[ART] Afstuderen als goudsmid, mijn meesterstuk.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-25 10:39

Sintara schreef:
Super gaaf geworden *\o/*
Dank je wel <3

Lielle schreef:
ik ben er echt stil van, het is zo ontzettend af. Niet alleen de bril, al is dat natuurlijk de absolute eyecatcher (pun intended), maar ook je foto's, reclamebord. Ik zie graag een keer je website.
Dank je wel! Wat een mooi compliment <3 Je kunt je evt inschrijven op de website, dan krijg je een berichtje als hij live gaat :D http://www.karat-carat.com
Tot die tijd kun je me volgen op Instagram!

Bellatrix schreef:
Super tof dat reclame bord! :D
Dank je wel!! *\o/*

Konstantine schreef:
Oooh ik zou deze bril echt zo kopen, hij is geweldig :D
Ik duim dat je slaagt na al dat harde werk!
Dat mag wel! Hij is wel duur, en je moet m niet te vaak dragen denk ik _O-

Sterrebell schreef:
Ik zie de bril ook wel op een catwalk oid!
En als je er een hoop geld voor zou krijgen is dat het bloed zweet en tranen misschien wel waard :D
Haha ja wie weet! Dan mogen ze wel de portemonnee open trekken, want je gaat extra betalen voor mijn drama _O- _O-

Creatas

Re: [ART] Afstuderen als goudsmid, mijn meesterstuk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 11:49

Prachtig! Love it!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 12:27

Ik wilde ook zeggen, op de première rode loper hoeft hij ook maar 1x op, daarna kan hij in de vitrine :D

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 12:29

Ik denk dat er voor die bril zeker wel 300 euro betaald mag worden.

Hij is echt heel moooi.

Weet niet of je een klein winkeltje gaat beginnen?
Zowel, dat is die bril een mooie eye catcher.

Ik lees dat jee school genoot iets maakt met bloemen en biijtjes.
Zou je willen vragen of je daar een foto van mogen maken en hier mag delen,?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 12:35

Citaat:
Als ik alle tijd weghaal die ik heb 'verprutst' dan komt deze bril op 3150,00 euro verkoop prijs

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 12:36

300 is te weinig.

Zet er maar minimaal een 0 erbij, maar 2 00 klink nog beter.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-25 12:57

Creatas schreef:
Prachtig! Love it!
<3 <3

Prairy schreef:
Ik wilde ook zeggen, op de première rode loper hoeft hij ook maar 1x op, daarna kan hij in de vitrine :D
Ja precies :D

Ezellover25 schreef:
Ik denk dat er voor die bril zeker wel 300 euro betaald mag worden.

Hij is echt heel moooi.

Weet niet of je een klein winkeltje gaat beginnen?
Zowel, dat is die bril een mooie eye catcher.

Ik lees dat jee school genoot iets maakt met bloemen en biijtjes.
Zou je willen vragen of je daar een foto van mogen maken en hier mag delen,?
Alleen het materiaal heeft me al 642,00 euro gekost hihi O:)
Ik zou graag een atelier openen, waar ik mensen op afspraak kan ontvangen (dat doe ik nu ook, maar dan gewoon aan onze gezellige keukentafel :D). Maar liever geen winkel, vanwege het vastzitten aan openingstijden en een stukje veiligheid. Maar hij komt sowieso in de vitrine :)
Ik zal het eens vragen!

Marcella schreef:
300 is te weinig.

Zet er maar minimaal een 0 erbij, maar 2 00 klink nog beter.
Zoiets inderdaad :D ik ben er al achter dat mijn berekening niet klopt, Hij kost eigenlijk 4644,00 euro verkoop :')

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 13:02

Niet banketstaaf bedoeld, maar ik had niet verwacht dat ie gaaf zou worden!
Het is oprecht een gaaf item geworden.

Ik vind het z/w bord teniet doen aan de bril. Dan is het meer een grote zonnebril die je een streng imago geeft. Wellicht dat de bril in kleur en de rest in z/w de bril meer benadrukt.

Maar ik ben onder de indruk van het eindresultaat en ik hoop eigenlijk voor je dat je hem inderdaad verkoopt. Succes met de presentatie.

