[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:48

Jetske Leuke schetsen weer! Het zal het soort paard ook wel zijn, maar de bovenste spreekt me het meest aan. Wbt het experimenteren, begin anders eerst met iets wat dicht bij potlood ligt, kleurpotlood bv. En dan hoef je niet eens gelijk met alle kleuren te werken maar bv met één of twee, om te zien wat voor een sfeer dat geeft. Of krijtpotlood, ligt best dicht bij gewoon potlood maar daar kun je net wat meer effect mee geven. Ach, gewoon lekker gaan prutsen als je eens wat tijd over hebt, is op zich al heel leuk.
Bimmerd Ah, was je al kwijt! Die bovenste, kritiek...moeilijk, ziet er al goed uit zo, misschien bij de achterhand die hoek of punt, hoe je het ook noemt, net ietsjes hoger en misschien wat ronder voor het idee?
Die onderste vind ik prachtig. Die reflectie, dat blauw...wauw!
RenskeFrea Jouw krabbeltjes hebben altijd wel iets vrolijks, lijkt wel. Deze ook weer. Goed gelukt, zeker qua houding.
boeflover Hoi! Ja joh, gewoon meedoen met hoe het gaat. Leuk om nog meer werkjes te zien. Voor iemand die jaren niet meer getekend heeft echt niet onaardig. En met alleen maar een balpen kun je best nog heel veel verbeteren hoor. Zie deze link voor een heerlijk demotiverend effect ( http://www.herminepletsers.be/nl/galeri ... tekeningen ). Gewoon lekker regelmatig tekenen, dan komt het vanzelf wel.

Referentieplaatje uit eigen collectie, A4 zwart papier, stift, witte gelpen en Gimp. Ben er nog niet helemaal tevreden mee, maar goed, soms moet het maar. Heb vanochtend al ernstig creatief moeten wezen dus dat kwartje was een beetje op.

Sleepless
Afbeelding

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 21:34

Pluizebolpum: Nice! Ik vind 'm erg geslaagd, heel dromerig sfeertje :) en je andere... echt zo'n tank. Heel mooi! Nou ben ik wel benieuwd naar de echte kleuren :D wat ontzettend gaaf dat je nog steeds flamenco danst joh! Van mij mag je daar wel wat meer tekeningen op inspireren!
Boeflover, gewoon lekker doorgaan, vooruitgang/verandering bij jezelf zien is leuk :) . Met balpen is echt veel mogelijk. En voor een aantal jaar niets, zijn deze absoluut niet slecht.
Renskefrea, die had vast een zonnige lentedag in zijn bol :D
Bimmerd, ik heb het idee dat de benen iets te kort zijn en te kort bij elkaar op de grond geplaatst zijn, tenzij het een fjord is :+ Voor zo'n fantasy uitwerking zou ik hem wel erg geslaagd vinden :j Dat oog is tof!
Jetstke, die met de aflopende sokken is goed gelukt. Beide leuke schetsen trouwens!

Krabbeltje vandaag, ik moet naar bed :+ Bedankt voor de complimentjes trouwens allemaal :)
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 22:34

mar_fay, ook zo'n vrolijk springpaardje, mooi gelukt! Die van mij gister was naar aanleiding van mijn lespaardje die erg enthousiast werd van een heel laag sprongetje :P
Pluizebol, prachtig zo donker met dat wit. Ik ben echt fan van deze manier van jou! Omgekeerde schaduw/lichtwerking :)
Enne ik ben ook meestal vrolijk als ik mijn paardjes maak, dus worden ze vanzelf ook vrolijk :D
boeflover, welkom. Leuk al, zeker lastig voor als je meteen met pen tekent, lang niet verkeerd hoor. En het wordt echt steeds makkelijker :j
bimmerd, je schets vind ik echt leuk. Hooguit dat ie iets gekanteld naar achter staat, zodat zijn achterhoeven lager zijn dan zijn voorhoeven. Hij heeft een toffe arrogante blik. Ben benieuwd als je hem verder uit zou gaan werken :)
Je oog vind ik echt geweldig. Heb flink even zitten kijken naar de reflectie in het oog, ik zie er een soort van viking met een zwaard in :P
Jetske, leuke schetsjes. Van de eerste lijken de benen mij iets te lang. Is volgens mij ook een heel lastig perspectief wat je neer probeert te zetten. De tweede is ook erg leuk, lekker rennen :)
Pluizebolpum, je voskrachtpatser vind ik echt superstoer. Ik ben jaloers op wat jij met stiften kan, bij mij wordt het vlekken, zoals je bij mijn milkavrijmarktpaardje wel kan zien :P
mar_fay, ik vind jouw schilderijen echt geweldig. Echt supergave effecten heb je erin verwerkt!
Fnanne, ook prachtige effecten met dat heldere blauw en bruin in combi :j

