maar sommige mesen hebben hun eige steil en dan zijn sommige mensen van jullie ook neit al te sociaal en kraken die gene af. Maar geef dan is een vorbeeld van die mensen. (jah ik weet dat ik erbij zit maar ook ik probeer mijn best te doen voor mijn werk) maar ben ik echt de enigste!!
Anoniem
Geplaatst: 26-05-09 17:54
Ik ben het ook mee eens, erg jammer dat het niveau zo daalt.
En even voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat ik een heel goede, professionele kunstenares ben. Maar als mijn werk getaxeerd wordt, heb ik liever 25,- door iemand die ook echt (op z'n minst een beetje) verstand van zaken heeft dan mensen die zelf alleen maar 'schetsen' plaatsen en vervolgens taxeren op 300,- en alleen maar 'oeh, en aah wat mooi' weten te zeggen.
Niet kwetsend bedoeld naar mensen, ik ben immers ook ergens begonnen, maar iets kritischer naar jezelf zijn voordat je een werk plaatst zou fijn zijn.
Muurp
Geplaatst: 26-05-09 17:55
Het gaat er niet om WIE er schuldig is, en ik zal dan ook geen namen noemen. Maar het gaat erom dat eigenlijk iedereen een beetje laks doet over het taxeren.. ''Ach.. komt later wel.'' Tuurlijk doe je je best bij je werkjes, maar als er door meerdere mensen word gezegd dat het nog even geen geld waard is, is het eigenlijk ook niet nodig om dan 2 dagen later een tekening te plaatsen in de hoop dat hij het dan opeens wél is.
Plaudar: Goed gezegt! Al denk ik niet dat het topic door deze discussie weer als vanouds word, Erg jammer dat de écht goede mensen weg zijn *Niet iedereen natuurlijk! xD*
elinebakker
Geplaatst: 26-05-09 19:13
Heb afgelopen week mijn werk af kunnen ronden, eindelijk. Heb hem al op UK gezet, maar helaas weinig reactie. Hij is niet bedoeld voor de verkoop, aangezien het m'n eigen pony's zijn én m'n eerste schilderij.
Maar natuurlijk eerst even taxeren, hoop dat dit genoeg is. Let wel; ik ben niet ervaren en ik taxeer meer op gevoel en smaak dan op uren werk, materiaal enz.
Pagina 57 - Colinde; Mag iets scherpere randen hebben en misschien nét iets grotere oortjes. Verder heb ik niet zoveel verstand van digitale tekeningen, wordt dit ook verkocht? Schat het zo op €55,- - _STS_Angels_; Je tekeningen vind ik niet echt wat, kan moeilijk de voorpoten onderscheiden en precies zien hoe die nou liggen (eerste foto). Verder is dit niet helemaal mijn stijl en volgens mij zitten er meer uren ingestoken dan dat ik ook echt kan zien. Zou hier intresse in zijn voor de verkoop? - Kikovski; Leuke simpele tekening, goed door blijven oefenen en nét iets meer op verhoudingen letten. Je bent goed op weg! €15,- - TinkerTom; Het stukje onder de kaak lijkt teveel uit te steken, verder echt super gaaf voor je eerste zonder-lijnen-werk! Oogje springt er heel mooi uit doordat dit heel gedetailleerd is. Waarmee heb je het gemaakt? €35,- - HorseyDude; Hihi schattige tekening, de voorpluk mag van mij nóg grover. Ga je hem ook inkleuren? €15,-
