[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dallista

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:27

Wat een heerlijk koppie heeft dat diertje toch. Mooi hoor! *zwijmel*

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:46

Arhg ik moet helemaal niet kijken naar jullie schilderijen, wacht nu 16 dagen op de mijne en wordt door kijken alleen maar ongeduldiger :+

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:28

Nijn, dan schiet het nu wel op! :-)

Ik heb weer eens een paar paintings onderweg, nou ja, eentje onderweg en eentje net besteld.

Ik heb me laten verleiden op eBay en eens gek gedaan: een painting uit China (Hong Kong). Ik weet niet helemaal wat ik kan verwachten, vaak zie je op eBay een painting staan, en dan is het een soort versimpelde versie van een PaintWorks, uit China, hartstikke fake en gejat dus, en veel minder gedetailleerd. Maar dit plaatje, hoewel vrij simpel eruitziend, kende ik verder nergens van, dus fake of niet, dat maakt dan niet zoveel uit voor mij. Maar de kwaliteit van de verf, geen idee.

Bij andere, o.a. eentje die me leuk leek, stond bij de feedbacks dat de painting opgerold (!) in een koker kwam en je het canvas dus zelf moest 'stretchen'. Huh?! Aangezien ik geen idee heb hoe dat werkt, toch maar een painting gekozen waarbij in de auction tenminste een foto stond van canvas stretched op een houten frame. Maar voor hetzelfde geld komt het ook gewoon in een koker, hoor. ;-)

En misschien wel interessant om te weten, de website van Herschnners heeft veel meer paintings dan alleen PaintWorks. Herschnners is het bedrijf dat de verzendingen van PW regelt, in elk geval naar Nederland. Kosten van de PW paintings en verzendkosten verschillen dus niet veel. En, ze hebben dus ook andere dan PW, o.a. Plaid. En Schipper, maar ik denk niet dat het handig is die daar te bestellen, want dat is import uit Europa voor hun, dus behoorlijk prijzig, kan je hier goedkoper krijgen, lijkt me.

Ik heb dus mijn tweede Plaid besteld, iets heel anders dan de Japanse tuin, ben benieuwd!

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 15:10

Nijn, hoop voor je dat ze snel binnen komen dan! :D

Hahaha ben erg benieuwd wat voor painting je uit China dan krijgt, hoe die zal zijn qua kwaliteit.
Zelf canvas stretchen.. :\ Ben benieuwd!

Ik heb even op de site van herschnners gekeken, staan inderdaad veel dingen op, wat leuk! Ik ben al een hele lijst aan het maken met dingen die ik nog wil als ik deze 2 af heb, maar eerst deze 2 maar doen haha :)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 18:36

Ben ook benieuwd ja wat je vanuit China krijgt.

Ik heb gisteren de wasbeer besteld, ben benieuwd :)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:31

Vreemd..

Ik heb gisteren de wasbeer besteld via paintworks. En heb betaald via ideal en een bevestigs mail met ondernemer gehad. Nu krijg ik vandaag een mail met als herinnering dat ik nog die wasbeer in me mandje heb staan en niet heb uit gecheckt?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 05:45

Ik wist niet dat je met iDEAL kan betalen bij PW?
Staat de painting dan op de site nog in je mandje? Als je hebt betaald en een bevestiging hebt gehad, zou het geen probleem moeten zijn...

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 07:00

Paypal bedoel ik :D

Kreeg gisteren nog een mail dat hij verzonden is naar Nederland :=

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 19:52

Na een lange stressy werkweek eindelijk een paar uurtjes over om Gentle Touch af te maken!

Moet nog wel de zwarte achtergrond een tweede laag geven, zie ik. Heb ik destijds bij de Grey Stallion ook gedaan, en dat heeft echt geholpen, die ziet er nog steeds super uit.

Afbeelding

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 20:49

Wauww! De mijne moet opschieten haha :D

Doen jullie ook een laagje vernis eroverheen?

En welke kwastjes hebben jullie? Doe bij schipper er standaard bij zit vind ik echt rot!

En nog een vraagje haha hoe en waarop mengen jullie?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 21:14

Ik heb wel vernis (iets van Amsterdam, acryl vernis glanzend) maar nog nooit gebruikt. De enige vernis die ik tot nu toe heb gebruikt is wat er in de kleine zakjes zit bij de 'romantic' schilderijtjes van Ravensburger, dan moet je namelijk de helft van de vernis voor het schilderij gebruiken, en de andere helft mengen met de inhoud van het zakje glitters dat erbij zit. Als je dat niet doet blijven de glitters niet vastzitten op het schilderij. ;-)

Al vaker gezegd, maar ik gebruik bijna uitsluitend nr 2 manet galaxy synthetique penseeltjes. Die zijn heel fijntjes, blijven lang goed, en vooral belangrijk, hebben een soort soft grip waarmee je ze makkelijk kan vasthouden; gewone penseeltjes vind ik niet fijn vasthouden.

