[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 19:15

Het is er toch niet van gekomen om afgelopen week uitgebreid te reageren, dan doe ik dat nu maar gewoon ^^

Eerst mijn week 21
Afbeelding
Een Clydesdale gebaseerd op een foto die ik vond op deviantart (credits staan erbij)
De achtergrond is weer een foto van internet met een photoshopfiltertje dus die is niet zelf getekend! ik moet echt nodig achtergronden oefenen zodat dat niet meer nodig is xD
Ik heb tussendoor wat printscreens gemaakt en deze achter elkaar gezet in een GIFje, dus voor wie het leuk vind om te zien hoe deze is opgebouwd klik hier.

Nu even rondje reageren vanaf mijn vorige bericht;
Nog bedankt iedereen voor de leuke reacties op mn vorige paardjes, ben blij dat het stijltje wel in de smaak valt *\o/*

mar_fay Je snelle schetsen zien er goed uit hoor ^^ Wat een poepig veulentje <3 En de tweede, je herkent er echt goed een stevig gebouwd paard in.
Pluizebolpum (Derpy is een beetje gek *\o/* ) Ik blijf echt fan van de kunstwerkjes die jij hier plaatst. Hele toffe stijl elke keer weer. Ik vind het koppie van deze ook geweldig!
Jetske Mooie elegant paardje ^^ Zn staartje zit wel wat laag. Heb je hem intussen al uitgewerkt? Je tweede is ook heel mooi geworden. Echt super dat je het aan durft om lekker kleurtjes te mixen. Hierdoor komt er echt veel meer sfeer in de tekening. Netjes netjes +:)+
Fnanne Oeww de geel met paarse ziet er erg tof uit, dankzij dit plaatje krijg ik echt zin om te vingerverven := Leuk nieuwsgierig koppie heeft het paardje ook. De tweede vind ik ook erg mooi. Hele toffe stijl. Leuke combi van materialen :j
Pluizebolpum Nou je mag vaker inspiratieloos gek doen met aquamarkers. Mooi effect, ook tof die kleuren zo gemixt.
Fnanne Echt een geslaagde combi, acryl met potlood :j doe je eerst met potlood de vormen opzetten en daarna met acryl of ga je er later met potlood overheen?
Pluizebolpum Bijzonder plaatje. Toffe combi van kleuren. Ik ben toch stiekem altijd wel benieuwd naar de versie die nog niet door GIMP is gegaan :P
Jetske Zeker als je voor de 'elke dag een paard' challenge gaat is een keer een schets of tekening die nog niet af is zeker geen ramp hoor. Ik vind ze beide erg mooi. Bij de tweede, kan aan de foto liggen, mis ik net iets meer contrast maar qua kleurgebruik is hij weer heel sterk (die eerste ook trouwens). De twee linkjes vind ik ook erg mooi. Je gaat echt hard vooruit wat betreft de anatomie en proporties! En blijf door gaan met die kleuren :j
Pluizebolpum Bahh, dat zijn de minder leuke dingen :( Je tekening weerspiegelt wel mooi de sfeer die bij zo'n situatie past.
Fnanne Twee lekker vlotte werkjes. Mooie kleuren combi's. Het koppie van de tweede is weer zo heerlijk charmant. Kan ik wel waarderen, weer eens wat anders dan de perfecte portretjes :p
Pluizebolpum Mooie kleurtjes. Ook mooi dat textuurtje erin :j
Jetske Oeww dit gaat echt een prachtig kunstwerk worden. Tot nu toe al erg geslaagd. Mooi contrast, mooi kleurgebruik, wel even showen als hij af is hè!
Pluizebolpum Hahahahaha dat hoofd _O- Mijn zusje maar kijken, wat zit zij nou te grinniken, wat een heerlijk plaatje weer xD
Jetske Mooi koppie :D Nek lijkt wat aan de dikke kant maar dat zou natuurlijk bij het paard kunnen horen.
Pluizebolpum Haha weer zo'n mooi sprekend plaatje ^^ Heel mooi contrast en kleurgebruik :j

Pfoe dat waren ze weer O:)

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 20:10

Blehh ik kan hem niet meer updaten. Zag dat ik een laag perongeluk uit had staan, zn rugje is zo nogal ingezakt, en zn schouder was wat aan de dikke bolle kant. Een in een linkje Versie 2.0 van de Clydesdale

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 21:54

Pluizepolpum: Ik vind hem heel mooi! Niks rillerigs ( := ?) aan af te zien. Wat een pakkende uitdrukkingen hebben ze allebei!

