[CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:32

Ik vind het erg frustrerend, je punt heb ik wel in overweging genomen :P maar de motivatie verdwijnt dan voor mij...

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:53

Wou even een ding zeggen omdat ik het niet kan laten, niet helemaal ontopic
Seven, op een van je foto's meen ik te zien dat je modelpaarden in de vensterbank staan? Als dat zo is wil ik je graag even waarschuwen voor verkleuringen, de verf kan niet goed tegen langdurig zonlicht. De verf zal dan vervagen en soms ook verkleuren. Ik heb een aantal van zulke modellen in huis (goedkoop over kunnen kopen, om zelf over te schilderen) en bij sommige daarvan is het bruin zelfs helemaal verkleurd naar groen. Zou zonde zijn als het jouw modellen overkomt!

Stiekem was ik trouwens heel gemotiveerd door dat schattige plaatje van pluizebolpum, maar ik denk dat dat al opgevallen was... :+ <3

En super leuk je weer te zien renskefrea, het was afgelopen dagen zo stilletjes ik was even bang dat er een aantal gestopt waren en dat jij er eentje van was.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 00:12

De zon staat gelukkig niet aan die kant van het huis maar bedankt voor je waarschuwing Telpeva

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:57

Hier nog nummer 78, de rest komt dit weekend! Het is een evil, kunstzinnige muis }>
Afbeelding

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 23:57

Ik heb 'even' pauze genomen, zodat ik goed na kon denken over wat ik nu eigenlijk met deze challenge wil. Moet eerlijk zeggen dat het heerlijk is om even niets te hoeven en ik heb serieus overwogen om gewoon helemaal te stoppen. Tot ik net het woord 'opgeven' in Telpeva's berichtje las. Dat was denk ik even wat ik nodig had, want dat liet mij denken: ga ik deze challenge echt zo makkelijk opgeven, na nog geen 2.5 maand onderweg te zijn? Dat voelt wel erg zwak van mijzelf...

Doorgaan met hoe het de laatste weken ging, gaat echter ook niet. Zo eerlijk moet ik wel naar mijzelf zijn. Door tijdgebrek waren het vooral schetsen, en, echt waar, maar stiekem vind ik schetsen eigenlijk helemaal niet zo leuk. Ik weet dat het goed is, en dat het erbij hoort, en voor zo nu en dan vind ik het ook helemaal niet erg, maar in de mate dat het de laatste tijd was, ging het mij gewoon echt tegen staan. Geef mij maar het inkleuren, veel leuker :D
Daarnaast is 2 weken achter elkaar alleen maar schetsen niet echt mijn idee van experimenteren, iets wat ik juist met deze challenge wilde gaan doen.

Wat ik nu dus wil gaan proberen is om wel elke dag te tekenen/schilderen, maar dat het werk niet op de dag zelf af moet. Hooguit zou ik dan een week over een tekening willen doen. Op deze manier hoop ik dat ik weer wat meer kan gaan doen dan voornamelijk schetsen en dat ik zo de lol weer wat terug kan vinden.

Jullie zijn dus nog niet van mij af :+

Verder komen er nog steeds erg veel leuke werken voor bij. Het maakt mij eerlijk gezegd echt niets uit dat het niet allemaal tekeningen zijn, vind het juist wel leuk om te zien waar iedereen mee bezig is. Ook vind ik eerlijk gezegd de WIPs juist wel fijn, omdat die het topic zo lekker levendig houden. Al begrijp ik ook dat anderen ze misschien wat te veel vinden. Maar als het aan mij lag, zou je ze mogen blijven plaatsen, Seven :j

Sorry dat ik verder niet zo veel meer reageer. Lees nog wel steeds braaf alles mee en geniet ook echt van al het moois dat langs komt!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 00:16

Vergeten erbij te zetten: die vogel van nummer 78 vond ik lelijk, dus het is een nieuwe 78! :P

Joeylover: leuk weer wat van je te lezen :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 00:32

Joey lover *\o/* daar ben je weer! Ik heb je gemist :j

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 00:37

ja hoor, ik hang nog wel rond. Liep alleen achter en nam me steeds voor in te halen en dan te posten, maar dat lukte toch niet, dus dacht op gegeven moment ach dan begin ik gewoon weer vanaf vandaag, inhalen komt evt later als ik zin heb.

