[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 16:11

Laatste werkje :')

Afbeelding

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:11

Ik heb erg leuke boekjes binnengekregen met bloemen van de week... Ben er erg blij mee :D
Ik zou nog wat plaatjes laten zien van de kaartjes die ik zoal maak:
Afbeelding
Ff een paar snelle foto's... Heb er nog veeeeeeel meer...
Knuffels blijven bij mij een beetje liggen, ik vind het leuker om dingen te maken die in een avondje af zijn...

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 10:31

En een koffie houdertje :D

Afbeelding

Vriendje is starbucks addict dus dit was wel toepasselijk :D

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:08

Sofy

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:17

Die is ook wel heel erg leuk geworden overigens!

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:34

Die slak is cute!!!!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:19

Wat een leuk idee, haken voor op kaartjes! En die beker warmer is ook heel tof :))

Mijn sprei schiet inmiddels al mooi op :)

Daarna ga ik geloof ik maar weer een sprei maken, maar dan met n ander desin, t bevalt me wel haha.

http://imageshack.com/a/img15/3640/gr8p.jpg

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:27

Ooooh die sprei is gaaf!!! Ik ben ook nog met een deken bezig, maar die van mij wil nog niet vlotten... Ik ben heb granny squares aan elkaar gemaakt, maar ben er niet zo heel veel mee bezig... Wat voor materiaal en haaknaald gebruikte jij er ook alweer voor?

Voor leuke designs: Ik heb een boekje waar heel wat ideeën in staan voor zoiets... alleen dan met zigzags, blokjes, boogjes, schelpjes etc. etc. etc. misschien wel leuk voor een sprei...

Wel grappig, had mijn kaartjes eens op fb gezet, vroeg een kennis van mijn ouders of ik er misschien twee voor haar wou maken... Dat waren twee kaartjes met origami jurkjes en overhempjes aan een waslijn. Dus ik heb mijn eerste vier euro verdiend met knutselen hahaha :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:34

Zigzags zijn idd ook erg leuk voor een sprei :j

Ik gebruik een 3.5 mm haaknaald en de 1,- wol van wibra :j

Enne tof, geld verdienen aan je werk :D

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:40

Hihi ik spiek net even in je profiel en zie dat je nog al fan bent van een bepaald waddeneiland. Kom je hier vaak? Ik woon daar namelijk ;-)

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:46

Woon jij op Ameland? Leuk! Ik kom er ook elk jaar :D

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:55

Haha grappig, ja ik woon hier nu bijna twee jaar. Ben tweeënhalf jaar geleden hier een zomer wezen werken op een paviljoen. Toen zocht ik nog een stage twee jaar geleden en ben ik bij mijn oude baas op kantoor terecht gekomen en ben ik gewoon niet meer weg gegaan (nou ja, vorige winter heb ik overwinterd in Tirol). Het is heerlijk hier om te leven, de rust, de natuur, de mensen. Maar wel errug rustig hier nu in deze winterperiode. Ben hier ook begonnen met haken omdat ik toen ik hier kwam niet zoveel mensen kende en ik me 's avonds vaak zelf moest vermaken.

Waar komen jullie vaak hier? Welke kant van het eiland?

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:56

Ik pb je even anders gaan we zo offtopic :D

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:21

Susanne_ schreef:
Hihi ik spiek net even in je profiel en zie dat je nog al fan bent van een bepaald waddeneiland. Kom je hier vaak? Ik woon daar namelijk ;-)

Ik kom er elke mei vakantie (Ballum, Roosdunen) en regelmatig een dagje om paard te rijden!

Gaaf dat jij er woont, ik ben jaloers haha

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:38

Over haken gesproken. Een kennisje van mij heeft sets van Clover en omdat ik ze hier in de winkel nergens kan krijgen, stuurt zij mij een aantal van haar naalden op, zodat ik ze even kan testen om vervolgens rustig op internet een set te kopen die mij goed bevalt, hoe ideaal is dat :D

Ik haak nu met deze set:
Afbeelding
maar ik merk toch dat de ergonomie van die dingen niet helemaal prettig zijn voor mijn pijnlijke/gevoelige handen (daarnaast prikken die nummers van het aantal mm's irritant in je vingers als je een poosje bezig bent en inmiddels zijn mijn meest gebruikte naalden dan ook voorzien van zo'n laagje elastisch blauw sporttape :+ ). Zij heeft onder andere de Clover Soft touch en de Clover Amour en vooral naar de Amour ben ik heel benieuwd, omdat die een volledig rubberen grip heeft.

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:46

Mag ik hier weer even 'inhaken' :D? Op dit moment mutsen aan het haken. Op stal vaak een muts op en mijn kleine kids zijn er ook blij mee. Nu nog gewoon met een houten haaknaald en wol vd Zeeman. Ik ken de steken wel maar die het op gevoel en niet volgens een patroon. Maar krijg veel complimenten over de mutsen (huh heb je die zelf gemaakt? ohhh leuk). Ben altijd wel iemand die aan het freubelen is maar ivm CTS aan 2 polsen kon ik een paar jaar niet veel. Ik zoek nog wel andere naalden want blijkbaar zit er wel verschil in? Mijn polsen blijven een zwakke plek. Clover zie ik hier veel voorbij komen. scheelt het echt zoveel? had die naalden vd zeeman en 1 van een wolwinkel, een houten. En 2 addi's maar die zijn maat 2,5 en 3 dus te klein voor de mutsen.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:16

Ja scheelt echt hoor PK! Kan ze echt aanraden en dan de clover amour nog meer dan de soft touch. Vind de eerste nog fijner.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:03

Johnnydepony schreef:
Ja scheelt echt hoor PK! Kan ze echt aanraden en dan de clover amour nog meer dan de soft touch. Vind de eerste nog fijner.