Bimmerd: Oh, wat leuk dat om te zien hoe je je tekening opbouwt. Ik vind hem gaaf! Hij lijkt alleen niet echt in het gras te staan, maar er net een beetje boven te zweven.

Projectje van vandaag. Verhoudingen lijken nergens op (weer zo'n verkorte neus :o ), maar wel weer lekker kunnen oefenen met inkleuren. Nummer 50 alweer voor mij.
Afbeelding

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 22:25

Ach, tja paar reacties dan. Nog niet moe gelukkig

Jetske Mooie schets! Ga je hem nog uitwerken?
Pluizebolpum Nog sterkte met het inslapen(?)! Die tekst maakt hem compleet :')
Bimmerd He, ik sta nog steeds met een mond open hoe je zo gaaf kan tekenen! Wordt zekers niet zo goed :')
Jetske Hmm, goed bezig met het inkleuren! (Ben er zelf niet zo goed mee x3) Je ziet aardig diepte maar misschien kan deze wat meer? Als je snapt wat ik bedoel :P

Uh tja, Tijdens Frans tekenen is nu geloof ik mijn ding :') uitgeschetst zonder enig voorbeeld en thuis verder afgemaakt.

Helaas baggere kwaliteit
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 13:28

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
143, 144 en 145 :)
Druk druk...

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 13:30

Edit ;Whoops er ging iets fout

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 17:27

Ik ben weer terug beland in het grijze Nederland, mijn vakantie was enorm relaxt en leuk.
Reactierondje doe ik later weer, moet er nog in komen, maar voor nu wil ik jullie mijn vakantie delen door middel van mijn krabbeltjes daar :)

Het begon natuurlijk met erheen vliegen en toen een iets van 4 uur durende road trip in een fancy witte audi :P
Afbeelding

Daar hebben we elke dag 's ochtends en aan het eind van de middag yoga gedaan met wat meditatie tussendoor.
Tussen de yoga door natuurlijk gerelaxt bij het zwembad maar ook prachtige bergwandelingen gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
(degenen met wie ik in een huisje sliep vonden het paardje dat aan het klimmen was niet af in eerste instantie, ik moest en zou er flink wat zweetdruppels bij maken aangezien er flink wat vergoten waren op de klim in de zon en hitte daar :P)

Zwemmen in zee heb ik na lang twijfelen ook een keer gedaan (iets met kiezelstranden waardoor ik ruzie met mijn voeten kreeg en smijtende golven). Ook hadden we de meeste dagen prachtige zonsondergangen.
Afbeelding

En last but not least hebben we natuurlijk ook elke dag kunnen genieten van het griekse eten met veel brood en salades, en andere hapjes. Ik bedacht me aan het eind van de vakantie dat ik dit nog helemaal niet getekend had dus tijdens ons laatste dagje op het strand dat nog even in elkaar gekrabbeld.
Afbeelding

Oja, ik heb nog een poging gedaan tot iets realistisch, maar daar had ik niet het geduld, zin en tijd voor, dus dit is het resultaat :P

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 18:12

Bimmerd Met of zonder ingezakte rug blijft het een mooie plaat zo, echt heel gaaf. En leuk dat GIFje met opbouw als bonus!
Jetske Lief koppie, goed gelukt zo, ook met inkleuren. Verhoudingen lijken wel aardig te kloppen hoor, misschien alleen dat ene neusgat dat of te hoog of te laag zit. Maar aangezien vzpaard nogal regelmatig ook met één neusgat omhoog staat (als haar iets niet bevalt) zou het ook zomaar gewoon kunnen.
Delicia Heel mooi oog zo. Als Frans zo inspirerend werkt zou ik zeggen vaker doen. Of je Franse leraar dat kan waarderen is natuurlijk een tweede := .
Fnanne Ondanks de drukte toch weer heel mooi werk. Zowel het schilderij als de tekeningen, die laatsten een stuk gedetailleerder wel maar ook zo gaaf om te zien.
RenskeFrea Welkom terug! :wave: Zo te zien inderdaad een heel leuke vakantie :D . Wat een heerlijke plaatjes om naar te kijken. Ik geloof dat ik die paardjes in de auto (die ene met de tong uit de mond, briljant _O- ) nog wel het allerleukst vind.