Ik heb mijn carpoolbuddy in mijn auto laten rijden zodat ik kon tekenen, maar het was geen paard, maar een vel vol bloemen :P Daar hoofdzakelijk mijn inspiratie in gestoken, dus toen ik op weg terug was met de trein van de vriendin waar die bloemen voor waren, bedacht dat ik toch nog iets op papier moest zetten, omdat het anders te laat was als ik thuis was.
Dus ik ben maar gewoon begonnen, en mijn inspiratiemachine besloot 3 keer ongeveer van gedachten te veranderen wat betreft het uiteindelijk zou worden :P
Dit is het resultaat dus, op A5:

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 23:32

'Rent voorbij...'
'Zwaait...'
:wave:

Afbeelding
119/365.
Acryl op papier.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:17

Hier ook even alleen een snel berichtje voor college. Mooie werkjes weer hierboven me op de pagina :)

Toevallig was ik eergisteren begonnen met kleurpotlood, Pluizebolpum. :D
Hij is nog niet af, ik werk er elke keer een klein beetje aan verder. Ik hou van kleur, het is alleen zo 'eng' om mee te beginnen, elke keer weer := :D
Afbeelding

Snel krabbeltje van zonet, toen ik hem op de computer had viel me op dat ie wel een beetje dikkig is :=
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 19:09

Fanne, leuk leuk, mooi gelukte neus vorm. *zwaait terug* :wave:
Jetske, mooi hoor met kleurtjes. Alleen vind ik het oog nog wel een beetje licht, daardoor krijgt het een beetje een enge uitstraling.
Kleur is leuk he! heeft mij ook een tijd gekost voor ik echt durfde kleuren en meer contrast. Dus gewoon blijven oefenen en dan komt het wel goed :j
je krabbel is ook heel mooi gelukt, de benen zijn heel goed.

Vandaag eens een poging gedaan met een paardje uit het aanvraagtopic.
Lekker oefenen op een enorme bos manen :P
Kleurpotloden en wat witte gelpen (en een vleugje groen pastelslijpsel) op geel karton papier, die ik A5 gemaakt had :)

Afbeelding

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 19:34

Pluizebolpum: ik vind die van gisteren weer heel mooi! (word bijna saai haha, maar je maakt steeds zulke leuke, afwisselende plaatjes :) )

Mar_fay: gave krabbel :D Je hebt die sprong heel mooi uitgebeeld qua beweging.

RenskeFrea: Doet me een beetje denken aan een draak door dat groen, ik vind hem leuk :D

Fnanne: wat een zachte uitstraling heeft deze, heel fijn om naar te kijken :)

RenskeFrea: Ik vind vooral de manen echt heel mooi gelukt! Ik herken de pony ook direct van de foto uit het aanvraagtopic :j

Ik ben van plan er nog heel wat lagen overheen te gaan doen, om alles inderdaad nog wat donkerder te krijgen :) Het is inderdaad nog een beetje een spookje.
Zonet heb ik overigens pastelpotloden gekocht. Eens kijken of ik daar wat mee kan proberen :=

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 19:46

Mooie dingen weer! Ik moet geschiedenis doen, ben er weer snel vantussen.

Het is lente!! (Ja, al weken, maar ach). Veulentjes tijd <3

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 22:34

Veulentjes zijn zo leuk :+: die linker heeft een guitig koppie :j
Renskefrea: *zwaait weer terug* ik herken het paardje :j knap gedaan. Mooi hoe de manen opwaaien in de manenkam.
Jetske: hij is inderdaad wat fors uitgevallen ;) en lekker veel kleurtjes gebruiken, is mooi!
Renskefrea: je twijfelen heeft grappig uitgepakt. Inderdaad wat draak-achtigs, vleugje Pegasus...
Mar_Fay: tof springend krabbeltje :j
Pluizebolplum: Sleepless is ook weer 'gewoon mooi' heel fijn sereen plaatje zo.

