[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 20:43

hoihoi!

Wat zijn we ver weg gezakt met dit topic zeg! ;)

Iedereen zeker druk aan het genieten van het mooie weer en niet meer aan het schilderen? Het is ook meer een winter hobby natuurlijk hihi.

Ik ben vanavond weer aan de gang geweest, zal zo snel mogelijk een update plaatsen.

Hoe is het bij jullie schilderwerken?

Edit: nog even wat bijlezen haha.

Steffi, vind jouw drieluik echt héél gaaf zeg!

Die 4 paarden zijn ook leuk, maar inderdaad wat raar, die zwarte voorpluk.

Piano <3 hij is mooi Dallista!

Boo, wat tof dat hij af is! Hoe waren de reacties van de opdrachtgever? Je hebt geen gebruik meer gemaakt van de speciale technieken of wel? :)

D_Desteny

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 20:49

Te mooi weer om te schilderen ja! Ik ben nu weer aan het fotograferen.

Ik ben benieuwd naar je update.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:15

Yup, hetzelfde hier, toch meer met andere dingen bezig nu, vooral veel lezen, en als het even kan buiten ipv binnen. Maar ben nu wel grotendeels klaar met de vleugel en viool. Het is echter een megaklus met alle gaatjes opvullen, en vooral de speciale technieken, dit schilderij barst er echt van. Overal dry brushing en feathering, en daarnaast heel veel details, dus dat je streepjes en stipjes moet zetten.

En twee grotere problemen: 1. er mist een horizontale strook op het bijgevoegde blad. en 2. op de rest van het blad ontbreken her en der aanwijzingen voor de kleuren, en, nog irritanter, een heel stuk is verkeerd gedrukt, daarvan zijn de cijfers en letters gewoon niet te lezen. Is echt alleen te doen door heel goed kijken op de doos en dan maar wat gokken qua kleuren.

Ik denk dat ik nu begrijp waarom deze painting uit de handel is genomen, productie-fouten! :-(

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:39

haha kan het me ook goed voorstellen ja, buiten zitten is veel lekkerder dan binnen zitten schilderen.

Wat een fouten Dallista! Vervelend en erg jammer van je painting. -O-

nou, update(tje) van mijn wasbeertje. Het lijkt gewoon niet op te schieten maar heb al weer 2 kleuren gedaan vandaag :+ Zelfs 2 lagen per kleur, want dan wordt alles toch wat mooier.
Kleuren lijken erg vaag, maar heb ook met telefoon gefotografeerd en bij gedimd licht haha O:) Volgende keer maar gauw verder met de wasbeer zelf, dat zijn vrij grote vlakken hihi :D

Afbeelding

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:52

Hihi het was hier wel stil ja.!

Ik ben op het moment hard aan het leren voor mijn hertentamens en dan moet ik hard aan de bak want mijn broer is al redelijk snel jarig en anders krijg ik hem niet af op tijd.. :+

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 11:26

ik ben er ook weer! :)
Ben nog steeds bezig met de Witte Arabieren hengst.. ben al wel bezig om een volgend project uit te zoeken! :)

Edit: http://www.amazon.com/ROYAL-LANGNICKEL- ... for+adults

Deze lijkt mij errug gaaf!

Edit 2; ohw, zie dat ie van Royal Langnickel is... balen!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 12:30

Ell_en schreef:
Edit 2; ohw, zie dat ie van Royal Langnickel is... balen!

:( Gegarandeerd dat ie bij lange na niet zo gedetailleerd is als op het plaatje. En waarschijnlijk gewoon lelijk (in mijn ervaring is hun verf ook niet goed, je kan er bij wijze van spreken tien lagen op doen en dan komen de cijfertje er nog doorheen, zo frustrerend!).

Ik ben er ook nog steeds, wel veel met andere dingen bezig op het moment, maar gisteren toch nog weer wat geschilderd. En afgelopen weekend in Aken tussen het concourshippique door nog een mooie Ravensburger gekocht, een nieuwe uit 2013, met Japanse kersenbloesem. :D

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:06

Goed, daar is ie dan, eigenlijk nog niet helemaal af, maar ik wordt een beetje maf van alle details en dry brushing, en ik laat het hier voorlopig bij. Nog niet besloten welke ik hierna doe, als het maar wat minder details heeft, yikes!

Afbeelding

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:17

wauw prachtig!!

hier ook weinig tijd om te schilderen, jammer zit op ongeveer 75%

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:25

Wow, die is erg mooi geworden!!

Ik ben ook nog steeds aan het schilderen. De tijger is bijna af, nu alleen nog de hele lichte kleuren (bluh) :)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:35

Bedankt!
Ik heb alle details en lijntjes uiteindelijk toch allemaal uit de losse hand gedaan, ging nog redelijk goed, tenzij je met je neus erbovenop zit, dan is het wel te zien dat het niet allemaal kaars(!)recht is.
Zit nu de grote doos door te snuffelen op zoek naar wat nieuws. :-)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:43

leuk! ik word weer fanatiek door jullie. ik hoop vanavond nog even uurtje te kunnen schilderen!

