[CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:34

Wie zei daar wat van dan?
Als het schilderen op de beeldjes hier niet hoort zeg het gerust dan plaatst ik geen updates

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 12:36

Vanaf pagina 57 t/m 59

Eclair:
67: Goede contrasten
68: Leuke kwal
69: Snelle tekening denk ik? Mis een beetje detail.
70/71: Dag van de halfjes? :P Knap dat je het al zolang volhoudt.
72-73: Wat voor jou misschien wel leuk is, om een keer wat meer tijd aan een grafiet schets te besteden en goed te kijken waar de schaduwen en highlights liggen. Dat het meer een complete tekening ipv schets wordt.
74: Leuk, markers ligt je goed
Quebelle:
Schimmel: Al heel ver! Laatste stukje lukt je ook wel. Net een foto.
Akseli: Gaaf! En ondanks dat je voor het jongetje ongeveer dezelfde kleuren als de achtergrond hebt gebruikt, springt hij er toch uit.
Overwatch: Leuke stijl van schetsen
Renskefrea:
Aap: Leuk als je dat soort dingen gewoon in de trein kan maken.
Wolf: Vind juist de kleuren leuk zo
Soesje:
De iris mag wat ronder en je mag meer spelen met schaduw, maar verder goede poging hoor
Seven:
Hond: Vind de felle achtergrond een beetje afdoen aan de mooie hond, vanwaar dat felle blauw?
Ecoline paard: Origineel, geel/groen paard. Laat eigenlijk zien dat hoe je een paard ook inkleurt, het blijft een paard. Mooi schaduwgebruik
Plastic paard: Super leuk, een plastic beeldje maken van je tekening
Haas: Mooie kleurkeuze voor papier, het papier gebruiken als vacht vind ik mooi
Joey_lover:
10: Wat leuk, die eekhoorn, grappige compositie
3-9 maart: Leuke schetsen
12 maart: Leuke houding! Mooi schaduwgebruik
14: Mooi! Leuk, keertje iets anders proberen.
Amylyklama:
Kubistisch: Wel een zoekplaatje zo, welk been hoort bij wie. Gave compositie
Promarker paard: Mooi!
Telpeva:
35: Love the cheetah. Ingekleurd is hij echt geweldig
Kat: wowowowwowow. Dat is zó een foto. Zoiets zou ik ook wel van mn kat willen.
Pluizebolplum:
'all have that one friend' haha love it, humor in tekeningen
Jeika:
Mooi! Leuke combi tussen materialen

Wilde alle pagina's doen, maar ik ga lekker boer zoekt vrouw terugkijken. :Y)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 12:39

Seven schreef:
Als het schilderen op de beeldjes hier niet hoort zeg het gerust dan plaatst ik geen updates

Ik vind ze mooi om te zien, maar wellicht net teveel updates. Dan sneeuwt het misschien andermans tekeningen onder, waardoor anderen misschien geen feedback op hun werk krijgen. Ben daarom ook vanaf pagina 57 begonnen zodat ik iedereen even langs kon. (Dit klinkt een beetje gemeen, maar zo bedoel ik het niet :+ )

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:41

Selina schreef:
Seven schreef:

Ik vind ze mooi om te zien, maar wellicht net teveel updates. Dan sneeuwt het misschien andermans tekeningen onder, waardoor anderen misschien geen feedback op hun werk krijgen. Ben daarom ook vanaf pagina 57 begonnen zodat ik iedereen even langs kon. (Dit klinkt een beetje gemeen, maar zo bedoel ik het niet :+ )

hier ben ik het dan inderdaad wel mee eens.
Misschien iets minder updates.
Maar vind die beeldjes wel heel gaaf.
Maar zo lang het de rest maar niet ondersneeuwt :P

Seven

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:45

Geen probleem ;)
Ik zal de komende vergaderingen niet meer plaatsen

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:23

Ik had er toen heel veel berichtjes over gehad prive, ook van meelezers :j Misschien een ander topic openen? Want ik vind het wel heel vet om te volgen :j

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:34

Er zijn een aantal verzameltopics voor het schilderen, voor breyer modellen en modelpaard in het algemeen maar die zijn behoorlijk inactief geworden in de loop van de tijd.