Afbeelding
120/365
Acryl op papier maar weer :D

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:39

mar_fay Wat een lief ogend krabbeltje. Klinkt misschien gek, maar ik vind 'm echt snoezig. Dat veulentje van vandaag is helemaal cute. Echt een veulenbeest zo, met dat koppie en die staakjes.
Zit trouwens wel in de planning om iets meer met flamenco te doen, alleen al zo'n rok (of nog leuker, een bata de cola, een jurk met een lange sleep) is een uitdaging qua plooien en lichtwerking, daarnaast vind ik de houdingen ook zo prachtig.
RenskeFrea Nou, lekker dan, zo'n op hol geslagen inspiratiemachine (waar haal je die trouwens? :P ), desondanks toch weer een leuke krabbel geworden met alweer zo'n heerlijk vrolijk koppie erop.
Dat met die stiften is vooral veel oefenen, goede stiften en zoveel mogelijk proberen met de haren en bespiering mee te kleuren zodat het lijkt alsof het zo hoort. En daarnaast doet Gimp soms ook nog wel wonderen hoor.
Die van vandaag is heerlijk. Lekker ruig koppie en heerlijke bos manen. Mooi neergezet zo.
Fnanne :wave: terug. Wat een ontzettend mooi koppie weer. Heerlijk zachte uitdrukking en mooie kleuren.
Die van vandaag is ook weer gaaf. Heerlijk, dat oog zo tussen die manen door.
Jetske Hihi, wat toevallig. Nou, ziet er toch ook al goed uit? Mooi hoe je met die kleur de schaduwen neerzet trouwens. De onderste is leuk. Misschien iets vol, maar ach, 't is grasseizoen hoor. Valt me trouwens op dat je de manen zo mooi neerzet.

Net pas thuis dus maar even snel wat gekrabbeld. Referentieplaatje, zelfde paardje als die van gisteren, witte gelpen, fineliner en Gimp. Ben niet helemaal tevreden met de rug, maar ja, van snel even doen kan er zomaar wat mis gaan. Dat poeslief schreeuwde om aandacht omdat ze zich gruwelijk verwaarloosd voelde werkte ook niet echt mee. :=

Met de wind in de rug
Afbeelding

_Annika

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 10:22

Ik heb al 2 weken niks getekend :=
Heb de laatste weken er gewoon echt geen tijd voor gehad..
Hmm.. Stoppen vind ik ook niks, het is harstikke leuk om te doen.
Ik ga vannaf aanstaande maandag gewoon weer meedoen :j

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 10:25

Rug is misschien wat te recht? Sfeertje is wel gevangen :j

Heerlijk rustig ochtendje zonder kids :) schildertijd! Alweer O:)

'Just standing.'

Afbeelding
Acryl op papier.
121/365.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 17:20

Dames, ik lees hier met plezier mee! Wat een mooie kunstwerken maken jullie!
Zo super knap van degene die het iedere dag volhouden _/-\o_ echt petje af!
En natuurlijk ook de dames die iedere week of iedere maand iets maken!
Super super mooi en knap!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 18:50

Fnanne Mooi werk zo, dat bruin tegen het blauw. Doet me denken aan van die mooie platen van Achal Tekes.

Vandaag lekker rustig dagje dus de kwasten maar weer eens gepakt en lekker gekliederd. A4 aquarelpapier en napjesverf. Geen voorbeeld, gewoon gekeken naar wat er met de verf gebeurde.
Mmm...lijkt alsof ik Fnanne heb afgekeken met de kleuren, al zijn ze andersom. :o

Dorst
Afbeelding

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 21:30

Fnanne, anders, heel verlaten lijkt het wel. De andere, met het geel, vind ik erg mooi :j
Pluizebolpum, die van jou vind ik alletwee erg mooi! De rug is misschien wat recht, maar hij maakt wel indruk.
Renskefrea, heel anders! Ik vind 'm goed gelukt :)

49 geloof ik. Niet helemaal wat ik wilde, maar mijn gesprek naast mij was te leuk en afleidend :')
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 22:50

mar_fay, je springpaardje is echt schattig, en goed gelukt.
Die van vandaag vind ik ook wel mooi, alleen ligt het aan mij of is de foto heel wazig? of is je schilderij zo? De kleuren en houding zijn erg goed gelukt :)

