[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eva1969

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:26

Ik versnij dus dan juist het halve potlood... En krijg ze ook niet scherp. Ik versluit dozijnen dubbele puntenslijpers van de Action maar die doen t bij mij tot nu toe het beste.

Zonde van je stompjespot San.

Selina, hoe kan dat? Hahaha

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:28

eva1969 schreef:
Ik versnij dus dan juist het halve potlood... En krijg ze ook niet scherp. Ik versluit dozijnen dubbele puntenslijpers van de Action maar die doen t bij mij tot nu toe het beste.

Zonde van je stompjespot San.

Selina, hoe kan dat? Hahaha

Hoe snij je dan? Je moet het mes er echt heel vlak op zetten. En het mes moet vlijmscherp zijn. De hoekjes kun je dan met een schuurpapiertje bijwerken.

Ik moet wel zeggen dat ik meestal gewoon een puntenslijper pak, is toch makkelijker :j.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:45

Lisette1205 schreef:
Inmiddels ben ik begonnen met mijn eindwerk! Dit is de voorkant:
[ [url=m/PueHRG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hebben jullie nog tips? Ik hoor het graag, want het is voor een cijfer :D

Een oog is bol, en je figuur zou dus een 'lachspiegel' model moeten hebben. Het is nu een vlak figuur, en het moet een bol figuur worden. Snap je wat ik bedoel? Wat aan de rand van het oog zit (hoofd dus) moet kleiner zijn, en wat meer naar het midden van het oog zit moet dikker/boller/langer zijn

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:48

_San87_ schreef:
Hoe snij je dan? Je moet het mes er echt heel vlak op zetten. En het mes moet vlijmscherp zijn. De hoekjes kun je dan met een schuurpapiertje bijwerken.

Ik moet wel zeggen dat ik meestal gewoon een puntenslijper pak, is toch makkelijker :j.

Een gewoon mesje ging niet, ik ben nogal een faalhaas met dat soort dingen, toen heb ik zo'n speciaal mesje in een houdertje gekocht zodat je automatisch de juiste hoek hebt en zelfs dat kreeg ik niet voor elkaar....
Lang leve puntenslijpers!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:55

eva1969 schreef:
_San87_ schreef:

Een gewoon mesje ging niet, ik ben nogal een faalhaas met dat soort dingen, toen heb ik zo'n speciaal mesje in een houdertje gekocht zodat je automatisch de juiste hoek hebt en zelfs dat kreeg ik niet voor elkaar....
Lang leve puntenslijpers!

Ja, dan zou ik het ook lekker bij puntenslijpers houden :D.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:18

Mooi je boek idee

Ibbel heeft inderdaad een punt
De weerspiegeling zou ook rond moeten lopen.

Ik slijp zowel met 3 verschillende puntenslijpers als met een mesje. Ik gebruik een mini breek es ideaal als hij te bot word breek ik er een stukje af en kan ik weer verder.
Schuur papier vind ik niet prettig.

Ik wil de stompjes bewaren voor ene project dus als iemand ze kwijt wil :D

Lisette1205

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:58

Bedankt voor jullie reactie ibbel en seven! Maar hoe bedoelen jullie ronder? Bedoelen jullie dat de witte weerspiegeling aan de onderkant bol naar boven moet zijn? Of dat ook echt de soldaat van vorm verandert? Want de soldaat moet wel herkenbaar blijven dus die kan ik niet echt vervormen denk ik.

Esterke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 00:41

Cho zie ik net dat ik super lang niet meer op bokt ben geweest :o
Druk druk druk...

Maar kom dus even onbeleefd er nog eens tussen springen.
Had weer een tijdje niet meer getekend en nu de laatste weken weer twee gemaakt.

Afbeelding
Duitse dog is getekend voor iemand.