Heb je er gewone zonneglazen ingezet of zijn het toevallig ook nog een high end kwaliteit a la Serengeti?

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-25 13:55

Haha dank je wel!
Ik snap wat je bedoelt met de kleur hoor. ik vind m zowel in kleur, als in zwart/wit heel vet geworden! En ik denk dat die mening altijd wel zal verschillen :)
Er zitten gewone zonneglazen in, dus wel uv werend, maar absoluut niet zo geniaal als Serengeti. Die hebben gewoon de allerbeste glazen :D
Glazen van Serengeti kun je alleen bestellen in de vorm van een bepaald model, ik had een ongeslepen glas nodig om deze vorm uit te kunnen halen :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 14:03

_Hedi schreef:
Lielle schreef:
ik ben er echt stil van, het is zo ontzettend af. Niet alleen de bril, al is dat natuurlijk de absolute eyecatcher (pun intended), maar ook je foto's, reclamebord. Ik zie graag een keer je website.
Dank je wel! Wat een mooi compliment <3 Je kunt je evt inschrijven op de website, dan krijg je een berichtje als hij live gaat :D http://www.karat-carat.com
Tot die tijd kun je me volgen op Instagram!

geabonneerd. En ik zie nu dat je ook nog eens in de buurt woont, das helemaal mooi. IMO zou je fantastisch hebben kunnen meedoen met DDW, volgend jaar wellicht?

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-25 14:22

Dat is toevallig! :D
Ik zou het inderdaad heel leuk vinden om mee te doen met de DDW! Maar ik zou niet weten waar. Meeste mensen die mee doen zijn in Eindhoven en omgeving open in hun eigen ruimte/atelier toch?
Ik ben er echt pas 1x als bezoeker geweest haha, heel slecht!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 14:22

Prairy schreef:

+1

Ooh mooie lay-out en logo. De kleur…minder sprankelend maar heee het is wat je zegt: voor alles is iets te zeggen en het is vooral belangrijk dat het voor jou goed werkt! Mss een idee om alleen 1 hoekje in kleur te doen. Dat kan iemand die verstand heeft van bewerken mas (ik zou het niet kunnen hoor). Maar je geeft dan een tipje van de sluier weg.
Sowieso een geweldig resultaat. De ketting met de bloemen van je klasgenoot klinkt ook heel tof. Lijkt me zo leuk voor je om in zo’n inspirerende omgeving bezig te zijn. Je gaat dat mss nog misse straks!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 14:25

Volgens mij zijn er ook verzamel locaties, vast wel op Strijp S en anders misschien op de Hoogstraat? Daar heb ik een keer verschillende bedrijven gezien dacht ik.

Qua atelier, misschien een stevige blokhut (zou dan eentje doen met minimaal 4,5cm of liever nog 7-9cm dikke profielen, isoleert ook lekker) in de tuin? Of een mooi tuinkantoor.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-25 14:59

paars schreef:
Prairy schreef:

+1

Ooh mooie lay-out en logo. De kleur…minder sprankelend maar heee het is wat je zegt: voor alles is iets te zeggen en het is vooral belangrijk dat het voor jou goed werkt! Mss een idee om alleen 1 hoekje in kleur te doen. Dat kan iemand die verstand heeft van bewerken mas (ik zou het niet kunnen hoor). Maar je geeft dan een tipje van de sluier weg.
Sowieso een geweldig resultaat. De ketting met de bloemen van je klasgenoot klinkt ook heel tof. Lijkt me zo leuk voor je om in zo’n inspirerende omgeving bezig te zijn. Je gaat dat mss nog misse straks!
Ja precies, en het bord is al besteld, dus ik kan er niks meer aan veranderen O:)
Ik ga de 'klas' zeker missen inderdaad! Maar gelukkig ben ik voor 1 dag in de week in dienst gegaan bij mijn juf, en het klasgenootje met het bloemen collier is mijn collega! Haha. En we spreken af en toe met zn allen af voor een etentje of een borrel :D

Prairy schreef:
Volgens mij zijn er ook verzamel locaties, vast wel op Strijp S en anders misschien op de Hoogstraat? Daar heb ik een keer verschillende bedrijven gezien dacht ik.