Fnanne, je haflinger vind ik heel mooi qua manen. Alleen de iets te scherpe lijntjes bij de mond en kin vind ik wat minder, ik vind juist het zachte van de manen en voorpluk zo mooi met de vacht samen :)
Die van vandaag vind ik wel weer wat hebben, leuk effect zo groot leeg blauw vlak en dan zo'n paardenschim erin :j

Pluizebolpum, mijn inspiratiemachine komt op de gekste tijden ineens bovendrijven. Maar meestal is ie ver te zoeken :P Mijn stiften zijn overigens allemaal oud enzo, en dat is voor stiften niet zo goed als voor potloden volgens mij :')
Je paardje van gister vind ik heel mooi. Mooie sfeer, en je ziet duidelijk de titel erin terug.
Van vandaag vind ik hem ook een fijne sfeer hebben. Is weer heel anders, zo zonder details, maar erg goed gelukt.

Vandaag weer eens een treinschets, met referentie uit het aanvraagtopic. Op A5.
Ik wilde hem eerst inkleuren, maar nadat de heenreis mij een hele rafelige schets als resultaat had (iets met klapstoeltje en veels te veel wissels :+ ) op de terugreis alle tijd gestoken in het uitwerken van de schets, en toen maar zo gelaten. Beetje donkerder gemaakt op de computer (mijn 'grijze' potloodtekeningen zijn nog altijd aan de lichte kant wat betreft contrast, dat is een stuk makkelijker met kleurpotlood, gewoon donkerder kleur erover :P)

Afbeelding

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 12:37

Vanavond heb ik hopelijk tijd voor een reactierondje, ik moet zo weg.

Snelle krabbel gisteravond laat, nummer 28 (ik heb de telling weer op de rails :D )
Afbeelding

En vandaag zowaar verf én kleur :wow: Ik was eigenlijk van plan hem realistisch inkleuren. Maar toen ik begonnen was met de blauwtinten voor de donkere delen (zoals in mijn kleurpotlood tekening), beviel het blauw me eigenlijk wel, dus toen ben ik met enkel blauwtinten verder gegaan.
Afbeelding

Mijn kleurpotlood tekening van eerder ben ik ook weer iets verder mee.
http://41.media.tumblr.com/ecadabb21284 ... r1_500.jpg

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-15 15:46

Jetske: dat blauwe heeft inderdaad wel wat :j zou zelf erg benieuwd zijn wat er met een bijvoorbeeld rode achtergrond zou gaan gebeuren :)
Renskefrea: knap dat je dat in een wiebelende trein voor elkaar krijgt! Dat attente koppie erop maakt 'm helemaal compleet :D
Mar_Fay: helemaal mooi... Ik zeg maar weer eens; lijstje :j
Pluizebolplum: een werkje wat nog wat aan de verbeelding over laat. Gevoelig is het woord wat in mij opkomt :)
Afbeelding
122/364
Acryl en papier.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 15:49

mar_fay Wazig en volgens plan of niet, ik vind 'm wel wat hebben zo. Mooie kleuren en schaduwen.
RenskeFrea Ondanks de klapstoeltjes en wissels is het een heel mooi plaatje geworden. Vooral die benen, joh, écht goed gelukt zo!
Jetske Mooie krabbel zo, leuk dat blauwe paard zo op het groen en die kleurpotlood tekening zie ik ook nog wel helemaal goed komen, die gaat echt de goede kant op. Dus, hoezo bang voor inkleuren?
Fnanne Je was me net voor...Heel mooi en statig hoofd zo. Heel gaaf, ook zo met die achtergrond.

En soms heb je van die dagen dan wil het gewoon niet. Nijlpaarden (hier kan ik iets heel ongepasts toevoegen over vzpaard en hoe hengstig ze soms is, doe ik lekker niet :P ), giraffen en zelfs olifanten maar iets wat op een paard lijkt...nope, zat er niet in. Dus dan maar met een erg toepasselijk en heerlijk makkelijk referentieplaatje uit eigen collectie (valt het al op dat ik de meest rare foto's maak? :') ), stiften, A4 en gewoon maar wat krassen..

