[VER] mijn vriend is geen crimineel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 20:34

Simone en ik besluiten woensdagavond weer naar Talita te gaan en haar te reserveren voor eind van de maand. Als ik bij Jeff zijn vader ga wonen bespaar ik flink wat guldens en kan Talita eerder komen.

Ik hou helemaal niet van rekenen maar de laatste tijd gaat dit mij wel beter af, door de geldkwesties bedenk ik. Ik besluit Jeff te bellen en het goede nieuws te vertellen:

"Jeff, je krijgt een laatste kans, maar ik wil wel dat je met Jurgen breekt en Chris op afstand houdt." Ook wil ik je niet meer in het pand zien en dat je zegt waar je naartoe gaat. Ook mag ik ten alle tijden met je mee voortaan."

"Mooi" zegt Jeff,"dan kom ik nu bij je slapen." Hij hangt op.

Niet veel later verschijnt Jeff met een big smile op zijn gezicht en een bos rozen voor mijn chalet. Ik voel de verliefdheid kriebelen.

Voor het slapen gaan draaien we samen nog wat nummers en rookt Jeff een paar sigaretten. Bij het nummer van Coolio-gangsta paradise moet ik even slikken.. . Gangsta.. Dat is een leven met Jeff, of ik het nou wil of niet, bedenk ik. Dat zegt mijn verstand..

Mijn gevoel verteld mij dat ik Jeff wél kan veranderen.

Luisterend naar allebei bedenk ik dat ik niet goed bij mijn hoofd moet zijn. Deze gedachte maakt mij verdrietig. Natuurlijk is het niet gezond wat ik doe maar waarom kan ik niet gewoon met Jeff stoppen?

Terwijl ik dit bedenk, lig ik heerlijk in Jeff zijn armen en voel ik mij intens gelukkig met hem om mij heen. Wel is het al 02:00 snachts en heb ik morgen vroeg de eerste school-lessen.

Zolang ik zelf financieel uit blijf komen, mijn studie haal en gezond blijf is er toch niks aan de hand?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 20:55

Dat nr van Coolio is goed! Wij luisterden altijd naar Amish Paradise, ik vrees dat ik de tekst daarvan nog steeds uit mijn hoofd ken :')

En dat die Jurgen haar contract over neemt van dat chalet... :') oh my

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 21:07

Telpeva schreef:
Dat nr van Coolio is goed! Wij luisterden altijd naar Amish Paradise, ik vrees dat ik de tekst daarvan nog steeds uit mijn hoofd ken :')

Amish paradise was weird al yankovic.. :D

*kruipt weer onder meeleessteen*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 21:15

Als ik wakker wordt ligt Jeff met zijn arm om mij heen te slapen. Ik ruik de zoete geur van zijn gewassen haren. Ik besluit koffie te maken en vind de aantekening die ik gisternacht nog gemaakt heb:

De eerste regel van Gangsta's Paradise is een variatie op Psalm 23:4: Yea, though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil: for thou art with me (KJV) (Al gaat mijn weg door een donker dal, ik vrees geen gevaar, want U bent bij mij. (NBV)). Coolio maakte hiervan: As I walk through the valley of the shadow of death, I take a look at my life and realize there's nothing left (Terwijl ik door het dal van de schaduw des doods loop, bekijk ik mijn leven en besef dat er niets van over is.)

Tell me why are we, so blind to see
That the one's we hurt, are you and me...

Het horen van het nummer van Coolio heeft mij meer geraakt dan verwacht. Ik bedenk dat er iets vreselijks moet gebeuren wil ik Jeff ooit laten gaan..ik ben niet bang voor de criminele bende met hem om mij heen. Dat slaat op de tekst van de psalm
Ik ga zelfs de sleutel aan Jurgen overhandigen straks..

Ook maak ik mij druk of wij beiden niet vreselijk gekwetst gaan worden als deze relatie niet goed afloopt. Dit slaat ook op een deel van het nummer.

