Mijn challenge is om out of the box te leren tekenen Ik wil namelijk toelating doen bij Minerva en daar worden deze dingen gevraagd! Dus dit topic kan een goede houvast worden om lekker aan de slag te gaan!
Seven, leuk om af en toe ook iets anders dan pastel van jou voorbij te zien komen. Wat heb je de vogel een leuke blik gegeven .
Bitje, welkom hier. Wat een diverse tekeningen maak je, leuk! vooral je gebakken ei en vlecht vind ik erg leuk. En jij zit ook lekker in de schetsboeken te werken zie ik, ideaal hé!
Damned: Knap! leuk om te zien hoe divers je dezelfde afbeelding kunt weergeven. Knap hoe je in die 'driehoekjes' mensen met die lijnen toch een blik/uitdrukking weet te geven. De laatste vind ik ook heel sterk, simpel maar heel treffend.
pag 64:
Athelas: Leuk werkje! lekker simpel en toch treffend, hoe ik wel van. Een tip: als je rond de schouderpartij een andere tekenrichting had gebruikt dan komt de overgang hals/schouder er denk ik sterker uit.
Seven: Leuk filmpje! Leuk om eens mee te spieken met je.
Fennadev: Leuke profielpaardjes. Ik vind die bruine t meest aanspreken. Een tip, ik zou net iets minder wit in de ogen doen.
Seven: Leuk om je foto's trouwens ook bij uitgelicht voorbij te zien komen en een erg knappe tekening van je paard. Leuke subtiele achtergrond trouwens. Ik vind vooral de neus, mond en bit en de hals erg goed gelukt! Knap gedaan.
Sunny, leuk onderwerp! en ik vind die van 1/3 erg goed gelukt. Die tijger kijkt je echt aan!
Selina: Wat heb je die glans mooi in de vacht gekregen en wat heb je de vacht mooi weergegeven wat betreft contrast en kleur. Met name de hals en schouderpartij vind ik erg knap gedaan!
Sanneb: Zo daar heb je een flinke klus aan gehad! Knap gedaan! kleine tip: tussen het haar van het meisje en het hoofd van de baby zou nog iets meer contrast kunnen zodat de baby nog iets meer naar 'voren' komt.
Seven, leuk gedaan. Leuk om te zien dat je steeds handiger wordt met kleuren in de vachten.
Jeika, Wat teken jij leuk! Je hoofden van 4/3 vind ik erg leuk. Het linker paard is erg sprekend. En ik zie echt vooruitgang in je paarden, je wordt echt beter in het in verhouding tekenen. Leuk om te zien hoe je vooruit gaat.
Seven: leuke pose! Je kleuren in de vacht worden echt steeds beter, het gaat meer leven. Vraagje: waarom teken jij vaak paarden met hoofdstel? Ik vind dat altijd zo in de weg zitten .
Shettepret: haha leuk gedaan! ik ken het plaatje met het paard inderdaad.
Seven wederom een leuke tekening en ik vind het ook leuk om je af en toe met iets anders dan pastel voorbij te zien komen .
Athelas
Geplaatst: 11-03-16 18:36
Week 10 Hoop dat ik volgende week meer tijd heb om te tekenen...