Afbeelding
Tijger moet ik de zijkanten nog bijwerken, had de achtergrond achteraf gedaan waardoor het nu lijkt alsof hij naar de kapper is geweest _O- maar de tijd ontbreekt me even voor de moment.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 08:20

Lisette1205 schreef:
Of dat ook echt de soldaat van vorm verandert? Want de soldaat moet wel herkenbaar blijven dus die kan ik niet echt vervormen denk ik.

Die soldaat moet juist vervormen. Dat kan best zonder dat die onherkenbaar wordt, je herkent toch zelf ook voorwerpen/mensen in de reflectie van een oog als je dat op de foto zet?

Hier rechts in dit oog staan twee paarden min of meer op de plek van jouw soldaat. Herkenbaar, maar wel vervormd:

Afbeelding

Ideetje: teken je soldaat zoals-ie anatomisch hoort te zijn op een platte (niet opgeblazen) ballon en blaas dan de ballon op, dan zie je hoe een persoon vertekent als-ie opbolt...

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:25

Wat gaaf zo die 3 aan de muur Seven. En mooi die laatste, ik hou er van als een portret, hoofd hals, bij een fijn realistisch tot de rand getekend wordt. Katjes worden ook mooi.

Die oren van je pup :') <3

Mooie kleuren Pepper!

Nice Eva! Kleur! ik hou er van.

Super San! leuk ook dat je in contact bent met een galerie. weet je al meer over de prints die je laat maken?

Wat een goed idee Ibbel!
Moeilijk om je in te beelden maar met een ballon kom je een heel eind Lisette. Kleuren in het oog vind ik mooi.

Esterke, verliefd op je achtergrond van de Dog, prachtig! <3
Dat de haren afgekapt worden, bij je Tijger, door de achtergrond stoort me in dit geval niet. Misschien daar de vrij strakke lijnen (op de binnenkant van het oor na) in de vacht. Ik vind hem tof!

Ik heb alweer 3 nieuwe doeken opgezet. Roodborstje 20x50, kerkuil 60x90, en mijn nichtje 40x50. Voorgenomen geen nieuwe doeken er bij te pakken en nu maar eens af maken wat ik heb staan. Eens kijken hoe lang ik dat vol hou. :')

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 10:50

Ik heb een setje FC polychromos pastelkrijtjes gekocht voor grotere oppervlaktes maar nu zie ik dat deze meer de kwaliteit hebben van de polychromospotloden als van de pastelpotloden. Zijn deze alsnog goed bruikbaar in mijn pasteltekeningen of raden jullie de halve soft pastel krijtjes set aan van FC?

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 11:41

Ik ken de krijtjes die jij noemt niet. Ik heb net een set soft pastel gekocht van FC maar nog niet mee gewerkt, echter voor het geld kon ik ze niet laten liggen en ik ben een sucker voor kleurtjes in een doos. Ik werk nu met een set van Van Eyck die ik ooit eens bij de Action heb gekocht (heerlijke zachte krijtjes met veel afgifte) en een set soft pastel van Rembrandt die ik lastiger uit vind smeren. Het ligt er ook een beetje aan met welk doel je ze hebt gekocht? Ik kan me voorstellen dat mijn Van Eyck krijtjes voor achtergronden (waar ik ze voor gebruik) heel fijn zijn maar voor details tekenen niet geschikt i.v.m. de zachtheid.

Edit, ik begrijp dat de polychromos krijtjes wat harder zijn waardoor ze fijner zijn om te tekenen wellicht maar minder geschikt voor achtergronden. Ik zou dan kiezen voor een soft pastelkrijt

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:08

Ik had al zo’n vermoeden. Ik wil ze echt voor grote oppervlaktes oa achtergrond.
Roept haar bankrekening erbij

