[VER] mijn vriend is geen crimineel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poetser

Re: [VER] mijn vriend is geen crimineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 14:55

Dat mag ook gewoon niet, want dan is het verhaal gedaan -O-

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 14:58

Tenzij ze met Chris verder gaat en dat dan wel de loverboy blijkt te zijn.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 15:19

En dan komt Jeff aanrijden op talita, to the rescue :):)

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 15:58

Sintara schreef:
En dan komt Jeff aanrijden op talita, to the rescue :):)

En hij valt letterlijk voor haar voeten }>

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 16:52

dat geschommel ook steeds. vreemdgaan en sorry zeggen... ga lekker naar talita en streep die zak uit je leven.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 17:12

Of! Miranda is net zoals Claire, en ze heeft alles op film, en ze is van plan om het tegen Jeff te gaan gebruiken ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 18:34

Het is 10:30 en er is helaas nog geen loon op mijn bankrekening. Dat betekend dat ik nogmaals even naar de bank moet tussen bezoek ouders en Talita in. Dit is niet het enige waar ik zenuwachtig om ben.

Simone is een leuke meid, maar ze staat niet dichtbij genoeg alles te vertellen. Wat betreft de camera en de politie, heb ik nog geen besluit genomen. Dat ik deze op wil halen voordat mijn ouders de boel overhoop halen, staat wel vast.

Klokslag 11:00 zie ik de rode auto van Simone aankomen bij de camping. Ik zwaai en Simone zwaait terug. "Heeey Chickaaa, how are you!!" Gek als altijd weet ze mij weer te begroeten.

"Ja chickenpock met mij is het oké, hoe is het met jou?" reageer ik. Simone kijkt mij lachend aan. "Kom stap in, dan breng ik je naar die lieve ouders van je!" "Waarom woon je nu hier?" Lang verhaal chick," zeg ik

"Het is iets met een vriendje, en ouders die hem niet mogen." Gelijk na het uitspreken van deze zin, heb ik er al spijt van..

Simone kijkt ernstig "Dat is niet goed Fleur, je moet met je ouders praten, hier kan je toch niet blijven?" "Ja, weet ik" zeg ik "en daarom ga ik nu ook naar mijn ouders toe."

"Maar vertel over die gast, hoe heet hij?" "Ja later chick," zeg ik en ik hoop dat ze niet door vraagt..

Om Simone nou alles te vertellen, daar heb ik geen zin in en daarbij staat Jeff in onze woonplaats al slecht bekend, straks weet ze wie het is en kijkt ze mij niet meer aan.

Eenmaal bij mijn ouders voor, stap ik vol met zenuwen de auto uit. De motor van Robert staat er ook. Gezellig, uiteraard zal ik van hem ook nog een preek krijgen. Ik bel aan en mijn vader doet verslagen open. Zijn gezicht staat ernstig. Je kan binnen een speld horen vallen. Ik begroet iedereen en zeg dat ik naar boven ga.

"Wat ga je doen?" vraagt Robert. "Wacht, ik ga wel mee naar boven voor de camera" zegt hij daarop volgend.

"Eh, nee Robert dat hoeft niet, ik zie je straks", zeg ik.

"Nee, ik ga mee!", reageert hij resoluut.

Mijn vader komt er ook bij staan. "Robert staat op de camera en jij zorgt dat hij de camera in handen krijgt! " zegt hij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 21:38

Ik besluit naar boven te gaan en gewoon niks te zeggen, maar mijn vader en Robert achtervolgen mij en ik krijg een hele tirenade over mij heen "Waar ben je mee bezig?" roept Robert, "Je wilt de ruzie alleen maar erger maken he!"

Ik besluit niet te reageren en zo snel mogelijk "zogenaamd" de camera te pakken. Dan voel ik Robert aan mijn arm trekken. "Stop!" roep ik en gelukkig laat hij los.

Is de agressietraining van school toch nog ergens goed voor geweest besluit ik. Ook bedenk ik dat het beter is direct weg te gaan. Ik ga snel naar beneden, roep gedag tegen mijn moeder, aai snel Barry en loop naar buiten, naar de auto van Simone.

