[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 14:53

Jetske wat een heerlijk ondeugende blik heeft deze <<) als paardlief zo op mij af zou komen doe ik een pasje opzij :D
En ja: ik doe ouderwets vingerverven met acryl en dat is leuheuk!
Afbeelding
Ziet er zo uit. Nummer 127 'in the making...'
Je tweede van gisteren ziet er fijn klassiek uit, anatomisch zou je aan de benen misschien nog wat aandacht mogen geven?
Renskefrea: vanuit de stofwolken komt 'ie op je af. :) kleurencombinatie vind ik bijzonder; zou er zelf nooit opkomen denk ik ;)
Pluizebolplum: :+: die adertjes... Mooi mooi :j
Annika: hij kijkt je aan alsof hij de deken af wil :D succes met de drukte!

Afbeelding
127/365
Acryl en vingerverven op papier :)

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:24

Wat tof zeg! Ik krijg meteen helemaal zin om het ook eens uit te proberen. Als kind was vingerverven echt mijn favoriete bezigheid :D :P
En het resultaat van vandaag van jou is ook gewoon weer gaaf! Apart perspectief.

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 18:29

Jetske, ik ben ook nog helemaal niet zo handig met pastelpotloden zoals je sommigen ermee ziet tekenen :P Gewoon veel oefenen en uitproberen. En een doezelaar is erg fijn :j dat veegt beter uit dan je vingers :P
Ik vind je schetsen leuk. Die van vandaag is erg goed. Die van gister in die lastige houding vindi k ook niet slecht hoor, misschien dat het voorbeen iets te hoog geheven is en te kort oogt. maar is ook moeilijk perspectief ja. Heb je die zonder voorbeeld gemaakt? Je ander van gister heeft ook een superlief koppie.

Fnanne: goed bijzonder of slecht bijzonder? :P
Die van vandaag van jou vind ik wat minder. Het perspectief geeft voor mij het gevoel dat het paard te lange benen heeft en hij oogt mij wat te slank voor de sokken aan de benen. De kleuren vind ik wel weer tof, en leuk te zien hoe je eraan gewerkt hebt :)
Die kleuren zijn min of meer gekozen door mijn kleurenaanbod van krijtjes. Ik heb namelijk dit voorraadje, en het moest toch een beetje geel achtig ogen, en zichtbaar zijn op het gele papier (wat overigens nu met daglicht heel anders eruit ziet :P:
Afbeelding

Vandaag wat los met kleurtjes. Allerlei kleuren pastelpotlood (en een beetje gewoon potlood waar ik mij in vergist had :P waar daarna dus bijna geen pastel meer over dekt...) op A4 geel (andere helft van het blad van gister :P) En geen zin om te doezelen enzo :D want dan vallen de kleuren weer weg.

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:36

RenskeFrea Mja, toch zou het een heel goed excuus zijn, als je dol zou zijn op waterijsjes. :D
Achtergrond is beslist niet storend, laat het paardje juist nog wat meer uitkomen. Lekker ruig en vlot zo en goede verhoudingen. Leuke plaat.
Die van vandaag is een telganger? Een stuk ingetogener dan de vorige (niet dat dat slecht was hoor, hij spatte er lekker vanaf) maar niet minder leuk. Heerlijke kleurtjes zo in die vacht.
Maar zo met die stokjes tekenen vind ik ook wel lastig hoor. Gaat gelijk een stuk grover en ik mis dan het makkelijke gedetailleerder kunnen werken van pastelpotloden. Maar goed, misschien zou ik daar ook weleens mee kunnen oefenen.
Jetske Heel mooi hoofdje zo, met heel sprekende oogjes. Van de onderste zou misschien het hoofd wat groter mogen maar die is verder ook heel mooi, zo die schaduwen en details. Het hoofdje van vandaag is ook heel erg netjes, dat oog is, vind ik, niks mis mee zo.
Leuk trouwens ook, dat je zo al merkt wat voor een effect de challenge heeft.
Fnanne Gaaf weer zo, die kleuren, heerlijke sokken en vooral die weerspiegeling!
Vingerverven...moet dat toch maar eens opslaan hier. Vraag me alleen af hoe goor ik eruit ga zien als ik dat probeer. Zo, gewoon met kwastjes geeft al genoeg rommel en vlekken op plaatsen waarvan ik niet begrijp hoe ze daar kunnen komen. :')

A4 aquarelpapier, napjesverf, referentieplaatje en Gimp.

