[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dallista

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 15:12

In mijn profiel staat een plaatje van een eenhoorn op een rots, van PaintWorks. Nou liep ik straks op de vrijmarkt, zag ik een 1000 stukjes puzzel ervan! Ik had geen idee dat er ook een puzzel van bestaat. Het plaatje op de doos was trouwens een stuk gedetailleerder / uitgebreider qua kleuren, wel logisch lijkt me, ze moeten bij die paintings natuurlijk een keuze maken qua kleuren. Maar leuk om te zien! Ik heb hem trouwens niet gekocht, voor PbN heb ik engelengeduld, voor puzzelen absoluut niet! :-(

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:40

Ook toevallig zeg! Puzzelen vind ik ook heel leuk hoor :D

Die kwasten die jij gebruikt kan je die ook ergens online kopen?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:36

Booooo schreef:
Die kwasten die jij gebruikt kan je die ook ergens online kopen?

Ja. Ik heb er zelf ongeveer een half jaar geleden een stuk of tien in 1 keer besteld, leek me wel handig. :D
http://www.dekwast.nl/artikel/34034
Het plaatje dat erbij staat is van een groter formaat, ik gebruik alleen nr. 2 (dat is de kleinste, die is 1,95 euro per stuk).

Nadeel is wel dat je sowies 6,95 aan verzendkosten erbij betaalt, en je bestelling moet minimaal 15 euro zijn (vandaar dus ook dat ik er toen meteen een aantal gekocht heb, plus nog wat andere spulletjes).

Ze hebben ook winkels in Den Bosch, maar nooit geweest, dus geen idee hoe hun voorraden ter plekke zijn.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:24

Bedoelde trouwens winkels in Den Bosch en Oss.

Hierbij een eerste shot van m'n nieuwste projectje.

Ik houd van paarden en paardrijden, ik houd van PbN, ik houd van werkelijk veel te veel dingen, maar mijn grootste liefde is nog steeds piano spelen. En speel ook graag samen met violisten (maar ook andere musici). Dus toen ik deze PbN op PaintWorks zag, was ik natuurlijk verkocht. <3

Afbeelding

Hij moet en zal binnen nu en een paar maanden afkomen. Deze zomer is mijn 25-jarig piano 'jubileum', dus dit is een beetje een cadeautje aan mezelf. :D

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:44

40x50 cm Painting uit China is aangekomen. Verzenddatum 7 april, aankomst 2 mei. Dat is heel schappelijk voor economy uit China. :-) En gelukkig dus niet een rolletje, maar echt een stuk canvas stretched over een houten frame. Leuk, weer eens wat anders!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:06

Piano spelen lijkt me echt moeilijk! Wel leuk dat je er een Painting van hebt nu!

Heb je en foto van die uit China? Lijkt me apart met zon houten frame..

Mijn wasbeer is binnen :D

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:53

:wave:

Lang niet geweest. Hoe staat het hier met alle schilderprojecten? Ik ben nog steeds bezig met de tijger en ik had een tijd terug een update beloofd, dus bij deze :D :
Afbeelding

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:23

Nerwen: wow, die is gaaf aan het worden!!

Ik ben een beetje 'side-tracked', gegrepen door het Marvel universe fandom virus (Iron man, Avengers enzo), maar heb inmiddels de achtergrond rechts af (het behang) en nu bezig met de vaas met bloemen.

Zaterdag is de bestelling van Herschnners gearriveerd, en ik was het weekend in Wuppertal, waar ik ook een paar dingetjes gekocht heb: een RV PbN die ik al tijden op het oog had, maar mezelf er steeds niet toe kon zetten hem on-line te kopen (toch leuker om zoiets in een 'echte' winkel te kopen), en een RV met aquarel schilderen, maar dat is geen PbN, gewoon naar eigen inzicht inkleuren. Uhm, daar moet ik echt een keertje tijd voor uittrekken dan, da's wel een stapje creatiever dan ik gewend ben. :D

Hier een fotootje van de dozen, dat kleurige ding rechtsboven is uit China (zo'n kleurige doos schreeuwt gewoon 'goedkoop' en 'namaak'!), rechtsonder is de Plaid painting.
Afbeelding

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:00

Oooh, die van Plaid! Die ziet er zo heel mooi uit!! Straks eens kijken of die ergens op 't wereldwijde web te vinden is.
Zo'n aquarel ziet er ook leuk uit :)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:08

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:17

Ik blijf die van die kat in dat veld bloemen van Plaid ook leuk vinden :)
Zag er trouwens ook nog een paar nieuwe Paintworks tussen staan, maar vond er niet echt iets tussen zitten waarvan ik denk 'die moet ik hebben'.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:40

Nerwen schreef:
Zag er trouwens ook nog een paar nieuwe Paintworks tussen staan, maar vond er niet echt iets tussen zitten waarvan ik denk 'die moet ik hebben'.