"Dat is snel," zegt ze "Je zou toch bijkletsen?"

"Ja, klopt, maar dit was niet het moment," zeg ik.

Eenmaal bij de bank zie ik dat het loon meevalt gelukkig. Ik bereken dat ik Talita eind deze maand al moet kunnen kopen! We rijden gelijk naar de eigenaar van Talita en kunnen dus ook dit goede nieuws vertellen. Simone is ook blij met dit nieuws.

In jubelstemming komen we aan op het erf van de eigenaar. Als we aanbellen merk ik, dat ik toch wel zenuwachtig ben. De eigenaar doet open. Hij kijkt ons verbaast aan. "Komen jullie voor de jonge fjord?"

"Ja," zeg ik.

Dan hoor ik wat ik niet had willen horen:

"Ik wist niet dat je haar nog wilde, ze is al weg" ...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-09-20 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 21:43

heb ik gemist hoe de camera ineens op haar kamer komt? deze had ze toch verstopt in haar kluisje op het werk en telefonisch ontslag genomen :o

zou Jeff toch het paard hebben gekocht?

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 21:44

ohoow.. jeff heeft haar gekocht als chantage middel. :O

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 21:48

Ashleytjuhh schreef:
heb ik gemist hoe de camera ineens op haar kamer komt? deze had ze toch verstopt in haar kluisje op het werk en telefonisch ontslag genomen :o

zou Jeff toch het paard hebben gekocht?

Bedankt voor je oplettendheid! foutje :') , heb 'm voor nu even opgelost :o

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 00:08

Oehhhh al verkocht! Ben benieuwd hoe dit afloopt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 07:04

Wat is die Robert toch een uiterst irritant kereltje, jakkes!

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 10:48

Oops... dat gaap emoticon hoorde er niet bij. Moest een verbazings emoticon zijn.. Je verhaal is heel boeiend en zeker niet saai!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 11:21

Momo94 schreef:
Oops... dat gaap emoticon hoorde er niet bij. Moest een verbazings emoticon zijn.. Je verhaal is heel boeiend en zeker niet saai!

Ik dacht dat je de gaap voor Jeff bedoelde! :D

Bedankt voor je leuke reactie :)

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 11:28

Voor het werk moet ik vandaag onderdeelnummers noteren die mijn collega opnoemt. Sommige hebben een “-“ erin, wat hij “streep” noemt.
Ik denk de hele tijd aan dit verhaal :D :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 22:28

droomy schreef:
Voor het werk moet ik vandaag onderdeelnummers noteren die mijn collega opnoemt. Sommige hebben een “-“ erin, wat hij “streep” noemt.
Ik denk de hele tijd aan dit verhaal :D :')

Geniaal! :D

Ons kind heeft de bijnaam streep gekregen :o Soms noem ik hem streepie. Van de zwangerschap heb ik ook een mooie streep op mijn buik lopen. :j

De naam Streep komt in het verhaal gewoon van de high lights in Fleur, haar haren. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 22:45

"Mag ik mijn nummer achterlaten voor het geval ze ooit terug komt?" vraag ik.

"Dat is goed, maar de kans is klein," krijg ik te horen.

Verslagen rijden we naar de supermarkt waar ik mijn camera ophaal.

"Fleur, wil je mij gewoon vertellen wat er allemaal aan de hand is, je ziet zo gestressed," Simone zet haar auto aan de kant en kijkt mij serieus aan. Ik slik. "Het spijt mij Simone, ik kan niet alles zeggen nu." "oké, nu misschien niet maar later wil ik het wel weten, je bent mijn vriendin." Simone start de auto weer en we rijden verder.

In de supermarkt is het rustig, ik zie maar weinig oud-collega's waar ik een klik mee heb. Mijn bazin heeft nog wel lief gezegd dat er een afscheid komt en dat ik altijd welkom ben weer terug te komen. De reden dat ik bij mijn ouders en Robert heb gedaan alsof de camera bij hun lag, was om drama hier bij de supermarkt te voorkomen.

