[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:24

O ja, 'K was het alweer bijna vergeten xD

Hier mijn tekening, De mond klopt niet helemaal, Maar ik ben nog in de leer,
Ik verwacht ook niet dat er veel voor gegeven zal gaan worden, Maar dat maakt me niks uit,
'K ben gewoon benieuwd

Potlood, B, B1, B2, B4, H1
Tijd: zo 'n 5 uurtjes denk ik, Ik weet het niet zeker, zal het eens bij houden :D
Formaat: A5 formaat

Afbeelding

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:25

:wave: Zo, ik kom weer eens alles bij-taxeren van waar ik gebleven was, 5 pagina's :oo (dit wordt een té grote post :+)
Wil er binnekort ook eens iets op zetten :) (net als de vorige twee keer gaat daar hoogstwaarschijnlijk niks van komen,
maar niemand die klaagt om een extra taxering, toch? :'))

Pag. 58
astridjhu; je hebt een bijzondere stijl hoe je je schaduwen in elkaar laat overgaan, zie je bij beide tekeningen terug. Ik vind dat het op zich wel iets heeft, maar het is niet helemaal mijn ding..
1. Ik vind die vingertjes heel mooi gedetailleerd gedaan! Daar vind ik je manier van schaduwen heel goed tot zijn recht komen, maar bij de rest van de tekening (gezichtje, mutsje) eigenlijk niet. Op de stukken waar veel lijnen zitten is het mooi, omdat je de schaduwen vanaf de lijnen lijkt in te vullen, maar op bijv. de wangen lopen geen lijnen (kan ook niet.. :P) en dus is het daar redelijk saai en vlak. €10 - €15 :)
2. Hier komt je manier van tekenen veel beter tot zijn recht! Veel minder saaie lege vlakken. Alleen de staart vind ik niet je-van-het, maar dat kan ook veel slechter (ik kan het weten :o dat kan ik zelf ook echt niet). €35

Pag. 59
Plaudar; :wow: Heel mooi! Kan er eigenlijk niet echt iets op vinden.. :P €50 - €60

Mytens; heeft een leuke uitstraling :) Ik zat te twijfelen of ik de scherpe zwarte lijnen er tussendoor nou storend vond of juist dat wat het zo'n apart gevoel geeft, en ik geloof dat het het laatste is :P Enige wat ik wat minder vind is de manen, die zien er niet echt natuurlijk uit. Verder is je tekenening zoals marjoke al zei inderdaad redelijk plat. Dat drukt de prijs wat mij betreft inderdaad wel naar beneden. €10

Pag. 60
Babe; ik vind hem heel gaaf qua kleuren en schaduwen/highlights e.d., maar ik heb het idee alsof er iets niet klopt aan het hoofd? Qua vorm bedoel ik :) Het lijkt alsof je bij het hoofd redelijk veel meer vanaf de zijkant kijkt dan bij de hals, die lijk je meer vanaf de voorkant te zien. Snap je wat ik bedoel? :+ Anders probeer ik het nog 'n keer beter uit te leggen.. :P Dat maakt het minder prettig om naar te kijken vind ik, daarom doe ik 'm op €60.

Vagolijntje; er zit vrij weinig diepte in, je mag veel meer met schaduwen werken! Ook vind ik de kleuren nog wat hard, maar dat veranderd waarschijnlijk zodra je er meer schaduw in zou zetten, dan zullen er minder grote vlakken van één kleur ontstaan. €25 :)

Mytens; mooi :) ik vind de manen hier ook veel beter afgewerkt dan in je vorige, da's echt een vooruitgang! Je hebt ook de rug mooi afgewerkt vind ik :) De ogen zijn inderdaad een beetje te groot en wel erg rond.. :+ Krijg er een beetje een aliën gevoel bij. Maar afgezien van dat laatste vind ik het echt een hele mooie tekening! €25

Niessie; ik kan het niet echt heel goed zien door de foto's, maar ik doe een poging, oké? ;)
1. Mooie kleuren gebruikt :) Ik vind de voorpluk niet echt mooi gedaan, maar verder vind ik 'm leuk ;) €30
2. Ik vind het qua verhoudingen een heel goede tekening, maar er mag véél en véél meer contrast in! Daarom: €5 - €10

