[INFO] Hobby borduren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sax89

Re: [CENTRAAL] Hobby borduren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:27

Goed bezig!
Succes ennuh niet afgeleid raken met strijken hoor, krijg je zo'n rare broek van hihi ;)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:31

haha :P dat zal wel lukken :P
ik hbe er alleen zo'n hekel aan :P
maar ik heb nu maar even een serie opgezocht en dan ga ik die wel kijken

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 13:51

Hier nog iemand die het haat om te strijken.
Ben nu tot woensdag thuis (recup want heb het weekend gewerkt) en heb grote plannen met mijn strijkplank en -ijzer.
Alles moet gestreken zijn, dan kan ik in de avond nog wat borduren of een kleedje voor mezelf of Arwen maken (ik ben ook een hobbynaaister, ga elke maandag naar de avondschool hiervoor ook.)

Sax ik hoop dat je je gerief snel binnen hebt.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 14:21

grote plannen zijn hier al weer op een hoop gegooid :P
Ik heb alleen de broek gestreken die ik nodig had haha

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 14:53

haha, ik heb nog 1 bak te gaan (ben bij 2 bakken en een droogrek gestart deze ochtend).
Die laatste bak is voor morgen of woensdag, mogelijk morgen de boodschappen doen en dweilen.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 15:37

Goed bezig keandra! Ik ben nog vollop bezig met het wassen zelf. Kome nu gerug van meubels shoppen voor ons nieuwe huis. Helemaal geslaagd! Nog even boodschappen doen en dan ga ik morgen echt schoonmaken. Vanavond eerst de geboort tegel afmaken

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 16:16

Ik strijk nooit. Gelukkig hoeft mijn man ook geen nette pakken aan voor zijn werk. Scheelt natuurlijk ookeen stuk

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 16:57

Mijn man moet geen nette pakken aan, maar hij wil wel elke dag een hemd aan naar zijn werk.
En jammer genoeg is mijn jongste zoontje iemand die maar niet degelijk zindelijk wilt worden. Dus hij komt geregeld naar huis met een ongelukje (vandaag niet, maar was gestraft en doet dan pipi in zijn broek). Dus veel was. Zit weer een volle machine klaar te wachten tot het nachttarief is voor de elektriciteit. Morgen ophangen.

Ik heb vorige week de 4e pagina voor mijn head gekopieerd en alle tekens voorzien van hun nummer (moet ik niet telkens in de gehele handleiding zitten bladeren, kom k met 1 papiertje toe). In de loop van de week zal p3 af zijn.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 21:51

Ik kopieer de tekens tegenwoordig en haal dit door een stickermaker. De tekens plak ik bij de gaatjes waar de garen doorheen gaan en klaar ben ik.
Ik heb wel veel was. Man heeft vies werk, vaak olieresten en ook een hobby waar die niet schoon bij blijft

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 23:08

Zojuist de geboorte tegel afgemaakt. Alleen nog de afwerkings lijntjes en de naam, maarja die weet ik pas in januari.
Even wachten dus. Ondanks het feit dat ik het een super lief ontwerp vind, is hij veelste makkelijk... heb hem echt met 4 uurtjes totaal afgemaakt. Das helemaal niet leuk.
Zojuist een mailtje gehad dat vanmiddag de garen zijn opgestuurd.
Hopelijk zijn ze morgen binnen!!

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 10:19

De geboorte tegel.
Hij blijft super lief! Alleen nog lijntjes trekken en dan moet ik echt wachten om hem af te maken.

Afbeelding

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 10:20

aaah schattig :)

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:02

Hey een bekend werkje, Sax! En wat is het bewerkelijk he, de kleuren en zo nog de lijntjes, dat vond ik nog wel lastig, ook om de motivatie er in te houden.
Succes met de laatste loodjes ;)

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:55

Idd een bekend werkje. Ben nog steeds met de foto van mijn vorige paard bezig. Het schiet allen niet zo op. Heb het nog te druk.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:43

Truf, ik vind het helaas echt geen moeilijkheidsgraad hebben.... Heb bij die groeimeter ook lijntjes getrokken, dat was alleen zoveel dat ik er weinig zin in had op een gegeven momen. Oma is trouwens bezig om die netjes op een stokje te plaatsen met stof erachter. Zondag is ie helemaal klaar.

Heb net gesport en het huis gedaan. Nu even douchen en dan ga ik lijntjes trekken. Ben stiekum aan het wachten op de post. Als het goed is komen mijn garen vandaag binnen en de call of duty voor mijn man ;)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:44

Haha :p
Ik ben al een tijdje bezig met strijken (lees 1 ding doen, dan komt er weer wat tussen, 2 dingen doen, er komt weer wat tussen :p)
Ben dus nog wel even bezig haha

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:55

Gelukkig heb ik gister avond alle was al gedaan en gevouwen. Liggen nu nog een paar dingen te drogen die de droger niet in kunnen. Straks om 16.00 het stoofvlees vast opzetten. Lekker jacht schotel eten jam jam!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:02

Lekker :)

Ik ga strax bij mijn oma eten :)
Niet geweldig lekker, maar dan kookt ze in ieder geval (ze woon. Alleen en kookt vaak erg weinig. Daarom ga ik 1 keer per week bij haar eten en gaat ze 1 keer per week bij mijn ouders eten)

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:08

Gezellig arabella! Heeft ze gelijk ook een beetje gezelschap toch.
Eetsmakelijk

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:45

Smakelijk

Ik heb daarstraks de living en keuken een beurt gegeven, moet ik nog boodschappen doen (zometeen) en langs de paarden.
Die ene bak strijken is voor morgen.
Heb patroon uitgetekend om een kleedje te maken voor mijn dochter en daar wil ik deze namiddag aan beginnen, dan is het tegen dit weekend af (kan dat enkel doen als de kids niet thuis zijn of slapen, dus morgen in voormiddag of in de avond).

tot straks

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 16:07

Mijn borduren ligt even stil doorat ik ziek ben. Knallende hoofdpijn dus ik kan de tekening niet lezen. Hopenlijk ben ik snel weer wat beter

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:59

Beterschap magriet!

Zojuist heb ik de geboorte tegel afgemaakt. Nu ligt ie netjes in de la tot ik de naam erop kan maken en kan inlijsten. Denk dat ik een mooi zilver kleurig lijstje ga halen.

Afbeelding
Schattig <3

En de garen zijn binnen *\o/* nu nog wachten op de linnen en dan kunnen we dit weekend denk ik van start.
Heb alleen wel echt het idee van... Dat beest was toch zwart wit... Waarom zoveel paars, rood, roze enzovoort hihi !

Zo sunt, postbode komt dus wij alle twee rennen er naar toe. Ligt alleen mijn pakketje er :') nu moet hij verplicht de oude call of duty spelen :(:)
Hopelijk heeft hij morgen meerr geluk hihi !

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:21

Haha de kleuren zijn soms raar he :p

Wat is je vriend zielig :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:23

Mooi Sax!

Vraagje, hoe voorkomen jullie dat de rand van het doek gaat rafelen? Ik merk dat ik draden verlies en wil natuurlijk voorkomen dat er teveel afgaat.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:26

Ik heb met de naaimachine een zigzagrandje daar genaaid. Dat helpt wel.

Sommige gebruiken ook schildersplakband en er bestaat ook een speciale spray (frizz spray? Geen idee )