Inspiratie hier ver te zoeken, dus maar weer referentieplaatje, zwart papier en wit potlood. En witte gelpen en een klein beetje Gimp om bij te knippen. En, zie ik nu, twee pluishaartjes van poeslief. :')

Moonlight
Afbeelding

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 00:14

Delicia: Mooi oog zo uit je hoofd! De diepte er in heb je heel mooi gedaan :)

Fnanne: Mooie werkjes weer. Het renpaard (?) in potlood is mijn favoriet denk ik!

RenskeFrea: Wat een leuk vakantie verslag! Ze zijn echt heel leuk en ziet er uit als een heerlijke vakantie :)

Pluizebolpum: Het lijkt net een foto, heel gaaf!

Van mij vandaag (nouja, gister :P ) weer een schimmel/witte, maar dit keer met verf. Nummer 51.
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:04

Jetske De schimmels lukken aardig hoor. Deze oogt lekker fel, ook door het rood waarschijnlijk. Ik zit alleen naar die neus te kijken, die zou misschien net een tikkie naar opzij mogen, denk ik.

Vlug krabbeltje vandaag. Alleen A4 en stiften.

Vurig
Afbeelding

(kleurt wel erg leuk bij de plaat van Jetske :D )

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:48

Pluizebolpum, die tong is naar aanleiding van een hond die zijn kop uit het raam steekt, als inspiratie :P
Mijn medechauffeur zei wel meteen toen ik de tekening klaar had: Dat ben jij toch zeker!! :')
Ik blijf jouw creaties op welke manier dan ook super vinden. Ben erg fan van je licht op donker creaties met schaduwsuggesties :) En van vandaag vind ik hem ook erg leuk. Hou van felle kleurtjes en je hebt hem goed bijpassend vurig neergezet.

Jetske: vakantie was zeker heerlijk, en superlekker warm weer {:}
Ik vind jouw schimmel op rood ook erg leuk gelukt. Misschien is zijn neus idd iets te veel gedraaid voor het perspectief, maar niet storend. Het is erg goed neergezet. En ik vind zijn oortjes zo leuk staan!
Je nummertje 50 vind ik ook prachtig. Je gaat echt heel snel vooruit. Ik vind je kleurgebruik erg mooi, ook alle andere tekeningen van afgelopen week. Vooral ook je schimmel met pastel, die is echt tof :)

Fnanne, ik vind je schetsen erg gaaf. Is weer eens iets anders dan schilderijtjes, maar zo mooi gedetailleerd ook! En die paars met gele vind ik ook heel sprekend, mooie houding en je hebt de beweging er erg goed in zitten door het grovere.

Delicia, ik vind het knap dat je zo uit je hoofd zo'n gaaf oog neer kan zetten :j

Bimmerd, ik blijf fan van jouw creaties. Prachtig kleurgebruik en schaduwwerking. Ben niet altijd fan van digitaal maar bij jou zeker wel :D Mooie sfeer heeft je clydesdale zo ook met de achtergrond.

Ik moet er weer even inkomen wat betreft paardachtige paardjes, en ben mijn tekenspul nog beetje kwijt. Dus voor gister en vandaag maar wat krabbeltjes met een potlood dat nog op mijn bureau zwierf.
De tweede ben ik eens op een hele andere plek begonnen dan normaal. Meestal begin ik bij het hoofd, nu ben ik bij zijn rug en kont begonnen, en ik moet zeggen dat dat toch knap lastig is om de verhoudingen dan goed te krijgen :P Zeker als je dan ook geen gum hebt rondslingeren :')

Afbeelding

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 23:41

Pluizebolpum: Mooie krachtige krabbel heb je gemaakt (matcht leuk ook inderdaad :D ). De houding vind ik ook heel passend voor zo'n vurig typje, komt heel mooi uit zo alles bij elkaar.