Pennymeisje Temt Woeste Arabische Zwarte Hengst
Afbeelding

Okay, het was eigenlijk een tamme donkerbruine Shetlander met maar één versnelling: stap. Verder vindt het meisje van het plaatje het niet erg dat ze geportretteerd is en dat ze geen cap draagt was in die tijd heel normaal. Je begon met een ouwe broek en kaplaarzen. De rest was voor als je Groot en Verder was. Bovendien heeft ze het aardig overleeft anders had ze dit niet kunnen kliederen. :D

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 14:56

Jetske: gewoon doen hoor :D
Renskefrea: bijzonder goed hoor :j ik merk zelf dat ik moeite heb met felle kleurtjes, alsof dat minder fijn werkt ofzo?
En weer lekker met kleurtjes aan de gang geweest :) bijzonder hoe de achtergrondkleur mee gaat doen :j
Pluizebolplum: heb jij daar ook last van? Dat de verf overal komt? Ik presteer het om nog voordat ik begin eronder te zitten... :')
Of: als je met kwasten werkt, even een kwast in je mond te steken want de handen zijn vol, en dan opzij te kijken... (Om nog maar te zwijgen over dat kopje koffie/glaasje water wat het verfwater blijkt te zijn...)
Heerlijk werk weer 'those good old days...'

Afbeelding
When I bestride him, I soar, I am a hawk: he trots the air; the earth sings when he touches it; the basest horn of his hoof is more musical than the pipe of Hermes.
William Shakespeare
128/376
Acryl vingerverven en paletmes op papier.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 20:01

Fnanne Regel 1 bij werken met verf: verfwater rechts, drinken uiterst links (in mijn geval dan omdat ik rechts ben). En vooral zo houden. Nog beter, gewoon geen drinken neerzetten. Heb té vaak gehad dat mijn drankjes spontaan van kleur veranderden. Dus ja, ik heb er ook wel een beetje last van. Understatement van het jaar. _O-
Heel erg mooi werk dit, ik vind het prachtig. Uitermate geschikt voor een heel mooie lijst.
De quote van Shakespeare past er ook fantastisch bij.

Beetje inspiratieloos vandaag, dus maar een krabbel. A4, stift en fineliner, referentieplaatje en Gimp.

Draf (echt inspiratieloos :o )
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 20:25

Pluizebol, ik ben erachter dat ik die krijtjes juist wel lekker vind werken. Juist omdat je dan het precieze een beetje los moet laten, ideaal voor snelle grovere schetsachtige dingen. Gelukkig heb ik ook nog een hele verzameling pastelpotloden voor als ik wel precies dreig te werken. Combi werkt nog beter, scheelt kleurwerk op de grote delen :+
Mijne van gister is naar referentie van mijn "oude" manegevriendje, die in galop zit, maar hij lijkt idd meer op een soort van telgang dravend paard :P
Ik vind die van jou van gister echt geweldig. Gewoon perfect :)
Ik vind het wel wat voor een kinderprentenboek, ik zou zeggen, nieuw doel? :P
Van vandaag vind ik nog steeds mooi dat je ook met zulke snelle krabbels zoveel diepte in je tekeningen weet te doen.

Fnanne, als je het zo stelt :D. Ik hou van felle kleurtjes, het liefst werk ik daar wel mee, maar laat ik nu met mijn krijtjes en potloden hoofdzakelijk de "paarden" tinten hebben :P veel bruin en grijs en ook groentinten, en minder felle kleurtjes. Ik vind af en toe dat die paar felle kleurtjes ook maar gebruikt moeten worden, anders valt het ook zo op als die op volle lengte blijven en de rest kort wordt :P
Jouw schilderij vind ik erg mooi weer. Hier zie ik toch ook wel wat felle kleuren in, niks mis mee toch :j Leuk ook zo met een mooi stuk tekst erbij :)

Van mij een snelle treinschets vandaag. Ik was spontaan bij de boekenbeurs in eindhoven geweest, en was er een boekje van aan het lezen, en toen bedacht ik me ineens dat ik vanavond bezoek had en dus snel iets in elkaar moest zetten, terwijl ik al halverwege thuis was met de trein :P (nu is het bezoek er nog niet, maar moet mijn tijd aan andere dingen besteden zoals opruimen ipv mijn schets fatsoeneren :P)