Pagina 58 - Marloez; Wauw die vleugels! Erg mooi met die lijnen gewerkt. Ook de glans in de haren is erg goed gelukt. Heb je deze uit je hoofd getekend? €25,- - JoSav; Haha beide grappig gemaakt, mooie is de contrasterende figuur op de zachte achtergrond. Ben je zeker lang mee bezig geweest? €40,- - Astridjhu; Gave tekening! Zou er als moeder heel trots op zijn! De borduring op het mutsje lijkt er ook echt in te liggen. €45,- Je tweede vind ik een hele leuke compositie, wel lijkt de nek wat te kort. Je hebt de glans goed over weten te brengen! €50,-
Pagina 59 - Plaudar; Heel mooi met kleuren gewerkt, dat is aan mij echt niet uitbesteed Vind het lipje alleen net wat te bol.. €80,- - Mytens; Leuke close-up, ik vind het alleen jammer van de pastelpotloden, ik vind dat je dan een close-up niet 'scherp' genoeg krijgt. €45,-
Pagina 60 - Babe; Geen opmerkingen over, prachtig! Werkt dat nou eigenlijk fijn, oliverf?€250,- - vagolijntje; Mag meer contrast in, wel weer eens wat anders! €20,- - Mytens; Vind het wat te streperig, verder wel heel mooi met schaduw gewerkt. Het hoofdje vind ik ook wat aparts hebben, wat weet ik niet. €35,- - Niessie; Wauw. €225,- Tweede mag meer contrast €60,- - Muurp; Wat een mooie ogen en neusje! Manen vind ik iets wat onrealistisch, is ook mijn zwakke punt. €50,-
Pagina 61 - SDE; Vind de hals wat stom aflopen en de neus is ook wat te lang. Wel mooi getekend verder, let dus ietsje meer op de verhoudingen. €35,- - Andante; Heel gaaf met al die kleuren! €190,- - Nevony; Mooi gedetailleerd, maar wel wat streperig. Vind het hoofdstel de tekening te druk maken, maar verder wel super gemaakt! €45,- - elanor; Gaaf bedacht, zou het zelf niet kunnen verzinnen! €35,- - sammyvriend; Schattig, zou hem zo op willen pakken! Het hoofdje is alleen wel wat groot in verhouding, de kleuren heb je mooi neergezet. €40,-
Nu heb ik geen zin meer Rest komt later als ik m'n volgende werk ga plaatsen.
Acryl 30 x 40 Eerste werk, ben zelf niet geheel tevreden maar ik denk dat het er niet mooier op wordt als ik nog verder ga.. Overigens is door Mijnalbum de kwaliteit drastisch naar beneden gegaan, maargoed.
Ik vind hem wel 30,- waard Ass! Omdat dit echt leuk aan de muur hangt. Het hoeft niet perfect te zijn om iets waard te zijn. Je mag meer werken aan diepte en wat losser, maar misschien verlies je dan je eigen stijl en dat is niet de bedoeling.
Liannevh
Geplaatst: 26-05-09 21:36
.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Er zit nog donkerblauw en donkerbruin in, is niet zo goed zichtbaar op de foto.
Op enkele voorbeeldfoto's die ik heb gebruikt kon ik geen oogwit zien, maar nu je het zegt zou dat wel mooier zijn denk ik! Bedankt voor de tips
EvelijnS
Geplaatst: 26-05-09 23:39
Zo, dat was me het taxeren wel. Haha, misschien wat overdreven, maar ik was op dreef. Van een aantal tekeningen doen de foto's het niet meer helaas, die heb ik dus niet meegerekend.
Onthoud, ook ik ben geen prof en ik heb er niet veel verstand van, maar ik doe mijn best om zo reëel mogelijk te zijn.
