[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 12:51

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:17

eventjes taxeren hoor :) geloof me ik heb er geen verstand van, dus hecht je er niet te veel aan.

kaus: ik vind het een mooie tekening, maar wat heeft het rechtse (voor ons) kindje in zijn handjes? ik kan het niet zo goed zien. het stoort me een beetje. €15,-
lauraa: wauw, wat een mooie tekening. zo scherp, echt net echt! alleen de schaduw op de borst vind ik een beetje te streperig. jammer, want het hoofd is echt prachtig. €30,-
harrieshorse: je bent al goed op weg. in het paard zelf heb je al goede schaduwen zitten. probeer dat ook in het hoofdstel en manen te doen. de manen vind ik te streperig. probeer daar meer contrast in te krijgen in plaats van streepjes te tekenen. €15,-
_san87_: zo, dat noem ik nog eens een mooie koe. leuk dat je ook blauw en oranje in zijn zwarte vacht hebt verwerkt. daardoor lijkt het nog realistischer. echt super! €70,-
quebelle: dit is nou een typisch voorbeeld van een zachte tekening. dit is echt zo knap gedaan! super! maar ik mis een hals, het is zo leeg nu. jammer. €35,-
rosa_: ook jij bent al goed op weg. houtskool is moeilijk om mee te werken vind ik zelf en daardoor vind ik dat je het knap voor elkaar hebt gekregen. toch zou ik nog even door blijven oefenen.
pietaaa: ik mis schaduw. het ziet er voor mij nog uit alsof het een schets is. dat de schaduw er nog in moet komen. over het algemeen zijn je verhoudingen goed, maar de neus klopt nog niet helemaal. net als de teugel.
xjolijn: WOW. dit is echt geweldig! zo echt, maar ik ben het wel met indianrose_ eens. de hand van de man lijkt me te klein. misschien kun je dat nog veranderen? ik ga mee met €30,-
indianrose_: dat is een groot schilderij! ik ben een heilig fan van grote werken, dus dit valt al in mijn smaak. de vacht is echt prachtig afgewerkt. met veel contrast en kleurverschil. ook de ogen geven je gewoon een bepaald gevoel mee. zo echt! ik heb alleen het gevoel dat zijn onderkaak iets te groot is. daardoor lijkt zijn hoofd erg lang. aan €80,- kom je wel.

hier nu mijn werkje. op A3 tekenpapier, maar ik heb niet heel het papier gebruikt. ik denk dat het ongeveer op A4 formaat is getekend. gemaakt met gewone potloden in verschillende hardheden.

Afbeelding
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 2978_n.jpg
voorbeeldfoto: http://www.nrcnext.nl/files/2010/11/coldplay.jpg

tanjaatjuhh

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:18

Hebben sommigen van jullie ook sites? Zou graag van mijn 2 paardjes wat laten tekenen voor mijn kamer.

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 18:43

Nouuuu zal ik eens kritisch zijn muhahaha!

Eerst en vooral bedankt voor de taxering, anderen zeggen dat ook van die onderkaak maar beren hebben nou eenmaal zo'n hangende onderlip en omdat dit in vooraanzicht is, ziet het er misschien wat vreemd uit, maar het is op de foto ook zo. Ik vind (maar iemand anders vind misschien iets anders!) dat je vrij laag taxeerd; eerst zo'n lof (waarvoor dank), maar dan, 80 euro, daarvoor doe ik hem nóoit weg. Ik doe hem voor niet minder dan 180 euro weg. Maar ieder zijn mening daarover natuurlijk. Als ik het aan mijn leerkracht beeldende vorming zou vragen, zou deze zeggen dat ik niet minder dan 300 mag vragen, wat natuurlijk vrij veel is voor iedereen.

Hier komt mijn taxering!
Heel mooi werkstukje, maar ik kan nog enkele details opmerken als ik naar de originele foto kijk. Het zijn geen grote fouten en ik ga ze niet allemaal opsommen, gewoon kleine details waardoor het iets anders lijkt. Zoals die eerste van links, op de foto kijkt hij precies wat verbaasd terwijl hij bij jouw tekening meer sexy kijkt. De tweede zijn onderlip moest aan de rechterkant (vanuit zijn standpunt) iets nauwer zijn. Ook die lichtvlek op zijn rechterkaak moest precies een iets andere vorm of wat groter zijn.
Maar je kan het evengoed gezever vinden wat ik hier schrijf want dat is pas echt als je echt gaat vergelijken en dat is ook niet echt de bedoeling bij kunst.
Ik hou van donkere werken met veel contrast, ik schat voor dit 30 euro.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:06

Kunst is wat de gek ervoor geeft :). De dames hier taxeren laag, maar vanuit het oogpunt wat zij ervoor zouden willen betalen, dat doe je zelf ook en ik ook. En daar is niks mis mee.