Shake it!
Afbeelding

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:31

Dag dames! Ik heb vandaag nog niet af, maar hier zijn (denk ik)

57

Afbeelding

58

Afbeelding

Renskefrea, die laatste schets is erg leuk! Ik vind het leuk om het verschil te zien tussen jouw vrolijke schetsjes en die waar je meer tijd aan besteedt :)
Pluizebolpum, gewoon weer leuk. Allemaal :j En dat meisje (jij, naar ik aanneem?) <3 Ah, napjesverf. Dat dacht ik al, ik noem dat blokjesverf. Die van mij zitten namelijk in blokjes :P
Fnanne, leuk! Mooi effect, je vingerverf. Had ik maar meer tijd :')
Jetske, mooie schetsen! Off topic: hij komt voor drie maanden naar mij toe en heeft zich, toen ik zat te skypen met hem samen met mijn oppaskindje, gerealiseerd dat niet iederéén hier Engels spreekt. Hij was het voor de lol al aan het leren, maar nu is-ie fanatiek :+

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 10:41

Ik ben er weer was 10 dagen op vakantie. moet 3 pagina's teruglezen. moet niet maar vind ik leuk. Ik ga ff nnaar mn paard en daarna ook weer tekenen ik loop erg achter. maar zie al erv mooie dingen voorbij komen

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 13:09

:D enige logica aanbrengen in de plaatsing van vloeistoffen op het bureau is inderdaad wel aan te raden tijdens creatieve bezigheden inderdaad :D herkenbaar dus. Idee van links en rechts is een goede pluizebolplum :j ga ik eens uitproberen. Vanmorgen belandde de kwast nog in de koffie :o
Ondanks je inspiratieloze moment vind ik draf niet verkeerd :n :) kan zo in de serie naast galop 1 en 2 :j
Renskefrea: shake it baby :D felle kleurtjes... Ik ga eens nadenken over waarom ik daar wat moeite mee heb... Is een goede vraag aan mezelf :j en ik dwing mezelf wel hoor, om ze te gebruiken ;)
Mar_Fay: :+: ik ga nog van aquarel houden door jouw werk :D mooi die tweede :j
Yvanna: welkom terug :)

Afbeelding
Acryl, zand en vingers.
Nummer 129/365.
Nog moeilijker te sturen zo...

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 15:22

RenskeFrea Mja, is ook wel zo, voor grove lijnen werkt het wel prettig, staafjes, maar, net als met verf, wordt het dan bij mij zo'n enorme kliederboel en poeslief heeft er zo het land aan als ze weer rainbowkitty moet spelen _O- . Prentenboekjes. Mja. Begon mijn moeder ook weleens over. Maar dan heb ik altijd zoiets van tja, één plaatje is leuk. Twee misschien ook wel. Maar een boek is toch minstens 30 blz. en dan met tekst erbij en bij voorkeur dat het ook nog ergens op slaat... :=
Leuke schets weer, dat 'krabbelige' geeft ook echt zo dat geschud idee.
En ook erg herkenbaar. Heel interessant om mee te maken als je er op zit. Op een hoge fietsbrug. Vlak langs de reling. En dat dochterlief het de volgende dag nog eens overdoet om te zien of er inderdaad zo'n grappig geluid uit komt als je dat doet. >;)
mar_fay Blokjesverf, die is ook leuk :D . En ja, dat meisje was ik inderdaad. Toen ik nog leuk, lief en schattig was. Meestal dan.
Mooi werk weer. Maar vooral die bovenste, 57, och, wat vind ik die gaaf.
Fnanne Hihi, ja, bij mij werkt het omdat ik dan voor de kwast zo'n onlogische lange beweging moet maken (nee, je zou eens moe worden :roll: ) dat ik in de tussentijd kan bedenken dat dat vast niet lekker smaakt. :D
En gewoon alweer zo'n heerlijk koppie. Ik vind die ogen ook altijd zo mooi, gewoon zo'n wit stipje precies op de goede plek. Wat heerlijk creatief trouwens, om zand te gebruiken als medium. Geeft natuurlijk ook weer een extra effect aan de structuur. Maar vernielt dat dan niet het papier of heb je gewoon heel zwaar degelijk spul?