Blz. 43
RosijnenMix_: Ik zou nog even wachten met geld vragen, verhoudingen, schaduw en contrast kunnen beter. _BlackPearl_: Leuk gedaan, origineel. €15,- Nevony: Erg leuk gedaan, je eigen stijl is erin terug te herkennen. €25,- Aliesjeh: Ze is erg moeilijk te herkennen als zijnde Jessica Simpson, jammer. Mooie techniek wel, het haar ziet er goed uit! €40,- JoSav: Oh gut Jorieke, bij jou is dat moeilijk! 1. Je stijl is interessant, het doet me veel. Herkenbaar als jouw stijl. €180,- 2. Digitale werken vind ik altijd erg lastig te taxeren. Een sprekende toets, al mis ik in en rondom het oog wat contrast. €120,- 3. Heel gaaf dit, erg sprekend oogje, mooi contrast. €180,- Aliesjeh: 1. Ik mis een hele hoop detail in de bles. En dat is jammer, want die bles is wat Lodewijk Lodewijk maakt. €40,- 2. Mooi gedaan, echter mis ik een slagschaduw van de pony. €50,-
Blz. 44
RosijnenMix_: Nog even niets. Rinske: Dit spreekt mij heel erg aan! €200,- Wendy15: Mooi werkje, maar ik vind hem net wat te statisch. €45,- Nevony: Knap werk, lekker contrast. €50,- Muurp: Je begint je eigen stijl al goed te ontwikkelen. Jammer van de slordige achtergrond. €30,- Lianne_tV: 1. De schaduwen zijn wat hard, verder een leuke stijl. €35,- 2. Ik heb geen idee wie het is. Probeer wat netter te werken. €20,- _Malu_: Mooi werk. €30,-
Blz. 45
Sprietlover: Ik vind hem wat hard overkomen als ik de andere foto's bekijk. €10,- Andante: Heerlijke kleuren, ziet er zeer goed uit. €75,- _Esther: Van deze kant wat moeilijk te beoordelen. Daar waag ik me dus ook niet aan. MlieZ88: 1. De kracht van de motor komt goed op me over. Mooi gedaan. €130,- 2. Zeer mooi tafereel. €150,- 3. Mooie uitstraling, een lekker zacht geheel. €150,- Kallipooh: Had nog wat dekkender gekund. Mooie uitstraling wel. €20,- Highwaykind: Jammer dat de paarden zo klein zijn, een beetje zonde van het grote formaat. Heerlijke kleuren! €75,-
Blz. 46
Aliesjeh: Mooie compositie zo! Het kleine paard straalt veel kracht uit, het grote paard heeft een iets te dikke nek. €50,- Kallipooh: Mooie kleuren, verhoudingen kloppen niet helemaal. €25,- Highwaykind: Mooi plaatje zo, de lichtinval komt goed over zo. €60,-
Blz. 47
_Esther: Ik zou hier niets voor vragen, het is niet je eigen ontwerp. SIEMxFUNNY: 1. Ik kan geen uitstraling vinden in het dier. €15,- 2. Leuk gedaan, mooi contrast. €15,- 3. Mooie kleuren, probeer de zwaan er iets meer te laten uitspringen. €70,- Kallipooh: Heel mooi gedaan, goed kleurgebruik. €40,- Muurp: Erg leuke compositie, het contrasty voegt hier heel veel toe. €90,- Lalunamyo: Interessant, al die kleuren. De persoon heeft wat weinig uitstraling. €60,- _Likepink_: Erg jammer dat hij zo slordig is. Ik zou nog even wachten. Aliesjeh: Die manen! Leuke compositie weer, je wordt echt goed. €120,- Lovelanga: Nog niets. Colinde: 1. Prima werk, jammer dat ze zo abrupt afgekapt worden. €35,- 2. Ik kan me hier niet veel bij voorstellen. Wel interessant. €20,- 3. Leuk idee, er mag nog meer contrast in het haar. €35,- Marjoke: Wat kun je ook goed met aquarel overweg. €100,-
Blz. 49[/n]
[b]Aliesjeh: Mooie kleuren, toch komt hij wat nep over, alsof hij van plastig is. €50,- Astridjhu: Ik mis aardig wat contrast. Mooi gedaan verder. €25,- _Likepink_: Ik zie geen diepte terwijl me dat juist de bedoeling lijkt van zo'n schilderij. €15,- Myra: Och, ik vind deze stijl echt geweldig. €50,- Fnanne: Heel indrukwekkend. Prachtig. €200,-
Blz. 50
TinkerTom: Zeer sprekend allemaal, je toets is prima te herkennen. €60,- Norway+girl: 1. Heel origineel, zeer mooi. Jammer van de compositie. €60,- 2. Een beetje krap, jammer van de afsnijding zo. €35,-
Blz. 51
Macholoverr: Nog even niets. Zosja24: Ook voor jou geldt, nog even oefenen. Smeetjoew: Mooi werkje, lekker in je eigen stijl. €40,- Kikovski: Er is zit geen diepte in, probeer met meer kleuren te werken. Nog even oefenen. Yeye: Ik vind het meer een oppervlakkige schets. Ik zou hem meer inkleuren. Ik zou nog niets vragen.