Embarrassment
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 22:26

Jetske, mooie schets van dat steigerende paardje, de houding is goed vastgelegd.
Je blauwe paardje vind ik ook tof. Goeie keus die kleurencombi :)
Fnanne, De trein wiebelde op de terugweg gelukkig niet zoveel meer, anders was het niet gelukt :P
Ik vind het mooi hoe jouw achtergronden deel uitmaken van het geheel, hier ook door de richting, past mooi bij het hoofd.
Pluizebolpum, ik vind hem toch zeker best wel tof. Ik vind wel gaaf jouw foto's, juist die niet zo standaard dingen maken het interessant. Zo ook bij je tekeningen. Goed gelukt :j

Ik was vandaag met een collega op stap, en die had me ooit al eens gevraagd waarom ik niet het paard van Troje ging tekenen. Dat was ik allang weer vergeten, dus vandaag zei hij wanneer ik dat nou eens ging doen.
Dus op de rit terug na 2 pogingen (en zijn hele chique auto onder het gumsel bedolven :P) dit krabbeltje maar in elkaar gezet, tot ik misselijk werd :')
Ik wou hem hier thuis nog verder uitwerken in kleur ook, maar ging heel even nog wat lezen. Tsja, dat boek moest vervolgens uit, dus de rest van de avond kwijt :P
Morgen of later nog maar eens zien of ik hem af kan maken, want kan er hier nog niet mee aankomen bij mijn collega :P
Als iemand nog tips heeft voor oa het hoofd, want dat is nog een beetje raar...

Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 22:35

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Schaam, schaam... loop wat achter... te druk, schilder wel, maar dat is op mijn huis...
nummer 24, 25 en 26..

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 12:25

Sjolvir: fijn weer wat van je te zien. Ze zijn weer herkenbaar mooi en leuk :D
Renskefrea; wat een leuk idee, Troje ;j hij is leuk, heeft gelijk en technische sfeer zo.
Pluizebolplum: ondanks dat je je dag niet had zou ik 'm op willen hangen. Mooie lijnen en gewoon een fijn beeld :)
Afbeelding
123/365.
Acryl op A4 papier.
Enne... We hebben gewoon één derde gehad! :))

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 16:18

RenskeFrea Misschien nog een setje oren erop maar verder...vind 'm gaaf zo, zag ook direct dat het Het Paard van Troje was. Die ieniemienie mensjes zijn trouwens echt een leuk detail. :D
Sjolvir O heerlijk, eindelijk weer Fjordsels! Ze blijven leuk.
Fnanne Gewoon weer mooi. Heel anders statig hoofd en mooie kleuren zo. Doet me wat aan iets Kladruberigs denken (die zwartjes uiteraard).

Fineliner stiftjes bij de AH gescoord en daar wat mee gefröbeld. Referentieplaatje, die stiftjes, andere stiften, snufje witte gelpen (tweede generatie alweer := ) en Gimp.

The Chosen One
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 21:11

Sjolvir, geweldig leuke krabbeltjes weer :)
Fnanne, weer fijne sfeer zo in bruintinten. Mooi koppie
Pluizebolpum, mooie uitsnede. Leuk zo met die combi stiften :)

Een krabbeltje naar mijn favoriete foto van mijn stage een aantal jaar terug, op A5.
(ben helaas nog niet aan het troje geval verder gegaan, maar de oortjes tip is tof. Ik zal die ook delen als die af is, al vraag ik me af aangezien ik normaal niet doorga op de dagelijkse paardjes :P anders zal ik m opnieuw moeten maken)

Afbeelding

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 21:41

Week 18,
toch maar weer een poging richting het realistische. Zeker niet foto-realistisch maar dat hoeft wat mij betreft ook niet perse. Ik ben wel redelijk tevreden met het resultaat :)
Afbeelding
(kleine edit; de achtergrond is gewoon een foto van het internet geplukt (forest path, redelijk hoog bovenaan) met een filtertje er overheen, is puur om het lastiger te maken hem te jatten, aangezien ik hem ook op sites upload waar ik het publiek niet zo vertrouw :') )

En even reactie op de prachtige kunstwerken van anderen vanaf het bericht onder mijn vorige bericht (is toch maar een pagina terug dus het valt mee hihi)

RenskeFrea; wat een schattig paardje ^^ Hij heeft een beetje een cartoon uitstraling. Leuk!

boeflover; Allereerst, gefeliciteerd met je verjaardag! Ik vind je tekeningen zeker al iets hebben. De anatomie klopt niet helemaal maar nummer 2 is al direct meer in verhouding dan nummer 1. In 1 dag al beter geworden, dus dat belooft nog wat, ga zo door!