Pastel op velours 45 x 66 cm Wel ander velours dan ik gewent ben maar dit is ook fijn spul
Uska
Geplaatst: 12-03-16 19:15
Pagina 65:
Damned: Nmr. 1 Linkerhand lijkt iets te breed bij de palm, de rechterhand vind ik netjes gedaan! Nmr. 2 Gaaf zo met die driehoekjes, erg mooi effect Nmr. 3 Ook zo erg mooi, maar vind de uitwerking met de driehoekjes nog gaver Nmr. 4 Dit vind ik de minste van de drie varianten. Nmr. 5 Ook weer erg leuk! Leuk al die varianten
Pompompom: Nmr. 1 Erg gaaf, mooi los werkje Nmr. 2 Leuk met die verschillende houdingen en de gele kleur. Nmr 3. Fjord haha, ben bevooroordeeld Mooi gedaan! Nmr. 4 Ook mooi, maar de nek van het rechterpaard lijkt iets te breed bij de overgang naar de kaak, of het hoofd is net iets te klein. Nmr. 5 Mooi sprekend koppie Nmr. 6 Potloodschetsen zijn idd moeilijk om op de foto te krijgen! Van wat ik kan zien, ziet het er goed uit. Nmr. 7 Erg mooi! Hier zou je evt. met heel zachte tinten nog wat kleuraccenten kunnen toevoegen, dan is het net zo'n tekening uit een kinderboek Nmr. 8 Mooi kleurgebruik! Nmr. 9 Zelfde als hierboven, maar hier lijkt er iets aan de neus niet te kloppen. Denk omdat de mond uit een vrij brede streep bestaat en dat kleine witte hoekje naast de onderlip zit, het ook iets vertekend. Nmr. 10 Leuk die W.I.P.jes! Je eindresultaat mag er zeker wezen
_Bitje_: Nmr. 1 Erg leuke opzet zo, weer es wat anders Je zou nog een ondergrond onder het mens kunnen maken, dat maakt dat de impact groter lijkt. Nmr. 2 Errug gaaf! Vooral dat haar Nmr. 3 Mooi, maar nog wel een beetje leeg. Je zou hem evt. kunnen inkleuren. Nmr. 4 Weer zo'n originele opzet! Mooi hoor. Deze zou je evt. als oude kaart kunnen uitwerken, vind ik altijd een erg mooi effect geven Nmr. 5 Erg mooi uitgewerkt Wel zou je hier en daar de highlight en lowlights nog iets sterker kunnen aanzetten.
Seven: Aaah, die is leuk
Athelas: Bij alledrie goed op weg, vind vooral het tuig erg netjes. Toch zou je daar nog wat highlights in kunnen verwerken. Bij de paardjes klopt de verhouding niet overal even goed, maar bij vooral de eerste vind ik dat niet echt storen door de gekozen stijl
Seven: Het oog vind ik erg mooi, al lijkt het net een tikje te hoog te liggen. Mooie dynamiek in de manen ook
Mijn inzending komt later, als m'n pc weer doet wat'ie moet doen
Schemerdier
Geplaatst: 12-03-16 20:55
Weer een paar van mij, hoop mijn achterstand tegen het einde van het weekend ingehaald te hebben! eindelijk ook een goede foto's gemaakt van alle tekeningen, dus een paar collage zitten er wel aan te komen
pompompom: nr1 ook al lijkt het een snelle schets te zijn, toch knap gedaan! nr2 ook mooi, al vind ik ze op de een of andere manier minder aansprekend dan de meeste van je houtskoolschetsen nr3 mooi, zeker het hoofd en nek is erg goed weergegeven nr4 ik vind het gras en schaduw een erg mooie toevoeging! nr 5 erg mooi! nr6 vind ik iets minder, is niet zo sprekend als houtskool natuurlijk, lijkt inderdaad ook wat weg te vallen nr7 erg knap gedaan! nr8 wauw! echt heel mooi kleurgebruik en licht! hoe lang doe je daar over? nr9 ook zeer mooi, zeker de achterhand en staart. iets minder als de vorige vind ik omdat er zo geen prachtige lichtinval inzit nr10 prachtig!
bitje: nr1 leuk gedaan! nr3 beide erg mooi getekend! zeker die eierdooier vind ik erg knap gemaakt! nr4 mooi! nr5 is dit zomaar met de losse hand getekend? leuk idee nr6 wauw, wat een creativiteit! zoiets zou ik nooit kunnen verzinnen en realistisch tekenen!
die van 4 dagen geleden, de neus is naar mijn idee te dik. die van 3 dagen geleden, ik vind hem best leuk jammer van de benen. dat wel die van eergisteren, ik vind hem leuk die van gisteren, deze is wat minder en die van vandaag! hij is wat minder mooi, maar ik had niet veel tijd om iets moois te maken.