Heb jij ervaring met zowel de softtouch als de amour? en zoja zou je mij het verschil uit kunnen leggen ertussen, ik heb nl nergens hier in de buurt een winkel die de amours verkoopt maar ben er wel nieuwsgierig naar in hoeverre hij nu daadwerkelijk verschilt van de softtouch (die ik fijn vind) naast het kleurtje :P
Ik begrijp uit de tekst bij advertenties dat de gehele 'grip' zacht is ipv alleen het duimstukje (zoals bij de softtouch), maar is het handvat ook dikker en anders van vorm of dat niet?

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:08

Bij de amour is het hele handvat wat ronder, dat is bij de softtouch meer plat. En hij voelt idd zachter aan

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:11

Afbeelding

Moeilijk te zien door schaduw

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:18

thanks! :D

dus ook het gedeelte waar je duim zit voor zover ik kan zien? Het is natuurlijk wel wat afgeplat daar maar het handvat daar is ook dikker (2x zo dik zo te zien?)?

Ik houd het in de gaten (voor mezelf) op het moment dat ik mezelf dat ik weer een nieuwe haaknaald (of meerderen) gun om er misschien toch 1 mee te bestellen (ja ik ben zo'n muts die het lastig vind al mijn naalden te vervangen want ik heb toch naalden die 'het prima doen'? mijn veel gebruikte naalden zijn wel clovers (2.5-3-4)

PKFrancis schreef:
Ben altijd wel iemand die aan het freubelen is maar ivm CTS aan 2 polsen kon ik een paar jaar niet veel. Ik zoek nog wel andere naalden want blijkbaar zit er wel verschil in? Mijn polsen blijven een zwakke plek. Clover zie ik hier veel voorbij komen. scheelt het echt zoveel? had die naalden vd zeeman en 1 van een wolwinkel, een houten. En 2 addi's maar die zijn maat 2,5 en 3 dus te klein voor de mutsen.

Voor mij maakt het veel verschil, maar ik heb niet echt last van mijn polsen maar met name van mijn vingers/handen zonder ergonomische naalden. Dit komt vooral omdat ik strak haak en met smalle naaldjes veel druk moet zetten op een in verhouding klein oppervlak, daardoor gaat dan met name mijn duim zeer doen, zowel het knokkelgewrichtjes alsmede het gewricht waar je duim aan je hand zit zegmaar.

De bewegingen die ik met mijn pols maak zijn ook minder, omdat ik mijn hand ontspannender kan houden, daardoor kan ik kleinere bewegingen met mijn pols maken.

Maar ik vraag me af of jij zelf verschil merkt tussen de addi's en andere naalden aangezien addi's ook ergonomische naalden zijn, als je daar voordeel bij die naalden hebt zul je dat waarschijnlijk met de clovers ook hebben.
Hoewel naar mijn mening de addi's met name zijn onworpen voor de mensen die bovenhands haken (naald vasthouden als pen) en ik onderhands haak.

Ik heb trouwens minder moeite met mijn prym (metalen) naald 5, deze heeft in verhouding alweer zo'n groter duimstukje dan bijv. de 2,5 dat ik daar minder last van heb, maar de 5 staat wel op de nominatie vervangen te worden voor een clover maar ik haak weer geen mutsen/kleding en mijn huidige deken waar ik mee bezig ben doe ik met mijn 4 (die wel ergo is), dus gebruik ik hem vrij weinig, daardoor is de prioriteit om te vervangen ook niet erg hoog

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:02

Ik heb een nieuwe knuffel af, de kikker uit het boekje 'beestjes haken' van christel krukkert. Ik ben groot fan van haar ontwerpen!
Ik blijf er alleen tegenaan lopen dat ik gaatjes in m'n haakwerk hou, waar de vulling doorheen toont. Ik heb gemerkt dat het helpt om iets minder strak op te vullen, maar niet altijd; vooral bij katoen is de vulling echt nog wel zichtbaar.
Omdat ik hier resultaten zie waarbij dit helemaal niet zo is vraag ik me toch af waar het dan aan ligt. Ik heb nu bijv. gehaakt met een dubbele draad scheepjes isis katoen en haaknaald 4, maar er zijn nog gaatjes zichtbaar. En dit terwijl het katoen zelf eigenlijk bedoeld is om mee te breien op breinaald 4! Wat doe ik fout?

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:27

Een nog dunnere haaknaald gebruiken :) Misschien een 2,5 of een 3 mm. Dat hangt ook een beetje af van hoe strak (of los) je haakt. Hoe losser je haakt, hoe dunner je haaknaald zou "moeten" zijn als je geen gaatjes in je werk wilt. Zou je bijv. heel strak haken, dan zou je een iets dikkere haaknaald kunnen gebruiken.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:20

Ik heb de amour en soft touch een paar dagen kunnen testen met Dank aan mijn oude klasgenoot :)

Paps heeft inmiddels de amour set voor me besteld :) (met cc, die heb ik niet haha) zachter in de hand en ronder dan de soft touch, heerlijk! Eind januari moet de set binnen zijn :)

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 10:06

Ja maar met dubbele draad bedoeld voor breinaald 4 haken met een haaknaald 4, veel dunner gaat dan niet hoor! Dan passen de draden niet in de haak. Plus dat ik eerder te strak dan te los haak, ik trek iedere steek namelijk nog extra aan (slechte gewoonte maar krijg het er niet meer uit).