Qua atelier, misschien een stevige blokhut (zou dan eentje doen met minimaal 4,5cm of liever nog 7-9cm dikke profielen, isoleert ook lekker) in de tuin? Of een mooi tuinkantoor.
Ik zal eens op onderzoek uitgaan! Ik wil ook nog eens kijken naar leuke kunstmarkten in de buurt. Ik heb eens een kerstmarkt, en een ladies night markt gedaan. Echt ontzettend leuk!! Alleen niet helemaal mijn publiek, omdat de meeste mensen daar uit zijn op leuke koopjes. Sieraden zijn natuurlijk wel een stuk kostbaarder O:) Dus ik ben nog op zoek naar een leuke markt waarbij mensen niet continu schrikken van de prijs _O-

Kwa atelier wil ik het liefst ergens iets huren, of een huis met een hele mooie ruimte daarvoor. De tuin is voor mij geen optie omdat je daar niet kunt komen zonder het huis door te moeten. Ik zou het liefst een aparte ingang willen :)

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 15:03

Volgens mij zitten er verzekeringstechnisch bij jouw (aankomend) beroep ook nog wel wat eisen aan een ruimte. Dat kan ik me iig best voorstellen. Gezien de goud/zilverprijs.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-25 15:09

Ja dat klopt absoluut.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 15:23

Brandblussers overal bijvoorbeeld. :=
Extra nooduitgangen misschien wel?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 15:42

Ik zou eens op sectie C gaan kijken, daar zitten dacht ik ook allerlei kleine designers. Idem op Plan B (hoog gebouw langs de A2), ik heb alleen geen idee van prijzen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 15:54

Lielle schreef:

Dat bord kan zo in de etalage van een juwelier of opticien!

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 15:59

Lielle schreef:
Ik zou eens op sectie C gaan kijken, daar zitten dacht ik ook allerlei kleine designers. Idem op Plan B (hoog gebouw langs de A2), ik heb alleen geen idee van prijzen.

*Stille meelezer piept ook even binnen* Sectie-C zat ik inderdaad ook aan te denken. Daar zitten eigen ateliers, maar volgens mij tijdens de DDW ook externe designers. je zou ze eens kunnen benaderen via hun facebookpagina.

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 17:29

Oh wat een mislukkeling ben ik ook.

Heb totaal niet aan gedacht dat het allemaal puur materiaal is.
Puur zilver enzo.

En de werkuren.

Op dat gebied ben ik een groentje.

Had niet verwacht dat je voor zoiets zoveel mag vragen om de kosten eruit te halen.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 18:52

Wauw! Ik zou 'm zo dragen, ik houd er van. Alleen ben ik te lomp voor dit soort materiaal dus dat overleeft ie niet. :')

Maar hier mag je echt trots op zijn, ik ben benieuwd naar het resultaat straks na de presentatie.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 19:40

_Hedi schreef:
Ik zou het inderdaad heel leuk vinden om mee te doen met de DDW! Maar ik zou niet weten waar. Meeste mensen die mee doen zijn in Eindhoven en omgeving open in hun eigen ruimte/atelier toch?

DDW heeft een speciaal programma voor net afgestudeerde studenten, ik heb er ook aan meegedaan toen ik afstudeerde van de Willem de Kooning. Young Alumni heet het! Zou eens informeren of je mee kan doen :j was toen heel tof om te doen!

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 19:44

iFantastisch mooi resultaat, enkel de affiche had wat krachtiger mogen zijn, ik zou de bril er minstens in kleur er laten uitspringen, en misschien een andere naam, nu scan ik kataract, maar goed dat is bijzaak. De bril is echt fantastisch.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-25 19:57

Bellatrix schreef:
Brandblussers overal bijvoorbeeld. :=
Extra nooduitgangen misschien wel?
En stevig hang- en sluitwerk lijkt me. Alarm misschien. Ik heb het nog niet helemaal uitgezocht O:)

