[INFO] Aanvraag en resultaat topic tekenen *Overig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LeonieL

Re: [CENTRAAL] Aanvraag en resultaat topic tekenen *Overig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 16:55

hoi. ik zoek nog foto's van mensen.
kinderen, baby's. volwassenen.. dat maakt allemaal niet zoveel uit. Zolang het een goede foto is.
X Leonie

espritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:11

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:14

Ik heb ondertussen al een andere foto uitgekozen ;) toch bedankt :D
Ik werk nog aan jouw hond hoor, die staat netjes op de schildersezel.

espritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:21

:D Ben heel benieuwd!

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:25

LeonieL schreef:
Jezus. HDD hoe doe je dat zo snel? Je spamt het hele topic vol. Grrr...

Ga vooral zo door :D Echt leuk om te zien hoe je ook steeds een beetje beeter word. ik heb respect voor je. mijn tekentablet ligt hier al bijna een jaar te verstoffen. het doet dienst als boekenplank.. onwijs zonde..
prachtig portret van die rottweiler. die staat op mijn verlanglijstje. nog een dag en dan vakantie :D

Dat is niet zo moeilijk hoor als je foto s bewerkt en of overtrekt :+ en zeg niet dat het niet waar is...want het is wel zo...

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:37

TinkerTom schreef:
LeonieL schreef:

Ga vooral zo door :D Echt leuk om te zien hoe je ook steeds een beetje beeter word. ik heb respect voor je. mijn tekentablet ligt hier al bijna een jaar te verstoffen. het doet dienst als boekenplank.. onwijs zonde..
prachtig portret van die rottweiler. die staat op mijn verlanglijstje. nog een dag en dan vakantie :D

Dat is niet zo moeilijk hoor als je foto s bewerkt en of overtrekt :+ en zeg niet dat het niet waar is...want het is wel zo...

ben je jaloers?

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:40

Denk, gezien het tekentalent en de ervaring van Tinkertom, niet Ponylies.
In de digitale wereld valt er heel goed te cheaten op het vlak van tekenen, en ik begrijp maar al te goed waarom TT haar twijfels heeft bij de gemaakte werken waar zij op doelt.
Overigens vind ik mensen die kritiek leveren jaloers noemen kort door de bocht, maar dat terzijde.

Er zijn trouwens ontzettend veel leuke en bruikbare foto's geplaatst! Wie weet ga ik binnenkort met een aan de slag. :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:52

sorry vind het heel onvriendelijk over komen :+
en met jaloers was ook sarcasties (typ je dat zo :') )bedoelt

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:01

Als je het vanuit het oogpunt van TT of andere digitale kunstenaars bekijkt, kan juist degene waar zij een reactie op geeft heel vervelend overkomen ;)

Ik sluit me verder aan bij Denise, en begrijp ook de twijfel :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:03

maar effe gewoon interesse he :)
hoe lang hoor je over een digitale tekening te doen dan eigenlijk ?
want je hoort op een leeg vel te beginnen toch?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:04

TinkerTom schreef:
LeonieL schreef:

Was ook mijn gedachte hoor ;) die WIP blijft ook uit namelijk........ ben wel benieuwd of er geschetst wordt of gewoon overgetrokken :)
Helaas is het met digitaal werken vaak twijfelen :\

ponylies schreef:
maar effe gewoon interesse he :)
hoe lang hoor je over een digitale tekening te doen dan eigenlijk ?
want je hoort op een leeg vel te beginnen toch?

Ligt eraan hoe uitgebreid je het maakt, maar het is in feite net zo als een normale tekening/schilderij :)

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:13

Ze heeft volgens mij in het resultatentopic van de paarden wel 'n keer en WIP gezet? Zoek de posts even na en vraag het haar rechtstreeks privé zou ik zeggen?
Dat zag er toch wel degelijk uit als iemand die gewoon héél snel héél goed geworden is. Maar het is mensen hun goed recht aan iets te twijfelen hoor.... ik weet het ook niet, kan alleen zeggen dat ik zelf niks kan met digitalart en het sowieso mooi vind :P .

Ik weet wel dat ik op klein A5-kaartje ook in een uur of 3 a 4 met kleurpotlood heel goed krijg neergezet wat zij digitaal in die uren doet, maar op A3 formaat kost me dat een uur of 10 tot 15 :D

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:14

ah oke :)

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:28

En toen viel het topic helemaal dood in afwachting van mijn WIP? :D Ach, zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten nietwaar? ;) Afgelopen weekend had ik geen tijd om te tekenen en de laatste drie dagen was ik ziek, zwak en misselijk %)

De WIP staat in m'n profiel bij het paardengedeelte (omdat de tekening niet van een paard van Bokt is en ik er geen zin in had om er een topic voor te openen, ben n.l. ook net met een andere tekening begonnen).

