Hier is de tekentafel al een week of twee in beslag genomen door een lieve man met naaimachine... voor mij zat het er dus ook gewoon niet in om fatsoenlijk te tekenen.
Ik ben KAPOT Ik heb een aantal verslagen in moeten leveren, een aantal toetsen gehad, net mijn 2e dag stage gehad en ik moet nog 8 tekeningen aanpassen/maken
joey_lover
Geplaatst: 29-03-17 00:05
Jaa, heb mijzelf eindelijk een schop verkocht. Zal niet constant wips plaatsen, maar wilde deze toch even als bewijs leveren dat ik nu hopelijk weer de challenge opgepakt
Yeaah tof dat je weer bezig bent! En dat heb ik ook een beetje hoor... gisteren lukte het mij niet om die hond af te krijgen, ik had een wip kunnen plaatsen maar ik wou daar ook niet mee aan de gang blijven. Gave aapjes al, die oogjes spreken meteen enorm aan
Leuke wasbeer eclair, ik spot een mooi kleurverloop met je markers!
Malenka, wat sneu dat je tekentafel niet bruikbaar is, kan mij voorstellen dat je daar van baalt.
Geen idee doe sinds de kleine niets meer met het dorp Dit is ook door een ander georganiseerd van de vrouwenclub. Had nog nooit meegedaan maar handlettering vind ik leuk om te doen dus denk ach waarom niet. Ben benieuwd wat ik vanavond weer kan fabriceren
Bedankt
Telpeva
Moderator Algemeen
Geplaatst: 29-03-17 17:33
Hij is wat afgeraffeld want ik was het even helemaal zat. Ik laat het hier ook bij, want ik heb geen zin meer om al die haartjes op die hond ook nog te gaan maken, deze tekening duurt mij al te lang ik wil aan iets nieuws beginnen 43/180 markers
Joey lover, leuk dat je weer motivatie hebt gevonden. En je WIP ziet er al goed uit!
Eclair, wat een schattig koppie zit er op!
Vanmorgen even een 5 minuten krabbelschets. Ik wil minder van foto's gaan werken/oefenen. dus dan maar schetsen op t stoepje van de keuken. vanuit daar had ik goed zicht op mijn Levend voorbeeld in de wei .
En deze had ik volgens mij nog niet geplaatst. Een oefen portret. (Varken is al van langer geleden)
Resultaat van vanavond heel wat anders maar wou toch niet nogmaals het zelfde maken
Het model is af ben met een nieuwe begonnen
eclair98
Geplaatst: 30-03-17 07:09
Wauw, beide werken zijn super vet 7 Telpeva, ik ga hem steeds leuker vinden Pompompom: oefen portret?
Een nieuw dingetje van mij, de witte verf was nog nat maar dit is een koffervis, nav stage waar ze ook een koffervis hebben. Wie weet toevallig wat er niet zo handig is met koffer vissen? (Ik geef een heetje biologie hier hahaha, meer omdat ik t zelf zo leuk vind )
Een koffervis is giftig en als het bijv. Sterft, sterft het hele aquarium beetje jammer als het bijv. Een 600 liter aqarium is met een flinke hoeveelheid extra vissen. Dat terwijl ze wel zo mooi zijn
Ik heb twee dagen vrij en hoop veel te tekenen!
eclair98
Geplaatst: 30-03-17 21:49
Een clownvis en een stokstaartje
Telpeva
Moderator Algemeen
Geplaatst: 31-03-17 13:21
Ik had nog niet op je eerdere werk met de eend gereageerd Pompompom maar nu zie ik ook weer van zulke mooie dingen voorbij komen, heel gaaf om te zien. Bij je eend lijkt het mij ook een goede studie omdat je dan ook makkelijk een keer de onderkant van een eend kan zien, en andere kanten waar je normaal maar heel moeilijk of totaal niet kan kijken. Je nieuwe tekening vind ik ook mooi, hij heeft ook dat levendige net als bij je eend. RenskeFrea: leuk dat je er ook nog bij bent! lukt het weer een beetje met tekenen en bijhouden? Tijger vind ik ook weer leuk, snuitje vind ik goed gelukt. Die achterbenen lijken mij echt heel moeilijk in die pose!! Seven: ik zie dat hand lettering echt vaak de laatste tijd, ook in winkels enzo (boeken, werkboeken, materiaal ervoor etc.) het lijkt mij leuk maar ik kan het niet Niet zozeer dat ik niet kan schrijven of wat ook maar wat bij mij ontbreekt zijn de ideeen voor die leuke frutsels en dingetjes er omheen, en ook ideeen voor de tekst zelf. Hoe kom je erop om meerdere formaten en lettertypes te gebruiken, met leuke kaders eromheen en al die leuke dingen erbij (huisje, kinderwagen, de kransjes). Ik mis zulk soort ideeen, daar ben ik wel een tikje jaloers op. Ik heb (mede door jouw werk in het topic haha) wel eens door van die boeken gebladerd bij boekenwinkels, maar ik weet niet, ik denk niet dat ik het kan. Ga vooral lekker door met posten er van, ik vind het leuk om te zien en imo zijn het niet alleen tekeningen maar is het ook het creatieve proces (het verzinnen en op papier zien te krijgen) wat hier telt. Wat mij betreft past het prima bij de challenge. De Breyer is ook heel mooi geworden! Eclair, zie je zelf ook die enorme verschillen tussen je werk van eerder dit jaar en van nu? jij gaat echt kei en keihard vooruit!
Ik staar al een uur naar een leeg velletje
eclair98
Geplaatst: 31-03-17 16:24
Mja, ik ben nog steeds te kritisch, zie te veel foutjes ed. Ook werk ik nu wel meer met dezelfde materialen en dat werkt wel Maar mijn marker werk vind ik bijv. wel enorm verbeterd
Telpeva
Moderator Algemeen
Geplaatst: 31-03-17 17:07
Eerder was ik al begonnen aan dit katje, maar ik vond de kleuren erg lastig en daarmee is hij in een vergeethoekje terecht gekomen... vanmiddag vond ik hem weer en heb ik hem verder afgerond. Ben niet tevreden met de kleuren, en die snorharen vind ik echt lelijk.
Het lukt totaal niet met bijhouden, gister en vandaag onverwacht etentje, wat overigens erg gezellig was maar zo laat thuis. Ik ben in een spannend boek bezig dat steeds voorrang krijgt Komend weekend ga ik naar mijn zusje, dus moet nog een stuk of 5 dieren voor haar in elkaar tekenen, maar kan daar ook nog, dus na het weekend hoop ik toch weer een en ander te delen En dan volgende week weer met frisse moed poging doen!
Telpeva, ik vind jouw cyborg echt supergaaf geworden, briljant creatief is die. En je kat hierboven vind ik ook erg leuk, precies zo'n hooghartige kattenblik gevangen. Die clownvis hierboven van eclair vind ik ook leuk geworden, en die koffervis. Wat voor stage doe je met aquariums? Pompompom, goed idee om gewoon te schetsen in de wei, neem me dat ook steeds voor om te gaan doen. Als ik in Griekenland op vakantie ben eind april ga ik dat ook doen, wat natuurtekeningen maken. Kennissen daar hebben een prachtige tuin helemaal vol met bloemen enzo, dus genoeg materialen. Dieren zijn dan weer lastiger, maar misschien hun honden of katten
eclair98
Geplaatst: 01-04-17 08:56
Dolfinarium op de roggen, vissen en bruinvissen afdeling Roggen zijn nog best lastig te tekenen!