Robert wil voor de politie werken en ik moet er niet aan denken als ze hiervoor de politie ingeschakeld zouden hebben. Ergens vertrouw ik hem niet meer. Hij had mij ook kunnen steunen i.p.v dat hij mij steeds afvalt richting mijn ouders.

Alsof zijn keuzes altijd de meest verstandige zijn. Naast de keuze voor Claire heeft hij meerdere malen huisdieren genomen om die vervolgens gewoon weer weg te doen, als het niet beviel. Zo iets zou ik nooit kunnen doen. Als hij echt zo bezorgd om mij was geweest dan had hij wél gevraagd hoe het met mij is of contact gezocht.

Ik probeer mijn tranen erg te slikken en hoop dat Simone niet ziet wat ik voel maar haar blik zegt genoeg. "Fleur, ik wil met jou naar Mirjam en met zijn drieen om tafel gaan."

"Breng mij alsjeblieft naar de chalet, Simone," "ik moet eerst deze tegenslag verwerken."

Geïrriteerd rijdt Simone verder, de rit is ongemakkelijk en we zeggen verder weinig tegen elkaar. Kortaf zegt ze mij gedag nadat ze mij heeft afgezet. Het voeld eenzaam zo in mijn eentje en het regent ook nog buiten. Eerst maar even mijn hoofd leeg maken onder een warme douche.

Eenmaal onder de douche wordt de kraan niet warm... Ook dat nóg...

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 00:18

:= := Wat nu wat nu waar is jeff gebleven := :=

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 03:34

Jef probeert op Talita te leren rijden, galoppeert naar Fleur en word vlak voor haar voeten met een doodslag tegen de grond gebokt :j

Het blijft een heerlijk verhaal ts +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 06:51

poetser schreef:
Jef probeert op Talita te leren rijden, galoppeert naar Fleur en word vlak voor haar voeten met een doodslag tegen de grond gebokt :j

Het blijft een heerlijk verhaal ts +:)+

Ook een manier om iemand ten huwelijk te vragen :')

Ze ziet er zo onschuldig uit, die Talita, _O-

Afbeelding

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 07:04

:+: Dat hanglipje er ook bij. Prachtig dier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 11:17

Bedankt! :)

Na mijn haar met koud water uitgewassen te hebben ga ik weer leren in mijn boek. Dan gaat de telefoon.

"Streep, mijn vader ligt in het ziekenhuis," hoor ik Jeff zeggen.

"Wat heeft hij?" vraag ik.

"Dat leg ik zo wel uit, ik haal je op" dan verbreekt hij de verbinding.

Snel doe ik wat kleren aan en probeer ik mijn haar nog enigzins te föhnen. Niet veel later staat Jeff voor mijn neus. Hij kijkt ernstig.

"Streep, het is niet goed met mijn vader, je moet nu mee naar het ziekenhuis." "Wat heeft hij dan?", vraag ik.

"Hij heeft een hartaanval gehad,"

Eenmaal in het ziekenhuis, hoor ik van de zuster, dat de vader van Jeff, te veel alcohol op had. Het is een delier en helemaal geen hartaanval.
"Jeff, het is een delier.. ," zeg ik.

"O, whatever ik dacht dat hij doodging, had mij maar daar neergelegd," antwoord hij

Zuchtend loop ik naar de kamer waar de vader van Jeff ligt. Eenmaal daar zie ik dat Jeff zijn zussen en de moeder van Jeff er ook is. De moeder van Jeff is weer hysterisch aan het huilen. Zodra ik binnenkom veranderd de sfeer en wordt ik boos aangekeken.

"Dus je hebt haar meegenomen?" hoor ik de zus van Jeff zeggen. Ik voel mij klein worden en zeg beleefd gedag tegen iedereen. Alleen de vader van Jeff is zichtbaar blij mij te zien.

Op de terugweg vraag ik of het echt wel zo belangrijk was dat ik mee ging. "Streep, ik hou van jou, ik kan niet zonder jou, kom asjeblieft weer bij mij wonen." Er rollen dikke tranen over de wangen van Jeff en ik vraag mij af of ik hem een kans moet geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 11:40

Nadat hij mij heeft afgezet, loopt hij nog even mee naar de chalet. Voor ik het goed en wel door heb staan we heftig zoenend in mijn halletje. Niet veel later eindigen we op een plek die ik nog niet netjes opgemaakt heb.

"Streep, je bent de liefde van mijn leven, ik wil je niet kwijt," Jeff ligt verstrengeld in mijn armen en kijkt mij ernstig aan. "Ik weet het," zeg ik,"maar je bent vreemd gegaan."

"Het was maar 1 x en ik heb het eerlijk gezegd," reageert Jeff

"Dan was het 1x te veel om mijn relatie met jou te behouden," antwoord ik streng

"Ik wil je niet kwijt!" Jeff begint weer te huilen. Na samen nog even wat gedronken te hebben laat ik hem uit. Ik baal dat ik mij zo heb laten verleiden door hem. Met hangende schouders verdwijnt Jeff uit mijn zicht.

Dan heb ik een grandioos idee. Ik haal het kaartje uit de camera en bedenk dat ik een soortgelijk kaartje moet kopen. Deze breek ik door tweeën en daar maak ik foto's van. Dan houdt ik de beelden voor mijzelf mocht ik dat ooit nodig hebben en laat ik de foto's zien van het gebroken kaartje mocht iemand er ooit om vragen.

Gelukkig is het winkelcentrum vlakbij de camping en redt ik het lopende af zo'n kaartje te kopen. Lopende door de straten voel ik mij vrij. Vrij van mijn ouders en vrij van Jeff. Ergens bevalt mij dit wel.

De zon begint weer een beetje te schijnen en ik voel mij goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 11:58

"Dat is dan 22 gulden en 95 cent" hoor ik de kassamevrouw zeggen. Ik reken af en draai mij om. Dan sta ik recht voor het gezicht van Chris. Ik schrik mij rot. Ik voel mij niet prettig met hem om mij heen.

"Wat hoor ik, is het uit met Jeff?"

Ik kijk Chris aan en zeg dat ik moet gaan. Onderweg naar de Chalet heb ik het gevoel dat ik achtervolgd wordt en Inderdaad.. Chris loopt achter mij.

"Wat wil je van mij?" zeg ik

"Jeff heeft gevraagd of ik op je wil passen," Chris komt naast mij lopen. Voor mijn gevoel te dicht in mijn aura. Wat is het toch een irritant ventje bedenk ik.

"Nou zeg maar tegen Jeff dat ik daar niet van gediend ben, dag Chris!" zeg ik.

Chris loopt weer weg en toch voel ik mij niet fijn.

Snachts kan ik er niet van slapen. Talita verkocht, weer met Jeff geweest, de camera en Chris. Ik baal dat ik niemand heb om erover te praten. Mirjam is te close met mijn ouders en Simone staat te ver weg.

Overmorgen begint school weer. Wat erg, ik ben de schilderspullen vergeten en nu zijn alle winkels al dicht...

Dat ga ik voor maandag niet meer redden...

Wie zal ik om hulp vragen? Ik val rusteloos in slaap.

Het is zondag en er is bingo op de camping. Ik besluit ook maar gezellig mee te doen om wat mensen te leren kennen. Wie weet tref ik wel iemand, die wat spullen voor mij te leen heeft, voor morgen.

Het is gezellig in de zaal en ik zit naast twee oudere mannen, die continue de draak met mij steken. Na de bingo loop ik met 1 van de mannen mee naar zijn chalet. Zijn vrouw heeft nog wel wat voor mij liggen.

Na het ophalen van de spullen en een verplicht drankje Baileys, bedank ik Henk en Franny vriendelijk. Henk en Franny komen uit Monnickendam. Beide zitten ze onder de tattoos en gouden sieraden. Het zijn gezelligerds.

Deze nacht kan ik weer niet slapen. Ik ben zenuwachtig voor de eerste schooldag weer. Het is 03:24 snachts en ik ben nog steeds wakker, bedenk ik, als ik op de wekker kijk.

Hoor ik nou gebonk?...