[CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovelyfiefy

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 22:42

Seven; ik vind hem echt super gaaf!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 22:57

Bedankt :D

Nog lang niet klaar natuurlijk maar vind hem nu mooier dan eerst

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 11:12

Update
Lekker veel op de achtergrond :D
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 11:16

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 12:35

Bijna klaar
Afbeelding

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 12:59

Gaaf zeg! had je het al eens eerder gedaan? zulke resultaten krijg ik niet met mijn airbrush, misschien dat ik toch ook eens pastel moet proberen

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 13:06

Seven; hij ziet er echt heel erg tof uit!
Nu ben ik wel benieuwd naar een foto van jouw paard als vergelijking :P

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 13:08

Ja ik ook!

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 17:27

Er komen weer zulke leuke dingen voorbij! Seven, die wordt al echt heel gaaf! En jou paard Telpeva ziet er ook al goed uit, ben benieuwd hoe die straks wordt. En eclair, jou tekeningen zou ook erg leuk. Ik vind dat jij het inkleuren echt steeds beter onder de knie krijgt!

Ik loop echt heel erg achter -O-
En het helpt ook niet echt dat ik afgelopen week besloten heb om in het voorjaar een minimaal 4 weken durende wandeltocht te gaan maken. Zooo veel zin in ( *\o/* ), maar zooo slecht voor deze challenge, want dan doorgaan met tekenen gaat gewoon echt niet lukken.
Maar aangezien ik nu dus al weet dat deze challenge gedoemd is te mislukken, lukt het mij ook niet om nu de motivatie te vinden om door te zetten...

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 18:04

Kan je niet een klein schetsboekje en een klein potloodje in je tas stoppen? Of vooruit tekenen? Het is wel een gaaf plan!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 18:24

Zou je het nog zien zitten als je de werkdruk iets aanpast zodat het voor jou wel haalbaar blijft? Als je van tevoren al het idee hebt dat je toch zult falen lijkt het mij inderdaad lastig om nog ergens aan te gaan beginnen. Voor sommigen is het wel haalbaar om eens per week iets te maken, ik teken ook om de dag omdat ik elke dag niet zou redden (vind ik echt te stressvol) Dan is het ook iets makkelijker om een keer iets vooruit te werken, of om een dag over te slaan als het nodig is. Desnoods tijdelijks als je je daar prettig bij voelt :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:05

Dit was m'n eerste keer pastel op een beeldje
Hij is nu af moet hem enkel nog met een topcoat behandelen maar die is onder weg dus moet hij nog even wachten op betere foto's :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:19

Mag ik brutaal vragen waarmee je hem in de tussentijd gefixeerd hebt, en welke topcoat je nu wilt gebruiken? De verhalen die ik hoorde van anderen die met pastel werkten, was dat de droogtijd van hun tussentijdse fixatief erg lang was en dat ze daardoor veel moesten wachten tussendoor voordat ze verder konden. Jij lijkt veel sneller te gaan :) maar misschien dat het ook aan je pastel ligt, ik vermoed dat jij misschien betere kwaliteit pastel hebt en dat die beter hecht?

En de topcoat... tja :D ik gebruik zelf nog talens fixatief daarvoor, omdat ik die ooit gekocht had en uit gemakzucht nog steeds gebruik. Als er betere op de markt zijn die een mooie afwerking geven dan hoor ik dat graag, want ik vind hem eigenlijk niet zo fijn werken (droogt soms wat vlekkerig op imo)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:27

Ik gebruik de talens tussendoor is binnen een minute droog genoeg om weer een laagje te doen, maar blijft super fragiel dus niet aan zitten want dan heb je gelijk vlekken

Ik het mr hobby topcoat besteld ik wou een andere bestellen maar die is nergens leverbaar en giftig en met een baby in huis leek me dat niet handig

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:49

78/365
Rara wat moet ik voorstellen?
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 23:24

