[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IndianRose_

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 20:50

jha, maar, tis maar, da's zo een tekening waar de een veel meer zal voor betalen voor de ander, te zien voor welk doel het bedoelt is :) dat wou ik maar even kwijt haha :)

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 14:01

durf hem eigenlijk niet te plaatsen als ik al die prachtige tekeningen van jullie zie, maar ik doe het toch omdat ik graag beter wil worden en dat kan alleen maar door tips te krijgen :)
ik teken nog niet zo lang nu 3/4 maanden :)
Afbeelding

carditjeuh: 50 euro, ik vind het heel knap gedaan.
HorseyDude: 15, niet mijn smaak maar wel creatief ;) ,
merrieveulen: heel erg mooi, 40 euro ,
kallipooh: ik zou er wel 60 euro voor geven. ik vind het erg knap gedaan .
xTitanic 40 euro,

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:29

Ik heb al even getaxeerd hier op de vorige pagina.

Ik heb hier dus een tekening voor iemand gemaakt. Zelf zo ik zo 15'- vragen.
Het is op een A4 achtig, meer vierkant papier gemaakt. Gewoon met grijs potlood
Afbeelding

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:06

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:28

titanic

20

er onder

30

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 06:34

@Tyrcanol; Zeker 35'-

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 17:13

Ik ben een noob in taxeren, dus ik probeer wat nuttig commentaar te geven. :')

@Rosannee_: Ziet er al goed uit! Probeer wat te letten op de verhoudingen, de hals is een beetje dun aan het einde en de oren zijn wat te rond. Probeer de volgende keer ook eens wat meer met schaduwen te doen :)
@xTitanic: Erg mooi! Ik vind de oren iets te klein en vind het jammer dat er minder detail in de achterhand zit vergeleken de voorhand, want die heb je namelijk erg mooi gedaan!
@Tyrcanol: Mooi mooi! Niks over te zeggen!

Nu mijn werkje, digitaal.
Ik denk ong. 10-15 uur werk, GIMP, PC Muis, 1300x1000 pixels
Afbeelding
Klik hier voor groter formaat

xXLianneXx schreef:
Amy8super jammer dat die zo groot op het papier staat dat het nog maar net past 5,-

Ik had de foto bijgesneden..

Lauraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 15:44

Ik heb ook niet echt veel verstand van taxeren.. maar ik ga het toch eens proberen :)

@xTitanic: heel mooi! Alleen vind ik zijn oren wat te klein, of zie ik het verkeerd? 15'-
@Tyrcanol: wauw mooi! 25'-
@Amy8super: erg mooi! 30'-

Dit is mijn tekening, het is op een A4, met een gewoon potlood:
Afbeelding
(Ik doe hem niet weg, ben gewoon benieuwd :) )

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:41

Ik vind em een 20/25 waard

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 18:28

30/40 euro....

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 15:42

xTitanic: 20 euro. Is een mooie tekening. In zijn achterhand zou nog wat meer detail mogen :j
Tyrcanol: De foto heeft hem wat vager gemaakt heb ik het idee? Als hij in het echt minder vaag is: 35 euro.
Lauraa: Wat gaaf zeg! Je hebt de rustige blik heel mooi neergezet :j 40 euro.

carditjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:27

-xTitanic : 15
-Tyrcanol : 40
-Amy8super: 25
-Lauraa: 17
Ik heb me eens aan iets anders gewaagd dan een paard :)
tussen A4 en A3 in potlood
The vampire diaries =>Rebekah
Afbeelding

ladyharma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 13:05

carditjeuh

aaaaaahhhh! je kijkt ook Vampire diaries?
Ik vind hem best goed lijken maar hij is ietsje lang volgens mij. Ongeveer 10/15 euro waard denk ik.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 10:45

Laura 25 gaaf !
Hierboven 17,50

Pastelpotloden, A3 formaat.

Afbeelding

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:48

Rosannee_: Lekker door oefenen, de basis is al heel goed. Probeer met schaduwen en contrast te gaan werken. :) Teken video's op youtube kunnen je hier goed mee helpen. :) Op dit moment is het nog geen geld waard.
xTitanic: Mooi contrast, vind hem wel een beetje krasserig, en de benen staan niet helemaal op het papier, dit is echt zonde. Zeker als je iets met je tekening wilt gaan verdienen moet het paard netjes op het papier staan. Ik zou rond 10/15 euro geven.
Tyrcanol: Netjes, de manen zien er iets gelig uit maar verder een mooie tekening €35,-
Amy8super: De hals heeft een andere kleur, waarschijnlijk door de schaduw. Verder een hele mooie tekening, weet niet hoeveel je voor zoiets kan krijgen maar ik zou er zo'n €30,- euro voor geven.
Lauraa: Mooie tekening, zo'n €20,-
carditjeuh: Je kan iets meer contrast toevoegen, daar wordt het nog mooier op. Maar alsnog heb ik veel respect want het is gewoon een prachtige tekening! :) €35,-
Tyrcanol: Het oog en de oren lijken iets te groot. Verder leuke tekening. €20,-

