[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 19:21

De kreukels maken het gehele werk waardeloos :). Imo is het dan ook niks waard, wel zonde, wat de tekening an sich is best mooi.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 19:22

En de Rapunzel?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:08

De Rapunzel vind ik leuk :j. Je kan prima zien dat je de techniek goed in de hand hebt en haar blik is treffend. Ik denk dat je er zo'n 45 euro voor kan vragen, de liefhebber zal er wellicht meer voor geven :).

Leuke film is het ook, he :D.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:37

Ik ga binnenkort met mijn werk op een paardenmarkt staan, maar ik heb dus geen idee wat ik voor mijn schilderijen en tekeningen kan vragen :+
Ik kom dus vandaag of morgen eens wat werk hier in het topic zetten :j Misschien kunnen jullie helpen!

Maar voordat ik dat doe; hier is mijn lijstje met taxaties! Ik heb er niet heel veel verstand van. Ik let wel eens op wat er wordt gevraagd voor schilderijen op markten en dergelijke.. dus ik hoop dat ik een beetje in de buurt kom bij realistische prijzen!

Pagina 64
_San87_ Een groot formaat doek en olieverf, en een aansprekende kop en leuke compositie. Ik mis echter wat zachtheid, wat wintervacht. De lijnen rondom vind ik te strak en de sneeuwvlokjes had ik iets netter uitgewerkt. Geschatte marktwaarde: € 160,-
IndianRose_ Groot, apart formaat doek. Heel erg lastig om zo'n vacht mooi uit te werken, maar ik vind dat het je goed is gelukt. De compositie spreekt me persoonlijk niet heel erg aan, ik had een andere foto genomen waar de beer iets imposanter erop stond en ik denk dat je iets meer met de achtergrond had kunnen doen.. maar voor de liefhebber: geschatte marktwaarde: € 150,-
xJolijn Klein formaat, maar wel heel gaaf uitgewerkt, veel detail, ik kan me voorstellen dat hier heel veel werk in heeft gezeten! De compositie vind ik heel interessant, als is het onderwerp niet iets wat bij mij aan de muur zou komen te hangen. Geschatte marktwaarde: € 35,-
pietaaa Leuke tekening, de verhoudingen lijken heel aardig te kloppen. Marktwaarde: een reep chocola :D Goed blijven oefenen, en dan worden dat snel wat meer repen :))
Rosa__ Grappige eigen stijl heb je. Ik hou er wel van, een beetje cartoonachtig. Blijf vooral zo doorgaan en goed oefenen! Waarde: € 5,-
Quebelle Héél gaaf hoe zacht je het paard hebt weten te krijgen met gewone potlood. Knap hoor! Alles lijkt te kloppen, mooie verhoudingen. Het enige minpuntje vind ik dat je de hals helemaal hebt weggelaten en de oren iets te hoog tegen de rand aan zitten. Ik had íets verder uitgezoomd. Geschatte marktwaarde: € 30,-
_San87_ Heel gaaf schilderij! Mooi formaat weer. Persoonlijk had ik er wel íets van achtergrond bij geschilderd, al is het maar een heel licht kleurtje. De verhoudingen lijken goed te kloppen. De ogen kijken wat vreemd, maar dat kan op de foto ook zo zijn. Ik had dit wel iets proberen te veranderen, maar het stoort niet heel erg. Geschatte marktwaarde: € 170,-
Ik ben wel benieuwd hoeveel je er uiteindelijk voor hebt gekregen :D
HarriesHorse Mooie tekening voor iemand die nog maar net tekent. Lekker blijven oefenen, en voor jou zeg ik hetzelfde als voor pietaaa; nu nog een reep chocola, maar je hebt veel potentie!
Lauraa Heel gaaf, het paard lijkt haast uit het papier te lopen! Vooral het hoofd vind ik erg goed gelukt. Je zou nog wat meer aandacht kunnen besteden aan de schaduw op de borst/benen, die is er korrelig. Geschatte marktwaarde: € 25,-