Lisette1205

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 18:56

Jammer genoeg geen tijd meer gehad om dat soldaatje aan te passen, aangezien ik vandaag nog de achterkant moest maken en de tekst etc erop zetten en hem voor 5 uur inleveren. Terwijl ik ook nog een formatieve toets moest maken voor school :') en ik was een beetje bang hem dan te verpesten in een paar minuten en dan geen tijd hebben om hem te fixen. Maar alsnog ben ik best blij met het resultaat:
Afbeelding
Wel een beetje gehaast met de tekst erop zetten, maar is toch nog aardig gelukt denk ik
Edit: ben wel meer tevreden over de voorkant, de achterkant vind ik er wat kinderlijk of iets uitzien.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 19:08

Het achterblad is groter dan t voorblad.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 19:09

Staat een typefout in: thurst ipv thrust.
En ik zou World War 1 met hoofdletters schrijven als je Western Front ook met hoofdletters schrijft.

Lisette1205

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 19:30

Ik heb thurst geschreven toch? En zie het nu ook idd dat achterblad groter is dan voorblad, maar daar kan ik helaas niks meer aan doen want ik moest hem voor 5 uur inleveren.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 19:33

Ja, dat moet thrust zijn.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 19:46

Mag ik zeggen dat ik het onwijs knap vind, dit werk en 16 jaar? Gaaf gedaan! Duimen op een mooi cijfer +:)+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 19:50

Jis_ schreef:
Wat gaaf zo die 3 aan de muur Seven. En mooi die laatste, ik hou er van als een portret, hoofd hals, bij een fijn realistisch tot de rand getekend wordt. Katjes worden ook mooi.

Die oren van je pup :') <3

Mooie kleuren Pepper!

Nice Eva! Kleur! ik hou er van.

Super San! leuk ook dat je in contact bent met een galerie. weet je al meer over de prints die je laat maken?

Wat een goed idee Ibbel!
Moeilijk om je in te beelden maar met een ballon kom je een heel eind Lisette. Kleuren in het oog vind ik mooi.

Esterke, verliefd op je achtergrond van de Dog, prachtig! <3
Dat de haren afgekapt worden, bij je Tijger, door de achtergrond stoort me in dit geval niet. Misschien daar de vrij strakke lijnen (op de binnenkant van het oor na) in de vacht. Ik vind hem tof!

Ik heb alweer 3 nieuwe doeken opgezet. Roodborstje 20x50, kerkuil 60x90, en mijn nichtje 40x50. Voorgenomen geen nieuwe doeken er bij te pakken en nu maar eens af maken wat ik heb staan. Eens kijken hoe lang ik dat vol hou. :')

Het enige dat ik weet qua prints is dat ik weer eens wat lastigs vraag :').

Ik hoop morgen van de printer te horen wat mogelijk is. Gewoon scannen en printen wordt niet mooi. Dinsdag heb ik een afspraak bij een andere printer, eens kijken waar zij mee komen. Ik verwacht dezelfde problematiek :=.

Benieuwd naar je nieuwe doeken! Ik kan dat niet, aan meerdere projecten tegelijk werken :'). Ik heb wel mijn 4e Horse Lexicon opgezet.

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 21:49

Ik vind je boekcover ook erg gaaf geworden Lisette. Kun je trots op zijn! Zeker de voorkant vind ik mooi en passen bij het boek, met mooie kleuren en dat vaandel heb je er goed bij bedacht.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:41

@San, Hoop voor je dat het gaat lukken zoals je in je hoofd hebt.

Zal zo een foto maken van het Roodborstje. Daar ben ik het verst mee nu.

Ik vind het er goed uit zien Lisette! Hele mooie toevoeging het paardje, ruiter en vogels op de achterkant. :j Succes!

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:30

Mooie bookcover geworden Lisette, ik vind de achterkant juist heel sfeervol geworden

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:39

Tjirp Tjirp!

(Work in progress)
Afbeelding

Lisette1205

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:52

Dankjullie _denise_, nevony, jis_ en eva1969! :)
Edit: Ik heb trouwens een vraagje, hoe bewaren jullie je pasteltekeningen eigenlijk? Aangezien ze natuurlijk best wel kwetsbaar zijn, doordat het zo uitveegbaar is.