Muurp: Deze heeft dan wel weer een heel mooi contrast :+ Dat vind ik er echt goed aan, de ogen zijn ook mooi. Wat wel jammer is is die voorpluk, die verpest het geheel een beetje. €20

Pag. 61
SDE; Ik vind 'm heel leuk, behalve de neus, het lijkt alsof er daar iets mis is gegaan.. Hij lijkt als eerste veel te klein, maar er is nog wel meer, lijkt wel of ie 'gedraaid' op de rest van het hoofd zit. Als die neus nou even goed zou zijn geweest als de rest van de tekening, dan had ik hier toch wel iets neergezet in de trant van €45, maar nu wordt dat dus helemaal niks, omdat ik ook gewoon echt niks zou betalen voor deze tekening.

Andante; ik vind je kleurgebruik geweldig :) Als je er langer naar kijkt dan lijkt het hoofd een beetje uitgerekt in de lengte, maar dat is ook zo ongeveer het enige wat ik me kan bedenken.. :P Ben trouwens wel benieuwd waarom je mét aquarelpotloden werkt, maar zonder water? :) toch maar €40 i.v.m. de grootte.

Nevony; als eerste wil ik even zeggen dat ik vind dat je het tuig & de manen heel mooi hebt gedaan! :) Wat ik wat minder vind is die twee grijze stukken, bij het oog is dat gewoon plat grijs, wat ik erg zonde vind, aangezien je in de rest van de tekening wel zo mooi gedetailleerd 'haartjes' heb gezet, bij die bij de mond heb je dat wel weer gedaan, maar compleet in de verkeerde richting! Verder vind ik alles echt heel mooi, maar dat verpest 'm een beetje.. :\ Daarom: €0, anders had ik het graag hier hebben hangen.. :p

elanor; Die is gaaf! *D Ik vind 'm serieus heel stoer, maar even een paar kleine puntjes: ik vind het 'lettertype' waarin je toujours pur hebt geschreven niet zo heel mooi, ik denk dat dit beter iets had kunnen hebben wat wat 'dikker' was geweest, en dan met omlijning en binnenin een wit vlak (snap je wat ik bedoel? zo niet even zeggen :P), verder denk ik dat je wat meer detail op het lichaam van de slang had mogen zetten en als laatste vind ik de vorm van het hoofd niet geweldig. Veel commentaar, maar dat krijg je bij mij juist als je tekeningen van een wat betere kwaliteit zijn, ik vind 'm namelijk geweldig *D Waarschijnlijk alsnog erg weinig, maar goed: €45

sammyvriend; leuk hoe je er ook andere kleuren dan geel in hebt verwerkt :) desondanks vind ik het niet heel veel uitstraling hebben en is ie erg klein, dus ik denk dat ik er zo'n €5 - €10 voor over zou hebben. (de oogjes heb je trouwens wel erg mooi gedaan!)

Pag. 62
_karlijn_: 1&2. ik vind deze allebei wel wat hebben, maar ik zou er niks voor geven, omdat ik dit eerlijkgezegd niet hier zou willen hebben hangen :o Ik vind het onderwerp niet bijster interessant, en bovendien vind ik je kleurkeuze een beetje te grauwig. Misschien dat een ander er best wat voor zou willen betalen, maar mijn smaak is het niet, sorrie :n
3: Hier zou ik dan wel weer zo'n €35 euro voor over hebben! Juist een mooi en licht kleurgebruik, waarvan ik blij wordt om er naar te kijken. Bovendien ook veel interessanter :+

Rest doe ik later :)

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 21:23

sammyvriend schreef:
Bedankt voor de taxaties.
En ietjelover, als andere slechter zijn betekent dat niet dat dat van jou wel geld waard is ;) En de leeftijd maakt ook echt niet uit.

nee weet ik ik zeg ook niet dat de mijne geld waart moet zijn alleen soms zie ik er een paar waar andere mensen 100000 op bieden. Dit komt denk ik gewoon door de naam van de tekenaar. Ik vndt alle tekeningen in deze topic wel gaan en ze zijn (bijna) allemaal minimaal 5 euro waard. Een paar mensen moeten door oefenen zoals babe al zei ,maar ik vindt dat jullie soms wel wat snel hebben dat als iemand iets zegt ze meteen denkt dat hij/zei beter is. niet jullie allemaal maar ja iedereen heeft wel eens iets wat niet altijd even goed is en ook ik heb nie normaal gedaan. mijn excuses hiervoor.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 21:59

ietjelover schreef:
sammyvriend schreef:
Bedankt voor de taxaties.
En ietjelover, als andere slechter zijn betekent dat niet dat dat van jou wel geld waard is ;) En de leeftijd maakt ook echt niet uit.