eclair98 74/365: Gekkigeit. :D En weer serieus...ahum. Je schetsen zijn leuk om te zien, maar je ingekleurde werk vind ik pas écht leuk om naar te kijken. Een boekje met vogels in die stijl lijkt me echt heel erg gaaf. Je laatste vogel...ik weet het niet, hij doet me denken aan een meerkoet of waterhoen, maar daar kloppen de kleuren dan weer niet voor.
SevenDe handlettering 'dingetjes' worden leuk zo. Hondje ziet er ook al gaaf uit. En hoe leuk om zo te zien hoe je zo'n Breyer customized! (en, geheel off topic, heerlijke kleur muur, ik wil ook zo'n blauw, al een hele tijd)
Telpeva In het echt vallen de gaten in mijn werkjes best mee, ze lijken alleen maar heftig. En ja, de eigenaar was er alvast erg blij mee (al weet ie nog niet dat ie 'm krijgt :P ).
Katje is mooi zeg, en dat met markers. Vooral de ogen vind ik erg sprekend.
joey_lover Je blijft toch nog wel een beetje meedoen, hé? Jouw werk is veel te mooi om te missen. Doe het gewoon wat rustiger aan, jouw challenge, jouw feestje. Ik doe ook maar één keer in de week omdat dat net wat rustiger is. Ergens een dag vinden waarop je lekker kunt kleuren en/of krassen werkt voor mij een stuk prettiger dan 'verplicht' elke dag iets moeten verzinnen.
Zelfs een 'iets minder' plaatje ziet er gewoon nog mooi uit. Denk zomaar dat als je er goed aan zou gaan zitten je net zo mooi gezichten zou kunnen maken.
Selina Misschien nog maar een oefenwerkje maar ik vind ze toch iets snoezigs hebben, die inkt tekeningen van jou.
Jeika Leuke koppies! Misschien nog niet altijd 100% kloppend maar soms is de stijl gewoon te leuk om je je daar druk om te maken.
Quebelle Geen gamer hier dus herken ze niet, maar desalniettemin gewoon weer mooi werk.

Voor mijn wekelijkse tekenuitje eens zwart op wit. Zwart A4, wit bruynzeel potlood en referentieplaatje uit eigen werk. Erg oud plaatje, het veulen is ondertussen een prachtige volwassen Friezin van alweer een jaar of 12.

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 23:35

Due kleur hebben we aan onze zoon te danken, daar voor was de baby mintgroen we hadden iets over dus 1 muur in de woonkamer ook gedaan. Tis dus niet blauw maar echt knallie mint groen :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 23:52

Ik deed vanmiddag nog een ontdekking, ik had de link naar een van mijn tekeningen (katje met markers) gekopieerd en er op gezocht in google (iets met tijd te veel hebben denk ik). Google herkende hem als kat! De tekst 'cat' stond er letterlijk naast, en ik kreeg er ook allerlei kattenplaatje bij met soortgelijke katjes. Of ik kan goed tekenen of google is gewoon heel slim, maar ik vind het zo bizar dat google 'weet' dat het een kat is. Hoe kan dit :')
Kijk hoe bizar
Afbeelding

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 23:57

Ik volgde steeds stiekem en stilletjes mee, maar dat klopt Telpeva :) hoe hij het precies weet weet ik niet, ik denk dat Google bepaalde 'standaard vormen' heeft die bij verschillende overeenkomende afbeeldingen/dieren horen.
Hij herkent mijn paardenfoto's ook altijd, soms zelfs nog extra, bijvoorbeeld de sfeer of lichtelijk de discipline.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 00:04

Nieuw project gestart
Mini plastic paardje heeft nieuwe manen en staart gekregen en z'n kont is wat beter afgewerkt :D
Morgen mag hij in de primer
Afbeelding

Afbeelding

Hij is echt heel klein, kleiner dan 10 cm

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 00:47

Purpermeerkoet, maar hij is echt mislukt :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:11

De primer zit er op
Afbeelding
Afbeelding

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:22

Telpeva schreef:
Ik deed vanmiddag nog een ontdekking, ik had de link naar een van mijn tekeningen (katje met markers) gekopieerd en er op gezocht in google (iets met tijd te veel hebben denk ik). Google herkende hem als kat! De tekst 'cat' stond er letterlijk naast, en ik kreeg er ook allerlei kattenplaatje bij met soortgelijke katjes. Of ik kan goed tekenen of google is gewoon heel slim, maar ik vind het zo bizar dat google 'weet' dat het een kat is. Hoe kan dit :')
Kijk hoe bizar
[ Afbeelding ]

Dat is toch ook super vet!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:25

Ik vind het allemaal leuk en gaaf om te zien wat andere ervan maken maar vind het wel een giller dat mijn werkje nummer 3, een geprikvilt lapje, al gezeur op leverde dat t geen tekening was _O-

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:31

eclair98 schreef:
Ik vind het allemaal leuk en gaaf om te zien wat andere ervan maken maar vind het wel een giller dat mijn werkje nummer 3, een geprikvilt lapje, al gezeur op leverde dat t geen tekening was _O-

Alles wat jij met de hand maakt en met weet ik het wat.. potlood, verf ed
Is toch een tekening? Wat is dat nu weer voor onzin.
Als ik 3 krabbels op papier zet is dat ook een tekening :+