Patpen, zit er bij jouw wolletjes ook wol die geschikt is voor vilten? Wil het een keer uitproberen. Ben nu een tas aan het breien (wilde het principe graag uitproberen) die eigenlijk gevilt moet worden, maar met ongeschikte wol voor vilten.
Geen idee! Ik heb nooit aan vilten gedaan . Heb je daar 100% wol voor nodig? En wat voor kleur zou je dan willen? Volgens mij heb ik een wart/witte die 100% wol (maar durf het niet met zekerheid te zeggen....)
Heb het even opgezocht. Het moet inderdaad 100% wol zijn. Het liefst ook niet wasbaar in wasmachine, omdat ze dan al een speciale anti-krimpbehandeling gehad zouden hebben.
Als je zou willen kijken, graag. En zou je dan ook naar de naalddikte willen kijken? Om welke bol gaat het dan? 23 of 26? En hoeveel bollen zou je dan evt hebben? Sorry voor alle vragen hoor!
Het ging om 26 maar dat blijkt 70% acryl en 30% wol te zijn. Niet geschikt dus. 100% wol = 41 (naturel en 2 kleuren blauw) maar dat is genoeg voor een hele trui. Verkoop ik ook alleen in 1 pakket, zo'n 20-25 bollen ongeveer.
Danseresje
Geplaatst: 19-02-12 23:49
Zijn mooie kleuren, maar ik wil een keer proberen met vilten......20-25 bollen lijkt me dan wat overdreven! Bedankt voor het kijken in ieder geval! Ga hier van de week wel ff bij de wolwinkel langs. In de tussentijd gaat dit gewoon een ongevilte tas worden! Heb voor het eerst langs 3 zijden steken opgenomen en vind het er nog niet eens zo heel gek uitzien. Ga nu nog even twee toeren breien, dan zit ik 2/8ste van het patroon van de tas. Daarna nog de handels. Maar dan moet ik eerst wachten tot er nieuwe wol binnen is. Heb dit van een rest gemaakt, want wilde gewoon beginnen, en vind het erg leuk tot nu toe! Ook met de breideken aan iets nieuws begonnen, bobbels breien. Is eigenlijk helemaal niet moeilijk, maar vind het resultaat wel leuk!
patpen
Geplaatst: 20-02-12 00:51
nikkialex schreef:
Mijn moeder heeft 2 leuke sjaaltjes gebreid! Voor foto gil je maar
hi hallo meld me ook weer eens, drukke tijd achter de rug pfff morgen alleen nog carnaval hier in het dorp en dan weer alles normaal voor 10 maanden pfff, is niks voor hoor, dalijk weer lekker tot mezelf komen en mijn dingetjes doen , was even zwaar (lichamelijk)
Hoe gaat het hier verder met jullie en het greiwerk!!, ga dalijk even wat terug lezen (gelukkig niet zo heel veel hihi)
hmm ik ga morgen even puzzelen , welk garen nog beschikbaar is van jou patpen, zag een paar leuke . Ik wil zowiezo nog wol halen voor een muts, maar die moet absoluut niet kartsen of kriebelen of jeuken, heb 3 mutsen gemaakt de laatste weken en alle drie 2 straten verder , weer in mn jaszak gestopt van irritatie grr, inmiddels ook weer verkocht , 1 was wol met acril ander was acril en ander was weet ik veel in de hand voelde ie lekker zacht!
nikkialex
Geplaatst: 20-02-12 11:55
patpen schreef:
nikkialex schreef:
Mijn moeder heeft 2 leuke sjaaltjes gebreid! Voor foto gil je maar
Foto's altijd welkom!!! Brei je zelf ook????
Nee zelf brei ik niet. Ik zal ff foto maken. Over 10 minuutjes staat ie op bokt!
Dit lijken mij "gewone" sokken. Volgens heb ik ergens gelezen dat ze gebreid zijn op naalden 3 en die dragen heerlijk in schoenen hoor . Ik brei die kniekousen op naalden 4,5: kan nog net in schoenen/laarzen met de winterdag .
We gaan weer snel onze merrie staat tegen het bevallen aan dus ik ben bijna de helletijd op stal zonder internet Wel met breipennen en heb bijna een Vest af DE Slofsokken zijn een succes en worden veel gedragen Nikkialex de sjaaltjes zie je heel veel maar ik denk dat de mensen hier ze zelf breien dus verkopen zal niet lukken maar misschien wel leuke ideeen voor je moeder om te breien van kollen tot sokken enz. Dames ik ga weer naar stal en hoop dat het veulen niet te lang meer laat wachten anders komt er nog een vest bij
patpen
Geplaatst: 22-02-12 19:41
Update van de verkoop. Gereserveerd zijn de volgende bollen: nummer 5 nummer 6 nummer 40 (beide kleuren) gele katoen nummer 39 nummer 24 nummers 20, 21 en 22 nummer 41
Gitteke: hoe is met het veulen?
Maartje_M
Geplaatst: 22-02-12 20:58
Spannend Gitteke! We krijgen vast wel een foto van het kleintje te zien he?
Nefertarie
Geplaatst: 22-02-12 21:06
ik kan ook eindelijk mn kunstwerk showen: Patentsteek, met pen 9
Ik heb er nog zo 1 gemaakt in donker blauwe wol, met boordsteek. De uiteinden heb ik aan elkaar gezet met grote blauwe knopen
Super trots, ik kan namelijk nog helemaal niet zo goed breien