Ik denk dat ik voor de faber castell ga
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

LeonieL schreef:een tutorial voor het tekenen van een vacht : http://www.schilderenenzo.nl/forum/view ... =10&t=9013

) LeonieL schreef:tuurlijk, iedereen heeft z'n eigen manier. dit is ook zekern iet de enige juiste,
maar het is een handige opstap voor als je niet weet waar je moet beginnen. dan kan je hire van uit je eigen techniek gaan ontwikkelen. (zo doe ik het altijd wel)
op een canvasdoek van de action mijn paard uit de losse hand getekend ) had geen foto bij de hand'. Daarna pastelkrijt gekocht omdat ik dat wel mooi vond. Ik heb heel wat kunstwerken in deze rubriek bekeken en pastelkrijt leek mij ideaal en bovenal vind ik het erg mooi!

Want ik zag ergens onlangs grafietpotloden liggen en toen dacht ik; wat is het verschil dan?
hetzelfde dus
een grotere tekening heb ik eens op fotokarton getekend -gewoon bij de boekhandel verkrijgbaar t/m A2- iets grovere structuur, maar was ook prima.

Tips voor fijne merken verf en mediums?
Ik ben geneigd om te beginnen met Windsor & Newton, maar dat is eigenlijk alleen omdat ik hun aquarelverf zo prettig vind. Voor kwasten en doek laat ik me denk ik wel informeren bij de kunstwinkel hier in de buurt, maar van verf en mediums wil ik toch eerst wat meer weten.