Waar ben ik mee bezig?

Jeff wordt wakker en ik kijk naar zijn mooie blauwe ogen "Hier komen Streep," zegt hij en hij doet zijn armen open om mij te ontvangen. Ik hou van zijn directieve en assertieve aanpak. Het maakt mij extra verliefd.

Op school voel ik mij geliefd, dat hij even met mij mee loopt, om mij bij het klaslokaal af te zetten. Ik zie mijn klasgenoten kijken. Het is en blijft een opvallende verschijning die Jeff. Ook snap ik dat het litteken in zijn gezicht mensen wel af kunnen schrikken.

"Is dat je vriend?", vraagt de jongen waar ik mijn plek gister mee heb uitgekozen. Ik kijk naar zijn opgemaakte gezicht en zeg trots "Ja! "

"Leuk" zegt hij "Het is wel een lefgozertje volgens mij" vervolgt hij de zin.

"Dat klopt wel ergens" zeg ik

Friso, zo heet hij, had mij gister al verteld dat hij op mannen en vrouwen valt.

"En.. jij heb jij iemand?" vraag ik.

"Nee" antwoord Friso "Ik doe niet aan relaties, ik ga met iedereen!"
Samen moeten we keihard lachen, tot ergenis van anderen in de klas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 21:23

nine1987 schreef:
Telpeva schreef:

Amish paradise was weird al yankovic.. :D

*kruipt weer onder meeleessteen*

Spijt, dat ik dat nummer heb opgezocht :') -O-

nine1987

Re: [VER] mijn vriend is geen crimineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 21:33

Kijk de clip erbij, nog veel leuker.. :))

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 21:59

Vroeger met Engels les, ging de lerares helemaal uit haar dak op dat nummer,
Als ik dat nummer dus hoor, zie ik haar steeds dansen en meezingen met d’r ogen dicht :') :') :') :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 22:15

01San schreef:
Vroeger met Engels les, ging de lerares helemaal uit haar dak op dat nummer,
Als ik dat nummer dus hoor, zie ik haar steeds dansen en meezingen met d’r ogen dicht :') :') :') :')

Wat leuk zo'n juf! :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 23:06

Snel Amish Paradise weer vergeten _O-

Hier is het origineel Gangster's Paradise van Coolio :D voor wie hem (nog) niet kent of voor wie het net als ik ook leuk vind om hem op te zetten tijdens het lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 23:52

Telpeva schreef:
Snel Amish Paradise weer vergeten _O-

Hier is het origineel Gangster's Paradise van Coolio :D voor wie hem (nog) niet kent of voor wie het net als ik ook leuk vind om hem op te zetten tijdens het lezen.
[ Video ]

Ja top! :):) =:) _/-\o_

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 08:40

Coolio, heerlijk nummer <3
TS heerlijk geschreven weer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:10

De leerkrachten zijn best aardig en ook is het lesrooster best te doen. Omdat je veel zelfstandig moet leren hebben we drie keer in de week maar een halve dag. Mijn moeder zou zeggen: "En daar betaal je schoolgeld voor," Ik mis haar..

Omdat ik Talita wil kopen kan ik helaas nog niet voor mijn rijbewijs. Het was dan zoveel makkelijker geweest bij mijn vriendinnen, ouders en oma langs te gaan. Niet dat het ook maar van hun kant af komt, maar toch. Oma kan natuurlijk niet komen, mijn ouders is lastig nu en Mirjam heeft het druk met haar nieuwe vriend natuurlijk. Volgens mij is mijn situatie voor haar ook lastig.

De schooldag is om en ik sta al 10 minuten te wachten totdat Jeff aan komt rijden. Hij rijdt nogal hard de parkeerplaats op. "Streep, Jurgen is er, ik heb geregeld dat de overdacht van de sleutel vandaag plaats vind, dus je kunt gelijk je spullen pakken"

Eenmaal bij de chalet zie ik inderdaad Jurgen staan. Nu we in contact staan voor de chalet voel ik mij niet bang voor hem. Vreemd, eerst nog een schietpartij gehad en nu staan we tegenover elkaar. Mannen gaan toch makkelijker met elkaar om dan vrouwen. Bij mij zou het direct klaar zijn..