RenskeFrea: Leuke paardjes zijn het geworden, vooral de tweede vind ik erg leuk vanwege de wilde manenbos :)) Dat gevoel dat het lastig is om alles goed neer te zetten als je op een ander punt begint dan normaal herken ik. Ik begin altijd bij met de oren. Begin ik ergens anders voelt dat zo vreemd en moet ik me echt nog net wat meer concentreren dan normaalgesproken.

Goed punt van jullie wat betreft de neus van mijn vorige trouwens, het valt me zelf nu pas op!

Vandaag kwam ik een foto tegen van een paard met geweldige aftekeningen en die moest ik gewoon proberen na te tekenen. De uitdaging die erin zat bleek al snel duidelijk; hoe vul je die grote kleurvlakken (en de daartussen liggende overgangen) zo in dat ze bij hetzelfde paard lijken te horen. Redelijk tevreden uiteindelijk qua kleuren. (Ik begin pastel echt leuk te vinden :D )
Helaas door de concentratie op de kleuren tussendoor niet genoeg afstand genomen, pas toen ik bijna helemaal klaar was met kleuren viel de ongelijke ooghoogte me op. Valt nu niet veel meer aan te doen jammergenoeg. -O-

Nummer 52
Afbeelding
(Foto's maken zo 's avonds laat is ook echt geen doen. Sorry voor de slechte kwaliteit weer := )

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 15:48

schets..

Afbeelding

nog een digitaal

Afbeelding

pruts iets dacht wil dit een x proberen

Afbeelding

n t paard van bokker magootie
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:58

RenskeFrea Nou weet ik niet welke de tweede is, dus dat is alvast positief lijkt me. De onderste is zo'n lekker vlotte, 'gooi je haar los' krabbel, leuk. De bovenste geeft wel heel goed weer hoe ik me nu voel na een drukke dag. Zou er ook zo bij kunnen liggen als ik vier pootjes had. :D Vind 'm evengoed ook wel weer prachtig zo, met die oortjes en dat oog stijf dicht.
Jetske De uitdaging is wel weer goed gelukt hoor. Vaak zie je nog weleens bij bonte paarden dat ze bij die overgangen zo'n soort gemeleerd randje om de vlek hebben en dat zie je op de tekening ook wel, net als de schaduwen die gewoon doorlopen. Qua kleur dus zeker goed gegaan. De ogen vallen best mee in ongelijkheid, als je echt gaat kijken zie je wel dat iets niet helemaal klopt maar écht storend is het totaal niet. En dat roze neusje is heerlijk.
yvanna Ook weer mooie platen. Lieve fjordschets. Het digitaal werk komt al aardig uit de verf, zitten mooie stukken tussen, ik vind alleen zo die onderste helft zo apart, alsof ie is afgescheurd. Ik ben het oneens met je pruts iets. Juist heel mooi zo, dat licht en donker geeft een heel gaaf diepte effect. De laatste is ook gewoon mooi, helemaal die knotjes en die stukken rondom de oren.

Soms vind ik het gewoon lekker om even te prutsen met dingen als tuigage. Hoofd op nul en kopiëren. Heerlijk rustgevend. Referentieplaatje dus, eentje uit een heel oud boek, opzet met vulpotlood en ingevuld met ecoline en witte gelpen voor details. En omdat ik het origineel https://lh3.googleusercontent.com/-ZHIR ... no/IMG.jpg wat te rood vond een beetje met Gimp gespeeld. En dan krijg je dit soort frutsels:
https://lh3.googleusercontent.com/-csxI ... /IMG11.jpg - iets te hard qua zwart
https://lh3.googleusercontent.com/-Z7ic ... IMG111.jpg - vond ik ook wel erg gaaf, net echt
En uiteindelijk gekozen voor deze omdat die het dichtst bij het echte origineel kwam:

Tuig
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:29

Jetske, ik vind hem supergaaf gelukt. Jij hebt echt een fijne inkleurmanier. Ik vind dat paarse bij zijn neus en blauw in de manen echt super passen :j En scheve ogen waren me nog niet echt opgevallen :)

Yvanna, die tweede lijkt meer op een schildering dan een digitale tekening. Ik vind het jammer dat hij zo abrupt is afgesneden, het lijkt op mij alsof de foto maar half laadt :P Wel erg mooie kleuren. Je fjordje is schattig.