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:49

Wauw, wauw, wauw. Ik vind hem echt helemaal geweldig Dallista! Was dit nu ook een Paintworks?

Ik ben toevallig ook net aan het schilderen hahah, leukk! Heerlijk avondje voor. :)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:59

Ja, dit is een PaintWorks. Maar hij is voor zover ik weet uit de handel genomen. (Wat natuurlijk niet betekent dat hij helemaal niet meer te krijgen is, maar je moet er iets meer zoekwerk voor verrichten.)

Hij ziet er best mooi uit, maar het is een krengetje, een deel van de onderkant van de painting staat niet op het bijgevoegde papier, en ook is er een heel stuk verkeerd gedrukt waardoor de cijfertjes op het papier niet leesbaar zijn (en dan gaat het om een heleboel cijfers die ook niet op het cardboard zijn gedrukt, dus echt alleen op het papier). Dus ja, daar zit je dan, je enige referentie is dan de voorkant van de doos, dus veel uitzoekwerk met kleuren vergelijken. Bleh.

Kan hem dus niet echt aanraden, helaas. Is eigenlijk de eerste PW waarbij ik zeg, niet doen. Heel goed mogelijk dat bovenstaande issues de reden zijn waarom de painting ook niet meer via de gewone website te koop is. ;)

Oh, en misschien nog wel het grootste nadeel: de afmetingen zijn niet standaard! Hij is een stukje smaller, 35 x 50 ipv 40 bij 50 cm. Ben inmiddels heel wat winkels (ook in het buitenland!) binnengelopen op zoek naar een 35 x 50 lijst, maar nog niet gevonden, althans niet eentje die betaalbaar was.

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 21:30

Dat is wel echt onwijs jammer, want vind het beslist een erg mooie painting.

Ik kreeg net weer een mailtje dat je weer 40% korting krijgt, dus mensen die er nog 1 willen kopen, een Paintworks, er is weer een code ;)

Ben vanavond ook weer aan het schilderen geweest. Moet zeggen dat hij nu een beetje opschiet en ik het ook érg leuk zou vinden als hij klaar is hoor! Dat ik dan aan mijn nieuwe kan beginnen. Stiekem begint het ook weer te kriebelen om weer een nieuwe te bestellen.. Even kijken of ik dat deze week al doe, of nog even wacht tot ik deze echt af heb haha. :D

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:39

Update van mijn wasbeertje! :)

Vrij donkere foto
Afbeelding

En waar ik nu ben:
Afbeelding

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:43

Lief!!!!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:58

ahhh.. <3

ik ben vandaag ook weer verder gegaan met de manhattan.. :+ die moet einde van de mand af.. :+

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:17

ojee! is die manhattan niet die hele grote?

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:35

uhmm niet zo groot als een 3 luik maar toch nog behoorlijk flink en allemaal kleine vakjes.. :P

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 00:35

Ik ga ook weer beginnen met een schilderij, eigenlijk 2.
Mahlen deine liebling (zwart/ wit), is de foto opgestuurd, komt volgende week weer retour.
En van bruijnzeel, schilder je eigen foto ( kleur) hoop ik vannacht mee te kunnen beginnen, als ze pc het weer doet

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:56

sabine1979 schreef:
Ik ga ook weer beginnen met een schilderij, eigenlijk 2.
Mahlen deine liebling (zwart/ wit), is de foto opgestuurd, komt volgende week weer retour.

Stuur je dan een foto naar dat... bedrijfje?, en die zetten het om in een PbN? Ik heb het wel eens on-line gezien dat men dat aanbiedt.
Citaat:
En van bruijnzeel, schilder je eigen foto ( kleur) hoop ik vannacht mee te kunnen beginnen, als ze pc het weer doet
Ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien!, ik ken de dozen van Bruijnzeel en heb de website wel eens bezocht, maar het lijkt me nog best ingewikkeld om echt een mooi schilderij te maken met genoeg detail (vnl vanwege het mengen van de kleuren, zie maar eens precies de goede tinten te krijgen.)

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 16:03

Pakket moet je kopen. Daar zit envelop in voor de foto. Die wordt 30x40.
Van bruynzeel heb ik straks geprint. Die ziet er erg moeilijk uit. Volgende week aan beginnen

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 16:16

Okay klinkt interessant, been zeer benieuwd!

Zelf met iets heeeel vaags bezig, echt het compleet tegenovergestelde van het PW priegelwerkje. Foto volgt zsm als er iets meer te zien is dan alleen een paar vage lichte tinten blauw. ;-)

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 16:17

Oh ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien.