[CHALLENGE]2016: een tekening per dag/week

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jeika

Re: [CHALLENGE]2016: een tekening per dag/week

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 22:51

Afbeelding deze is walgelijk, lelijk goor en mislukt :')
Afbeelding en deze vind ik dan wel weer schattig <3

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 22:56

Een doodle is een zeer snelle schets die ingekleurd is, ik doodle ook regelmatig tijdens college. Ik post morgen weer wat.

Die pony hierboven is echt mega leuk!

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 22:59

dankje :)

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 23:48

Fennadev schreef:
Een doodle is een zeer snelle schets die ingekleurd is, ik doodle ook regelmatig tijdens college. Ik post morgen weer wat.

Die pony hierboven is echt mega leuk!

Weer wat geleerd! *\o/* :')

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 23:49

Leuk Jeika!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 10:17

Week 6;

Afbeelding

Week 7;

Afbeelding

Goeie foto's maken blijft een probleem. Daarbij ben ik niet helemaal tevreden over beide werken, maar ach, het was een goede oefening. :)
Reactierondje doe ik de volgende keer weer eventjes.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 11:31

Wow, Elmo! :wow:

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 12:32

Vanaf pagina 61 :)

Jeika:
Moeilijke houding, maar hij is goed geslaagd! De achterbenen kloppen idd niet helemaal, maar dat is vrij minimaal hoor :D De staart is idd nog wel iets te stijf.

Zwanepol:
Leuk, een Belg! Die hebben altijd van die fijne vormen om te tekenen, vind ik :P Vind hem mooi gelukt, vooral de bovenlijn is erg netjes gedaan. Het binnenste achterbeen klopt niet helemaal: de hoek bij de is te groot en daarmee de lengte te lang. Als je de m.gastrocnemius (sorry, weet de nederlandse naam niet :') ) korter maakt, heb je dit opgelost ;)

Seven:
Je mag dan ontevreden zijn, hij heeft wel iets hoor :D
Hij mist idd wat details zoals de lichtinval, het contrast, evt. haartjes, maar de eerste keer met nieuw materiaal is altijd moeilijk en gezien je eerdere vooruitgang denk ik dat je dit snel onder de knie gaat krijgen! :j

Jeika:
Wat een onwijs leuk plaatje :D Leuk materiaal ook, past goed bij je stijl!

Athelas:
Mooi gedaan! De blik heb je goed te pakken, het contrast zou nog wat hoger mogen en de manen iets losser ;)

Kashimo:
Nmr. 1
De neus is te groot, maar verder vind ik het een vrolijk geheel met die losse strepen! Het zou ook leuk zijn bij zoiets als je de achtergrond een kleurtje zou geven :)
Nmr. 2
Deze klopt qua verhoudingen niet helemaal, maar ik vind het wel goed zoals je hier met de details speelt en de lossigheid van de manen valt mij positief op!

Zwanepol:
Allereerst sterkte met je verlies!
Vind je tekening goed gelukt, fijne sfeer zit er in :) De verhoudingen van achterhand/achterbenen klopt niet helemaal: de achterhand kan wel scheef staan, maar dan zou je één van de achterbenen op rust hebben moeten zetten of de scheefheid iets verminderen.

Fennadev:
Wat een geneig plaatje :D
Probeer nog wat meer te spelen met highlights, lowlights en het contrast daartussen.

Seven:
Heel erg mooi! Enkel de lowlights binnenin de bloem hadden nog iets donkerder gemogen. De achtergrond past er goed bij.

Pompompom:
Nmr. 1
Zeer mooi, ik vind dit echt één van je beste werken tot nu toe! :D Heerlijk los gedaan.
Nmr. 2
Altijd interessant om te zien, die studietjes. Vind de bovenste twee het best gelukt.
Nmr. 3
Ook dit is interessant om te zien! Op het paard zelf ben je niet te ver doorgegaan, maar de achergrond had idd opener gemogen. Desondanks een mooi werkje hoor :)

Zwanepol:
Moeilijke houding zo van achteren! Bij de overgang tussen achterhand/achterbeen had de streep die de spier aanduid bij beide benen iets minder lang gemoeten, ook zou je meer verschillende kleuren kunnen gebruiken, en dan bv. ook de niet zo voor de hand liggende kleuren. Voor de rest vind ik hem goed gelukt en de beweging die er bij deze houding nog net iets in zit, heb je mooi weten neer te zetten :D

Pagina 62:

Jeika:
Nmr. 1
Walgelijk is een groot woord! :P De verhoudingen kloppen idd niet helemaal, maar de blik en de details op de neus vind ik wel mooi geworden, hoor :)
Nmr. 2
Deze is geweldig! Evt. kan je hem nog wat kleur geven, maar zo is'ie ook errug leuk :D

Elmo:
Nmr. 1
Mooi gedaan, vind dat takje er leuk uitspringen zo en ook het vierkant is goed gekozen! De vogel zelf mist hier en daar nog iets contrast waardoor hij er nét iets te weinig uitspringt.
Nmr. 2
Deze vind ik ook mooi, de paraplu is onwijs leuk bedacht! Heb enkel het idee dat de ogen van de vrouw iets te dicht bij elkaar staan, maar dat kan natuurlijk ook gewoon haar gezicht zijn :P

Dan mijn werkje:
Ik heb één van mijn illustratie's uitgewerkt met Oost-Indische inkt en aquarelverf, wat voor mij de eerste keer was met aquarelverf en ook de eerste keer dat ik de inkt met een ander materiaal combineerde. Genoeg dingetjes die nog anders kunnen dus, maar wel erg leuk om te doen :D
Formaat is A3.
De kleuren zijn in het echt warmer en de witte plekken zijn minder, tevens is het rood van de muur een vrolijkere tint, maar wat een ramp om dit goed op de foto te krijgen zeg :')

Afbeelding

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 12:33

Uska schreef:
Vanaf pagina 61 :)

Jeika:
Moeilijke houding, maar hij is goed geslaagd! De achterbenen kloppen idd niet helemaal, maar dat is vrij minimaal hoor :D De staart is idd nog wel iets te stijf.

Zwanepol:
Leuk, een Belg! Die hebben altijd van die fijne vormen om te tekenen, vind ik :P Vind hem mooi gelukt, vooral de bovenlijn is erg netjes gedaan. Het binnenste achterbeen klopt niet helemaal: de hoek bij de is te groot en daarmee de lengte te lang. Als je de m.gastrocnemius (sorry, weet de nederlandse naam niet :') ) korter maakt, heb je dit opgelost ;)

Seven:
Je mag dan ontevreden zijn, hij heeft wel iets hoor :D
Hij mist idd wat details zoals de lichtinval, het contrast, evt. haartjes, maar de eerste keer met nieuw materiaal is altijd moeilijk en gezien je eerdere vooruitgang denk ik dat je dit snel onder de knie gaat krijgen! :j

Jeika:
Wat een onwijs leuk plaatje :D Leuk materiaal ook, past goed bij je stijl!

Athelas:
Mooi gedaan! De blik heb je goed te pakken, het contrast zou nog wat hoger mogen en de manen iets losser ;)

Kashimo:
Nmr. 1
De neus is te groot, maar verder vind ik het een vrolijk geheel met die losse strepen! Het zou ook leuk zijn bij zoiets als je de achtergrond een kleurtje zou geven :)
Nmr. 2
Deze klopt qua verhoudingen niet helemaal, maar ik vind het wel goed zoals je hier met de details speelt en de lossigheid van de manen valt mij positief op!

Zwanepol:
Allereerst sterkte met je verlies!
Vind je tekening goed gelukt, fijne sfeer zit er in :) De verhoudingen van achterhand/achterbenen klopt niet helemaal: de achterhand kan wel scheef staan, maar dan zou je één van de achterbenen op rust hebben moeten zetten of de scheefheid iets verminderen.

Fennadev:
Wat een geneig plaatje :D
Probeer nog wat meer te spelen met highlights, lowlights en het contrast daartussen.

Seven:
Heel erg mooi! Enkel de lowlights binnenin de bloem hadden nog iets donkerder gemogen. De achtergrond past er goed bij.

Pompompom:
Nmr. 1
Zeer mooi, ik vind dit echt één van je beste werken tot nu toe! :D Heerlijk los gedaan.
Nmr. 2
Altijd interessant om te zien, die studietjes. Vind de bovenste twee het best gelukt.
Nmr. 3
Ook dit is interessant om te zien! Op het paard zelf ben je niet te ver doorgegaan, maar de achergrond had idd opener gemogen. Desondanks een mooi werkje hoor :)

Zwanepol:
Moeilijke houding zo van achteren! Bij de overgang tussen achterhand/achterbeen had de streep die de spier aanduid bij beide benen iets minder lang gemoeten, ook zou je meer verschillende kleuren kunnen gebruiken, en dan bv. ook de niet zo voor de hand liggende kleuren. Voor de rest vind ik hem goed gelukt en de beweging die er bij deze houding nog net iets in zit, heb je mooi weten neer te zetten :D

Pagina 62:

Jeika:
Nmr. 1
Walgelijk is een groot woord! :P De verhoudingen kloppen idd niet helemaal, maar de blik en de details op de neus vind ik wel mooi geworden, hoor :)
Nmr. 2
Deze is geweldig! Evt. kan je hem nog wat kleur geven, maar zo is'ie ook errug leuk :D

Elmo:
Nmr. 1
Mooi gedaan, vind dat takje er leuk uitspringen zo en ook het vierkant is goed gekozen! De vogel zelf mist hier en daar nog iets contrast waardoor hij er nét iets te weinig uitspringt.
Nmr. 2
Deze vind ik ook mooi, de paraplu is onwijs leuk bedacht! Heb enkel het idee dat de ogen van de vrouw iets te dicht bij elkaar staan, maar dat kan natuurlijk ook gewoon haar gezicht zijn :P

Dan mijn werkje:
Ik heb één van mijn illustratie's uitgewerkt met Oost-Indische inkt en aquarelverf, wat voor mij de eerste keer was met aquarelverf en ook de eerste keer dat ik de inkt met een ander materiaal combineerde. Genoeg dingetjes die nog anders kunnen dus, maar wel erg leuk om te doen :D
Formaat is A3.
De kleuren zijn in het echt warmer en de witte plekken zijn minder, tevens is het rood van de muur een vrolijkere tint, maar wat een ramp om dit goed op de foto te krijgen zeg :')

[ Afbeelding ]

awh, die vind ik schattig <3

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:58

59/66 acrylverf "Grazen"

Afbeelding

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:45

Snel week 8, helaas geen tijd meer om te reageren, volgende week dan maar een wat uitgebreider rondje :j

Afbeelding

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 10:16

Week 8 (in een verschrikkelijk blauwe foto):
Afbeelding

Ik zal vanmiddag even een reactierondje maken

Edit: nu dus :')

Pagina 62:
Delicia: Mooi! Valt het ene achterbeen precies achter de andere benen of heeft hij er maar drie? :+
Zwanepol: Leuk dat je het paard juist wit laat en er alleen een silhouet van hebt gemaakt
Uska: wat een ontzettend leuke tekening zeg!
Elmo: Wow! Met welke materialen heb je dit gedaan?
Jeika: Leuk! Zeker die van 27-2 is erg mooi geworden

Pagina 61:
Zwanepol: Wat een leuke tekening!
Pompompom: Ziet er leuk uit! Dat verdwenen hoofd heeft ook wel wat zo
Seven: ‘enkel’? Hij is echt mooi! Hoe lang ben je hier mee bezig geweest als je ‘alleen’ hiervoor tijd had?
Fennadev: ziet er leuk uit! Misschien dat je de volgende keer met schaduwen erbij kan werken, maar het is niet voor niets een doodle he?
Zwanepol: ook deze ‘grazen’ is weer prachtig! En sterkte met je kalkoenhen!
Kashimo: ziet er leuk uit hoor! De neuzen zijn wel een beetje uit verhouding geloof ik
Athelas: Leuk! Ook met alleen grijs is het je prima gelukt
Jeika: Wat een leuke tekening!
Seven: hoe kan je hier nou ontevreden over zijn? Hij is echt ontzettend mooi!
Zwanepol: Mooi!
Jeika: mooi geworden hoor! Zo’n houding is best lastig te tekenen