Pluizebolpum, de tweede is de onderste :P Ik had eergister ook een beetje zo'n dweilgevoel, vandaar de inspiratie :P (al heb ik m stiekem gisterochtend pas gemaakt...)
Jij weet toch ook wel erg fotorealistisch te werken af en toe :P Ik vind het erg knap dat je met vlekken zoveel details kan krijgen. En leuk hoe je verschillende bewerkingen erop loslaat :)

Wat doe je als je een kwartier te vroeg al in de bioscoopzaal zit? Best lastig aangezien de verlichting niet erg goed was :P Met een finishing touch in de trein terug naar huis. Let niet op de benen, ik had er wat ruzie mee, maar vind het eindresultaat wel erg schattig geworden. Inspiratie breidt zich uit als je eenmaal bezig bent en wat tijd over hebt :j

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 23:12

Van achter naar voor even reageren :)
Renskefrea: Allereerst welkom terug :) lieve bijdrage vanuit de Bioscoop. Welke film heb je gezien?
Pluizebolplum: mooi sfeerplaatje zo :j die kleine details erin maken het af.
Yvanna: die derde is mooi :j fijne tinten en mooi verloop!
Jetske: dat zijn aftekeningen en kleuren om verliefd op te worden! Dat neusje, zo mooi roze :+:
Renskefrea: ook zonder gum zijn ze aandoenlijk :j leuke werken zo.
Pluizebolplum: je vurig is lekker vlot neergezet. Althans: zo oogt het. Doeltreffend :j
Jetske: mooi zo met dat rode. Ik zou nog wat meer kleurverschil denk ik aansprekend vinden, dus niet egaal rood, maar wat verschillende tinten erin?
Pluizebolplum: lijstje. Absoluut :+:
Renskefrea:een reisverslag in tekeningen :D ziet er goed uit! Zowel tekeningen als vakantie :D

Afbeelding

Afbeelding
'Restrictions'
146 en 147.
Beiden potlood (en pen) op papier.
Voelde me wat beperkt...

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:49

RenskeFrea Die ene oogklep hé? Die oogt inderdaad wel erg fotorealistisch...zal d'r wat aan doen. :P
Wat een lief plaatje trouwens, zo met dat bloemetje in de mond. Benen vallen best mee. Misschien niet perfect maar binnen het plaatje geeft het absoluut niet. En och dat muisje. <3
Fnanne Prachtig expressief hoofd en bij de tweede ook zo gaaf hoe je je gevoel er in weergeeft.

't Begon vandaag leuk, met stift, een a4tje en een plaatje, maar gaandeweg werd het een beetje een zooitje dus uiteindelijk na het scannen Gimp er maar op los gelaten en toen moest ik ineens aan Italiaans ijs denken, mja :roll: .

Apocalisse
(apocalyps in het Italiaans, lang leve google translate)
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 18:58

Het heeft inderdaad wel iets Italiaans over zich pluizebolplum :j een heel onrustig werk imo...

Afbeelding
148/365
Potlood op papier.
Ow, en witte gelpen :)

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 22:30

Fnanne, indrukwekkende tekeningen maak je. Die laatste oogt echt kunst, ik vind het prachtig.
Van gister mooi zo twee verschillende versies, je legt daar echt je gevoel in volgens mij.