Ik zie dat hij slecht loopt. Volgens Jeff is hij net uit de rolstoel vandaan. Ik vermoed dat hier een heel verhaal achter zit, dat ik niet wil weten. Er zijn natuurlijk mensen opgepakt door de politie. "Hierna doe je geen zaken meer met hem, heb je dit al besproken?" vraag ik. "Nee," zegt Jeff "Dat komt wel."

Ik hoop het maar. Ik pak mijn spullen en Jeff overhandigd de sleutel. Ik heb geen woord hoeven wisselen met Jurgen gelukkig.

Bij de vader van Jeff is visite. Het is de nieuwe vriendin van zijn vader. Een mollige dame die er onverzorgd uit ziet. Ze heeft zelfs een grote vlek op haar zitgedeelte. Ik hoop niet dat het is wat ik denk dat het is. Ze is heel aardig maar wel erg negatief. Binnen 30 minuten weet ik alle ellendige momenten uit haar leven.

Ze heeft ook een hondje bij zich. Molly heet het hondje. Het hondje heeft een kale kont en vieze klonters bij haar ogen. Ook stinkt het hondje enorm. Het is wel een lief beestje, maar ze wil steeds bij mij op schoot en dat zie ik niet zitten.

Niet veel later komt Chris ook nog binnen...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:14

Talietjuh schreef:
Ze heeft zelfs een grote vlek op haar zitgedeelte.

Talietjuh schreef:
Het hondje heeft een kale kont en vieze klonters bij haar ogen. Ook stinkt het hondje enorm. Het is wel een lief beestje, maar ze wil steeds bij mij op schoot en dat zie ik niet zitten.

_O- ooh TS toch, _O-

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:23

Talietjuh schreef:
Binnen 30 minuten weet ik alle ellendige momenten uit haar leven.

Dit zinnetje _O- Ge-wel-dig. We kennen allemaal wel zo'n persoon toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:27

"Hoi, ik hoor van Jeff dat je een paard gaat kopen?", zegt hij. Ik kijk naar Jeff in de hoop dat hij ziet dat ik not amused ben met de komst van Chris. Jeff playbackt "sorrie Streep"

Nee, daar heb ik veel aan, bedenk ik.

Om de boel te ontlopen vraag ik of ik Knolpower uit mag laten. Dat mag, als ik Molly ook mee neem... Die gaat anders blaffen. Niet veel later loop ik met twee onverzorgde honden door het park. Het liefst loop ik er direct mee naar de Dierenarts voor controle en anti vlo..

In het park kom ik de buurvrouw van de moeder van Jeff tegen, aardige mevrouw. Vannacht slapen we in een krappe tweeslaper. Dat wordt wat. Nu hopen dat Jeff gewoon thuis blijft.

Helaas gaat Jeff weg na het eten. Ik besluit gewoon mee te gaan. Jeff kijkt verbaast als ik mijn jas pak. "We hebben een afspraak, weet je nog?" zeg ik. "Oké," zegt hij

We zitten in de auto onderweg naar ene Richard. Richard heeft oud ijzer liggen dat ze samen gaan afleveren bij een kennis voor geld. We bellen aan bij een vuile flat. Van buiten zie je al dat Richard vervuild woont.

Richard en Jeff lopen samen naar de schuur waarachter allerlei buizen liggen. Samen gooien ze de buizen in het busje van Richard. Jeff rijdt met Richard mee en ik moet er met de auto van Jeff achteraan. Andersom was geen optie volgens Jeff.

