[CENTRAAL] Amigurumi ( Haken ) #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 23:35

Krissis, die is ook stoer! Alleen breien begin ik niet aan :P Heb nu het haken mooi onder de knie, dus blijf me eerst daar maar op concentreren.
Paxine, ik heb mijn haaknaald nu ook maar even anders vast om meer 'kracht' te zetten... Ik haak ook ontzettend strak en met een vrij dunne haaknaald (7 mm, en voor het lossere spul 12 dan), want dat vind ik mooier, maar jij stelt je niet aan! (Of we zijn beide mietjes ;-))
Wat voor iets ben jij nu aan het maken?
Ik ben 3 uurtjes geleden begonnen met een tas, zonder patroon en vind zelf dat ik al bijna wel over de helft ben. Dat vind ik ook het grote voordeel van Zpagetti, je hebt snel resultaat :P En daarbij wordt het ook nog eens mooi stevig.

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 23:46

Néééé wij zijn geen mietjes :D Het is gewoon zwaar spul O:)

Ik ben nu bezig met tunisch haken.Heb het net geleerd en het is echt mooi! Ik denk dat ik er een groot kussen van maak,het is nu nog maar een rechte lap dus ik ben er nog lang niet :D Geen idee nog of ik hem in één kleur of allebei de kanten een andere kleur doe.Ik zie wel hoever ik kom met één bol zpagetti

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 07:43

paxine schreef:
Néééé wij zijn geen mietjes :D Het is gewoon zwaar spul O:)

Ik ben nu bezig met tunisch haken.Heb het net geleerd en het is echt mooi! Ik denk dat ik er een groot kussen van maak,het is nu nog maar een rechte lap dus ik ben er nog lang niet :D Geen idee nog of ik hem in één kleur of allebei de kanten een andere kleur doe.Ik zie wel hoever ik kom met één bol zpagetti

Oh, ik zie net dat je het met zpagetti doet. Ik heb hier een 3/4 af kussen liggen met gewoon katoen. Men, wat een werk...
Zitten nu al 8of 10 bollen wol in, zal ik even moeten tellen wat er nog ligt.
Voorkant heb ik blokjes gemaakt, achterkant strepen ben ik nu mee bezig. De voorkant draait toch wat, wordt niet helemaal plat
zegmaar. Ik zal wel te strak werken ofzo. Zonde :(

paxine

Re: [CENTRAAL] Amigurumi ( Haken ) #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 09:12

Oei da's idd zonde! Ik vind het wel een mooi resultaat geven hoor dat tunisch haken :j

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 10:23

Tunisch haken lijkt me ook leuk om eens te proberen, kwam het laatst tegen. Dat is toch eigenlijk een soort combinatie van haken en breien?
Mijn tas heb ik gisteravond afgekregen! Alleen nog een bloemetje voor erop. Verder mag ik vandaag ook even niet zoveel haken, want ik voel het nu al in mijn onderarm...

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 10:39

ZO! Mooi kussen zeg!

suzanne.. fotoooooo van je tas?? :D

Ik ben eigenlijk op zoek naar een patroontje voor een rond kussen met stokjes.. En gisteren ben ik aan Robbie de Rog begonnen! Uit het boek Schattige huisdieren haken :D Hij wordt echt ZO cool!

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 10:53

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 11:37

Wát een leuke tas! *wil ik hebben*

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:56

Susanne_ schreef:
Tunisch haken lijkt me ook leuk om eens te proberen, kwam het laatst tegen. Dat is toch eigenlijk een soort combinatie van haken en breien?
Mijn tas heb ik gisteravond afgekregen! Alleen nog een bloemetje voor erop. Verder mag ik vandaag ook even niet zoveel haken, want ik voel het nu al in mijn onderarm...

Ik vind het lijken op breien met 1 naald.Het is simpel en gaat lekker snel! En ik vind het resultaat erg mooi :j

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:32

Staat op mijn lijstje om een keer te doen ;-)
Eerst maar eens even gewoon haken en mijn knifty knitter pakket uitproberen, als dat gedaan is dan komt dat tunisch haken een keer aan de beurt!

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:33

wiebke schreef:
Wát een leuke tas! *wil ik hebben*

Als je een beetje kan haken, is die makkelijk te maken hoor!

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:36

Hmm, ik wil toch wel wat gaan haken vandaag, maar ben even inspiratieloos... Iemand ideeën?

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:48

tja wat wil je maken he, iets groots/kleins

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:54

Euh...probeer eens om granny squares te haken als je dat nog nooit gedaan hebt.
Kun je later bedenken wat je er verder mee wilt gaan doen.Je kan er van alles mee maken natuurlijk.Kussens,tassen,een deken en zelfs sloffen!

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 23:04

ik heb het breigedeelte ver af van m'n omslag. Nu nog de rouche aan de kanten, moeilijk!! Daarna de poncho voor dochter maken.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 23:26

Waaah, ik heb een dooie hier... Mijn haaknaald is net gebroken :') En die was van mams, misschien zelfs nog wel van oma geweest...