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:00

Nog steeds druk

3 dagen aan deze tekening gewerkt nog steeds niet wat ik wil
Het karton is heel snel verzadigd en daardoor is het lastig lagen te maken
Ik was vergeten een puntje ligt te laten in het oog en met geen mogelijkheid krijg je er weer een laagje licht over helaas

Afbeelding

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:13

Vind hem erg leuk hoor. Werk je met pastel? Dan zou dat toch mogelijk moeten zijn door er fixatief over te spuiten.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:50

Pastel inderdaad op karton
Fixeren tussen door heeft niet geholpen werd het enkel minder door

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:31

Druk druk druk, dus snel eventjes mijn tekeningen van donderdag tot nu, we zitten al aan 60!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:44

Afbeelding die van gisteren, wel minder leuk dan eergisteren :)
Afbeelding en die van vandaag, ik vind hem best leuk. ook al krijg ik hem niet goed op de foto :n

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:58

60/366 pastelpotlood "Grazen"

Is weer nieuw voor mij met kleur pastelpotloden, dus nog even oefenen ;)

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 09:50

Eindelijk weer eens echt tijd

Fennadev
Lastig te beoordelen doodle, ondanks dat je met een muis werkt kan daar wel schaduw kleur verloop etc in :D

Pompompom
Zebra vind ik erg mooi, mooi contrast etc
Schetsen zijn ook weer knap gedaan
Je uitgewerkte id kwa kleur juist prachtig totaal niet te veel

Zwanepol
Deze vind ik persoonlijk wat krassig :o
De staart vind ik wel heel mooi

Jeika
De gene die jij vreselijk vind, vind ik mooier dan je cartoon. Nog iets meer op de juiste ogen en verdere bouw letten dan ga je al steeds realistischer tekenen

Elmo
Beide zijn ze prachtig het strakke tegen over het realistische echt heel mooi

Uska
Heel leuke cartoon

Zwanepol
Mooie acryl erg simplistisch maar daarin toch overduidelijk

Delicia
Mooie da ik mis alleen een been of zit deze bij de voorknie?
Ik vind hem in het algemeen wat donkerder

Marrie
Mooie details in het sieraad
Jammer dat de vrouw er iets achter weg valt kwa contrast

Damned
Herkenbare werkjes jouw stijl zit in elke ookal zijn ze zeer verschillend

Jeika
De cartoon lijkt op die je eerder maakte ik vind ee punt neus persoonlijk niet zo mooi :o

De andere spreekt mij meer aan
Mooie verhoudingen, strak alleen ee ogen staat ongelijk ;)

Zwanepol
Deze vind ik weer erg mooi
Zacht en kleurig wollig zonder te echt een veulen

Vandaag ging ik weer voor velours, dat is toch echt meer mijn ding :)
Miljoenen streepjes gezet maar ben toch weer wat tevreden

60/366
Caracal

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 10:35

Ik wist niet dat ik een stijl had :+

Seven: heel knap gedaan! Zeker die ogen! Ik mis hier wel een beetje een achtergrond

Zwanepol: mooi! Lekker lenteachtig

Jeika: allebei leuk , zeker de onderste !

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 10:40

Achtergrond moet ik inderdaad nog steeds proberen durf het alleen niet goed hahaha

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 10:42

Kan ik begrijpen, durf ik namelijk ook nooit! Maar daar is deze challenge dus perfect voor :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:09

Ja zeker de volgende word wellicht met achtergrond

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 19:22

61/366 acrylverf "Grazen"

Afbeelding

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 19:33

Seven: erg mooi je katachtige, vooral de ogen

Jeika: je tekening van de 29ste is erg goed gelukt, knap hoor. Klein zeur puntje... de ogen staan niet gelijk.

Damned: pulp fiction???? Weer leuk gedaan.

Seven: volgens mij matcht het linker oog niet helemaal in het geheel, verder wel weer knap getekend.