nee weet ik ik zeg ook niet dat de mijne geld waart moet zijn alleen soms zie ik er een paar waar andere mensen 100000 op bieden. Dit komt denk ik gewoon door de naam van de tekenaar. Ik vndt alle tekeningen in deze topic wel gaan en ze zijn (bijna) allemaal minimaal 5 euro waard. Een paar mensen moeten door oefenen zoals babe al zei ,maar ik vindt dat jullie soms wel wat snel hebben dat als iemand iets zegt ze meteen denkt dat hij/zei beter is. niet jullie allemaal maar ja iedereen heeft wel eens iets wat niet altijd even goed is en ook ik heb nie normaal gedaan. mijn excuses hiervoor.

Hmm, 100.000 is nog nóoit geboden,
Dat komt ook niet door de naam van de tekenaar. Want volgens mij word hier naar de tekening gekeken,
want er zal hier niemand zijn die zoveel bieden op een krasserige, buiten de lijnengetekende kleurplaat achtig iets! dus wij zeggen echt niet van : 'Goh, Die Ietjelover, die mag ik echt niet, dus laten we daar tegen zeggen dat het niks waard is'

Dat laatste is ook niet waar, Ik zit hier al wat langer, en k weet nu wel een beetje wie echt goed kan tekenen, en wie er echt verstand van heeft, en als jij dan hier een tekening plaatst, en wij zeggen dat wij het niks waard VINDEN betekend dat niet dat wij dan denken dat we beter zijn.

Sorry, als dit bot overkomt, Maar bij deze bemoei ik me vanaf nu niet meer met deze discussie,
vind het een beetje onzin
Xx

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 22:29

Kunnen we deze discussie misschien laten rusten nu?
Er is imo al meer dan genoeg over gezegd inmiddels en daar is dit topic niet voor bedoelt :)

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:54

Xxliannexx: leuke kleuren alleen het paard lijkt wat grauwig, probeer ook daar wat meer kleur in te stoppen (blauw, paars) 40 euro
Babe: heel mooi! Het lijkt net alsof hij zo van het papier af kan lopen! 100 euro
Sprietlover: jammer dat hij wat klein is. Verder heel goed getekent! 30 euro

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:54

sprietlover: mooi zeg ik vindt alleen de mond er ietsje raar uitzien. ong 35,-
Ik ben de hele middiag bezig geweest maar met resultaat.
Eerst was ik erg aan het tweifelen hoe ik hem in zou kleuren ik heb uiteindelijk besloten om krijt te pakken. Hier de 2 resultaten.
Voor en na het kleuren.
Afbeelding

en na het kleuren

Afbeelding

Ik ben er 8 uur aan bezig geweest gister avond getekend vandaag gekleurd.
ik weet dat hij nie al te veel waard is maar ik wil even weten wat jullie ervan vinden. (nu reageer ik wel gewoon sorry)

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 18:19

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 18:56

ohw in het tekenboek stond dit niet maar inieder geval bedankt. Het maakt niet uit dat hij niets waard is ik blijf gewoon oefenen.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 18:57

ietjelover: Leuke tekening! Denk alleen wel aan het contrast,
Zou is een rode veer nóoit 1 rood, door licht heb je namelijk donkere en lichte vlakken, Ook zo krijg je hem realistischer

Succes!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 19:00

@ ietjelover voor gerichte tips en dergelijke voor jouw tekenwerk kun je ook een topic openen op Uit de Kunst. Het doel van het taxatietopic is voornamelijk een waarde toekennen voor een kunstwerk waarbij soms wat tips gegeven worden. Ik denk dat je met een apart topic op UK meer tips krijgt. ;)

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:14

okee bedankt nou dan de taxaties maar ik open voor tips wel een andere

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:15

Ik plaats eerst ff mijn tekening maar ik ga nu een aantal pagina's taxeren :D
Floran schreef:
Formaat is A4