Was eigenlijk wat anders van plan maar kwam, tijdens het struinen door boeken op zoek naar inspiratie, dit tekstje tegen: 'Wanneer één van onze paarden doodgaat, leggen we het bij een rivier. Dan zal het teruggaan naar de bron en daar komt het weer tot leven." van een jonge gaucho (Argentijnse 'cowboys') uit het boek Paarden en Ruiters. Dat vond ik ergens zo mooi dat ik daar even iets mee moest doen.
Losjes gebaseerd op een referentieplaatje uit eigen werk (waarbij het paard overigens niet dood was maar gewoon lag te pitten), A4 en vulpotlood.

Spirit
Afbeelding

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:41

RenskeFrea: Daar zitten lekker veel kleurtjes in ja :D Pastelkrijt lijkt me helemaal lastig, ik vind het met de potloden vaak al lastig qua details. Het gele papier geeft echt een leuk effect trouwens.
En leuke treinschets van gister! Ik heb vandaag veel in de trein gezeten en ik had mijn schetsboekje meegenomen, maar ik durfde het niet aan. Schommelde me een beetje te veel :P

Pluizebolpum: Ach, wat een lief plaatje :) . Die kan zo als illustratie voor een kinderboek door.
Degene van gister heeft een mooi koppie zeg. Ik vind jouw manier van inkleuren altijd zo pakkend.

Fnanne: Wat een explosie aan kleuren, leuk! Apart effect geeft dat paletmes zo te zien. En leuke uitdrukking heeft het vosje vandaag :)

Mar_fay: Wauw, ze zijn weer heel gaaf!
Nog een keertje off topic: Ah, wat leuk dat ie nu zo fanatiek is :D

Yvanna: Welkom terug!

Pluizebolpum: Mooi verhaal erbij als referentie bij een mooie lossige schets. (Ik zag eerst trouwens in de, ik neem aan dat het een stijgbeugel is, een gapend paard, gezien van voren :P )

Na alle kleurige werkjes hierboven, van mij maar weer gewoon wat simpele schetsjes. Donderdag nacht nauwelijks geslapen, dus nummer 35 is gebaseerd op mijn vrijdag gevoel :z . De beentjes lijken wel wat aan de korte kant zie ik nu?
Afbeelding

Zoals ik al zei, vandaag veel in de trein gezeten, toch zo'n vijf uur in totaal op en neer naar Graz. Toen ik weer thuis was snel even een schetsje gemaakt van dit stippelpaardje.
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 23:06

mar_fay, ik vind jouw schilderijen nog steeds erg tof. Lekker veel kleurenuitspattingen. Vooral nummer 57 vind ik prachtig, ook met die lucht enzo. Hou wel van dat soort fantasieuitspattingen ook :)

Fnanne, oei, heb je die koffie erna nog opgedronken dan :P Ik haal het ook altijd in de war hoor, en geen drinken neerzetten helpt ook niet, want dan denk je alsnog dat de beker op je bureau drinken is. Gelukkig schilder ik niet zo heel vaak :P
Vandaag toch ook weer mooie kleuren. En je bent weer lekker creatief met verschillende materialen en nog steeds met je vingers :P (Scheelt iig als je die in een verkeerd kopje duwt, dan voel je dat wel :P) Mooi koppie, ook erg mooi oog. Hoe krijg je dat voor elkaar met je vingers :P

Pluizebolpum, jij hebt altijd geweldige verhalen over je paardjes. Ik zie echt hun koppies voor me als ze met elkaar aan het overleggen zijn van moet je ook eens doen, op die en die plek gaan schudden :D Enne als je zo aan het einde van dit jaar terugkijkt, kun je volgens mij wel flink wat prentenboeken vullen over je verzorgpaardjes :D Er zijn ook prentenboeken zonder tekst, zoals mijn favoriete Monkey. Dus dat is helemaal niet essentieel :P
Mooi plaatje, op mooi gebaseerd verhaal vandaag. Lekker los krabbeltje en erg tof perspectief zo :)

