[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 16:42

Soms kan je van een klein projectje ook een groot maken, al is dit wel een ongelukje:

Afbeelding

Deze wordt dus gigantisch vrees ik als ie in elkaar zit :D

muntdrop

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:12

Super leuk! Is dat met zpagetthi of hoe dat spul heet xD

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:18

Ja dat spul, nu ja de goedkope variant uit de action. Het is wel geen "speelgoedbeest". Ding is veel te zwaar en te log denk ik als alles in elkaar staat, maar om op de kast te zetten wel erg leuk! :D
Alleen een hel om dat nu aan elkaar te krijgen, dit kan je toch niet zo makkelijk naaien. Voor de manen ga ik wel gewoon garen gebruiken, allerlei kleurtjes en diktes door elkaar om het een beetje een funky pony te maken.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:44

Echt super leuk, wel laten zien als hij af is hoor :).

Welke haaknaalden vinden jullie eigenlijk fijn? Ik heb een simpele van prym en die werkt gewoon fijn. Maar ik heb ook een aantal merkloze en die vind ik verschrikkelijk. Hebben zo'n scherp puntje die telkens in je vinger boord en een scherp haakje die je garen splijt of beschadigd :')

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:34

Die is inderdaad wel erg groot.
Gister wat vragen kunnen stellen aan een vriendin dus ik heb de moed weer bijeen geraapt om te beginnen. Ik wilde een kussensloop maken..

Maar nu heb ik de ketting veel te straks gemaakt en krijg ik dus een maanvormig lapje. := geloof niet dat het ooit nog een kussensloop kan worden. Maar wie weet wel wat anders :P

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 20:40

Ik heb de nr 10 en 12 vd Zeeman, die zijn fijn. Die van 2,5 en 3,5 zijn scherp en van een speciaalzaak. En pas een houten gehaald bij een speciaalzaak in 8 maar die vind ik net fijn. Te grof bij de punt waardoor je niet makkelijk haakt.

Hele gezin nu voorzien van een muts :D Dat lukt. Nu een ander project.

yasminlove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 21:58

Annemiek80
[quote="yasminlove1 schreef:
yasminlove1 schreef:
weet iemand misschien wat hier mee bedoeld word?

Fasten off and weave in ends.
For the straps, sl st in first 4 sts of top of dress, ch 8, skip next 5 sts, sl st in next 10, ch 8, skip next 5 sts, sl st in last 4 sts.
Sew dress skirt closed, and follow nose instructions to create button.
Attach loop to back of dress at the same height as button to close dress.

Ik denk:

Afhechten.
maar hoe begin ik met die volgende stap?
dat van die button snap ik.

Sorry ik had je eerdere post gemist.

Maak halve vasten in de eerste 4 steken aan de bovenkant van de jurk, maak 8 lossen, sla 5 vasten (van de vorige ronde dus) over vanaf de 4 halve vasten, en haak weer 10 halve vasten, maak 8 lossen (de 2e strap), sla 5 vasten over, haak nog 4 halve vasten.

De 8 lossen die je 2x maakt in deze ronde zijn de bandjes/straps, die vormen een boogje want ze zitten aan 2 kanten vast aan de halve vasten die je maakt, hierdoor kun je ook precies zien/voelen hoe strak of hoe los je de lossen moet haken, het moet mooi over de (vermoedelijke) schouders van je hello kitty vallen zonder al te veel ruimte over te hebben, heb je wel veel ruimte over moet je je lossen of strakker haken of 1 losse minder haken.

[/quote]

ehh..
waar.. begin ik?
er zijn geen hoeken ofzo en ik weet niet waar boven is.
Moet je dan waar je gebleven bent verder gaan?

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 23:24

Die Berner Sennen is leuk geworden! Wat een gepriegel, zou ook niks voor mij zijn, ik doe af en toe wel wat, maar ben het al snel beu. Ik ben nu bezig met Iejoor, dat wordt een grote, maar da's ook nog niet echt een simpele, of ik denk te moeilijk, dat kan ook natuurlijk :D

De goedkope variant zpagetthi van de Action heb ik hier ook nog liggen, bruin en donkerblauw, wat een bagger, overal knoopjes erin ook nog. Mocht iemand het willen hebben? Geef maar een gil, ik doe er niets mee en hoef er ook niets voor. Persoonlijk vind ik de RibbonXL van http://www.hoooked.nl wel fijn werken, daar heb ik eens een tablethoes mee gehaakt.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 23:24

muntdrop schreef:
Welke haaknaalden vinden jullie eigenlijk fijn? Ik heb een simpele van prym en die werkt gewoon fijn. Maar ik heb ook een aantal merkloze en die vind ik verschrikkelijk. Hebben zo'n scherp puntje die telkens in je vinger boord en een scherp haakje die je garen splijt of beschadigd :')

Ik kan alleen haken met de ergonomische van Clover. De gele, niet die gegolfde. Een gewone metalen haaknaald kan ik niet eens vasthouden laat staan mee haken :').

Mijn hoofdband met oorwarmers is inmiddels af. Nu nog dat paard afmaken. Uhm, dat klinkt een beetje bot :=. Maar nog 2,5 been haken en het lijf en de benen vullen. Manen worden in de 10 kleuren van het paard zelf dus ook een zeer bont geheel!

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 23:28

Ik had gewone metalen haaknaalden en heb met kerst de ergonomische Clover haaknaalden gekregen, wat een verbetering voor mijn krakkemikkige handjes :D

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:01

yasminlove1 schreef:
ehh..
waar.. begin ik?
er zijn geen hoeken ofzo en ik weet niet waar boven is.
Moet je dan waar je gebleven bent verder gaan?