Alleen voor de grote zwarte achtergrond gebruik ik een grotere, platte penseel.

Iemand hier had het over oude lenzendoosjes om in te mengen, dat doe ik nu ook en werkt geweldig. Maar als het alleen even is om gaatjes op te vullen, vakjes die ik over het hoofd heb gezien, dan doe ik het gewoon op een stukje karton oid.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 15:10

Hij is binnen *\o/*
Dr zit alleen een kartonnen constructie bij, ik neem aan dat dit voor het verzenden was zodat het niet alle kanten op vliegt onderweg?

Dalista ik vind 'm gaaf :j

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 15:32

Bedoel je de smalle stroken karton die in in de doos van de painting zelf zitten (dus niet verpakkingsmateriaal in de buitendoos)? Dat is om de doos niet in te laten deuken, zodat de cardboard painting beschermd is. Werkt niet altijd even goed, maar ik heb nog nooit een painting gekregen met een 'vouw' in het cardboard, dus mag niet klagen. ;-)

Ja, wat een schatje, he? Ben alweer met iets nieuws begonnen!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 15:39

Dat bedoel ik idd :)
Zo maar eens tafel ontruimen en voorzichtig beginnen :):)
Hoe snel schilder jij? :oo

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 17:19

Nijn schreef:
Dat bedoel ik idd :)

Het is een beetje rare constructie, want die strookjes blijven met enkel een paar inkepingen echt niet in elkaar zitten, maar... beter dan niets.
Citaat:
Zo maar eens tafel ontruimen en voorzichtig beginnen :):)
Hoe snel schilder jij? :oo

Niet bijzonder snel, vind ik, en naar mijn idee heel precies, maar wel veel in mijn vrije uurtjes, en teveel dan goed voor me is, denk ik, haha, maar zoals afgelopen week heb ik ook dagen achter elkaar dat ik helemaal niet schilder. Het is wel heel makkelijk voor me, ik heb alle spullen op een apart bureau staan, ik hoef nooit op te ruimen, kan letterlijk binnen een paar seconden beginnen en stoppen zonder opruimwerkzaamheden, en dat scheelt ook wel, denk ik.

Veel succes en plezier met je painting!!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 17:54

En wat wordt je volgende? :D

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 19:09

Een heel schattig klein Ravensburger-tje. Even een tussendoortje!

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:54

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 23:33

Die is heel mooi!

Ik bestel altijd op de site van het hobbyhuis, maar zie dat de site waar jij besteld iets goedkoper is omdat je geen verzendkosten betaald.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 06:43

Booooo schreef:
Die is heel mooi!

Ik bestel altijd op de site van het hobbyhuis, maar zie dat de site waar jij besteld iets goedkoper is omdat je geen verzendkosten betaald.

Kan niet wachten tot hij binnen is *\o/*

Scheelde inderdaad wel een beetje, bij hobbyhuis kwam ik op ong 39 euro uit en hier 36.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 17:45

Zo'n 'tussendoortje' duurt toch altijd langer dan ik denk als ik er net aan begin. Vooral die glitters!!! |o

Maar toch even doorgezet, en hierbij het resultaat.

Voor de vernis / glittertjes
Afbeelding

En erna. Kleuren zien er een beetje anders uit op de twee foto's, maar het is het idee, toch? :D

Afbeelding

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 13:49

Leuk met die glitters zo!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 18:37

Yup, het is een schatje. :-)
Ben uiteraard alweer aan iets nieuws begonnen, maar dat is een grote PaintWorks, dus gaat wel effe duren! Afmetingen zijn trouwens iets anders dan ik van ze gewend ben, 36 x 51 cm, ipv ik geloof 40 bij 50? Het is in elk geval ietsje smaller dan de andere 'grote' paintings.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 14:17

Dallista: heb jij de Lotto gewonnen ofzo? :D
Welke ben je nu begonnen?

De mijne is nu bijna 2 weken onderweg

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 14:47

Booooo schreef:
Dallista: heb jij de Lotto gewonnen ofzo? :D

Huh, zou wel willen, nee hoor, moet hard werken voor m'n kostje! Maar zo duur zijn die paintings niet, vind ik. Ik koop vooral PW en soms Plaid, en die zijn met de exchange rate dollar - euro en goedkope shipping heel betaalbaar, en heb bv. die Ravensburger met het elfje en eenhoorn op eBay tweedehands gekocht, nou ja, doos was geopend, maar meer niet, alles was nog in nieuw-staat, maar ik heb er veel minder voor betaald dan wat een RV in de winkels kost.

Ik heb verder gewoon 1 keer een hele batch bij PW gekocht, dus daar put ik ook nog steeds uit. :D

Citaat:
Welke ben je nu begonnen?

Weer eens iets heel anders. Als ik wat verder ben zal ik wel een foto plaatsen.

Citaat:
De mijne is nu bijna 2 weken onderweg

Schiet al lekker op!