Jetske, wat betreft de trein, het schudden valt meestal wel mee. Als je een beetje weet waar je potlood heen zou moeten dan is je hand vrij stabiel. En bij al te erge wissels haal ik altijd even het potlood van het papier. En het is natuurlijk altijd makkelijker als je zo'n los schetsje maakt als gister die van mij, dan vallen een paar scheve lijntjes ook niet op :P Gewoon proberen en je kan altijd gummen ;)
Jouw fjordje is echt lief, lekker slapen, de kop vind ik echt geweldig. Het is niet storend dat de beentjes wat korter zijn, het is ook een erg lastig perspectief, maar goed weergegeven. Je stippelpaardje is ook leuk! Echte stippelpaard manen ook :P

In het kader van dat we vandaag naar het Dolfinarium gingen, vond een vriend van mij dat ik maar een zeepaardje moest tekenen. Maar aangezien het snel opgezochte referentieplaatje op zijn mobiel wat lastig te zien was, heb ik daar alleen de vorm een beetje vandaan en de rest is eigen inspiratie, met wat suggesties van mijn 2 vrienden onderweg in de trein, en de NS bus (ja wie kiest er ook de meest onmogelijke dag uit om naar Harderwijk met de trein te gaan als ze net het complete spoor daar weggehaald hebben om een groot gat te graven :P)

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 10:52

:+: zeepaardje :+:
Dat zijn zulke bijzonder diertjes! Leuk idee renskefrea (met hulp van ;) )
Dat onderlipje van je fjord jetske... Heerlijk ontspannen :) leuke tekeningen!
Pluizebolplum: mooi perspectief zo :j heeft wel iets treurigs...

Mijn 130/365 is naar aanleiding van een verdrietig verhaal over een verloren veulentje en het gedicht over 'a million white horses...'

Afbeelding
Potlood en acryl op papier.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 18:55

Renskefrea: Ahh, wat een geweldig schattig zeepaardje <3

Fnanne: Wat bijzonder, het paardje lijkt wel doorzichtig. Ik vind hem heel intrigerend..

Vandaag ben ik weer met de pastelpotloden in de weer geweest, blijft nog lastig.
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 21:47

Jetske 'Simpele schetsjes' kunnen ook heel mooi zijn hoor. Wat een ontzettend snoezig Fjordebeest. De voorbenen zien er goed uit, de achterbeentjes lijken misschien wat kort, aan de andere kant, als ze liggen vertekend dat de verhoudingen altijd wel wat en bovendien kijk ik in ieder geval meer naar dat slapende koppie en die mooie maantjes dan naar de lengte van de achterbenen.
Stippelpaardje is heel mooi geworden. Lekker frisse blik in de oogjes, houding en schaduwen zijn goed gelukt en mooi zoals je die stippels hebt neergezet.
Pastel is ook zoiets wat je maar moet blijven oefenen, het begin ziet er in ieder geval al goed uit.
Echte palomino zo, die kleur en die bijna witte manen, springt er ook echt wel uit.
RenskeFrea Mja, dat is inderdaad ook wel zo, maar toch...een boek klinkt gelijk zo heftig. Ach, wie weet.
Leuk, zeepaardje! Waren vroeger mijn favoriete zeedieren (duhuh, je bent ponygek of niet hoor :D ) en vind ze nog steeds erg schattige diertjes. Deze is ook erg gaaf gelukt. Een echt zeepaard.
Enne, als ik geweten had dat je zo in de buurt was had ik wel even gezwaaid.
Fnanne Och, die van jou heeft ook niet echt een heel erg opbeurend en blij thema. 'They were ours as a gift, but never to keep' heel mooi gedicht ook, ik ken 't.
Prachtig bijpassend werk ook weer, heel mooi dat licht doorschijnende veulentje.

Vervroegd verjaardagscadeautje gehad. Ecoline. Dat had ik nog niet. Dus lekker mee geknoebeld vandaag. Nu vraag ik me alleen af hoelang het duurt voordat de vlekken van mijn handen zijn? :')
Gisteren dit nog gefröbeld (dat bedoelde ik met iets anders van plan zijn) https://lh3.googleusercontent.com/ADyIo ... 03-h541-no om te kijken wat 't spul kan. Vandaag lekker simpel gehouden.
A4 en ecoline.

Spot On
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 06:30

Ik was gister bijna vergeten een paardje te maken, dus even snel een krabbeltje gemaakt in bed vlak voor ik ging slapen.
Referentieplaatje uit een Bit die naast mijn bed lag.
Paardje in de sneeuw op A5

Afbeelding

Ik reageer vanavond wel weer :j Eerst hard aan het werk :P

yvanna

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 06:57

Dankjewel iedereen
gave tekeningen allemaal

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 19:34

Mijn nummer 27, 28 en 29,
Ik dacht even een cartoon momentje :')
Afbeelding

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 21:15

Ik loop weer achter :')

59 en 60?
De ene is zelfs nog nat :P

Afbeelding

Afbeelding

Annika, leuk, anders!
Renskefrea, fijne schets. Die van jou hebben altijd iets wat vastberaden maar toch fragiel overkomt. Je zeepaard vind ik echt fan-tas-tisch.
Pluizebolpum, ecoline is geweldig! Veel plezier ermee :j deze is al leuk, lief! Die andere is dan weer heel anders, interessante schets zo vanaf dat punt.
Jetske, lieve tekening, heel zacht :) Je schetsen zijn ook mooi.
Fnanne, het verdriet zie je terug. Net een geest, heel mooi en zo wankel. Die met zand is ook mooi! Wil ik ook nog eens proberen, herinner ik me nu :+

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:13

Fnanne, je veulentje is prachtig. Mooi effect dat doorschijnende, past wel bij het thema :j
Jetske, mooi hoor zo met die potloden. Je begint het best aardig te leren toch? Mooi sfeerplaatje.
Pluizebolpum, ja, mijn reisgezelschap wilde zelfs langs jouw plaats, maar er was toen iemand onder de trein gekomen dus dat ging ook niet echt :P Volgende keer zal ik ook zwaaien als ik in de buurt ben :D
Vrijdag ofzo ;) Zit dan alleen maar een heel natuurgebied tussen :P
Mooi plaatje, leuk effect zo met die benen lijntjes.
Annika, leuke krabbeltjes.
Mar_fay, is dat glimmende bij die blauwe nattigheid? Ik vind ze erg mooi. Jij hebt hele fijne manier van schilderen en kleurgebruik vind ik :)

Maar weer even een krabbeltje met pastelkrijtjes op A4 donkerbruin papier. Toen ik begon dacht ik nogal dat ie flink ging mislukken, maar ik ben net zo lang doorgegaan tot het ergens op leek. Ik vind hem best schattig geworden :P
Alleen heb ik de haflinger uit het aanvraagtopic omgetoverd tot een shetlander in spreidstand ofzo :+

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:18

RenskeFrea Mmm...in bed tekenen...dat heb ik ook nog niet geprobeerd. Toch nog best goed gelukt voor een vlug schetsje voor het slapen gaan.
HaflingerShetpaardje is inderdaad heel schattig. Spreidstand valt wel mee, lijkt me meer een galopmomentje en die veegjes geven ook wel wat snelheid zo. En trouwens, ooit weleens een Haf in wintervacht gezien? Megashet. :D Dus zo gek is het niet eens.
Zal vrijdag op vzpaard gaan staan en zwaaien. 't Is hier toch zo vlak, dan zie je dat vast wel.
_Annika Hihi, leuk cartoonmomentje, mag je zeker vaker doen.
mar_fay Mooi...allebei en zeker de blauwe. Zo zacht...

Vlugge schets van referentieplaatje. A4 zwart papier, witte gelpen, wit potlood en Gimp. Bij de benen is iets grandioos mis gegaan dus let maar vooral op het hoofd. :P Ach, 't kan ook niet altijd perfect zijn...

Nachtrust
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 22:22

Afbeelding
Even snel...
Bijrijpaardje met ogen op steeljes toen mijn paardje na twee maanden weer terug in het koppel kwam :)
Acryl en potlood op papier.
131/365

cavallo_uomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:44

Ik was dit topic helemaal vergeten *schaam*
Perongeluk ontvolgt blijkbaar. :O
Ik ga het wel weer oppakken.
Dag 6
Digi
Afbeelding
Uit het aanvraag topic

Edit: afbeelding ging fout

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 23:18

Op de valreep nog een schetsje van mij voor vandaag. Morgen weer tijd voor een reactierondje.
Afbeelding