Lielle schreef:
Klopt! Ik ken Sectie-C, daar heb ik deze opleiding gevolgd :D Atelier van de juf is inmiddels verhuisd naar een ander plekje in Eindhoven. Ik heb al eens contact gehad, maar uiteindelijk niks meer gehoord. Volgens mij is het plan er ook om Sectie-C te slopen voor nieuwbouw. Het is ook behoorlijk oude zooi allemaal daar, Hoewel ze ontzettend hun best hebben gedaan om er iets gezelligs van te maken :D Dus wat dat betreft zou het best leuk zijn.
Plan B ook al even gekeken, is ook zeker leuk! Prijzen zij helemaal niet gek. Ik heb als het goed is binnenkort een gesprek voor een ruimte in een oud klooster bij ons in het dorp, die is ook echt prachtig <3 Hoewel ik een beetje vrees voor de prijs haha. Maar voorlopig blijf ik nog even thuis zitten om geld te verdienen om een ruimte te betalen :') :D

rien10 schreef:
Lielle schreef:

Dat bord kan zo in de etalage van een juwelier of opticien!
Thanks! Dat was precies de uitstraling die ik wilde bereiken :wow:

Annick75 schreef:
Lielle schreef:

*Stille meelezer piept ook even binnen* Sectie-C zat ik inderdaad ook aan te denken. Daar zitten eigen ateliers, maar volgens mij tijdens de DDW ook externe designers. je zou ze eens kunnen benaderen via hun facebookpagina.
Thanks! Ik ga eens op onderzoek uit.

Ezellover25 schreef:
Oh wat een mislukkeling ben ik ook.

Heb totaal niet aan gedacht dat het allemaal puur materiaal is.
Puur zilver enzo.

En de werkuren.

Op dat gebied ben ik een groentje.

Had niet verwacht dat je voor zoiets zoveel mag vragen om de kosten eruit te halen.
Als je je er nooit in hebt verdiept, kun je dat ook niet weten natuurlijk :) daarvoor ben je zeker geen mislukking!
Het is verder ook geen kwestie van alleen de kosten eruit halen. Dit is niet alleen hobby, maar ook echt werk. Dus het is de bedoeling dat ik de volgende dingen ermee kan gaan betalen: Het terugverdienen van mijn opleiding en gereedschap/apparatuur, de huur van een ruimte, verzekeringen, gas/water/licht, wat ruimte houden voor investeringen in nieuwe materialen en apparatuur (dus het laten goeien van mijn bedrijf, en als laatste zou ik het heel fijn vinden als ik er ook nog een salaris uit kan halen om de hypotheek mee te betalen :') O:)
Dus bij de uiteindelijke verkoopprijs komt zo veel kijken :D Waarschijnlijk ben ik nog een paar dingen vergeten ook _O-

VillaNeusjes schreef:
Wauw! Ik zou 'm zo dragen, ik houd er van. Alleen ben ik te lomp voor dit soort materiaal dus dat overleeft ie niet. :')

Maar hier mag je echt trots op zijn, ik ben benieuwd naar het resultaat straks na de presentatie.
Hahaha dat herken ik wel _O- Ben al blij dat ik mijn gewone brillen redelijk heel houd. Als je van bijzondere brillen houdt, kijk dan eens naar Sashee Schuster, daar wil ik mijn volgende bril van :D en dan acetaat met bloemetjes of bladgoud erin <3 Ze zijn alleen niet goedkoop..

Warboel schreef:
_Hedi schreef:

DDW heeft een speciaal programma voor net afgestudeerde studenten, ik heb er ook aan meegedaan toen ik afstudeerde van de Willem de Kooning. Young Alumni heet het! Zou eens informeren of je mee kan doen :j was toen heel tof om te doen!
Tof! wat een goede tip :D

Manadeluca schreef:
iFantastisch mooi resultaat, enkel de affiche had wat krachtiger mogen zijn, ik zou de bril er minstens in kleur er laten uitspringen, en misschien een andere naam, nu scan ik kataract, maar goed dat is bijzaak. De bril is echt fantastisch.
De affiche is al besteld, en de naam al geregistreerd bij kvk :D Hoewel ik kataract al wel eens vaker heb gehoord haha.
Hier even de uitleg:
Karat: gehalte goud (bijv. 14k goud)
Carat: gewicht van een edelsteen.
Je spreekt het uit als 'Karaat en Karaat'.