Afbeelding
Tekening met Grafiet gemaakt, A3 formaat.
Het paardenhoofd staat wel gewoon normaal in het midden op het papier maar heb de foto gewoon scheef genomen. :P

pietaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:54

Wauw... die hier boven is echt heel erg mooi :D
Zeker wel 35 euro nu mijn prut werkje dit is de eerste keer dat ik een mens tekende.
op a-4 formaat
Afbeelding

ladyharma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:06

Afbeelding
Foto is slechte kwaliteit.

Tyrcanol: 25
Myou: 30
pietaaa: 5

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:05

Wat is het?

ladyharma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:08

Jeans

ladyharma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:09

en bikini

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:26

Ik vind het nog geen prijs waard..

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:35

xTitanic: Ik ben niet zo weg van draken, maar ik vind 't wel knap getekend. Misschien kunnen de achtergrond en de vleugels nog iets netter, zoals het hoofd? Ik vind een lossere stijl ook wel leuk, maar als het niet consequent is stoort het een beetje vind ik. Ik zou zeggen €12. Knap dat je het helemaal bladvullend hebt getekend trouwens, dat lukt mij nooit :=

Rosannee_: Je bent goed op weg! Qua verhoudingen zit het al redelijk goed (op wat schoonheidsfoutjes na). Let wel: een oog is niet zomaar een zwarte 'vlek'! Bestudeer eens wat foto's en real life paardenogen, daar leer je veel van! Verder kan je met schaduwen al een mooiere tekening maken, die er iets meer 'af' uitziet. Ga zeker door, want het ziet er al goed uit!

xTitanic: Knap! Mooi contrast heb je gebruikt en ik vind je stijl ook erg mooi (al is het misschien nog een beetje 'krasserig'?). De oren zijn wel iets te klein, da's jammer. Ik zou zeggen €15-20 :)

Tyrcanol: Mooi hoor! Hij valt nog een klein beetje weg op het papier, maar dat kan aan de foto liggen. Toch wel €30, denk ik!

Amy8Super: Ik heb echt geen idee hoe ik digitaal werk moet taxeren, maar ik vind het echt ongelofelijk knap getekend! Het hele totaalplaatje is af! Ik kan ook niet goed inschatten hoe groot het nu precies is (ik ken niks van pixels), maar mijn gevoel zegt €70-80+.

Lauraa: Mooi hoor! Het contrast kijkt fijn weg en ik kan me voorstellen dat je de blik van het paard goed hebt neergezet (al ken ik de foto niet). €25-30

Carditjeuh: Ik mis nog wat karakter en contrast. Vlecht heb je wel netjes getekend! €10

Tyrcanol: Deze vind ik minder dan de vorige, voornamelijk omdat de oren een beetje slordig getekend lijken. Ook de uitstraling vind ik minder deze keer.. Desalniettemin een mooie tekening, €20

Myou: Lekkere speknek zeg :D Ik vind 'm mooi getekend, maar toch lijkt er iets niet te kloppen (misschien de nek?). Ik denk dat het contrast nog nét iets sterker kan. Bij paarden die naar opzij kijken (of 3/4 zoals hier) vind ik het net leuk als ze niet in het midden staan, maar da's persoonlijk! €25

Pietaaa: Leuk begin hoor! Jammer dat de lijnen zo hard zijn neergezet, en dat je verder niet echt iets van schaduwen hebt gebruikt. Qua verhoudingen zit je wel op de goeie weg! :)

Ladyharma: Ik had er ook een beetje moeite mee om te ontdekken wat het nou precies is, maar dat is ook omdat het onderwerp misschien niet zo vanzelfsprekend is. Ik denk dat je nog meer detail in de jeans kan stoppen, en de bikini zou ik nog wat netter inkleuren. :)

Zo, ik ben weer bij!

ladyharma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:42

Dankjewel kallipooh!

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:43

@Rosanne_ : Ik zou er nog niets voor vragen nu :) de basis ziet er al goed uit, alleen nog wat lekker verder oefenen zou ik zeggen!

@xTitanic: Ik vind dit persoonlijk geen echt 'kunstwerk', wat een tekening waar je echt geld voor vraagt, toch wel zou 'moeten' zijn. Dit is in mijn ogen eerder een mooie oefening. Wel een beetje streperig. max €10

@Tyrcanol: Mooi gedaan! toch zeker €20

@Amy8super: niet echt mijn stijl, maar ik zie wel dat dit heel erg mooi gedaan is, ook veel moeite in gestoken! ten minste €40!