Pagina 65
Kaus Waar is de tekening mee gemaakt? Is het kleurpotlood en dan uitgeveegd? Als je er verder mee wil gaan dan zou ik eens wat pastel kopen, dat veegt een stuk makkelijker en dan krijg je minder harde lijnen en strepen. Verder vind ik het een mooie tekening. Ik vind de kinderen op zich netjes getekend. Een beetje cartoonachtig, maar dat heeft ook wel wat. Lekker blijven oefenen, en vooral goed op de schaduwen letten. Waarde: lastig hoor. Ik denk dat je hem niet aan een wildvreemde verkocht krijgt, dus in principe geen marktwaarde, maar voor familie denk ik dat je er een leuk, groot kado voor terug zou krijgen :)
amberonia Heel realistisch! Ik vind het knap, op zo'n klein formaat. Ik heb eigenlijk geen opmerkingen. Voor de liefhebber/fan, geschatte marktwaarde: € 35,-
_San87_ Ik zie er geen formaat bij staan, dus dan wordt het lastig taxeren. Het kalfje is echt schattig met een sprekend koppie. Leuk kleurgebruik, leuke compositie.. Geschatte marktwaarde: als ik zou taxeren op 80 x 80, groot formaat dus, dan zou ik zeggen, rond de € 180,-
Edit, ik zie net dat het 30 x 30 is.. dan zeg ik € 80,-
Kaus Je gaat wel vooruit. Mensen tekenen is nu eenmaal lastig. Ik mis nog wat details en contrast.
Annefle Van een afstandje lijkt het een mooie tekening! Volgens mij is hij van dichtbij nog erg grof en ongedetailleerd. Het gras mocht wel iets realistischer. Wel vind ik het een mooie compositie, het is wel iets wat ik zo ergens aan de muur zie hangen. Geschatte marktwaarde: € 40,-
xTitanic Mooi, groot formaat, maar wat jammer dat het papier gekreukt is! De verhoudingen lijken allemaal te kloppen, de schaduwwerking is netjes.. ik vind het alleen nog wat streperig, en de manen zouden wat realistischer kunnen. Geschatte marktwaarde zonder kreukels: € 40,- Met kreukels: de helft.
xTitanic Oew, daar hou ik wel van :D Heerlijke film ook! Mooi formaat, en netjes uitgewerkt. Het haar zal een hele klus zijn geweest! Er zijn wat details die iets netter hadden gekund, zoals de mouw die niet mooi rond loopt waardoor het lijkt alsof de arm plat is, en de bloemetjes op de rug, en er had wat meer contrast in het haar rechts gemogen.. maar verder een leuk werkje! Geschatte marktwaarde voor de liefhebber: € 40,-

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:39

Oh, ik heb er alvast eentje gevonden.. deze is al als kado vergeven, maar ik ben toch benieuwd voor hoeveel ik em had kunnen verkopen:
Pastel, 30 x 30 cm, en best een aantal uurtjes werk :Y)
Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:28

8nnemiek schreef:
Kaus Waar is de tekening mee gemaakt? Is het kleurpotlood en dan uitgeveegd? Als je er verder mee wil gaan dan zou ik eens wat pastel kopen, dat veegt een stuk makkelijker en dan krijg je minder harde lijnen en strepen. Verder vind ik het een mooie tekening. Ik vind de kinderen op zich netjes getekend. Een beetje cartoonachtig, maar dat heeft ook wel wat. Lekker blijven oefenen, en vooral goed op de schaduwen letten. Waarde: lastig hoor. Ik denk dat je hem niet aan een wildvreemde verkocht krijgt, dus in principe geen marktwaarde, maar voor familie denk ik dat je er een leuk, groot kado voor terug zou krijgen :)

Bedankt voor je taxaties!
De tekening is gemaakt met houtskool en pastel potlood :j
Het is een zwart-wit tekening met een paar kleuren accenten.
Zoals het haar en de ogen.
Schaduwen waren lastig. Die waren er namelijk niet echt...

