Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Muurp schreef:@SDE; Wat vind je er stripachtig aan dan?
.
.
.
. 
)
.
30 euro
.
Je spreekt zelf over 'een portret'. Wil je een portret tekenen, zorg dan voor een (voor jou) duidelijke foto. En je moet niet exact een foto namaken. Dan kan je beter gewoon een foto trekken. Als je een portret tekent, moet er iets anders inzitten dan op een doodgewone foto. Als bijvoorbeeld het oog pikzwart is op de foto, moet jij dat niet pikzwart maken 'omdat het op de foto zo is'. Want een oog is niet pikzwart. Dan maak je er gewoon zelf een oog van. 
Het is zelfs een betere foto uit het wiewilmijnpaardtekenen topic 
.
, maar ik zou dat dan niet gelijk een verhoudingfout noemen. Maargoed, dat is natuurlijk omdat ik anders tegen de voorbeeldfoto en tekening aankijk dan jij. Paard op de voorbeeld foto heeft het wel voor mijn gevoel in ieder geval. Overigens heb ik uberhaupt geen zwart gebruikt in de tekening, als je het oog bedoelt... Dat laat de foto dus niet zien.
.
En dat oog was een voorbeeld en ging niet persé over jou tekening hoor. En of je er nu een zwarte of een donkerblauwe bol van maakt.. zo veel verschil geeft dat niet in dit geval. 
. Oog is ook niet donkerblauw, er zitten verschillende tinten in, maargoed, dat is niet te zien. Als ik daar niets over wil horen moet ik maar een betere foto plaatsen denk ik.

30,-
30,-
50,-
15,-
15,-
Zo’n 150,- ?
15,-
50,-
baby: 30,-
paard: 20,-
15,-

35 euro 
Mijn taxaties staan op pagina 58, ik zal de mensen die daarna werk hebben gepost later nog bijtaxeren.

Kijk daar dus even omheen.