[CENTRAAL] Breitopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 16:44

O jee.... zoveel bollen wol in de opruiming? :oo Manlief zegt net "zolang ik het bankstel nog zie staan heb ik nog geen moeite met je verzameling breiwol". Mijn kistje met wol staat achter de bank gepropt en is nog niet zo heel veel in verhouding met Patpen. Mijn kistje is op maat gemaakt om achter de bank te passen, er staat ook een stukje pijp in waarin de breinaalden staan. Maar vóór het kistje staat nog een mandje met wol en een kratje met allerhande spulletjes. :+ Wol is gewoon leuk en verslavend om te kopen, alleen het in elkaar zetten gaat gewoon niet zo snel! Ik heb ook nog wol gewoon nieuw in verpakking liggen, maar dan zie ik weer iets anders en dan wil ik dat óók weer maken!
Breinaalden heb ik ondertussen in alle maten zo ongeveer, plus de rondbreinaaldenset van Addi en 1 setje sokkenstokjes en nog wat losse rondbreinaalden.

Mijn eerste sok is nu voorbij de hiel! En het is tot mijn verbazing na 3 pogingen gelukt om er een redelijk nette hiel van te maken, ik moet nog wat oefenen, maar voor een eerste sok vind ik het best goed gelukt. Het is een van teen-tot-boord sok geworden. Ik dacht dat dat niet netjes zou worden, maar het valt me 100% mee. Voordat er iemand iets gaat roepen, de foto volgt! Nu nog 5 sokken te gaan dus, haha! Ik vind het ook nog erg leuk om te doen, dus mijn trui blijft eventjes liggen.

Anne_mieke88

Re: [CENTRAAL] Breitopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 16:45

Precies het is een verslaving :P
En het is ook altijd moeilijk in te schatten hoeveel wol je voor iets nodig hebt dus ik heb dan altijd over :P

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 17:38

Tja, wat kan ik zeggen. Het is een beetje uit de hand gelopen? :') _O-
Ik heb al commentaar gehad dat de dozen met stofstalen in de weg staan. Vandaar dat ik ruimte moet maken in de kast voor die stalen..... Manlief mag vanavond het bed verschonen en dan "gooi" ik alles op het bed voor een overzichtsfoto. Hoop dat het een beetje duidelijke foto's gaan worden :=

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 17:53

Wat voor kleur sokkenwol heb je? Vind sokken namelijk wel leuk om te maken. Wil ook handschoenen of wanten gaan proberen. Lijkt me dat sokkenwol daar ook heel geschikt voor kan zijn.....

En WOW!!!!!!!! Dan heb je echt veel verzameld!
Meeting bij jou om uit te zoeken lijkt me ook leuk!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:15

Sorry: sokkenwol gaat niet in de verkoop! Ik heb wel wol genoeg voor een trui die tevens geschikt is voor sokken, volgens mij heb ik daar 14 of 16 bollen van..... Maar geen Regia, Opal of Fabel.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:29

patpen schreef:
Sorry: sokkenwol gaat niet in de verkoop! Ik heb wel wol genoeg voor een trui die tevens geschikt is voor sokken, volgens mij heb ik daar 14 of 16 bollen van..... Maar geen Regia, Opal of Fabel.

Oeps, sorry. Hoop niet dat het vervelend overgekomen is, was absoluut niet mijn bedoeling!
Ik wacht gerust je foto's af!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:50

Danseresje schreef:
Oeps, sorry. Hoop niet dat het vervelend overgekomen is, was absoluut niet mijn bedoeling!
Ik wacht gerust je foto's af!

Welnee joh! Kan wel wat hebben hoor ;). Ik kan me de verwarring wel voorstellen; van de week heb ik (weer) sokkenwol gevonden op een plek waar ik het niet gezocht zou hebben :'). Maar omdat ik zelf graag gebreide sokken draag, verkoop ik dat nou net niet.... Sorry!

Worden jullie al nieuwsgierig naar foto's? Volgens mij komt mijn man thuis (aan de herder te merken iig). Eerst :Y), bed verschonen en daarna pas *-:) *-:). Nog even geduld dus :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:29

Hahaha, Patpen, geweldig! Ben benieuwd hoe je daar een overzichtsfoto van gaat maken :')

Ik heb mijn naaldenzet binnen *\o/* Dalijk eerst nog even sporten en dan ga ik eens wat naaldjes testen. Eerste project wordt mijn kruikenzak, aangezien mijn buik de laatste tijd weer aardig kuren vertoont... En een zacht hoesje is lekkerder dan dat vieze ruwe rubber.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 21:29

De laatste kasten moeten nog doorgespit worden (vandaag niet meer!). Maar hier zijn alvast een aantal foto's. Ik heb overal 1 bol van gepakt; er zijn meerdere bollen van alles!!!
Bollen die op een tasje liggen, horen bij elkaar. Blauw bijvoorbeeld: heel simpel: je begint met het donkere gedeelte (4 bollen; 1 bol = mouw) en het loopt vanzelf naar lichtblauw (extra lichtblauw voor de panden en halsboord). Grijs: dat is mohair van Anny Blatt (héél duur merk!) met zuivere wol voor boorden.