Dus vandaag in de trein maar weer even wat gekrabbeld. Tijger van eigen foto op A5, met een 2b potlood:
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 01:19

Artprompts vond het een goed idee om vandaag een Cyborg Dog te tekenen :') dus dat heb ik maar braaf gedaan.

Afbeelding

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 09:40

Telpeva, haha..dat is echt een cyber dog ja. zn achterpoot/achterhand staat er lekker op!

Renskefrea, leuketekening! Handig zo onderweg in de trein :D
en leuke knappe schetsen...springende paarden zijn lastig! Je kleur tekenjngen krijgen denk jk meer diepte als je meer schaduw/contrast toevoegt.

Joey lover: leuk dat je weer motivatie hebt gevonden!

Eclair: leuk om te zien dat je steeds meer kleur gebruikt en je werken steeds meer diepte geeft daardoor.

Telpeva: mooi werk zo zwart-wit. het lijkt me best lastig om te tekenen met al die uitsparingen.

Ik ben ook nog regelmatig aan het tekenen/schilderen. Ik heb tussendoor een portret geschilderd en veel geschetst. Ik heb lang niet alles op de foto maar hier een reeksje schetsen. Ik wil minder van foto's gaan werken. Dus deze schetsen achter elkaar op flink tempo gemaakt a.d.h.v een opgezette eidereend. Die kan ik mooie alle kanten op draaien en schetsen maar! Schetsen zijn trouwens met houtskool.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 10:25

Coole schetsen pompompom

De cyberdog van Telpeva is ook écht gaaf.

FrenskeRea ook jouw tijger is goed gelukt.

Ik heb al een tijd niet gereageerd, want ik zit in Ierland voor 5 maanden. Tekenen gaat voor mij waarschijnlijk niet echt meer lukken, maar ik volg wel lekker mee!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 12:05

Nummer 11 aangepast naar een sluierstaart :) En alvast 79, een hondenneus! Later een reactierondje van mij kant!Afbeelding
Afbeelding

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 14:40

Ik lees ook nog mee. Kan me helemaal vinden in het verhaal van joey_lover. Hoewel ik een pauze heb omdat het echt even niet lukte. Heb deze maand van drie bijzondere dieren afscheid moeten nemen en had even nergens zin in. Merk wel dat m'n handen weer gaan jeuken dus ik verwacht volgende week ook zeker weer wat te maken.
Wel genoten van jullie en wat mij betreft mag ook alles creatiefs geplaatst worden.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 14:51

Wat onwijs naar dat je 3x afscheid hebt moeten nemen zeg Sanneb :( sterkte met het verlies!

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 18:21

Ik heb het momenteel heeeeel druk met school maar ik probeer wel mee te pikken af en toe!

Aller eerst is een 'artblock' doodnormaal. De beste en meest doorwinterde artiesten strugglen ermee. Muziekkanten, schrijvers; het hoort bij de kunst :+ Iedereen heeft de "why the f*ck doe ik dit" gedachten.
Maar variatie is belangrijk als je je niet persé ergens op wil toespitsen. Er valt zoveel te doen! Modelschetsen, interieurs, landschappen, studies, fanart, lineless, portretten...Ga online, kijk op Tumblr en Instagram naar artiesten die je interesseren, volg ze, en je krijgt automatisch zin om dat ook te doen! (eens je voorbij de 'omg die zijn zoveel beter dan mij" fase bent _O- ).
Schetsen opzich kan misschien wat vervelend zijn, maar er zijn verschillende manieren om dat te doen! Ipv een foto, kijk eens naar een anatomisch model, teken constructief vanuit vormen, ga uit je comfortzone of teken dingen die je interesseren. Doe studies, kijk hoe masterpainters het doen. Ga desnoods puur op compositie of op textuur, hoe je het best bepaalde texturen kan weergeven. Het hoeven geen grote meesterwerken zijn. Neem een klein schriftje mee en een stilo, teken vlugge dingetjes wanneer je kan. Op de bus, op de tram, op café.