Pluizebolpum; Bedankt voor de tip over mijn vorige schets, ik zie wat je bedoelt en ga het zeker aanpassen. Wat betreft jou plaatje, weer een prachtig sfeertje zit erin. Ik vind het gaaf hoe je met zo 'weinig' details en strepen gewoon een paard kan creëren.

mar_fay; wat een lief gezichtje heeft deze zeg ^^ Leuke snelle stijl :j Vaker krabbelen!

RenskeFrea; weer een schattig plaatje ^^ Hij oogt wel wat streperig, een beetje de witte vlekken opvullen door er dun met potlood overheen te gaan zal denk ik al een hoop schelen.

Fnanne; Heel mooi kleurgebruik. Fijn gezichtje om naar te kijken.

Jetske; Wel laten zien als hij klaar is hoor, ziet er al heel leuk uit :) Tof dat je het aandurft om er gewoon blauw in te gooien als schaduwkleur :j
En de tweede is gewoon een gezellige bollert :p Zn hoofdje had naar mijn idee ook ietsie pietsie groter gemogen maar al met al een hele mooie actieve schets.

RenskeFrea; Ohh er zit een mooi sfeertje in deze zeg! Ook prachtig die manen, zien er lekker vol uit ^^

mar_fay; Wat een poepig veulentje. Veulens zijn zeker niet makkelijk om te tekenen (je moet echt omschakelen als je normaal altijd volwassen paarden tekent haha) maar deze is erg goed gelukt. Je kan echt zien dat het een veulen is :j

Fnanne; Ik ben zelf niet zo'n fan van dat felle geel, maar dat is puur een persoonlijk dingetje natuurlijk. Wel een mooi werkje. Die 'krabbel lijntjes' spreken me dan wel weer aan :)

Pluizebolpum; Weer zo'n mooi werkje. Je hebt een toffe stijl. Lekker beetje krabbelig, niet super netjes strak en gestroomlijnd, en niet teveel poespas. Erg leuk om te zien :j (ik ben stiekem wel benieuwd naar de onbewerkte versies van je tekeningen)

Fnanne; Zo'n soort schilderij is ook erg leuk. Lekker frisse kleurtjes, wat meer vlakken in plaats van details.

Pluizebolpum; dit is weer helemaal anders dan wat je normaal plaatst. Maar wel een geslaagd werkje hoor! Beetje vaagjes maar je ziet er toch duidelijk een paard in.

mar_fay; jammer dat de foto zo wazig is(?) Wel heel mooi kleurgebruik en mooie pose van het paardje.

RenskeFrea; Hele goede schets! De verhoudingen zien er heel goed uit, en vind de schetserige schaduw zeker wel iets hebben.

Jetske; Koppie mag ietsjes groter en het achterhoefje dat op de grond staat is iets te vierkant, maar verder ziet het er echt goed uit. Super lastige pose heb je gekozen zeg!
Ook de tweede ziet er leuk uit. Vind dat juist wel iets hebben soms, onnatuurlijke kleuren. Kan je er lekker een eigen draai aan geven :p

Fnanne; Oeww die is echt heul heul mooi.

Pluizebolpum; het lijkt bijna alsof je deze eindeloos achter elkaar kan plakken en je dan een rij met verstoppende paardjes hebt. Grappig onderwerp heb je weer gekozen.

RenskeFrea; er zijn veel 'versies' te vinden op het paard van troje. Misschien kan je op internet wat zoeken naar ideeën wat je nog met het koppie kan doen? Zo vond ik deze wel een beetje in de buurt komen van wat je hebt getekend. Ik denk dat als je een paar oren en misschien van die omhoog staande manen erop zet dat je direct het effect te pakken hebt wat je zoekt.

Sjolvir; Yayy cartoony paardjes! Zien er allemaal goed uit. Tof dat je dat zo met een balpen doet.

Fnanne; Mooi met die witte accenten :j

Pluizebolpum; interessante compositie. Ik vind tekenen met stiftjes altijd ellendig (behalve met mn markers dan maar dat is heel ander materiaal dan de huis tuin en keukenstiftjes), maar je hebt het streperige wat je vaak krijgt van stiften in je voordeel gebruikt. Netjes.

RenskeFrea; Leuke schets. Ik hou altijd wel van zulke gekke perspectieven ^^

Pfoe dat waren er toch een hoop :')