Gisteren in het zonnetje bezig geweest met mijn konijn van deze week. Uiteraard met gezelschap van mijn konijntjes. Konden mooi model zitten!
Pompompom; ik vind ze echt heel erg mooi! Het gezicht vind ik heel sprekend en het eerste paard heel realistisch en toch kunstzinnig. Heel erg gave stijl!
Hebben jullie allemaal al iets uit de challenge gehaald? En dan bedoel ik qua ontwikkeling van jezelf en je werk ed.
Selina
Geplaatst: 15-03-16 14:40
Shettepret schreef:
Zien er weer leuk uit!!
Hebben jullie allemaal al iets uit de challenge gehaald? En dan bedoel ik qua ontwikkeling van jezelf en je werk ed.
Ik ben erachter gekomen dat ik het werken met kleurpotloden erg leuk vindt (nog nooit hiervoor echt gedaan) en zie mezelf verbeteren. Heb helaas voor week 10 geen tekening afgekregen.
Ik merk vooral dat ik sneller begin te werken en minder kritisch word. Je kan niet iedere week 20 a 30 uur aan een tekening werken zonder gek te worden Ik zal wanneer ik thuis ben een goede foto van afgelopen week maken
Ik heb geleerd dat wanneer ik "moet" ik weer niets uit m'n handen krijg... Ik moet echt leren om het resultaat los te laten en gewoon lekker te genieten van de weg ernaartoe
Leuk om te zien dat jullie ook al vooruitgang boeken.
Ik ben vooral heel veel nieuwe materialen aan het ontdekken naast pastel. Konijn van deze week is grafiet en daar heb ik nog niet eerder echt mee gewerkt. Daarnaast teken ik alles nu uit de losse pols waar ik eerder een raster oid nodig had. Ik heb nu al geleerd om goed te kijken naar verhoudingen en simpele vormen in voorwerpen om zo een schets correct neer te zetten!
Hoop nog veeeeel meer te leren middels de challenge
Week 10. Ik ben er zelf echt totaal niet tevreden mee, want de verhoudingen kloppen geloof ik echt niet en het lukte allemaal niet, maar ik laat hem toch even zien.
pompompom
Geplaatst: 16-03-16 10:06
Damned, leuk om je lijn weer verder om zo te zien op hoeveel verschillende manieren je ze kunt weergeven. Kun je ze inmiddels dromen?
Jeika, wederom, wat ga je vooruit. De verhoudingen ben je echt enorm in verbeterd. Ik vind tekening 1 en 2 er echt uit springen.
Shettepret... heerlijk genieten zo in het zonnetje! Wat een leuke konijnen heb je.
Seven. Je laatste werk vind ik erg goed gelukt, knap. Leuke subtiele achtergrond en de kleuren matchen lekker.
En wat betreft de challenge... Ik vind het vooral leuk dat ik op deze manier mezelf stimuleer om te blijven tekenen. Ben wel benieuwd of ik de zomer ook ga volhouden... s avonds op de bank is het makkelijk even een tekening te maken.... door de challenge experimenteer ik meer, laat ik het voorbeeld plaatje meer los en geef er meer mn eigen draai aan en probeer ik zo nu en dan helemaal geen voorbeeld meer te gebruiken.
Wat ik overigens wel grappig vind. Ik kom nu regelmatig ergens op internet een paarden plaatje tegen waarvan ik denk he! Die heb ik in dit topic voorbij zien komen haha. Laatst bladerde ik bij de oppas kinderen door een penny en zag daar ook ineens herkenbare plaatjes.
Uska
Geplaatst: 16-03-16 18:18
Vanaf waar ik de vorige keer ben gebleven
Damned: Nmr. 1 Leuk, nog meer variatie's Leuk gedaan zo met die streepjes! Nmr. 2 Vind de vrouw beter gelukt dan de man, daar lijkt de linkerhand wat te klein van en het linkeroog lijkt wat te groot, terwijl het rechteroog juist weer iets teveel detail mist Nmr. 3 Deze vind ik errug gaaf
Jeika: Nmr. 1 De neus is idd iets te dik, maar verder vind ik hem goed gelukt hoor! Mooi met licht/donker gespeeld Nmr. 2 Buitenste achterbeen klopt niet, binnenste achterbeen zit enkel de hak wat laag, binnenste voorbeen klopt en buitenste voorbeen klopt enkel bij de aanhechting aan de borstpartij niet helemaal. Vind het wel een leuk gelukt paardje zo met dat harde zwart en die streepjes! Nmr. 3 Idd erg leuk Mooi vrolijk plaatje zo! Nmr. 4 De nek is wat te lang de de voorbenen wat te hoekig, maar voor de rest is'ie leuk. De achterhand heb je mooi vorm gegeven Nmr. 5 Awh, wat kijkt'ie zielig! Wel leuk zo op rood papier, is weer es wat anders. Je zou evt. je lijnen een volgende keer op zo'n kleur ook anders kunnen maken, bijvoorbeeld witte lijnen op rood papier, dan knalt het geheel er meer uit
Pagina 66:
Pompompom: Nmr. 1 Errug gaaf gedaan! Enkel het rechteroog lijkt iets te groot, maar het stoort niet. Nmr. 2 Hele fijne zachte stijl bij deze, mooi! Nmr. 3 Fijne stijl weer en wat een leuke houding
Shettepret: Gezellig bij de konijntjes Kan je wel tekenen zo? Die van mij zouden op m'n papier gaan zitten om de aandacht te krijgen
Seven: Mooi gedaan voor zo'n korte tijd! De kleuren vind ik goed gekozen, de details mis ik wat teveel, maar dat is ook logisch met zo'n tijd
Seven: Erg gave kleurkeuze! Hoofdstel vind ik ook mooi gelukt
Marrie_L: De verhoudingen kloppen idd niet helemaal, maar handen zijn ook enorm lastig hoor!