Je hoeft het schilderij niet voor 80 euro weg te doen (zou ik ook niet doen, trouwens).

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:36

Inderdaat :)
Dat doe ik zelf inderdaat ook, maar ik weet niet hoe het komt, waarschijnlijk gewoon aan wat je zelf gewend bent (ik heb al een schilderij voor 250 kunnen verkopen dus ik ga niet snel een van mijn beste werken voor 100 wegdoen) te verkopen of te kopen. Ik zou het persoonlijk niet erg vinden als iemand 200 vraagt voor iets wat ikzelf dan ook erg mooi vind. Maar dat hangt af van persoon tot persoon, dat snap ik wel ;)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:28

Mijn schilderij die ik hier gepost heb, die met die sint bernard hond. Werd getaxeerd rond de 10 euro.
Maar heb er al een bieder op gehad voor 175 euro.

Maar boeba gaat niet weg (De sint bernard op de schilderij)
Dus wij zeggen met wat wij er voor zouden willen geven.

Die boven mijn antwoord: 40 euro

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:26

dankjewel allemaal. zoals ik al zei, mijn verstand met taxeren is ver te zoeken :o . ik kan er bij de rest ook flink naast zitten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 22:42

maralyn schreef:
Mijn schilderij die ik hier gepost heb, die met die sint bernard hond. Werd getaxeerd rond de 10 euro.
Maar heb er al een bieder op gehad voor 175 euro.

Maar boeba gaat niet weg (De sint bernard op de schilderij)
Dus wij zeggen met wat wij er voor zouden willen geven.

Die boven mijn antwoord: 40 euro
Geen idee welke dat is. Maar zoals ik al eerder zei, kunst is waard wat de gek ervoor geeft.

@Amberonia, het gaat niet om goed of fout maar om wat jij voor een werk over zou hebben. Zelf probeer ik ook naar de techniek te kijken. Ik ben iig blij dat de koper van Koe er meer voor over had dan 80 euro :).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 12:15

Ik zal de werken op deze pagina nog even taxeren :).

Laura: Mooie tekening :). Vriendelijke uitstraling en je gebruikt het grafiet ook leuk. 40 euro.

Kaus, ik heb je topic over deze tekening ook gevolgd, erg aandoenlijk. Ondanks dat de verhoudingen niet kloppen en je weinig details hebt uitgewerkt, vind ik het toch een erg mooi werkje, vooral de emotionele waarde die eraan hangt, maakt het onbetaalbaar. Mocht je hem toch willen verkopen denk ik dat je er 60 euro voor kan krijgen :).

Amberonia: Leuke tekening, ik houd wel van hoog contrast. En in dit geval voegt het ook wat mysterieus toe. Leuk om naar te kijken en aangezien wij mensen zijn en geen kopieermachines, ga ik niet moeilijk doen over eventuele details die je ietsje anders hebt dan op de foto. Gewoon een mooi werk en ik denk dat je er wel 50 á 60 euro voor kan vragen. Vooral een fan zal dat er wel voor over hebben, denk ik.

http://i137.photobucket.com/albums/q209 ... Klein2.jpg
In deze link een foto van hoe Tijger uiteindelijk is geworden :).

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 15:30

_San87_ schreef:
Ik zal de werken op deze pagina nog even taxeren :).

Amberonia: Leuk om naar te kijken en aangezien wij mensen zijn en geen kopieermachines, ga ik niet moeilijk doen over eventuele details die je ietsje anders hebt dan op de foto.

Ik weet niet als je dat nu als een 'stek' bedoelt? Ik heb duidelijk gezegt dacht ik dat er inderdaat details zijn die ietsje anders zijn 'maar je kan het evengoed gezever vinden wat ik hier schrijf want dat is pas echt als je echt gaat vergelijken en dat is ook niet echt de bedoeling bij kunst.'
:D En toen gaf ik gwn enkele voorbeeldjes.. Ik bedoel er dus helemáal niks slechts mee!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 15:36

IndianRose_ schreef:
Ik weet niet als je dat nu als een 'stek' bedoelt? Ik heb duidelijk gezegt dacht ik dat er inderdaat details zijn die ietsje anders zijn 'maar je kan het evengoed gezever vinden wat ik hier schrijf want dat is pas echt als je echt gaat vergelijken en dat is ook niet echt de bedoeling bij kunst.'
:D En toen gaf ik gwn enkele voorbeeldjes.. Ik bedoel er dus helemáal niks slechts mee!

Nee, zo bedoel ik dat niet ;).