8nnemiek Heel mooi!
45 euro :j

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:40

_San87_ schreef:
De Rapunzel vind ik leuk :j. Je kan prima zien dat je de techniek goed in de hand hebt en haar blik is treffend. Ik denk dat je er zo'n 45 euro voor kan vragen, de liefhebber zal er wellicht meer voor geven :).

Leuke film is het ook, he :D.

Ja :9

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:27

*weet ineens wat te doen vanavond*
Rapunzel kijken! :D

Bedankt voor de taxatie, Kaus!

Ik heb er nog een paar voor jullie :)

Pastelkrijt, A4 formaat.. Ongeveer 3-4 uur werk..
En deze mag inclusief lijst getaxeerd worden. Waarde van de lijst + passepartout zijn ongeveer 15 euro.
Afbeelding

Acrylschilderij, 3D doek, 60 x 80 cm, en het is niet zo goed te zien maar er zit veel structuur in (met structuurpasta gemaakt)
Afbeelding
http://www.abcreatief.com/art/wp-conten ... klaar2.jpg

Acrylschilderij op 3D doek, 50 x 100 cm
Afbeelding

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 19:42

8nnemiek:
1; 30 euro
2; 40 euro
3; 60/70 euro
4; 50/60

Die van mij is maar een probeersel' met contrast, niet echt uitgewerkt, maar dat is ook niet de bedoeling.
Het is een A4 formaat met verschillende soorten potloden, ook wel eens een zwart stiftje gebruikt
Afbeelding

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 22:36

Sorry ik reageer hier nooit maar...

zo titanic, wat ga jij snel vooruit! Je laatste tekening is erg sprekend! Ik zou er 20 euro voor geven.

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 12:00

8nnemiek:
De eerste met lijst: 30 euro
de tweede: 60 euro
de derde: 60 euro

xTitanic: 35 euro

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 12:22

xTitanic, het gezicht vind ik erg mooi gelukt, heel knap :j Het formaat is vrij klein en ik vind het toch niet helemaal compleet, ook al hoort het zo.. kreukje in het papier is ook jammer.. 25 euro

En bedankt voor jullie taxaties :)

Mag ik vragen hoe jullie allemaal taxeren, gewoon nieuwsgierig :D

Ik vind het best lastig om een prijs aan een kunstwerk te plakken..
Ik kijk altijd eerst naar de materiaalkosten.. die twee 3D doeken van mij kostte bijvoorbeeld 25 en 30 euro.. dan kijk ik naar hoeveel werk erin is gestoken om er een soort van uurloon aan vast te hangen, en in combinatie met de kundigheid en bekendheid van de kunstenaar probeer ik er dan een prijs aan vast te plakken :)
Ik probeer eigenlijk zo min mogelijk op smaak te taxeren

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 12:14

(voel me nu echt een beginner als ik al die mooie werken boven me zie! :oo )

xTitanic, heel mooi gemaakt..ongeveer 25 euro.
8nnemiek, 1; ongeveer 30 tot 40 euro
2; ong. 35 euro
3; 60 tot 70 euro
4; 50 tot 60

Deze heb ik uit het aanvraagtopic, een supermooie pony is het! <3
heb hem met verschillende grijze potloden getekend(hb t/m 6b)
ik zou ook wel eens willen weten wat het waard is, haha!
weer een reep chocola? :o
sorry, ik weet dat het een hele slechte foto is, de nek lijkt daarom heel raar.
foto is best klein, het is op a3 formaat
Afbeelding

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 17:26

HarriesHorse: ik vind de nek helemaal niet raar! Alleen de neus is precies toch wel een ferm snoekshoofd, mss net iets te veel of is die pony gewoon zo? Ik zou als tip geven dat je de aflijning van de bles niet zo hard mag maken, want dan lijkt het cartoon-achtiger. In het echt heb je ook geen zwarte aflijning van de aftekeningen! Schaduwen zijn mooi gedaan, alleen vind ik het iets te grijs, waardoor hij er niet echt uitspringt. Vooral op het hoofd nog meer contrast proberen, lijkt mij.
Ik vind dit echt een moeilijke om te taxeren, laat me maar 15 euro zeggen?