Wie maakt me los? :')

Voor het gemak heb ik er nummers bij gezet!
Afbeelding

Afbeelding

Voor een hele trui, compleet pakket wol.
Afbeelding

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 07:59

Naast breien... Zou je er ook mee kunnen haken (poncho?)

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:40

Laat ik me eerst voorstellen als stille meelezer! Angelique, woonachtig in zuid Limburg, heb 3 kids en 2 paardjes en haak, borduur, brei en naai. Bij dit alles voert vooral enthousiasme de hoofdtoon, de basis ken ik maar ik ben geen expert!
Oh, mohair is mooi! Is het voldoende om een omslagdoek van te haken? 28 en 29 is ook een prachtige kleur. Ik ben erg benieuwd naar de rest!!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:51

Ik vind 3, 12, 28 en 29 mooi. Bij vielen inderdaad gelijk de kleuren van 28 en 29 op.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:18

Ja, er kan ook mee gehaakt worden.

Mohair: daar zou ik een vest van breien (in patent) dus een poncho zou moeten kunnen.

28 en 29 zijn met Alpaca. Daar heb ik 3 bollen van (zowel rood als ecru) maar er zit héél veel looplengte op. Het is een dunne draad!

4 = bruin in dezelfde kleur als de spikkeltjes in 3.

Er stond nog een wasmand vol met wol, die ben ik vergeten erbij te zetten. Ik denk dat er nog 20 (?) soorten zijn.......

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:46

6 en 11 vind ik ook mooi. Wat voor soort wol is 6 en is 11 rood of donkerroze?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:35

11 = rood.
6 = Punto Shine; katoen met polyamide en een glansdraad.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:43

Patpen, heb jij er kijk op hoeveel bolle. Er in een gehaakte poncho gaan? Voorkeur heeft bruin/grijstinten.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:44

Welkom Angelique. Ik was woonachtig in zuidlimburg, ben 3 jaar geleden verhuisd. Heb je toevallig wat foto's van je werkjes?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:49

Krissis schreef:
Patpen, heb jij er kijk op hoeveel bolle. Er in een gehaakte poncho gaan? Voorkeur heeft bruin/grijstinten.

Volwassen maat? Ik denk toch wel zo'n 10 bollen, ook wel afhankelijk van de looplengte....
25 = effen grijs en moet zeker genoeg zijn.
16 = gemeleerd grijs, moet ook genoeg zijn.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:17

En 25 is lekker fluffy/warm?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:55

25 = 100% acryl. Volgens etiket voor 3-3,5 maar ik heb er mee gebreid op 4,5-5 en dat was heel wat beter! Het was wel warm met breien (herfst/winter).

27 en 33 zijn door mijn moeder besteld dus niet meer beschikbaar!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:09

En de laatste wol:
Afbeelding
Nummer 34 en 35 horen bij elkaar.
Nummer 40 heb ik ook in bruintinten! Had geen zin om weer naar beneden te lopen :o. Ik dacht dat ik (nog) meer had, maar ik wilde uit de laatste kast toch ook nog wel wat zelf houden ;). En dan heb ik nog een halve vuilniszak met "weesbollen" dus 1 of 2 bollen.

Nummer 41 is voor een hele trui en alleen als pakket!

37 is weg naar moeders!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 14:29

Ben ik weer :) Vooral plaatjes gekeken, want ik was bij pagina 59 gebleven :o

Wat is nr 40 voor een wol?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:34

40 is voor sjaaltjes, acryl. Zijn "alleen" die 4 bollen (ook in bruin dus).

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:35

daar heb ik de paarse variant van...
Afbeelding

ik ben ff heel hard opzoek naar een leuk patroon voor een poncho Patpen, wil wel graag een doel hebben voor de wol. Wellicht kan ik hem ook ''gewoon'' breien, hoewel veel ook met kabels e.d is en daar heb ik geen ervaring / materiaal voor....

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:41

Kabels zijn niet zo moeilijk. Het is Maartje ook gelukt met haar 1e project (de poncho).
Materiaalkeuze genoeg toch :D