Jeff moet in de gaten houden of Richard er niet stiekem met de buizen vandoor gaat en daarom moet hij mee. Lekker dan, nu loop ik risico zo zonder rijbewijs...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:49

Nou als ik zo lees dan denk ik: meid, haal toch eerst dat rijbewijs..... en "ik hoop dat die sleuteloverdracht wel onder goedkeuring van de eigenaar van dat chalet is gegaan, dat de eigenaar niet in de veronderstelling is dat Streep de boel nog steeds huurt en zij straks in de problemen komt alls Jurgen er een potje van maakt" en ik moest ook even met gefronsde wenkbrauwen snuiven bij dat stukje "als dat bij mij zou gebeuren was het meteen klaar".... ja hoor Streep, dat zien we, dat je niet met je laat sollen...... _O-

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:12

pmarena schreef:
Nou als ik zo lees dan denk ik: meid, haal toch eerst dat rijbewijs..... en "ik hoop dat die sleuteloverdracht wel onder goedkeuring van de eigenaar van dat chalet is gegaan, dat de eigenaar niet in de veronderstelling is dat Streep de boel nog steeds huurt en zij straks in de problemen komt alls Jurgen er een potje van maakt" en ik moest ook even met gefronsde wenkbrauwen snuiven bij dat stukje "als dat bij mij zou gebeuren was het meteen klaar".... ja hoor Streep, dat zien we, dat je niet met je laat sollen...... _O-

_/-\o_ Hahha ja precies dit! Die streep die staat haar mannetje wel.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 14:02

Streep lijkt bijna wat borderline-achtig :))

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 14:30

ooh ik vind het verhaal echt fantastisch en inderdaad.. ooh ooh streep toch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 14:30

Gelukkig is er op school een vertrouwenspersoon die mij door kan sturen naar Maatschappelijk Werk. Ik kan diezelfde middag nog terecht. Het was wel laat geworden gister. Gelukkig liep alles goed af. Toch vraag ik mij af waarom ik niet gewoon kan stoppen met Jeff ondanks dat dit gewoon niet gaat werken en daarom zoek ik hulp.

Ik stel mijzelf voor bij een aardige mevrouw van zeker twee meter lang. Ze heeft vrolijke oorbellen die passen bij haar outfit. Een artistiek type is het. De maatschappelijk werkster zit op kantoor van een oud bejaardentehuis vlakbij mijn school. De bus naar het station rijdt er langs, ideaal.

"Heb je wel eens van het het foute mannen complex gehoord?" vraagt de maatschappelijk werkster.

"Onbewust zoekt een mens vaak naar een relatie die evenwichtig is vanuit patronen uit de jeugd" "Ben je bijvoorbeeld gewend altijd hard te moeten werken voor goedkeuring van je ouders, dan zul je eerder een relatie kiezen waarin je dat ook moet doen" De kunst is iemand uit te kiezen die ongezonde patronen vanuit de jeugd doorbreekt"

"Jij weet heel goed wie je bent, waar je vandaan komt en wat je wilt in het leven, zet alles goed op papier en kom volgende week bij mij terug"

Vol vraagtekens sta ik op het station te wachten. Jeff kan mij niet ophalen dit keer. Hij heeft een afspraak bij het Uwv en bij de reclassering.

Vanavond ga ik weer met Simone naar Talita, ik heb er zin in! Gelukkig kon ik mijn avonddienst verzetten naar morgenmiddag. Tijdens het wachten bekijk is het boek over psychologie dat ik uitgezocht had in de bibliotheek van school. Zou er ook iets over het "Foute mannen complex" in staan?

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 14:34

Een heerlijke kort door de bocht maatschappelijk werkster.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 15:54

Mijn naam is Fleur en ik ben 18 jaar oud. Mijn ouders zijn getrouwd en ik heb een broer die 3 jaar ouder is dan mij. Zijn hobby is motorrijdden en zijn passie, werken bij de politie.