Iemand vroeg wat er tot dusverre geleerd was: mijn doel was onwijs veel materialen uitproberen en onder de knie krijgen. Dat lukt wel aardig en het is ook erg leuk om te doen! Zo is het werkje van deze week met verf, iets dat ik echt heel moeilijk vind. Maar het lukt me steeds een beetje beter Ook teken ik meer mensen, wat ik echt vreselijk moeilijk vind, maar ook dat gaat steeds ietsjes beter (langzaam aan... ) Ik merk wel dat ik makkelijk naar materialen grijp die niet in kleur zijn, zoals grafiet en inkt. Dat vind ik nog steeds het makkelijkste omdat ik dat nou eenmaal het meeste doe. Er zit dus voor mij nog extra uitdaging in om het aantal kleur- en zwart/wittekeningen redelijk gelijk te houden, haha
De tekening van vorige week had ik nog niet ingezonden i.v.m. computerproblemen, bij deze alnog! Het is grafiet op A4, een snel werkje van in totaal 15 minuutjes. Heb hier een nieuwe techniek uitgeprobeerd: het doel was om zachte, maar krasserige lijnen te krijgen met wel kleurverschil, maar zonder het hele harde contrast dat ik meestal gebruik:
Dan degene van deze week: gouacheverf op A5-formaat. Hier extra uitdaging door én verf te gebruiken én een kindje er in te willen verwerken
In stappen (mobielkwaliteit...):
En 't eindresultaat, ben er stiekem best een beetje trots op
Gaat heel goed zo Uska. Ze waren lekker hun middagdutje in het zonnetje aan het doen dus heb er geen last van gehad. Mijn kater daarentegen hangt erg graag in mijn potlood
Vind je werk erg leuk. Zeker de stijl met het hondje!
Wat jij zegt over het leren omgaan met kleur gebruik heb ik juist tegenover gesteld. Ik werk altijd met pastel en vind zwart wit dus lastiger.
Mijn konijn van deze week. Mix van kleur en zwart wit en een beetje een lente thema! Theo heeft model gestaan voor deze week.
Week 11. 'Butterfly kisses' Grafiet en Derwent Inktense (droog).
Uska
Geplaatst: 16-03-16 18:37
Haha, gekke kat! Ken het probleem idd Dankjewel voor je complimentje en wat grappig dat jij juist het tegenovergestelde hebt! Vind je tekening van deze week erg mooi, heel zacht en het konijn heeft echt een prachtige blik
Dank je wel! Ben er zelf ook heel erg wijs mee. Die blik is echt helemaal zoals Theo is. Hij heeft iets heel liefs en zachts over zich heen wat ook echt uitstraalt in zijn blik. Dus zoals je het konijn nu ziet zo is Theo ook echt. Leuk dat jij het zachte erin herkend!!
Kashmino
Geplaatst: 16-03-16 18:52
Mijn tekeningem van de afgelopen paar dagen. Ik heb een 60 delige doos met allemaal soorten potloden gekregen voor mijn verjaardag maandag en daar wil ik eens mee proberen.
Gisteren, kleurpotlood.
Vandaag, de eerste keer acrylpotloden.
Over het algemeen ben ik met beide best tevreden, zeker omdat ik nooit eerder met kleurpotloden en acrylpotloden gewerkt heb. De ogen van de pony zijn wel doods.
Seven
Geplaatst: 16-03-16 21:51
Zo weer eens wat sneller gewerkt maar eerst feedback
Bedankt uska voor je feedback
Damned Heel leuk het zelfde onderwerp zo verschillend opgezet En bedankt voor je feedback
Jeika Ik zie echt vooruitgang in je verhoudingen je benen zijn vreselijk vooruit gegaan ziet er echt al heel goed uit
Pompompom Wauw erg sterk je mens Toch blijf ik fan van de paarden vooral de laatste vind ik erg geslaagd
Marrie De rechter hand vind ik toch goed gelukt hoor de linker is nog niet helemaal correct kwa duim en vingers
Uska De hond vind ik erg leuk simpel maar toch erg sterk De andere vind ik erg mooi, mooie kleuren mooie diepte ja een zeer geslaagd plaatje
Shettepret Mooi je konijntje maar ook je vlinder is erg mooi Ik zou alleen nog meer diepte willen zien meer donkere en lichtere tinten
Kashmino In de ogen mist inderdaad wat licht maar dat kun je nog toevoegen verder vind ik hem mooi De appel vind ik ook erg goed gelukt lijkt wel met aquarelpotloot gemaakt
Mijn snelle pastel op velours werkje 45 min
Poezel
Seven
Geplaatst: 17-03-16 15:42
Vandaag het paard van bokker mavantos getekend Prachtig dier met hoede foto veel details te zien
En hoe het begon
Uska
Geplaatst: 17-03-16 15:49
Kashimo: de pony zou je met bv. een wit pastelpotlood nog lichtpuntjes in de ogen kunnen geven, de appel vind ik erg mooi gelukt! Seven: beide erg mooie gedetailleerde werken, maar de kat springt er voor mij echt uit: prachtig!