Blz. 52
Kikovski: Ziet er al beter uit. €5/10 Cyntje: Erg mooi werk, de Cyntje-stijl is goed te herkennen. €40,- Marloez: Origineel, mooi werk. Goed kleurgebruik. €60,-
Blz. 54
HorseyDude: Je stijl is heel erg leuk. 1. €30,- 2. €25,- 3. Deze verdient meer uitwerking. Kikovski: Leuk al, ook goed hoe je hem hebt verbeterd. €10,-
Blz. 55
Yeye: Leuk, maar qua verhoudingen nog niet helemaal goed. Nog even oefenen. Myra: Aandoenlijk, heel leuk plaatje. €45,- Hoefijzer: Prachtig werk dit, echt heel erg mooi. €150,- Yeye: Ik zie vooruitgang, heel goed. Je komt er wel. TinkerTom: Ik heb het gevoel dat het nog dekkender kan. €60,- HorseyDude: Niet verkeerd, maar nog wat slordig. Ik zou hier nog wat mee oefenen.
Blz. 56
TinkerTom: Ik kijk heel raar tegen de verhoudingen aan. Kleurgebruik en schaduwen zitten goed. €65,- _Esther: Leuk tekeningetje, maar ik zou hier geen geld voor vragen. Sammyvriend: 1. Dat oog is heel goed gedaan, mooi strak en gedekt. Bij de rest van de tekening mis ik dit. €25,- 2. Leuk gedaan, mooi kleurgebruik. €25,- Saskiakefie: Ik mis in deze tekening veel contrast. Probeer zachter te werken. €10,-
Blz. 57
Colinde: Erg mooi gedaan. €50,- _STS_Angels_: Even oefenen nog, je kunt er veel meer uithalen. Kikovski: Leuk geworden zo, de stijl vind ik leuk. Ik blijf bij €10,- TinkerTom: Heel mooi hoe je die kleuren erin hebt verwerkt. €50,- HorseyDude: Ziet er goed uit. €15,-
Blz. 58
Marloez: Mooie details, prima tekening. €25,- JoSav: 1. Heerlijk die details. De actie is te voelen, heel goed gedaan. €200,- 2. Mooi, maar ik de ruiter het tuig en de benen niet bij de rest van het werk passen. €120,- Astridjhu: 1. Mooi, de uitstraling is goed gelukt. Probeer de huid nog iets zachter uit te werken. €35,- 2. Gaaf werk, mooie dynamiek. €45,-
Blz. 59
Plaudar: Erg mooi werk, mooi kleurgebruik en leuke toets. €65,- Mytens: Erg mooi uitgewerkt. Toch overheerst het hoofdstel en dat vind ik jammer. €30,- Lovelanga: Nog even oefenen.
Blz. 60
Babe: Práchtig, echt. €180,- Vagolijntje: Leuk koppie, was de foto ook zo vertekend? €30,- Mytens: De verhoudingen zijn nog niet helemaal goed, kleurgebruik gaat beter. €30,- Niessie: Ik vind het te klein en te onduidelijk om er een taxatie van te kunnen doen. Muurp: Deze is heel erg leuk! Het oog spreekt, goed gedaan! €75,-
Blz. 61
SDE: De neus is wel erg lang. Verder mooi gedetailleerd. €45,- Andante: Heerlijk kleurgebruik, echt super! €40,- Nevony: Ik zou wat nettere overgangen in de kleuren willen zien. €30,- Elanor: Moeilijk dit, wel een heel mooi plaatje. Ik zou zeggen €60,- Sammyvriend: Goed gedaan, heel leuke kleuren! €40,- Karen_Enter: Het is wat krasserig, het heeft niet echt een uitstraling. Nog even oefenen.
Blz. 62
Ietjelover: Hier zou ik nog niets voor vragen. __Karlijn__: 1. De kleuren passen goed bij elkaar, ik vind echter de toets wat minder bij de klompjes passen. €50,- 2. Hier past het dan weer beter bij. €60,- 3. Ik vind de toets te ongedetailleerd voor dit plaatje. €45,- xXLianneXx: Leuk schilderijtje, mooie kleuren. €65,- Babe: Je stijl is weer goed te herkennen. €90,-
Blz. 63
Sprietlover: Ziet er al aardig uit, het mag nog iets strakker allemaal. €20,- Ietjelover: Zoals eerder gezegd, nog even oefenen. Floran: Leuk tafereel zo, erg mooi. €45,- Chanelle14: Je kunt nog veel meer met kleur doen. Ik zou nog niets vragen.
