoshop toch wel wat anders is. Ik werk sowieso in lagen.
Dit is wat ik nu heb (uit mijn hooft)
[ Afbeelding ]
Nou is mijn vraag dus hoe je iets zo realistisch mogelijk kan "inkleuren" ? Met welke brush en wat je moet aanpassen in je instellingen
xTitanic schreef:lifaya schreef:Hey allemaal. ik ben voor het eerst sinds tijden eens aan het tekenen met mijn tablet, maar om de 1 of andere reden krijg ik geen fijne penseelstreek. Ik heb niet een héél stabiele hand en dan wil het wel eens haperen. Verder lukt het me niet om het in te kleuren zoals ik het wilMet echte kwasten lukt het me prima, maar ik moet zeggen dat photoshop toch wel wat anders is. Ik werk sowieso in lagen.
Dit is wat ik nu heb (uit mijn hooft)
[ Afbeelding ]
Nou is mijn vraag dus hoe je iets zo realistisch mogelijk kan "inkleuren" ? Met welke brush en wat je moet aanpassen in je instellingen
Smudge tool
en om het tegenovergestelde te krijgen moet je alt indrukken