@Lauraa: netjes, maar niet zoveel uitdrukking, de tekening 'zegt' niets in mijn ogen. €15

@carditjeuh: mooi gedaan, vooral die vlecht. Het lijkt nog een beetje uit verhouding, vooral het gezicht mocht van mij nog wat meer contrast in. €15 - 20

@Tyrcanol: ik vond je vorige beter. dit is wat vlakker, wat minder detail. €15

@myou; je paard staat een beetje eenzaam op zo'n grote tekening ;) mooie techniek wel, toch zeker €20-25

@pietaaa: mooi begin, zeker voor een eerste keer. de verhoudingen lijken toch wel al te kloppen, wat zeer belangrijk is. nog een beetje oefenen met schaduwen misschien?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:05

Ik zal ook nog even wat taxeren :). Lang geleden, so don't shoot me als het je niet bevalt.

Ik begin bij pagina 60:

Moelly: Jammer van de presentatie (flitsen overal) ook doet het werk mij flets aan. Durf, vooral met grafiet, contrast te gebruiken, daar gaat het werk zoveel meer van leven. Het idee vind ik wel leuk. Ik zou er denk ik 10 euro voor over hebben.

Marietjeeh: Leuk medium he, acryl :D. Ik ben er zelf een tijdje terug ook mee begonnen. Hoewel de verhoudingen van het paard niet helemaal kloppen, vind ik het erg leuk dat je met kleur hebt gespeeld en vrij hebt geschilderd. Ik zou als tip willen geven vooral goed te letten op de verhoudingen van het paard, je manier van schilderen vind ik leuk en dat zou ik zo houden. Ik denk dat het schilderij zo'n 30 euro waard is.

Snne_: Wat een leuk schilderij! Leuke uitsnede ook, lekker vrolijk, ik zou hem zo in de kamer hangen. 70 euro.

Het paard vind ik niet zo geweldig, in tegenstelling tot de tulpen is deze tekening heel flets en ik vind dat hij diepte en contrast mist. De houding is wel heel leuk gekozen. 15 euro.

Nayomie: Probeer met meer contrast en structuur te werken. Ik zou hier nog geen geld voor vragen.

Amy8super: Geen idee wie die persoon is, ik ken 'm niet :+. De verhoudingen doen mij wat vreemd aan, ook de haren en zijn ogen kunnen nog wel wat contrast en levendigheid gebruiken. Wat een leuk cadeau voor je vriendin :). 15 euro denk ik dat hij waard is.

Tyrcanol: Leuke tekening, de verhoudingen lijken mij redelijk te kloppen. Probeer meer structuur, contrast en kleur in je tekening te verwerken. Ook kan het geheel wel dekkender (het papier schijnt heel erg door het bruin heen). Ik zou er zelf niks voor geven :).

IndianRose: Wat een lief schilderij. De merrie (?) heeft echt een heel lieve uitstraling. Wel kijk ik raar tegen de neus aan, deze is te klein/kort. De gehele uitstraling vind ik wel echt geweldig! Daarom 60 euro.

Pietaa: Deze tekening is geen geld waard.

Nienke15: Lekker blijven tekenen, je tekening laat zien dat je prima overweg kunt met grafiet. Ik denk niet dat de tekening wat waard is, echter.

Kallipooh: Mooie tekeningen :). Ik vind, met name het paard, ze wat flets. Dit kan echter ook door de foto komen. De eerste 30 euro, de tweede 20.

Pagina 61:

Kallipooh: Ik mis het contrast in de manen. Verder vind ik het een leuke tekening. 30 euro.

Damned: Deze scene ken ik, heel emotioneel. Katniss (was het zo?) vind ik mooi gelukt, tegen het kleine meisje kijk ik wat raar aan. Tevens moet je grafiet niet met flits fotograferen, daar heeft rare effecten. 20 euro.

Amy8super: Voor deze tekening eigenlijk hetzelfde als de voorgaande, contrast, structuur en levendigheid. Dat mis ik. Het oog vind ik wat aan de grote kant, de mond vind ik mooi gelukt. 15 euro.

xTitanic: Leuke tekening, jammer van de gevlekte en beschreven (??) achtergrond, dat doet afbreuk aan het geheel en komt de presentatie niet ten goede. Afgaande op A4 formaat, ga ik voor 15 euro.

Kallipooh: Mooie tekening :). 40 euro.