Blz. 64
Ietjelover: Nogmaals, nog geen geld voor vragen. HorseyDude: Ik vind de neuzen wel lachwekkend(niet als kwetsend opvattend, hoor), leuk plaatje. Ik denk dat je er nog wel wat meer uit kunt halen. €20,-
Blz. 65
Assepoetster: Aandoenlij plaatje, vooral de linker pony vind ik erg leuk. €45,-
Ik hoop dat mensen inderdaad mijn voorbeeld willen volgen, misschien werkt het. Ik ben er ongeveer 3/4 uur mee bezig geweest denk ik.
CoonArt
Geplaatst: 27-05-09 14:45
Evelijn_ schreef:
Ik hoop dat mensen inderdaad mijn voorbeeld willen volgen, misschien werkt het. Ik ben er ongeveer 3/4 uur mee bezig geweest denk ik.
ZO, jij hebt er wel de tijd dan voor genomen zeg!
Elanor
Geplaatst: 27-05-09 22:34
Als algemene opmerking nog even: wees kritisch op wat je hier plaatst. Maak een goede foto, en schat zelf in of het geschikt zou zijn voor verkoop. Als het oud / niet uitgewerkt / een concept is, dan is dat wat het is – en geen werk geschikt voor verkoop.
Taxeer graag zelf ook een aantal werken taxeert voor je eigen werk plaatst. dat je er geen verstand van hebt maakt echt niet uit, toch is het voor anderen leuk om te horen en bovendien is het wel zo netjes omdat andere bokkers ook de moeite nemen om jóúw werk te taxeren.
Voor wat dit topic betreft sluit ik me aan bij hetgeen al gezegd is, het zou fijn zijn als inhoudelijk commentaar op werken bij de taxaties wordt geplaatst of dat je daarvoor een apart topic maakt. Het lijkt me een goede suggestie om bij gebruik van een referentiefoto (als het de bedoeling is om die na te maken) die erbij te plaatsen.
Daarbij, vermeld graag het formaat en een schatting van het aantal uren.
Van mijn kant ook weer eens wat taxaties. Let wel, de taxatie zegt lang niet alles over wat ik van de kwaliteit/stijl van je werk vind, voel je er dus niet op die wijze door beoordeeld. Daarbij ‘doe’ ik maar wat, ik heb werkelijk geen idee van marktwaardes.
Pagina 58
Astridjhu: 1. De uitstraling vind ik absoluut schattig. Wat ik nog wel een beetje mis zijn verschillende tonen. Het lijkt nu of je maar één bepaalde hardheid potlood hebt gebruikt en daar steeds harder of zachter op hebt gedrukt, daardoor lijkt het geheel erg 'grijzig' zeg maar. Probeer ook eens om verschillende hardheden potloden door elkaar te gebruiken, dan kun je nog meer diepte aan je werk geven. Ik weet niet of je deze tekening wilde inlijsten, maar in dat geval vind ik het zelf handiger als je iets meer ruimte hebt aan de randen van het papier, dan kun je makkelijker een passe-partout gebruiken. €40,- 2. Mooie pose, hoewel deze al wat meer diepte heeft toch voor wat contrast betreft hetzelfde commentaar als bovenstaand. De scherpe schaduwlijnen laten het paard met name bij de schouder en het hoofd ook wat 'hoekig' lijken. €30,-
Blz. 59
Plaudar: Wat een leuk plaatje. Hij ziet er lekker vlot uit, fijne kleurtjes. Het hangende deel van de voorpluk lijkt nog wel iets massief. €60,- Mytens: Leuk concept, de kleur van het oog is apart maar dat maakt hem wel aantrekkelijk. Toch had ik, omdat het zo'n close-up is, de details dan graag iets meer uitgewerkt gezien. Ook lijken er op sommige plaatsen 'vegen' te zitten terwijl op andere plaatsen het krijt er vrij 'korrelig' opzit. €20,- Lovelanga: Taxeer je zelf ook even?