Afbeelding
op mijn camera zit een wazige vlek (stofje?) die precies over het oog/voorhoofd van het paard valt... :o
Laatst bijgewerkt door Lontje op 11-05-09 19:52, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Formaat erbij gezet

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:17

Floran: Mooi, Maar ik mis contrast, Dat vind ik wel jammer..!
25 euro

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:49

ik vind dit een leuk topic maar oh, zo moeilijk! mijn taxaties zullen vast ook weinig kloppen maar toch:

59
Plaudar: €40 (heb deze zelf ook getekent, weet dus hoe de foto is)
Mytens: Ik zou nog ff dooroefenen
lovelanga: Geen diepte, schaduwen oid, wel mooie schets!

60
Babe: Dit vind ik zo moeilijk taxeren! ik ben niet zo'n fan van het gedeelte rond de ogen... maar ik zou zeggen €200 + ???
vagolijntje: €15,- zou iets preciezer mogen, meer detail!
Mytens: is al beter! €15
Nessie: 1e €35,- oog spreekt niet zo
2e €30,- klopt naar mijn mening op sommige puntjes niet helemaal
Muurp: €60,- mooi!

61
SDA: Uitverhoudingen (ken toevallig het plaatje en daar klopt het niet mee)
Andante: €25,-
Nevony: wat krasserig (volgens mij heb ik jou ook al eens ergens anders commentaar gegeven;) )
Elanor: ook al zo moeilijk, zou het zelf niet kopen maar wel mooi! €55,-
Sammyvriend: €35,- mooi oog!
karen_enter: blijven oefenen, wat krasserig, weinig diepte.

62
ietjelover: €10,-
_karlijn_: 1 + 2 heel mooi!! maar wel moeilijk! €60-80?? vind die klompjes wel mooier!!
3e €40-45
xXlianneXx: €20,-
Babe: €100 +

63
Sprietlover: €10,-
ietjelover: geen geld waard, geen diepte, kleurverschil oid.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 12:36

ben toch stiekem wel een beetje benieuwd. :o

pastelpotloden, papicolor papier?!
4 uurtjes werk.

Afbeelding

op de foto ziet het er veel korreliger uit dan in het echt.
die zwarte plek bij het achterbeen zie je in het echt ook niet.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 12:37

het is trouwens a4 formaat.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 12:39

En waar zijn jouw taxaties? :)

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 12:42

die ga ik nu maken :)

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 12:55

oké, komt ie dan.

pag. 60
babe- hélemaal geweldig, 120 - 160,-
vagolijntje- mooi, mag iets meer detail in, 30 - 40,-
Mytens- ogen lijken zoals gezegt wat groot, 15 - 20,-
Niessie- heel mooi, vooral de eerste, 60 - 70,- de andere 30 - 40,-
Muurp- prachtig, 75 - 80,-

ai ai ai, ik zie dat ik nu moet gaan, ga vanavond verder!

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 14:17

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 16:22

xXlianneXx ik ben het met je eens

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 17:23

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 18:08

En ook voor jou geldt, waar zijn jouw taxaties? :)

Edit: Moment, ik dacht even dat ik een andere naam zag. :+ Sorry. Misschien is het wel verstandig om je foto even zichtbaar te plaatsen.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 18:14

ietjelover schreef:
http://www.postimage.org/aV1gkKti-3f3a4177fbc4c02a6d158418fc926d19.jpg

ik vindt hem echt heel mislukt maarjah
als iemand tips heeft pb mij dan ff zou fijn zijn

ik weet dat hi niets waard is maar ik plaats hem toch maar

Niet alles draait om geld he.. Ga nou eerst eens gewoon tekenen voor het plezier en niet voor het geld. Lekker oefenen en ervaring opdoen :) Daarbij is dit topic niet voor tips, daar kun je een eigen topic voor openen, ik denk dat je daar véél meer aan hebt :) Want zolang de kwaliteit van je tekeningen niet omhoog gaat blijven de taxaties hetzelfde, dit is gewoon nog niet van zodanige kwaliteit om er geld voor te vragen. En dit is niet om je te ontmoedigen, maar juist om je aan te moedigen om lekker door te oefenen voor jezelf :)