Ehh, hoelang doe ik over een tekening, dat wisselt nogal. De tekening van m'n eigen honden deed ik wel 5 - 6 uur over (na alle mislukte pogingen :+ ) per stuk. Het paard wat nu in mijn profiel staat zo'n 3 uur.
Het voordeel van digitaal werken is dat je in lagen werkt en dus een laag weg kunt gooien als die niet goed is of je kunt een laag ertussen voegen. Verder zijn er met digitaal tekenen meer mogelijkheden die er met gewoon tekenen niet zijn, zoals 'olieverf' en 'pastel' door elkaar heen gebruiken etc.

Ik heb heilig respect voor mensen als Babe en Licorne die zo prachtig kunnen tekenen, ik wilde dat ik de creativiteit van IcePrincess had of de durf van Fnanne en Sall. Ik heb nog een hoop te leren (kijk veel naar tutorials op Youtube) en oefen me suf :) En nu ga ik weer een paar mensen blij maken met m'n digitale tekeningen ... ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:35

Dat er getekend wordt is sowieso wel te zien, maar helaas komen er altijd nog veel mensen voorbij die erover liegen, heeft niks met de waard en zijn gasten te maken maar meer met het feit dat er gewoon vaak over wordt gelogen en je het met digital art vaak niet zeker weet :\ en dan bijv ook over het zelf schetsen terwijl er gewoon wordt overgetrokken, dat soort dingen :)

Maar, ik vind 't knap dat je het zo snel doet, ik doe het je niet na :D en beterschap trouwens :(:)

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:45

Ik denk dat je dat probleem altijd hebt als je foto's natekend en niet uit het hoofd tekent. Ik kan helaas (nog) niet uit m'n hoofd tekenen, een oortje veranderen (zoals in de WIP) en dergelijke is geen probleem, maar daar houdt het dan ook helaas wel mee op. :+ Maar ben druk aan het oefenen daarmee :D

Voordeel van digitaal tekenen is dat je de kleuren veel makkelijk kunt bepalen dan wanneer je op papier tekent en dat is misschien cheaten, maar je moet het ook niet moeilijker maken dan dat nodig is ;)

Edit: dank je :D Voel me al weer aardig beter :) :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:54

Maar met digitaal tekenen is het natuurlijk makkelijker om een foto over te trekken dan 'm na te tekenen. En lekker veel schetsen zou ik zeggen, daarvan leer je 't beste tekenen uiteindelijk en dan gaat uit je hoofd ook wel lukken :j

Kleuren bepalen doe ik niet aan, ik stel de boel liever zelf samen. Dat is iets wat ik in jouw werk nog wel wat mis, wat spannendere kleuren :) (niet alleen bij jou trouwens, ik zie het bij veel mensen) zoals blauw, groen, geel, rood etc. ipv gewone bruintinten bijvoorbeeld. Geeft meestal net dat beetje extra aan je werk en het kan het juist realistischer maken ook al klinkt het misschien gek :D ik gebruikte vroeger ook alleen de standaard kleuren maar eigenlijk blijft dat al gauw altijd een beetje saai op een bepaalde manier :j

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:59

:D Klopt, ik durf niet genoeg. Laatste keer dat ik daadwerkelijk lef toonde werd het niet zo goed ontvangen (was niet op Bokt overigens). Was deze tekening: klik :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:00

Haha, ik vind 'm wel grappig eigenlijk :D maar moet zeggen dat ik het stukje kont/lijf van het paard bijv al veel mooier vind, zit kleur in maar wel subtiel :) en wat meer contrast, krijg je gelijk al wat meer diepte.

Ik zou zeggen, gewoon lekker proberen, ik vond 't eerst ook lastig en toen heb ik op een gegeven moment gewoon een paar paarden getekend alleen maar met de kleuren rood, blauw, geel en groen :) dan moét je wel :D

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:05

Ik vind het ook wel leuk om zo voor mezelf aan te klooien, maar voorlopig is dat nog niet plaatsbaar voor het kritische Boktpubliek ;) En tot die tijd vind ik het leuk om te oefenen op beestjes van Bokkers en dat gaat niet zo extreem nee. Heb trouwens net je "The Fight" gezien op Deviantart, erg mooi, sterk!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:07

Dankje, oud ook, geloof dat ik een jaartje of 14/15 was toen ik de meeste tekeningen maakte die daarop staan :o ik moet echt hoognodig de boel bij werken want het wordt wel erg gedateerd inmiddels :+

Ach, eens wat anders op UK zou ik wel leuk vinden hoor, dus mocht je toch ooit eens wat plaatsen.. :D

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:18

Heb je geen nieuwer werk online staan?

Ooit hoop ik nog eens zo goed te worden als Adeline Halvorson _/-\o_

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:25

Jeetje. dat kán niet!!!

edit: Ik bedoel : Dat kan niet digitaal getekend zijn :') Ik bedoel niet dat jij nooit zo goed zal worden XD

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:28

LeonieL schreef:
Jeetje. dat kán niet!!!

edit: Ik bedoel : Dat kan niet digitaal getekend zijn :') Ik bedoel niet dat jij nooit zo goed zal worden XD

:D Nee, Adeline Halvorson tekent niet digitaal (en ik word nooit zo goed) ;)