Ben maar begonnen aan een klein zusje van mijn tasje, hij is bijna af, maar ik moet nu dus verplicht naar bed, met een halve haaknaald kom ik niet ver meer :P Hopen dat ik morgen een nieuwe 7.00 mm kan vinden...

Granny's hebb ik al wel gedaan... Is wel leuk op zich, maar zie mezelf nog geen deken maken :P Kleine projectjes zijn beter ;-)

Krissis, succes met die rouche, lijkt me inderdaad niet echt makkelijk. Wat voor poncho ga je hierna maken?

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 23:29

een gehaakte. Voor dochterlief (als ik er nu aan begin is ie af voordat ze kan lopen :') )
Maar welk model weet ik nog niet. Iemand tips? Ik ga voornamelijk roze gebruiken, gezien ik daar nog 7 bollen van heb liggen :=
Dacht aan
http://www.forkidz.nl/ponchos.html?page ... uct_id=219
ofzo.
Laatst bijgewerkt door Krissis op 26-03-12 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 23:31

Heb je ook een patroon/foto alvast? :)
Hoelang zou het nog duren voor ze loopt?

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 23:32

Met een paar granny's kun je ook een klein (toilet) tasje maken
En anders maak je wat amigurumi's? Zijn kleine projectjes en snel klaar!

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 23:33

ik heb m'n post aangepast ;)
Ze is nu 9 maanden, dus dat duurt nog wel een maand of 4... :D

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:23

Ik heb in 2 dagen een Manta rog gemaakt! *en ben er super trots op!* Zal kijken of ik vanavond foto´s kan plaatsen... hij was niet moeilijk te maken! hm.. zou ik hier het patrook uit mijn hoofd kunnen typen? Misschien wel! Daar gaan we...

Je hebt nodig: grijze wol voor de bovenkant, en witte of zacht roze wol voor de onderkant (of welke kleurtje je de odnerkant maar wil hebben). 2 ogen of knoopjes, een pijprager of een stukkie stroomdraad zoals ik heb gebruikt, naald en draad.

Bovenkant lijf:
Haak 11 losse met grijze wol
rij 1 : begin bij de 2e losse vanaf de haaknaald tot einde van het rijtje (10 steken) 1 keersteek
rij 2-4 : haak 10 vaste, 1 keersteek
rij 5: haak 2 vaste in de 2e losse vanaf de haaknaald, 8 vaste, in de laatste steek 2 vaste. een keersteek.
rij 6-25 : 2 vaste in 2e steek vanaf de haaknaald, tot einde rijtje, in de laatste steek weer 2 vaste. keersteek.
Hecht af.

Bovenstuk staart in grijze wol:
Zoek het midden van het lijf aan de achterkant, evt. markeren met een ander kleur draadje. 4 steken rechts van het midden haak je 8 vaste naar links toe (snappie?) . Keersteek.
rij 1-3: 8 vaste vanaf 2e steek vanaf de haaknaald. keersteek.
rij 4: 8 vaste vanaf2e steek vanaf de haaknaald, géén keersteek
rij 5: begin bij 2e steek vanaf de haaknaald tot einde rijtje, géén keersteek.. herhalen tot je nog maar 3 steken over hebt, 1 vaste in het midden.. dan haak je 22 losse, hecht af.

dit doe je ook in witte / roze wol

Afwerking:
Haak met grijze wol allemaal vaste om de bovenkant van de rog, zodat je een strakkere rand krijgt. Zo wordt de staart ook breder! Is even piellen om in de losse van de staart te haken maar niet onmogelijk :P Dit doe je ook met de onderkant (in de kleur van de onderkant natuurlijk )

Bevestig de ogen van de rog, met de kleur van de onderkant haak je een circeltje om het oogje. Naai een stukje roze vilt in de bek van de rog, dus vouw het stukje vilt dubbel en naai het zo op de grijze en andere kleur, de 2 helften zitten dus al aan elkaar. Naai de pijpenrager (of stuk stroomdraad.. of ijzerdraad..) in de staart zodat die recht blijft. Met grijze wol haak je nu de 2 helften aan elkaar, laat een klein stukje open om te vullen. Vul hem niet zó vol dat hij helemaal bol staat... of je moet een dikke rog willen hebben :D maak de rog verder dicht en hecht af.. Alle draadjes die er nog aanhangen even door je werkje heen weven en voilla.. RObbie de Rog is klaar!

*enne.. als iemand nog fouten ziet hoor ik het graag! Dit is ook maar uit het blote hoofd gedaan..*

veel plezier!

edit: zo ziet hij eruit... dit is niet de mijne hoor :P *mijne is mooier! :D *

Afbeelding

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:19

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:20

Krissis schreef:
ik heb m'n post aangepast ;)
Ze is nu 9 maanden, dus dat duurt nog wel een maand of 4... :D

Ohh, nog even de tijd dus!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:15

Weet iemand hier misschien waar ik een patroon kan vinden van deze poef?
Afbeelding
Ik heb heel lang gezocht, maar ik kan niets vinden.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:16

Die is gaaf! leuk die kleuren, dat kleed is ook wel onwijs mooi!
Ik heb even een haakpauze, kreeg wat last van mijn vingers en het is buiten veelste lekker weer :D