Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Uska schreef:Vanaf pagina 61
Jeika:
Moeilijke houding, maar hij is goed geslaagd! De achterbenen kloppen idd niet helemaal, maar dat is vrij minimaal hoorDe staart is idd nog wel iets te stijf.
Zwanepol:
Leuk, een Belg! Die hebben altijd van die fijne vormen om te tekenen, vind ikVind hem mooi gelukt, vooral de bovenlijn is erg netjes gedaan. Het binnenste achterbeen klopt niet helemaal: de hoek bij de is te groot en daarmee de lengte te lang. Als je de m.gastrocnemius (sorry, weet de nederlandse naam niet
) korter maakt, heb je dit opgelost
Seven:
Je mag dan ontevreden zijn, hij heeft wel iets hoor
Hij mist idd wat details zoals de lichtinval, het contrast, evt. haartjes, maar de eerste keer met nieuw materiaal is altijd moeilijk en gezien je eerdere vooruitgang denk ik dat je dit snel onder de knie gaat krijgen!
Jeika:
Wat een onwijs leuk plaatjeLeuk materiaal ook, past goed bij je stijl!
Athelas:
Mooi gedaan! De blik heb je goed te pakken, het contrast zou nog wat hoger mogen en de manen iets losser
Kashimo:
Nmr. 1
De neus is te groot, maar verder vind ik het een vrolijk geheel met die losse strepen! Het zou ook leuk zijn bij zoiets als je de achtergrond een kleurtje zou geven
Nmr. 2
Deze klopt qua verhoudingen niet helemaal, maar ik vind het wel goed zoals je hier met de details speelt en de lossigheid van de manen valt mij positief op!
Zwanepol:
Allereerst sterkte met je verlies!
Vind je tekening goed gelukt, fijne sfeer zit er inDe verhoudingen van achterhand/achterbenen klopt niet helemaal: de achterhand kan wel scheef staan, maar dan zou je één van de achterbenen op rust hebben moeten zetten of de scheefheid iets verminderen.
Fennadev:
Wat een geneig plaatje
Probeer nog wat meer te spelen met highlights, lowlights en het contrast daartussen.
Seven:
Heel erg mooi! Enkel de lowlights binnenin de bloem hadden nog iets donkerder gemogen. De achtergrond past er goed bij.
Pompompom:
Nmr. 1
Zeer mooi, ik vind dit echt één van je beste werken tot nu toe!Heerlijk los gedaan.
Nmr. 2
Altijd interessant om te zien, die studietjes. Vind de bovenste twee het best gelukt.
Nmr. 3
Ook dit is interessant om te zien! Op het paard zelf ben je niet te ver doorgegaan, maar de achergrond had idd opener gemogen. Desondanks een mooi werkje hoor
Zwanepol:
Moeilijke houding zo van achteren! Bij de overgang tussen achterhand/achterbeen had de streep die de spier aanduid bij beide benen iets minder lang gemoeten, ook zou je meer verschillende kleuren kunnen gebruiken, en dan bv. ook de niet zo voor de hand liggende kleuren. Voor de rest vind ik hem goed gelukt en de beweging die er bij deze houding nog net iets in zit, heb je mooi weten neer te zetten
Pagina 62:
Jeika:
Nmr. 1
Walgelijk is een groot woord!De verhoudingen kloppen idd niet helemaal, maar de blik en de details op de neus vind ik wel mooi geworden, hoor
Nmr. 2
Deze is geweldig! Evt. kan je hem nog wat kleur geven, maar zo is'ie ook errug leuk
Elmo:
Nmr. 1
Mooi gedaan, vind dat takje er leuk uitspringen zo en ook het vierkant is goed gekozen! De vogel zelf mist hier en daar nog iets contrast waardoor hij er nét iets te weinig uitspringt.
Nmr. 2
Deze vind ik ook mooi, de paraplu is onwijs leuk bedacht! Heb enkel het idee dat de ogen van de vrouw iets te dicht bij elkaar staan, maar dat kan natuurlijk ook gewoon haar gezicht zijn
Dan mijn werkje:
Ik heb één van mijn illustratie's uitgewerkt met Oost-Indische inkt en aquarelverf, wat voor mij de eerste keer was met aquarelverf en ook de eerste keer dat ik de inkt met een ander materiaal combineerde. Genoeg dingetjes die nog anders kunnen dus, maar wel erg leuk om te doen
Formaat is A3.
De kleuren zijn in het echt warmer en de witte plekken zijn minder, tevens is het rood van de muur een vrolijkere tint, maar wat een ramp om dit goed op de foto te krijgen zeg![]()
[ Afbeelding ]