Blz. 60
Babe: Hij is heel mooi geworden, heb indertijd ook je WIP topic gevolgd en daar geloof ik ook wat inhoudelijk commentaar gepost. Uit luiheid hier dus geen uitgebreid verhaal. €150,- Vagolijntje: Nog even door oefenen. Probeer eens verschillende dingen uit met kleuren en schaduwen. Je hebt nu voor bruine vacht alleen bruine verf gekozen en enkel witte verf voor de witte vacht, maar er zitten altijd véél meer kleuren in, en dat laat een portret juist leven. Mytens: Zie bovenstaand commentaar. €15,- Niessie: Deze foto's zijn echt iets te klein/te slecht belicht om er een zinnige taxatie op te kunnen geven. Die eerste aquarel lijkt me erg mooi, ik zie daar zeker graag een betere foto van! Muurp:Brrrr, houtsool. Mijn commentaar staat volgens mij al in het topic wat je voor deze tekening had geopend. €40,- gezien het formaat.
Blz. 61
SDE: Ik vind je manier van detailleren erg leuk, daardoor twijfel ik een beetje. Probeer vooral te oefenen op je basisschetsen, zodat je een paard in de juiste verhoudingen neer kunt zetten. Nog even niets voor vragen. Andante: Ik zie wel heel veel kleurtjes, maar ik vind het geheel toch een beetje rommelig ogen, met name op de hals. Het oog lijkt nog erg doods, je zou kunnen proberen om er een hint van pupil met een klein lichtglimmertje in te maken. Misschien kun je een echte kleurpotloden proberen, of misschien zelfs pastel? Ik denk dat dat wat beter werk dat met aquarelpotlood. Probeer ook wat groter te werken, zonde als hij zo klein is! Wel vind ik dat je een goede arabieren-uitstraling hebt neergezet. Aangezien je zelf aangeeft dat dit een 'expiriment' was, zou ik hier niets voor vragen. Nevony: Hij oogt lekker fris. Met name de richting waarin je het voorhoofd hebt getekend vind ik wat storend, ik zou liever zien dat je of met dehaarrichting mee tekent of dat je hem zeg maar 'glad 'maakt, bijvoorbeeld door heel zacht steeds kleine rondjes met je potlood te maken. Ook kun je denk ik wat meer werk maken van de details rond de neus, de kleuren en de overgangen daarin. €30,- Sammyvriend: Hij blijft lieV Probeer van te voren goed te bedenken hoe je je onderwerp op het papier gaat zetten. De pootjes van het konijn zitten nu zó dicht bij de rand dat dat lastig zal zijn met inlijsten. €30,- Karen_Enter: Taxeer je zelf ook even?
Ik heb momenteel even niet het doorzettingsvermogen van Evelijn en ik stop hier dus even.
sammyvriend
Geplaatst: 31-05-09 15:08
Pag 63: Sprietlover: Mooie tekening, maar je zou wat meer met contrast kunnen werken. 15,-
Ietjelover: Nog niks.
Floran: Ik denk zo'n 30,- Je bent goed op weg!
Chanelle14: Ook nog even niks, sorry. Mist kleur en de verhoudingen kloppen niet.
Ietjelover: Ik vind het vreselijk irritant dat je werk plaatst waar je zelf al aangeeft dat het niks waard is. Maar dat weet je nu wel al.
Pag 64: Horseydude: Jou stijl is de mijne niet, maar ik snap dat mensen dit mooi vinden. 15,-
Nu ik weer. A4, pastel, Canson Mi Teintes papier. In 3 dagen gedaan, record! Ik denk toch wel zo'n 10 uur (heb de hele dag lopen tekenen). Ik ben benieuwd!
Anoniem
Geplaatst: 01-06-09 13:37
Hee allemaal, ben nieuw hier. Maarja, zal eerst wat van andere doen.
Blz. 65.