Eclair heb je daar serieus zelfs berichten van gehad van meelezers? Ik vond hem juist leuk...
Ps ik moet zo weer tekenen en ik zit het echt te rekken om er maar niet aan te hoeven beginnen, ik heb helemaal geen zin :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:35

Ja want het was geen tekening bla bla bla :+

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:12

Ik heb geen last van sevens updates, ik heb wel wat meer last van dat er heel veel gewoon gepraat wordt in dit topic, gezellig natuurlijk, daar niet van, maar zo krijgen de tekeningen niet meer zo veel feedbacks :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:49

Seven schreef:
Due kleur hebben we aan onze zoon te danken, daar voor was de baby mintgroen we hadden iets over dus 1 muur in de woonkamer ook gedaan. Tis dus niet blauw maar echt knallie mint groen :D
Ik mag hopen dat je niet echt de baby hebt geschilderd? :oo Die paarden zijn serieus tof, maar bij baby's trek ik een grens.
Op de foto toont het toch echt meer richting die blauw die ik wil. Over off topic gaan gesproken :o .
Schopt Telpeva even virtueel op het achterwerk. Hup, tekenen, kreng. ~~}> Google weet dat je het kan.
Persoonlijk mogen van mij zowel viltwerken als modelpaarden. Het is allebei creatief. En eerlijk, ook aan de meelezers :P , vond ik dat schaapje gewoon écht briljant. Praten moet op zich ook wel kunnen, er worden soms goede tips gegeven en mooie dingen gezegd, dat hoeft van mij echt niet weg.
Wat commentaar geven betreft, ik ga altijd terug tot mijn laatste post en klik dan per persoon op "geplaatst op". Dan krijg je alle posts van die persoon te zien vanaf die ene post, en heb je gelijk een mooi overzicht van wat iemand allemaal gezegd en gebrouwen heeft. Ik vind dat nog eigenlijk makkelijker dan scrollen en het 'geklets' valt dan ook gelijk wat weg.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:55

Jeika daar ben ik het eigenlijk wel mee eens, en ik doe zelf er aan mee ook. Zal kijken of het anders kan!
Lange post incoming...!

Reactie rondje vanaf pagina 57 (ik loop gewoon 2 weken achter met reageren |( vind ik echt niet leuk en niet eerlijk naar jullie toe!)
eclair98 - Leuke ara! schaduw langs de rand van de snavel vind ik goed gelukt, daar heb je mooi de diepte in gekregen. Bij de onderkant van de snavel vind ik hem wat eentonig van kleur, daar lijkt de diepte weer wat verloren te gaan.
Quebelle - Deze vond ik 2 weken geleden al leuk :D ben je nog verder gegaan?
RenskeFrea - Aapje en de wolf zijn weer leuk gelukt, mooi herkenbaar. De kleuren bij de wolf vind ik best meevallen, vooral die toplijn en de donkere plekken vind ik erg leuk geworden, leuk al die kleuren!
soesje321 - Ziet er al aardig uit! leuk met alle losse haartjes en die haarlijnen in het oog zelf, ik hou wel van zulke details
Eclair - Wat geinig een kwal :D jij tekent echt alles, zijn er dieren die jij niet zou tekenen?
Seven - heel gaaf om eens compleet andere kleuren te zien, en ook helemaal niet storend imo. Leuk gedaan met de knotjes
eclair98 - leuke pose van je ratje, zo kunnen die van mij ook kijken als ze denken dat er eten te halen is :') volgens mij zie ik er achter ook een leuk diertje, maar kan hem niet goed zien. Snorharen vind ik ook altijd leuk, die vergeet ik soms nog wel eens.
joey_lover - eekhoorn <3 hij is zooo schattig, geen op of aanmerkingen, gewoon schattig!