Is het jurkje helemaal los van het lijf?
Ofwel is het echt een apart onderdeel wat je maakt en daarna kitty mee aankleedt?

Heeft het jurkje overal evenveel steken per ronde? Want de meeste jurken lopen uit aan de onderkant, de onderkant zou dan dus meer steken per ronde moeten hebben als de bovenkant. Waardoor je de ronde met de straps dus aan de ronde met de minste steken moeten maken.

En als er geen verschil is met de voor of achterkant, dan zou ik inderdaad gewoon verder gaan waar je gebleven bent, en dat als 'achterkant' bestempelen omdat zelfs als je heel netjes werkt je, als je goed kijkt het aan en afhechten zal kunnen zien, dus is het mooier om dat aan de achterkant van het poppetje te hebben

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:13

muntdrop schreef:
Echt super leuk, wel laten zien als hij af is hoor :).

De prymnaalden zijn de naalden die ik meerdere malen gebroken heb doordat ik te strak haakte >.<
De 2.0 en 2.5 zijn te dun voor mij, daardoor moet ik meer kracht gebruiken om hem vast te houden, en dan in combinatie met sowieso strak haken en werken met katoen (daar haak ik strakker mee dan met acryl) zorgde voor doorbuigen van de haak, en na tig keer doorbuigen en weer terugbuigen breekt hij :P

De kleinere maten heb ik dus vervangen voor clovers, hiermee hoef ik de naalden niet zo spastisch (met in verhouding veel kracht dus) vast te houden waardoor ik en minder snel zere vingers heb en ik sindsdien geen haaknaalden meer gebroken heb :)

5.0 heb ik nog wel altijd gewoon in prym, maar deze gebruik ik maar weinig, alleen als ik knuffeldoekjes maak, maar de uitsparing voor de duim is in verhouding al een stuk groter als bij de 2.0 bijv.

Verder heb ik de grotere maten (7.0 en 8.0) van de zeeman geloof ik, maar deze gebruik ik nooit en vind ik sowieso erg zwaar, heb ze geloof ik 1x gebruikt voor het maken van een mandje maar ik kan me herinneren dat ik er gewoon spierpijn/moeie handen van kreeg.
Daardoor heb ik de 6.0 aangeschaft in plastic vorm (geen idee meer welk merk, maar wel een merk), maar deze vind ik juist weer te licht om lekker mee te werken... ben ook niet lastig hoor.
Sowieso gebruik ik maten groter dan 5.0 eigenlijk niet aangezien ik vooral knuffels maak.

Waar ik de verschillende maten, die niet ergonomisch zijn, wel voor gebruik is voor het vullen van verschillende onderdelen en met name voor het navullen, dus wanneer je je onderdeeltje al wel hebt afgehaakt (laatste ronde 6 steken) maar nog niet hebt gesloten (door de draad door de voorste lussen van de laatste ronde te halen), door een gaatje van 6 steken passen toch echt mijn vingers niet meer :P
Maar de achterkant van de prym 3.0 werkt perfect daarvoor :P

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:27

Belsje schreef:
Soms kan je van een klein projectje ook een groot maken, al is dit wel een ongelukje:

[ Afbeelding ]

Deze wordt dus gigantisch vrees ik als ie in elkaar zit :D

Ik ben dat eenhoorntje ook aan het maken :) Ik moet alleen de manen en staart nog
Afbeelding

Ik gebruik inderdaad ook de achterkant van mijn haaknaald om de vulling er in te proppen op het laatst :=

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 16:52

Ik ga ook eens kijken voor zo'n clover haaknaald dan! Is het haakje mooi afgewerkt zonder scherpe randjes?? En je hebt de clover en de clover 'amour' welke hebben jullie??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 16:54

Ik vind de clovers ook erg fijn. Ik heb de beetje oker-gele naalden.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 16:58

Ik ga er 1 bestellen! Zit alleen te twijfelen welke maat :')

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:09

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:11

Ik haak eigenlijk alleen maar amigurumi met catania katoen, welke maat zou ik het beste kunnen nemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:13

Ik heb een paar verschillende maten :j :+

Al zag ik op Ebay wel andere naalden die ik nog wil :+

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:35

muntdrop schreef:
Ik haak eigenlijk alleen maar amigurumi met catania katoen, welke maat zou ik het beste kunnen nemen?

afhankelijk van of je een strakke of minder strakke haker bent zou ik voor een 2.5 of 3.0 gaan

Hier zijn ze nog een tikje goedkoper, heb er zelf nog nooit besteld maar wel goede recensies over gelezen, daarnaast doet ze ook aan brievenbuspost in sommige gevallen scheelt in de verzendkosten (als je een kleinere bestelling plaatst).
http://www.creamijn.nl/c-1852870/clover-haaknaalden/

Sowieso staat haar site op mijn verlanglijstje om eens lekker wat dingetjes te bestellen, ze heeft veel dingetjes die handig zijn, of 'leuk', en ook wolletjes die je minder goed bij anderen kan vinden (wil graag scheepjeswol larra batik/softfun batik uitproberen), maar ja... eerst maar eens weer wat sparen voor ik daar uit mijn bol mag gaan van mezelf :P

Ik gebruik ook de okerkleurige clovers (softgrip) het liefst, puntje is naar mijn zin voldoende afgerond, wel iets minder afgerond dan de pryms volgens mij maar zal niet veel schelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:36

Ik heb ze zelf bij echtstudio besteld :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:37

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:39

muntdrop schreef:

2, 2,5 en 3

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:50

Ik haak nu met een 3 maar vind dat ik daarmee iets te losjes haak. Denk dat ik voor een 2.5 ga :)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:52