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:31

amberonia, ik vind de linker kant van de gezichten steeds wat donker...
30 euro :j

_San87_ Wat een leukerd!
50 euro

Het meisje in mijn tekening heeft een boekje in haar handen.
Er zijn op zich wel meer details alleen zijn deze foto's met de iPad gemaakt wat het heel erg korrelig maakt...

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 21:02

_San87_; dan is alles goed hihi ;)
Die koe vind ik persoonlijk véél mooier als die tijger. Niet slecht bedoeld, maar de stijl lijkt precies anders, alsof het zelfs van iemand anders gemaakt is.
Een liefhebber van koeien zou voor dit kalfje toch wel 80 euro kunnen over hebben, ook wat te zien hoe groot (ik vind een groot doek toch iets meer waard als een klein doek!) het is.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 22:45

Niall Horan: geen idee hoe lang ik er aan heb gewerkt...
gemaakt op A3
De hele achtergrond is heel licht groen gemaakt met pastel.
Foto is helaas weer niet zulke goede kwaliteit...

Afbeelding
http://www.bokt.nl/verkleind/p1040121.jpg
(dichterbij maar gedraaid)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 00:17

IndianRose_ schreef:
_San87_; dan is alles goed hihi ;)
Die koe vind ik persoonlijk véél mooier als die tijger. Niet slecht bedoeld, maar de stijl lijkt precies anders, alsof het zelfs van iemand anders gemaakt is.
Een liefhebber van koeien zou voor dit kalfje toch wel 80 euro kunnen over hebben, ook wat te zien hoe groot (ik vind een groot doek toch iets meer waard als een klein doek!) het is.

Dat is de persoonlijke noot idd :). Ik krijg juist in het echt heel veel lofzang over tijger, qua kwaliteit en zo. Koe uiteraard ook, maar dat is een heel andere techniek, ik vind olieverf toch fijner dan acryl denk ik. Tijger is momenteel wel echt mijn topstuk in de collectie :).

Kalfje is 30 x 30 cm en onderdeel van een tweeluik waarvan ik vandaag de tweede heb afgerond.

Annefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 00:20

Hey iedereen,

Hieronder voor het allereerst taxaties... (Ik heb dan ook geen flauw benul van de waarde)

Lauraa : 30 - 35
Kaus : 50 - 65 (emotioneel onbetaalbaar)
Amberonia : 55 eur (ik hou wel enorm van je stijl, hoe krijg je dat zo zwart?)
San : 100 eur (meer als het een groot doek is, vind het een geweldig sprekend werk)
Kaus 2e x (jongen) : 15 - 25 eur

Ik vind alle werkjes leuk en vind het moeilijk om er een prijs op te plakken...

En nu... Hoeveel schatten jullie mijn tekening?
Ter info : 4e tekening ooit, 1e maal met pastel gewerkt, afmeting 30 x 40 cm op Canson Mi-teintes papier
(De foto is door de weerspiegeling van het glas wel van mindere kwaliteit (meer contast in het echt), bovendien genomen met een mobiele telefoon)

Afbeelding

Alvast bedankt!

Annefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 00:22

Kaus 2 - correctie, overgelezen dat het A 3 was : toch 25 - 30 eur

ladyharma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:19

Annefie: 40 euro ongeveer :D mooi werkje!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 16:37

Even taxeren voor ik die van mij ga plaatsen (die bijna af is)

@Laura: € 25
@Kaus: €20
@amberonia: €40
@_San87_: €40
@Kaus: €20
@Annefie: €25

Hier is ie:
Afbeelding
Getekend met potlood op een A1 papier :D

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:30

Vanaf nu ga ik ook een beetje kijken naar wat diegene die zijn tekening post zelf taxeerd, nah. :p
xTitanic: 40 euro
Annefie: beetje onduidelijke foto, maar ongeveer 30 euro!

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 20:01

Titanic: 50 euro, dit op basis van de kwaliteit van de tekening. De kreuken in het papier zijn namelijk echt 'not done', dat kan gewoon niet als je een tekening wilt verkopen/tentoonstellen etc.
A1 is namelijk wel mega, en de taxering die ik geef zou ook zeker een stuk hoger moeten zijn maar door de kwaliteit van het papier kan ik die echt niet geven.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 20:03

Ik weet het en dit komt allemaal door hem een keer in de koker te hebben gestoken, vind het namelijk zelf heel erg jammer.. :(
Nochtans is het een redelijk dik papier.

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 20:10

Ik vind het echt zoo zonde, maja dat gevoel zal jij ook wel hebben..
Het is echt een prachtige tekening. :)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 12:17

Ik heb er nog eentje, natuurlijk is het wel een heel ander onderwerp om op te oordelen..
Afbeelding
30x50cm in gewoon verschillende potloden (lekker veel werk :P)