Pagina 58:
Quebelle - gewoon adembenemend zo realistisch
AmyLyklama - Dat schilderij vind ik zo gaaf <3 mooi kleurgebruik, ik hou wel van felle kleuren. Paard vind ik ook heel gaaf zo met dat speciale patroon
Seven - de lichte versie van je haasje vind ik denk ik net iets mooier, daarin is het wit wat subtieler. Bij de 2e mis ik de snorharen, daardoor lijkt hij wat minder realistische en minder 'af' dan de andere.
joey_lover - Ziet er weer heel leuk uit, knap dat je dat zo snel zo mooi op papier krijgt. Die cavia lijkt mij vooral heel lastig!
Veulentje is super schattig, ik vind het leuk hoe de manen en staart zo zacht lijken. Enige wat ik een beetje mis is het oortje
Pluizebolpum: ik kan eigenlijk niet kiezen, ik vind ze allebei best aardig! Bij de kleuren versie vind ik het leuk dat je daaraan kan zien dat de halsters allerlei kleurtjes hebben, dat geeft bij mij meteen het idee van 'hey dat zijn iemand zijn lievelingetjes, daar worden lekker verwend'. Gezellig beeld dat je gemaakt hebt met die 3 zo bij elkaar!
eclair98 - Had het een reden dat je beide maar half gemaakt hebt? bij de vlinder mis ik de andere helft een beetje, als je die erbij zou tekenen en je zou je boek op en neer wapperen dan heb je bijna een echte vlinder (verder ben ik niet kinderachtig ofzo). Bij de capibara weet ik dat je erbij gezet hebt dat het maar een halve capibara is, maar toch mis ik een voorpootje denk ik want ik zie er maar 1.
Seven - handletteren durf ik echt geen commentaar over te geven, heb er te weinig verstand van. Gewoon leuk, cute, en superleuk om te zien, ik vind het heel leuke mooie kaarten die je ermee gemaakt hebt
Selina - was dat bij de nek gebeurd? ik vind het wel goed opgelost, ik vind het er niet heel storend uit zien oid. Het snuitje vind ik heel mooi, zo met dat lichtere streepje eronder lijkt hij heel zacht net als een echt snuitje
eclair98 - heb je hem nagetekend of zelf gemaakt? wat mij opvalt is dat de nek wel schaduw heeft maar de rest niet zo veel, maar misschien kwam dat ook door je tijdgebrek. Klinkt wel alsof je in elk geval lekker bezig bent met meer tekenen, en dat is ook positief toch?

Straks de laatste pagina's pff ik loop zo achter dat ik het niet eens red om in 1x weer op iedereen te reageren. En ik wil dat, want jullie zijn het allemaal waard, zelf vind ik het ook altijd leuk om feedback te krijgen en ik gun dat jullie ook allemaal

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:57

Ik wil elk dier maar 2x tekenen. Het probleem is alleen, dat ik met paarden en vissen niet met rassen heb gewerkt, maar bijv. wel weer met de vogels :( Beetje jammer!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 18:11

Goeie instelling, dan dwing je jezelf soort van om ook eens andere dingen te tekenen... daar hou ik wel van, ik weet niet of ik dat zelf vol zou houden.

Hier mijn freubel van vandaag, ik heb een hele saaie goedkope zwarte motorhelm... en ik heb laatst weatherproof paarse glitter permanent markers gevonden in de winkel, dus ik wil kijken of ik daar wat mee kan. Dit is een oefen frutsel van de stijl die ik ongeveer in gedachte heb voor mijn helm.
Afbeelding

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 18:17

Telpeva schreef:
Goeie instelling, dan dwing je jezelf soort van om ook eens andere dingen te tekenen... daar hou ik wel van, ik weet niet of ik dat zelf vol zou houden.

Hier mijn freubel van vandaag, ik heb een hele saaie goedkope zwarte motorhelm... en ik heb laatst weatherproof paarse glitter permanent markers gevonden in de winkel, dus ik wil kijken of ik daar wat mee kan. Dit is een oefen frutsel van de stijl die ik ongeveer in gedachte heb voor mijn helm.
[ Afbeelding ]

dat is nog eens een originele manier van je motorhelm pimpen :P

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 18:24

Hahaha Pluizebolplum geweldig die typfout 1 om in te lijsten.

Ik weet dat er andere topic zijn maar vond deze groep juist gezelliger kwa feedback, gezamenlijke interesses

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:23

Ik heb besloten een aantal tekeningen opnieuw te gaan maken. Omdat ik het niet uit kan staan dat sommige dingen zijn mislukt en niet naar wens zijn -O-

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:23

Ik loop flink wat achter, dit weekend maar inhalen.

Ook besloten om tekeningen opnieuw te maken, want zo als t nu is motiveert t mij niet meer :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 22:04

Een nieuwe nr 2! Maar dit keer wel een soort :+

Afbeelding

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 23:07

eclair98 schreef:
Een nieuwe nr 2! Maar dit keer wel een soort :+

[ [url=m/afjaeB.jpg]Afbeelding[/url] ]

ik zie een vraagteken in een blokje.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 16:12

Ik heb even een paar drukke dagen achter de rug, en daardoor loop ik nu een dag achter. Straks weer even inhalen!