Pluizebol, de titel klopt wel met wat je geproduceerd hebt. Ik vind hem nog wel mooi, apart toch waar onze inspiratie ons soms brengt, nietwaar? :P

Ik ben vandaag naar De Kwast gegaan en ben beetje los gegaan op de verf daar, dus heb kwasten, aquarelachtige verftubetjes en een klein aquarel schilderblok, en nog een paar kleurpotloden.
Dus wat doe ik, ik pak stiften :')
Ontdekte dat het te laat was om met verf te kliederen maar moest toch wat, dus het is uiteindelijk iets vaags geworden :P Spelen met toverstiften en nog wat andere soorten op A5. Ik ben er niet helemaal tevreden over, het is iig niet wat ik in mijn hoofd had.

Hide'n Seek
Afbeelding

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 23:50

Yvanna: Leuk om zoveel verschillende werkjes van je te zien. Het liggende fjordje is echt heel schattig <3 De digitale dacht ik op het eerste gezicht van dat ie geverfd was, ziet er al heel goed uit! Ga je je binnenkort ook digitaal aan de onderste helft wagen :) ? Je 'Pruts' probeersel vind ik heel sprekend, mooi oog vooral.

RenskeFrea: Ah, wat een schattig plaatje. De details zijn echt top, dat muisje vooral .. zo lief! <3
Die van vandaag is ook leuk. Kleurig werkje is het geworden :)

Pluizebolpum: Ik vind het een heel mooi plaatje geworden. Knap ook hoe je zo mooi de details voor het tuig hebt kunnen weer geven. Ook heel leuk om al die verschillende versies te zien trouwens. Zou je zo een 4-luik van kunnen maken :D
Die van vandaag is heel apart! Hij is lekker explossief in ieder geval. Ik snap je associatie met Italië wel, komt door de kleuren waarschijnlijk :j

Fnanne: Oef, dat beperkte gevoel maak je heel goed duidelijk. Qua onderwerp vind ze persoonlijk niet heel prettig om naar te kijken, maar technisch vind ik het heel knap gedaan! Het maakt wel zeker wat gevoel los, bij mij in ieder geval.
Die van vandaag is gewoon heel gaaf!

Die ogen baalde ik zelf gewoon heel erg van, ik kan het zelf niet meer niet-zien zeg maar :P Ik ben blij dat het in de praktijk niet zo storend blijkt.

Druk, druk, druk hier := Dus weer even een paar snelle werkjes met (kleur)potlood.

Nummer 53
Afbeelding

Nummer 54
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 17:25

Renskefrea; ik ken de Kwast alleen als webwinkel... En dat is al gevaarlijk... Laat staan een echte winkel... Gegarandeerd slecht voor de portemonnee :=
Je stift-werk oogt vrolijk :j
Jetske: dan is dat gevoel in elk geval overgekomen :j je tweede werkje heeft mooie glim-oogjes. Ik vraag me wel af of ze misschien niet helemaal goed in het hoofd staan, en misschien net een tikje te groot zijn?
Het werken met kleuren gaat je steeds beter af heb ik het idee :j

Afbeelding
149/365
Acryl op papier.
Morgen nummertje 150...

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:37

Fnanne Geef je gelijk hoor, ik vind het ook vrij rommelig ogen.
De jouwe van gisteren is gewoon weer gaaf. De schaduwen van dat touw en die aderen over de buik, heerlijk om te zien. De symboliek in je werk ook, heel mooi werk zo.
En die van vandaag dan weer zo heel los. Mooi werk werk weer, ook qua kleur. Het heeft inderdaad wel iets, dat 'onaffe'.
RenskeFrea Lol, ik snap dat wel, het is nieuw en dan moet je eerst het nieuwe er vanaf kijken voordat je er wat mee doet. Ik heb voor mijn verjaardag een hele mooie verfkist met acrylverf en attributen gehad. Ben er nog steeds naar aan het kijken. :')
Hide 'n seek oogt misschien ook wel wat rommelig maar is wel heel vrolijk en een leuke plaat om naar te kijken. Moest gelijk weer denken aan die Fries die zich achter een boompje verstopte. _O-
Jetske Mooie koppies weer. Die in kleur ook, mooi hoe je een beetje die haarstructuur ziet.

Het me vandaag maar even makkelijk gemaakt. Was een beetje een hysterische dag. Het rommelde nogal rondom vzpaard, of ze zou blijven of niet, maar nu hebben we toch weer een beetje hoop. Ik ga pas echt juichen als het zwart op wit staat maar dan kan mevrouw gewoon in haar eigen clubje oud worden. Zoals ze verdient.
Plaatje was eigenlijk wat droeviger bedoelt maar nu ook toch nog wel erg toepasselijk omdat ik alvast haar bevallige achterwerk heb geclaimd (als het meezit word ik eigenaar van een kwart quarter). Referentieplaatje uit eigen werk, stift, witte gelpen en een snufje kleurpotlood. En het kan misschien aan de whiskey liggen maar ze oogt wat schuin?

On my way...
Afbeelding

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 23:16

Fnanne: Fijn plaatje qua kleuren. Het lijkt wel of het paard een afdruk is. (van dat 'aardappelstempelen' doet het me aan denken :P )
Mijn tweede van gister had ik ook al het idee van dat ie een beetje karikatuur-achtig oogde, de grote ogen hebben daar vast wat mee te maken. Ik zal nog eens kijken of ik het nog een beetje kan aanpassen.

Pluizebolpum: Bijzonder werkje is het om naar te kijken. Ik hoop dat het allemaal goed komt voor je verzorgpaardje.

Voor vandaag van mij een snelle IJslander :) Nummer 55.
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 00:03

Jetske, ik vind je kleurtjes tekeningen wel erg leuk. Van die bruine van gister vind ik het lichtpuntje ietsje te groot, maar de schaduwen zijn erg mooi. Die schets lijkt op die van mij van vandaag, heb je die ook van het aanvraagtopic :P
Leuk die ijslander ook, dat heb je goed te pakken, duidelijk te zien :)

Fnanne, de Kwast is een enorme winkel kwam ik dus gister achter :P Ik kwam er wel al regelmatig voor potloden, maar de verfafdeling is echt enorm groot. Ik had eindelijk tubetjes verf gevonden, draai ik me om.... nog een hele muur vol met verf... en krijtjes... en en en :P Inderdaad slecht voor je portomonnee, maar ik heb me nu kunnen beperken tot een basisverfpakketje :j Wel enorm toffe winkel :P
Oja trouwens, ik was naar de film Project T, een of andere vage disney met als moraal dat wij slecht zijn voor onze aarde :P Maar wel grappige film.
Je blauwe paardje op geel vind ik mooi, mooi met licht gespeeld.

Pluizebolpum, ik baalde eigenlijk wel gister dat ik mijn tijd weer te veel verspild had zodat ik niet meer kon schilderen. Want dit weekend ben ik uit logeren dus dan komt het er ook al niet van :( Maar wat jij zegt dat ken ik ook wel, dat het zonde is om het te gaan gebruiken :P
Zo'n verfkist lijkt me echt tof, ik heb ook verschillende van dat soort dingen ook vol met krijtjes in de winkel gezien... <3 Maar ja, dan moet ik eerst mijn oude materialen maar eens allemaal gaan opmaken vind ik :P
Klinkt als goed nieuws mbt je verzorgpaard, zou wel tof zijn.
Ik vind je tekening erg mooi. Eens van de andere kant gezien. Je hebt hem (haar) prachtig te pakken. Leuk detail, die hoefafdrukjes.

Vandaag dus weer geen kans om mijn verf uit te testen, want iets met afwas en een eind rijden.
Had geen inspiratie dus eens het aanvraagtopic doorgebladerd en dan maar beginnen :)
Weer eens in komen om wat natekenwerk te doen, dat is nogal een tijdje geleden :P
B4 zacht potlood op A5 papier.
Maar even een foto gemaakt want ik lig al in bed enzo, lang leve laptops en fotocamera's :P

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 13:24

Ik duim dat alles mee gaat werken rondom vz paard pluizebolplum! In elk geval toepasselijk werk :j
Jetske: duidelijk IJslander :j netjes neergezet :j
Renskefrea: project T hebben we vorige week bezocht, vermakelijke film, Maar errug Disney :D mooi portret heb je gemaakt.

Afbeelding
'Decorated'
150/365
Acryl en potlood op papier.