[ART] Het hobby topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: [ART] Het hobby topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-26 10:34

Die laten idd niet meer los :)

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-26 11:29

Gebruik je dan waxdraad Vireye? En miyukikralen? Ik vind het echt ook supermooi. Stik je ook met de machine, of alles met de hand?
Hier druk bezig om de wedgekussens voor mijn bank zelf te maken van alle resten schuim die ik heb.. Pff een lekker gepuzzel. Lang leven het elektrische broodmes.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-26 11:53

Dankje <3

Het zijn miyuki delicas als kralen en deze is met Serafil draad gestikt, omdat ik wou testen of mijn grote schoenmakersmachine nu eindelijk goed ingesteld is kwa draad spanning

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-26 21:53

Ooooh wat gaaf die armband zeg! Heel leuk!!

Ik ben met een naaicursus bezig, bij het cultuur gebouw hier in de stad. In totaal 4 lessen en vandaag les 3 gehad. Ik heb een oude naaimachine gekregen, dus een beetje kennis leek me wel handig.. :')
Het moet een tas gaan worden (tote bag). De opdracht was om een lap stof te maken van ongeveer 50x100 van kleine stroken stof om daar weer een tas of kussen van te maken.
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 09:41

@J0anieke: leuk gedaan.
Komt er nog iets van versteviging in?

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 10:37

Ziet er al mooi uit! Leuke kleurtjes.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 21:14

Wauw Vireye wat een prachtige armband!

En Joanieke, leuk gemaakt, leuk zo'n cursus!

Ik ben (eindelijk) dingen aan het afmsken.
Mijn gehaakte topje is af, gewassen en hangt nu te drogen.

En de levensboom is af, maar weet nog niet wat ik met de onderste restjes doe.
Nu op zoek naar een nieuw 'groot' project om te haken :+
Iets waar je niet bij hoeft te tellen en gewoon lekker onder televisiekijken kan weghaken <3

Afbeelding

Afbeelding

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 21:54

Dank jullie wel! De stofjes uitzoeken was wel een uitdaging. Ze had wat bakken staan met veel kleine stukjes, en daar moest je dan nog wat bruikbaars uit zien te vinden. :') Al met al wel heel tevreden en het past ook wel bij mij. Uiteindelijk draait het om de naaimachine leren kennen, maar toch ook wel leuk als er ook nog iets leuks uit komt.
Er komt verder geen versteviging in, denk dat dat ook niet heel gebruikelijk is met tote bags? Heb wel een voering uitgekozen (zelfde stof als de hengsels).
Ik twijfel of ik er nog iets op ga drukken, 'I MADE THIS' op het hengsel ofso. :')

Oooh die zijn gaaf geworden zeg! Die levensboom is goed uit zn recht gekomen! :D

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 02:44

Geelnerg leuk J0anieke, mooie kleuren en ben benieuwd naar het eindresultaat.
En mooi topje Sunshinedaan, zit ie lekker? Je boom is ook erg gaaf. Persoonlijk zou ik de onderkant veel langere koorden aan doen. Nu lijkt t afgeraffeld alsof je je afwerkdraden daar maar in verwerkt hebt. En dan iets van passende kralen oid in. De chinezen in Spanje hadden hele mooie glazen balletjeskralen met daarin dingetjes. Net kleine kerstballen. Ik heb er nog ergens 1. Zal er een foto van maken en neerzetten. Die lijken me er mooi in. Waren daar 6 stuks voor 1,50 ofzo. Ik vind m verder erg goed gelukt.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:19

De lengte van de draden waren te kort inderdaad :+ bij de volgende wat langer knippen.
Ik heb houten ballen als kralen, leek me ook wel mooi passen. Of een rijtje kleine bloemetjes maken. Maar weet niet of dat dan te druk wordt

Zoiets als dit:
Afbeelding

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:31

Heel mooi die boom. Ik vind het met de losse draadjes aan de onderkant eigenlijk erg mooi zo.
Misschien nog wat kraaltjes erin, maar zal er niet teveel mee doen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:02

Sunshinedaan schreef:
Nu op zoek naar een nieuw 'groot' project om te haken :+
Iets waar je niet bij hoeft te tellen en gewoon lekker onder televisiekijken kan weghaken <3
Beide projecten zijn mooi geworden! Gaat het topje niet uit vorm als je het hangen op laat drogen ??
De boom zou ik verder niets 'opvallends' mee doen, hooguit houten kralen.

Is een vloerkleed iets voor je, of een sprei/blanket voor bed of bank ??

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:47

Ik heb dat ook een paar keer gehad, te korte draden eraan, want acht het zijn de restjes, overigens kun je van de resten ook een gaaf blad wandversiering maken, ik gooi de restjes ook nooit weg. Of zo’n blad maken en aan de onder kant van je boom hangen, met wat langere koorden.
Ik vind de kleuren echt heel mooi zo. Houten kralen is ook erg leuk en natuurlijk. Ik kan natuurlijk hier die kraal even niet vinden..