Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Maflinger_S schreef:Mwah, dat laatste hoeft niet altijd zo te zijn. Het ligt voor een groot deel aan de fotograaf. Ik kan met mijn telefoon hele goede foto’s maken terwijl mijn telefoon minder zeurt dan mijn goede apparatuur.
Mijn telefoon werkt ongeveer zo: “O, je wilt een foto? Klik, hier is ie.”
Mijn goede apparatuur: “O, je wilt een foto? Zucht, steun, kreun, dat gaat niet zo makkelijk hoor want er is te weinig licht dus je hebt een meer lichtsterk objectief nodig, en/of een flitser en omdat we met zijn allen zwaar zijn en misschien ook nog wel een lange sluitertijd nodig hebben, is een statief ook wel handig.”
Maar tot wanneer loopt dit thema? Tot eind van deze maand? 
en feedback als in 'dat had je beter uit die hoek geschoten', laat ik ook liever achterwege. Iedereen doet het op zijn manier.

.
. 

Ik mis alleen de hoefjes en de horizon lijkt wat scheef.
Ik mis alleen wat scherpte. Compositie is ook wat saai/neutraal. Ik had bijvoorbeeld 1 bloemetje uitgekozen en daar de nadruk op gelegd.
Leuk met die onscherpe bloemen op de voorgrond. Foto 2 heeft mooie licht en kijkt fijn weg. Scherpte is ook prima. Foto 3 heeft een mooie DOF.
Het zal lastig zijn geweest om deze foto te maken maar ik vind hem wel erg centraal. Maar je had misschien weinig keus.
Ik vind hem alleen een tikkie donker. Hier vind ik het onderwerp ook te centraal.
Jammer dat de oogjes niet scherp zijn. Wel een fijne belichting. 
Heerlijke kleuren en fijne scherpte.
Ik vind hem wat grauw/donker, weinig lente gevoel qua kleur. Compositie vind ik wat standaard. Scherpte is prima. (waarom 1/1000? Dier stond toch stil?) Foto 2 geeft mij ook niet echt een warm lente gevoel. Ik vind die foto niet zo, kan verder niet echt uitleggen waarom. Foto 3 heb je gecropt zie ik? Ik vind hem te strak gekaderd nu. Ik had hem van een lager standpunt genomen.
Fijne belichting en scherpte. Foto 3 heeft een interessante compositie, zo laag maar ik ben er nog niet over uit of ik dat mooi vind. Wel fijne belichting en kleuren.
Had er niet teveel moeite in gestopt en het waren gewoon wat kiekjes, maar door het topic toch de camera gepakt in plaats van telefoon foto's.
Ik geef niet zozeer feedback maar gewoon een reactie, omdat er genoeg meedoen voor de leuk en niet zo zeer voor het commentaar. Gewoon een paar die er voor mij tussenuit springen:

Ingenting schreef:Fohadie, om in te gaan op je vraag, een foto maken waarbij het onderwerp recht in het midden staat is niet verkeerd. En kan de foto soms juist maken.
Maar waar in fotografie ook veel naar gekeken wordt is de regel van derden.
[ Afbeelding ]
(Bron: https://www.fotografille.nl/fotokennis/compositie-in-fotografie-de-regel-van-derden-en-de-gulden-snede)
Simpel gezegd leg je het onderwerp van aandacht op van één of meerdere 1/3 lijnen.
Wil je er meer over weten, dan is er op internet genoeg informatie te vinden waarbij er ook voorbeelden zoals bovenstaand wordt gegeven.