Mijn hobby is paardrijden en leuke dingen doen met vriendinnen. Ik leer graag en wil graag later een gezin met 5 kinderen, 1 hond en twee paarden. 1 paard voor mijzelf en 1 paard voor mijn man of kinderen. Eventueel mag er een shetlandpony bij komen. Schapen vind ik ook leuk. Een hangbuikzwijn ook trouwens.

Oja, een dwerggeit dat lijkt mij ook wel wat. Ik hou niet van slangen, hagedissen en vogelspinnen. Mijn man moet wel een beetje van dezelfde dieren houden anders wordt het niets. Goudvissen vind ik maar zielig in een kom, konijnen in een kooitje ook. Net als een cavia, en ze piepen zo en ruiken niet fris. Oja ratten houdt ik ook niet van.

Ik val niet op nerds ookal zijn ze wel gezellig en lijken ze vaak een beetje op Harry Potter. Doe mij maar type Heath Ledger.

Ik bedenk dat de laatste zin misschien handiger is om te wissen, mocht ik daar weer vragen over krijgen en besluit dat ik een hopeloze cliënt ben.

Ik bekijk mijn klad en vraag mij af of ik zo de opdracht van Maatschappelijk werk goed gedaan heb. Uteraard vond ik niets in mijn boek over het "Foute mannen complex" die vraag bewaar ik voor het volgende consult.

Ik werk graag en ook leer ik graag. Ik zoek een man die samen met mij dit leven wil realiseren. Hoe ga ik Jeff in dit plaatje zien te krijgen?

Ik vraag mij af of ik de opdracht wel goed begrepen heb en krijg hoofdpijn van het vele denken..

Om ongemakkelijke momenten op voor te zijn heb ik Simone gevraagd mij te treffen bij de parkeerplaats van de flat. Ik tref Jeff daar samen met wat voor mij onbekende gasten. "Mop kom hier!", zegt hij. Ik loop naar hem toe en nestel mij in zijn warme armen.

selyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:45

Heerlijk weer die updates :)

MissJG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 23:40

Vind het gewoon vervelend van mezelf dat ik een aantal keer per dag MOET kijken of er al meer is.. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 13:24

Niet veel later komt Simone al aan rijden. Ze ziet mij met Jeff. Eenmaal in de auto steekt ze direct van wal:"Is dat jouw vriend, die jongen met die pet? "vraagt ze." "Ja, klopt" zeg ik

"Kip, dit meen je niet, wat moet je met zo'n gast, je ziet toch zo dat dat niks is voor jou, Fleur" ... zegt ze teleurgesteld en ze rijdt verder, zonder nog maar iets te zeggen of mij aan te kijken.

Gelukkig is de sfeer beter zodra we met Talita bezig zijn. Ik ga de heenweg en Talita schrikt bij het spoor van iets onbekends, ze schiet er vandoor en geeft 1 grote bok, ik land op het asfalt. Gelukkig weet Simone haar nog te vangen. Talita blijft keurig staan.

Mijn knie is beurs en ik bleef met mijn haar achter een tak hangen. Een heel pluk haar is afgebroken vooraan. Ik voel het direct. Dat zal wel duidelijk te zien zijn als het los is. Balen! Het is ook een zadel zonder grip. Juist omdat ik niet wist of ik haar zou kopen hebben we gewoon een oud zadel van de boer gebruikt. Omdat mijn knie te zeer doet, rijdt Simone de terug weg. Talita is weer kipmak.

"Zo wat is er met jou haar gebeurt", vraagt Jeff direct bij binnenkomst. "Ja," een tak zeg ik. "Dat is niet best, was het wel leuk bij Talita?" "Ja op zich wel, het is een merrie met pit en het was gezellig met Simone," antwoord ik

"Mooi", zegt Jeff "Ik heb speciaal op jou gewacht want ik heb een verassing.", "Oja, wat is het?" vraag ik. "Dat zeg ik niet, doe iets moois aan dan gaan we weg."

Spannend, ik vraag mij af wat Jeff zo laat op de avond nog wil gaan doen met mij op een doordeweekse dag.