Jeetje eclair wat een verschiiiil! Super leuk om te zien! Ik vond je vis toen al leuk, maar de nieuwe vind ik nog leuker. De eerste was meer kunstzinnig, de 2e is meer een echte vis. Ik vind wel nog steeds die schubjes en de kleurovergangen bij de eerste heel leuk

Straks doe ik weer een uitgebreider reageer rondje :) eerst even ervoor gaan zitten dat ik een tekening ga maken.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:43

40/180
Afbeelding

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:48

Telpeva, wat apart.. iets heel anders maar ik vind het wel erg mooi!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 22:05

Erg gaaf werk zo Telpeva <3

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 22:49

Ik kom ook weer even binnenvallen, loop beetje achter.
maar ik kwam er ook achter dat mijn tekeningen van vorige week enzo ook helemaal niet meer geplaatst heb, dus zal er toch weer eens wat neer zetten :)

Garnaal heb ik met pastelkrijt en pastelpotloden in mijn schetsboekje gemaakt. Foto van internet geplukt. Een dier voor mijn zusje, maar dat was een lastige tot ik op google ging zoeken en wel prachtige beesten tegen kwam onder het woord garnaal :P
Afbeelding

Schaap is van een eigen foto van een van mijn wandelingen de laatste tijd. Met een 2b potlood in schetsboekje:
Afbeelding

Varkentje is met pastelkrijtjes in mijn schetsboekje gemaakt, hij is een beetje misvormd geworden :P Foto ook van internet geplukt.
Afbeelding

En tijdens het indoor brabant weekend ben ik van donderdag tot en met zondag daar geweest, alles gekeken, dus geprobeerd wat schetsen te maken. Maar uiteindelijk was het veel leuker om te kijken en tussendoor ook niet handig, dus is verder nog niet af :P
Potloodschetsen op A4 (nou ja, de helft dan)
Afbeelding

En deze was ik begonnen, maar heb ik vandaag af gemaakt. mijn zusje wilde een adelaar, maar die bestaan eigenlijk niet, en deze zeearend kwam steeds naar voren toen ik op adelaar zocht, dus dan maar een zeearend. Deze heb ik uit een boek die ik van de bieb gehaald heb over vogels tekenen en schilderen, staan prachtige afbeeldingen en voorbeelden in. Maar ik ben niet stapsgewijs mee gegaan, maar gewoon bij het eindresultaat begonnen :P Deze is met oliepastelkrijtjes op een A4 papier.
Iets te weinig tijd om hem helemaal glad af te werken, maar ik hou eigenlijk ook wel van dat wat grovere :)
Afbeelding

Telpeva: Je wit op zwart paardje is prachtig, ik vind het knap hoe je het licht vangt. Ik weet hoe moeilijk het is om verkeerd om schaduwen te maken, vind deze erg mooi gelukt. En die fluff in zijn oortje maakt het helemaal af :D
Je motorhelm pimp frutsel vind ik leuk, wat een briljant idee is dat. Benieuwd of het ook op de helm gaat lukken.

Eclair: Ik vind het knap dat je het wil wagen om een deel van je creaties weer opnieuw te doen na nieuwe maken (Kom zelf al amper aan 1 per dag toe), maar waarom zou je alles opnieuw maken?
Het is juist van zo'n challenge zo leuk dat je vooruitgang ziet mbt begin en hoe je later in het jaar dingen maat :)
Je nieuwe vis vind ik wel weer erg mooi, maar zou hem gewoon als een nieuwe creatie bestempelen :D

Pluizebolpum Jij kan dat toch ook heel goed, wit op zwart. Deze is ook weer prachtig en het oogje vooral erg tof. En oude of nieuwe plaatjes maken niet uit toch, als het maar leuk materiaal is.

Seven: Hoop niet dat je weggejaagd bent door een opmerking dat er wel erg veel posts over modelpaard zijn. Misschien idee om daar eigen topic over te openen als dat nog niet gedaan is, dan kun je zoveel updates plaatsen als je wil. Ik denk dat dit topic niet zozeer bedoeld is voor uitgebreide WIP, omdat dat weer een ander soort van challenge is.
Hopelijk blijf je wel gewoon gezellig tekeningen plaatsen of andere creaties, altijd leuk. Gaaf om te zien hoe dat modelpaard geschilderd wordt hoor. :D Vraag me altijd al af hoe dat in elkaar steekt met zoiets beschilderen, heb dat echt nog nooit gedaan of bedacht te doen (en heb toch een bende van modelpaardjes gehad (en nog steeds)) :P

Dat was het weer even voor vandaag, volgende keer hopelijk meer, we gaan vrolijk door voor zover het lukt :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 22:52

Ik heb nog geen af werk dus iets te plaatsen heb ik ook niet. Voel me niet weg gejaagd maar heb ook niet het idee dat ik wat toevoeg momenteel dus houd de wip voor mezelf
Genieten wel van jullie werkjes zijn elke dag weer een aansporing om zelf ook weer wat te maken