Nee he? Viel allemaal een beetje tegen, IMHO.
Maar ach, er blijft nog genoeg leuks over. :j

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:20

nou na 2 maanden ben ik ook weer begonnen met schilderen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 13:08

Ik moet nog steeds aan de panter beginnen, lekker buiten van de zomer gok ik :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 13:19

Ja dat is wel een goede om het buiten te doen, daar heb ik nog niet over gedacht!
Ik heb volgende week een weekje vakantie, dus dan heb ik ook wel wat vrije uurtjes :)

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 13:20

oehh ik ga vanavond weer even aan de slag denk ik, dus dan ook een update vanuit hier! :D

Ziet er wel erg gaaf uit Nerwen!

Ben erg benieuwd naar de chinese PbN Dallista!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 13:22

AnoukS_ schreef:
oehh ik ga vanavond weer even aan de slag denk ik, dus dan ook een update vanuit hier! :D

Ziet er wel erg gaaf uit Nerwen!

Ben erg benieuwd naar de chinese PbN Dallista!

Met welke ben je bezig anouk

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 13:27

Ik ben bezig met de wasbeer(pagina 61 onderaan laatste update :P) , zelfde als Booo (al gaat die veel harder zie ik :') )

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 14:06

Tof :D Ik zal eens een foto van mijne maken zo :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 14:13

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:09

Leuk iedereen aan de gang hier :D

AnoukS: ik doe het in opdracht en dan heb ik er een limiet van 3 weken opzitten dus moet er veel uurtjes aan besteden in korte tijd :D

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:26

Booooo: ik zie je aparte topics over schilderen op nummer in opdracht nu pas.

Kwam wel even raar op me over, hoor, schilderen op nummer in opdracht. Kan me voorstellen dat mensen een schilderij in opdracht laten maken, maar PbN? Nou ja, misschien als ze echt geen geduld hebben, of gewoon niet weten hoe ze een schilderij uit de VS kunnen laten komen... (is volgens veel mensen tenslotte nog steeds iets heel engs, iets bestellen uit het buitenland, *grin*) ;)

Wel leuk om een goede reden te hebben zoveel uren te schilderen, al zou het toch niet aan mij besteed zijn, denk ik (ben nogal kieskeurig in wat ik leuk vind om te schilderen).

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:28

ik ook, en ik heb er weinig tijd voor.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:10

hoi allemaal :)
Ik heb een vraagje over het PbN schilderij waar ik gisteren aan begonnen ben. Meer dan de helft van de vakjes zijn namelijk met kleuren die ik moet mengen. Hoe doen jullie dat? Hoe bepalen jullie de verhouding en waarop mengen jullie? :)
Ben nu bezig met deze van de top1toys, gewoon omdat ik wat wilde doen tijdens mn vakantie en ik had al eerder wat van die simpele schilderijtjes gemaakt, maar ik merk dat ik het toch nog steeds wel erg leuk vind :+

Afbeelding

Ook mag ik voor mn examen een cadeau uitzoeken en ik wil graag een mooi PbN schilderij. Kan ik het beste nog even oefenen met 'makkelijke' schilderijtjes en daarna een mooie moeilijkere uitzoeken? Ik vond de panter die hier in het topic voorbij komt heel erg mooi, en de drieluik van de olifanten ook. Ben benieuwd wat jullie vinden wat ik het beste kan doen :)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:41

Rubber_Duck: ik heb deze painting toevallig in mijn profiel staan, mocht je willen weten hoe ie eruit komt te zien.
Mengen is puur een kwestie van proberen, komt echt niet zo nauw . Gewoon lekker experimenteren, als je er niet happy mee bent kan je er altijd weer overheen schilderen. Ik houd zelf meestal een verhouding aan van plusminus 1/3 lichtere kleur en 2/3 donkerdere kleur, simpelweg omdat donker altijd overheerst. Als je zwart met wit mengt 50/50 %, dan krijg je echt een veel te donkere tint. Dus gewoon heel veel wit, en heel weinig zwart. Naarmate de kleuren dichter bij elkaar liggen kan je dichter naar die 2/3 en 1/3 verhouding, maar je kan het ook puur op de gok doen, hoor. Het komt altijd goed. :-)

Ik meng in een lenzendoosje! Ideale tip van iemand hier in het topic, sindsdien kan ik niet meer zonder. Alleen bij het afwerken van het schilderij (opvullen van de vakjes die ik over het hoofd heb gezien) meng ik op papier of kartoon of soms palet papier, maar dat is voor hele kleine beetjes, als het even snel moet.

Makkelijk vs moeilijk ligt wat mij betreft alleen aan de details, hoe kleiner de vakjes, hoe lastiger. Kan je deze drie paarden mooi schilderen? Dan lukt je al die anderen ook wel.