_Baxter_: Leuke tekening, jammer dat het paard bijna een zwarte vlek is en het meisje bijna niet opvalt. De verhoudingen lijken mij goed te kloppen, ik kijk wel raar tegen de hals-borst overgang aan, ook vind ik de afsnijding vreemd. Het is wel een lief plaatje, verder. 15 euro.

Tyrcanol: Deze twee zijn qua dekkend tekenen een stuk beter dan de voorgaande. Ik zou nog werken aan de verhoudingen, tevens mogen de dieren meer contrast hebben, een paardenhoofd is niet plat, de schimmel vind ik beter dan de cremello/perlino/smokey cream. 15 euro.

Horseydude: Leuke tekening :). Zelf zou ik er niks voor geven.

Ladyharma: Leuke tekening, ik mis structuur, het paard lijkt wat plat. 15 euro.

Kallipooh: Mooi werk! Je beste tot nu toe, de kleuren vind ik mooi, ook een goed gekozen achtergrond. Ik zou nog wat aandacht aan de manen en voorpluk besteden. 50 euro.

Pagina 62:

carditjeuh: Mooie tekening, goede verhoudingen, al is het oog te groot, imo. Een fries kan wel wat meer contrast gebruiken, ze zijn zwart, probeer dat ook over te laten komen. 10 euro.

Horseydude: Aparte nieuwe stijl. Als het daadwerkelijk jouw schilderij is (?)

Merrieveulen: Wat een mooie, aandoenlijke tekening! Mooi gebruik van grafiet, jammer dat de scanner detail wegsnoept. 30 euro.

Kallipooh: Mooi werk, de paarden zijn netjes samengevoegd. 40 euro.

xTitanic: Wauw, die komt echt op je af gevlogen! Jammer dat je de vleugels niet zo netjes als het lichaam hebt uitgewerkt. Ik vind het lastig om hier een prijs aan te hangen, vooral omdat ik zelf helemaal niks met draken heb. Ik denk dat de tekening zo'n 20 euro waard is.

Pagina 63:

Rosannee_: Dit werk is geen geld waard.

xTitanic: De verhoudingen zijn wat vreemd, vooral in het hoofd, de oren zijn te klein. Je hebt de verhoudingen in het lichaam wel mooi onder de knie. Jammer dat het lichaam zo plat aan doet, daar kan veel meer schaduw en highlight in. 10 euro.

Tyrcanol: Je beste werk tot nu toe :). Ik zie al meer structuur, meer kleur en ook al meer contrast. Wees niet bang er echt veel contrast en kleur in te gooien. Het oog vind ik mooi. 25 euro.

Amy8super: digitaal werk taxeer ik niet :).

Lauraa: Lief werkje, het paard heeft een lieve, rustige uitstraling. De voorpluk vind ik mooi gelukt. 20 euro.

carditjeuh: Leuk dat je iets anders dan paarden aangedurfd hebt. Ze heeft een vreemd voorhoofd, haar oog opslag vind ik wel mooi. 10 euro.

Tyrcanol: Na je andere werk, vind ik deze erg tegenvallen. Hij lijkt vlug vlug neer te zijn gekrabbeld om maar wat te kunnen posten. Er zit geen kleur en geen contrast in. 10 euro.

Myou: Leuke fries. De hoofdhals verhouding doet me zwaar aan, maar dat kan de fries gewoon hebben. Het (voor ons) linker oor is ook wat apart. Ook in deze, het is een zwart paard, dat mag imo best te zien zijn in de schaduwen en de highlights :). Ga zo door! 20 euro.

Pietaa: Dit werk is geen geld waard.

Ladyharma: Dit werk is geen geld waard. Ik heb geen idee waar ik naar kijk.

Dan nog wat algemeen commentaar:

Denk aan jullie presentatie. Je verwacht dat mensen moeite stoppen in het taxeren van je werk, zorg dan ook dat je een GOEDE, zo scherp mogelijke foto plaatst welke netjes is bijgesneden en waar geen flits op te zien is, of waar je zelf in het spiegelbeeld te ontwaren bent.

Op een aantal van de door mij getaxeerde foto's van tekeningen is een bureau, vloer, schoenen of weet ik wat te zien. Dit is geen nette presentatie. Neem een voorbeeld aan bijvoorbeeld Kallipooh, die haar werken netjes bijsnijdt en goede foto's plaatst :).

Tevens, als je een leuke taxatie verwacht, stop dan zelf ook moeite in het taxeren van andermans werk. Enkel een prijs is lekker makkelijk, vertel er ook bij waarom je iets vindt of probeer dat tenminste. Immers vind je het zelf ook leuk om te horen wat er wel/niet goed is aan je tekening om daar weer van te leren. Toch?

En druk vooral niet op plaatsen na het typen van een lange post wanneer je geen internetverbinding hebt :')_!