8nnemiek: ik taxeer niet enkel via mening hoor. Ik kijk eerst hoeveel werk erin steekt (vaak zie je dat al direct aan de tekening en hoeft de kunstenaar dit niet eens te vermelden!), met welk materiaal (schilderijen zijn voor mij meer waard dan tekeningen, pastels liggen daartussen), hoe groot het doek/papier is. En dan kijk ik naar techniek, dus ook een beetje mening, hoe ik het echt vind, of het mooi en net is uitgevoerd, met losse pols en toetsen (daar hou ik van!) of helemaal strak (zal ik meteen lager taxeren) en ga zo maar door. Wat het voor mij waard is dan ;)

carditjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:31

-Kaus: 35
-Annefie:40
-xTitanic: 55 wow super mooi!
-xTitanic:40
-8nnemiek:1e 35
2e 50
3e 60
4e 45
-xTitanic: 30
-HarriesHorse:12
Wat vinden jullie van die van mij? formaat is 30X50
Afbeelding

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 00:16

8nnemiek: paard: zeer mooi, zou hier ongeveer 45 euro voor geven,
honden: wel mooi, maar zou hier 35 voor geven,
paarden: 40 euro
xtitanic: zonde dat hij toch niet helemaal compleet is, 25 euro
Harrieshorse: toch wel 7,50 :P
carditjeuh: best mooi, alleen kijk ik er toch lichtelijk scheef op, 25 euro.

En hier mijn eigen, deze heb ik gemaakt omdat deze pony overleden is, 15-11-12.
50x60? als ik het goed heb :o
gedaan met zijdeglansverf. ( bovenkant is een beetje overbelicht helaas )

Afbeelding

hier de pony op de foto die ik nageschilderd heb ( 1e keer trouwens dat ik een paard schilder. )

http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/558790_461341400583952_1811691049_n.jpg

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:42

carditjeuh: 10,- ?
IndianRose_ ja was op de foto ook al zo, precies hetzelfde.. thanks voor je tip! super! :D

een oude, die ik nog niet op de foto had genomen...
Het is een lelijke foto, excuses, bij weinig licht genomen, en scheef bovenaf!
daarom wijkt het contrast af en vertekend een beetje.
de nek is ook zachter
Afbeelding

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:45

die is beter dan de vorige! geoefend?
15 euro!

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:46

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:47

Wauw, bedankt allemaal voor de feedback!
Weet dat ik weinig contrast erin heb zitten, maar durf altijd alleen maar met 6B of 8B te tekenen, anders ben ik bang dat ik hem verpest, maar heb nu weer een Work In Progress, dus die zal ik hier binnenkort ook even neerzetten, kijken of die al beter is :)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:48

niemand een bod op mijn foto?
die in de link is ook best mooi, zelfde bod 15 euro

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:57

Och sorry helemaal vergeten! ik denk iets van 5 euro! keep going, gaat super! (:
thanks voor de taxaties! :D

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:59

Oke, die zag ik niet aankomen,
maar goed, we leven verder

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:00

deviltjh schreef:
Oke, die zag ik niet aankomen,
maar goed, we leven verder

Vind je hem te laag?

Het punt is een beetje dat het een 'plat' paard is. Je ziet er wel een paard in, maar hij ziet er niet rond uit, daarbij is hij niet helemaal in verhouding. Gewoon lekker verder oefenen.

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:02

sorry, was vergeten uit te leggen waarom. maar wat moelly al zegt, zo bedoel ik het ook...