Ik teken/ schilder realistisch, ik heb onwijs moeite om cartoon-y te gaan maar ik moet voor een huidige schoolopdracht een cartoon personage in 4 verschillende stijlen animeren mét achtergrond dus ik zit hier ook te vloeken :+

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 19:15

Daarom dus de breyers omdat het gewone tekenen me goed herinner tegen staan dan maar zo verder tot ik weer zin in gewoon tekenen heb

Afwisseling heb ik ook echt nodig om het spannend en leuk te houden

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 23:27

Ik kan wel wat proberen, maar er zijn mensen die veel beter zijn hier!!

80/365
Gekko!
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:14

Wat is het stilletjes hier vandaag :D ik ben mijn cyborg hond verder aan het uitwerken maar MAN wat een werk is dat... Ik heb wat last van studieontwijkend gedrag hierzo, ik check tussendoor steeds op bokt om onder het tekenen uit te komen :')

Hoe gaat het met jullie projecten en het modelpaard?

Wat voor mij trouwens goed werkt als steuntje om de challenge vol te houden... is nog steeds dat ik eind van de maand iets leuks voor mijzelf mag kopen uit een art supplies winkel (harolds, vanbeek, dekwast, gerstaecker, etc.). Ik heb ook afgesproken dat ik dit jaar (als ik het vol hou met de challenge!) de airbrush van copic mag bestellen, die wil ik al langer hebben maar vind ik eigenlijk te duur. Deze maand wil ik iets van een schootbureau bestellen of iets soortgelijks, zodat ik met lekker weer ook buiten in de tuinstoel kan tekenen. Gisteren was het echt zulk enorm lekker weer, en ik baalde dat ik binnen zat te tekenen!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:38

Line art van de Cyborg dog, inkleuren ga ik niet redden vandaag
42/180
Afbeelding
En een versie met werkbeschrijving :')
Afbeelding

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:47

Telpeva; hij is geweldig :')

Weer 3 ingehaald! Met de walrus ben ik niet helemaal te vrede maar wilde iets uitproberen met twee verschillende stiften. Mijn papier is niet geheel geschikt, hij ging kapot :( Ik wil ook weer met pastiel kliederen, maar ben mijn krijtjes kwijt :(
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:55

Ooooh Telpeva, die is echt geniaal!!

En die van jou zijn ook weer leuk eclair :j

Ik ben nog steeds niet begonnen :o Het mooie weer werkte inderdaad ook niet echt mee.
Nu eerst nog een report afschrijven en dan misschien daarna nog en anders begin ik morgen. Echt waar.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 00:03

Dank voor het leuke commentaar!

Om de stilte te verbreken (wat zijn jullie stilletjes vandaag!) even een WIP tussendoor
Markers A4
Deze tekening is een beetje boven mijn pet met al dat metaal, ik heb de helft van de tijd echt geen idee wat ik aan het doen ben en of de schaduwen en highlights wel goed zitten.
Afbeelding

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 07:22

Ziet er goed uit hoor! Als ik het niet precies weet, zet ik pijltjes waar het licht vandaan komt. Dat wil nog wel eens helpen. Het heeft ook altijd twee randjes waar het licht op valt. Aan de onderkant en aan de bovenkant. Boven is altijd meer, maar aan de onderkant is een dun lijntje licht overhouden voldoende.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 09:01

Telpeva: "kaasschaaf" :')
Heerlijke tekening!

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:08

Geweldig telpeva!
Eclair, ik vind het heel leuk om te zien dat je duidelijk vooruit gegaan bent de afgelopen 3 maanden :j

Ik ga zo even beginnen aan mijn 2e tekening van maart... weinig tijd gehad om wat te doen afgelopen 3 weken :n