Assepoetster: Op zich erg leuk. De kleuren zijn erg mooi. Maar zoals al wordt gezegd zijn de ogen niet in verhouding. Ook vind ik de pony's nog wat.. cartoon-achtig. De manen van de linkerpony vind ik erg mooi gelukt, alleen de voorpluk van de rechterpony vind ik nog wat stijfjes. De zwarte achtergrond vind ik goed gekozen. Ik zou er €10,- voor betalen, al vind ik taxeren wel erg moeilijk.
Sammyvriend: Ik vind hem erg mooi. Het is vast erg moeilijk geweest om er zoveel kleur in te brengen. Er had van mij alleen iets minder paard bij gemogen. De ogen hadden wat donkerder gekund, om ze wat meer te laten opvallen bij dat paars. De haren vind ik erg mooi, het lijkt echt een vachtje. Alleen de "baardharen" vind ik jammer, ze horen er wel bij, maar ik vind ze hier iets te opvallend. Over het algemeen vind ik hem geslaagd, en ik vind het erg knap dat je er zoveel kleur in heb weten te brengen. Ik zou zeggen.. €20,- Maar dat ben ik.
Blz. 64.
Ietjelover (paard): Je bent op weg. Maar je moet nog veel oefenen. Let op verhoudingen, en schaduwen. Om dit moment zal ik er niet meer dan €1,- voor geven.
Horseydude: Het is niet mijn stijl, maar dat is natuurlijk persoonlijk. De neuzen zijn niet in verhouding, al weet ik niet of dat de bedoeling was of niet. (Cartoon-achtig?) Jammer dat je weinig/geen kleur hebt gebruikt. Dat zou ze misschien al heel anders maken. Omdat het niet mijn stijl is zou ik er niet meer dan €5,- voor geven, maar het kan natuurlijk dat mensen die deze stijl wel mooi vinden hier meer voor zouden willen geven.
Blz. 63.
Sprietlover: De schaduwen zijn best goed gelukt. De ogen staan iets te ver uit elkaar, en inderdaad de mond. Het haar vind ik goed gelukt, al kan ik dat niet helemaal goed zien, omdat ie best klein is geupload. Ik zou gewoon goed doorgaan met oefenen, maar je bent zeker op weg. Ik zou er... €7,50,- voor geven op dit moment.
Ietjelover (papegaai): De schets is wel aardig, misschien nog een beetje simpel. Verder is ie een beetje op kleurplaat-niveau ingekleurd. Als je meer met schaduwen zou spelen, zou hij er al heel anders uitzien. Oefen daar eens mee. De tak stopt ook een beetje gewoon ergens. Ik zou zeggen: €1,50. Het werkt natuurlijk ook niet echt als je zelf al bij alles zegt dat het niks waard is.
Floran: Mooi. Het paardenhoofd is goed in verhouding, vind alleen de nek wat dun (?). De herdershond vind ik een beetje raar staan, ook al hoort ie een beetje bangig te zijn. Met de schaduwen ben je goed op weg. Er zou nog wat meer contrast in mogen zitten. Maar de foto is ook wat donker, daarom is het wat moeilijker te beoordelen. €15,-.
Chanelle14: Op zich leuk. Hij is nog wat krasserig, en de buik, daar zie ik nog het zwart van het papier door heen. De achterbenen zijn wat (beetje boel ) uit verhouding. Kleuren zijn wel leuk gedaan. Verder is de neus een beetje scheef. Nog wat meer schaduw en contrast, want dat van die buik vind ik echt jammer eraan. Maar ik zou gewoon lekker doorgaan met oefenen. €3,50.
Dan nu, mijn werkje. Met aquarelverf gedaan, had daar eigenlijk nog nooit meer gewerkt, maar toch maar wat geprobeerd. 30 x 40 cm. Ongeveer 3 uur werk in zitten.
Ik zou het natuurlijk leuk vinden als jullie een mening hierover hebben. Het is totaal niet mijn doel om er geld aan te verdienen, ben gewoon benieuwd hoever ik op de goede weg ben.
Babico3: Je zit zeker op de goede weg! ik zou hier denk ik wel 20,- voor geven, een mooie uitstraling en er is niet direct iets wat stoort. Maar ik kan er helemaal naast zitten.