[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 19:57

Ik ben ook nog even verder gegaan met mijn paard.
Het is deel buiten het oog is nog een basis laag, dat moet nog verder opgebouwd worden.

Afbeelding

Polarize

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 20:06

Welkom!
En wat een leuke dingen al voor de nieuwe challenge, jullie werken snel zeg

Ik ben eerst met mn eigen challenge bezig gegaan, ik wil een werk maken voor elke letter van het alfabet. We beginnen met A van Angel!
Dit is vooral een challenge om meer met gouache te gaan werken en regelmatig bezig te zijn met verschillende onderwerpen, als uitdaging voor mijzelf

Afbeelding

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 20:14

Heel mooi! Ik heb in mijn schilderles een dame die net zo'n gave stijl heeft als jij.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 21:58

Oh wat leuk, zo'n meer bijbels 'heel veel vleugels en ogen' engel! Mooi gedaan.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 23:04

julius_juut schreef:
Oh wat leuk, zo'n meer bijbels 'heel veel vleugels en ogen' engel! Mooi gedaan.

Die engelen zijn ook gewoon veel leuker dan dat zachte en lieve gedoe...ik probeerde hier wat meer de balans van dat hemelachtige en creepy op te zoeken, maar ik hou ook echt van illustraties waar ze vol ingaan op het unsettling van zoveel vleugels en ogen

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 23:18

oh wauw wat gaaf Polarize!
ik vind die bijbel accurate engels echt veel toffer dan de zgn menselijke engelen!

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 19:25

Die is echt gaaf Polarize!

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 22:08

Hoi hoi ik kom mij ook melden!

Na jaren, echt jaren niet getekend te hebben kreeg ik er opeens zin in. Het gaat mentaal erg slecht dit moment en ik hoop dat ik hiermee wat rust kan pakken en weer in m’n element kom.

Tips mogen zeker! Deze schets is in een uur gemaakt, was weer even zoeken. Houd het wel lief want heb echt zo lang niks meer gemaakt….

Afbeelding

Vroeger schilderde ik graag, portretten van personen tekenen, paarden, dieren…. Noem maar op!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 22:57

Welkom! Ook welkom terug bij je hobby. :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 19:22

Afbeelding

Ik heb een nieuw werk opgezet, metamorfose van schets naar line art :7.

Morgen een drukke dag, maar donderdagmiddag heb ik een afspraak met m'n potloden *\o/*!

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 21:42

@jindai, wat zijn pantone postcards? Is dat iets speciaals? Ik ken het niet. En dank je wel voor je compliment.

@julius_juut, wat een leuke kip en wat tof dat het smaakte naar meer (en nee, ik eet je iig niet op haha)

@_roodvos_ gaaf een stoffen paddestoel getekend, ik vind dat zelf heel leuk om stoffen met plooien enzo na te tekenen. Het is je goed gelukt.

@signe, ik vind jou een echte kunstenaar en alles vind ik mooi wat je maakt. Ik ben jaloers op je museumbezoek. De museumkaart ligt hier een beetje te verstoffen door tijdgebrek maar ik vind musea bezoeken zo heerlijk. Ik kan dan ook heel lang staan te bestuderen hoe al die meesters dat nou gedaan hebben, zalig!

@tazzey, wat mooi al! Grafiet, moet je dan ook uitkijken dat je het niet weer uitveegt als je er per ongeluk met je hand over komt?

@polarize, megaleuk je kabouters! Ik ben wel benieuwd naar Joost Gnoom, geniaal! En wat heb je een toffe maar grote challenge voor jezelf bedacht!

@Oskarrino, Ja lekker weer tekenen, heerlijk! Goed begin.

@_San87_, wat een lieve eeyoors. En je nieuwe project beloofd weer veel :)

@Thats_Me, gaaf die huisjes en molen!

@Malenka, wat een geweldige rode panda, wat wil je er nog meer aan doen? Ik vind het zo al prachtig.

Oke, ik ben even de volgorde kwijt van iedereen dus mijn comments staan vrij random.
Verder zag ik nog heel wat mooie en inventieve uitwerkingen van de challenge. Ik red het niet om die allemaal mee te doen. Kom al amper aan mijn eigen dingen toe. Heb al maanden niet geschilderd, tekenen trekt me momenteel meer, maar deze komt mijn vriendinnetje uit Frankrijk komend weekend ophalen en moest nodig af dus dat toch maar even gedaan. Foto vanuit een rare hoek ivm weerspiegeling.

Afbeelding

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 21:59

Prachtig Eva! <3

Met grafiet moet je inderdaad heel erg opletten. Ik gebruik een stuk bakpapier onder mijn hand om vegen te voorkomen. Ik heb ook zon handschoentje maar dat veegt alsnog wat uit. Dus een bakpapiertje is een goedkope oplossing die perfect werkt.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 23:26

Wat een prachtige kleuren Eva.

Er moeten nog meer details en afwerking in mijn tekening. Voornamelijk in de randen. De panda zelf is al wel goed. Al twijfel ik over iets op zijn voorhoofd. Ik vind dat nu zo'n raar saai vlak.

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 23:51

Malenka schreef:
Wat een prachtige kleuren Eva.

Er moeten nog meer details en afwerking in mijn tekening. Voornamelijk in de randen. De panda zelf is al wel goed. Al twijfel ik over iets op zijn voorhoofd. Ik vind dat nu zo'n raar saai vlak.

Ik heb even teruggekeken naar je panda, zou het niet helpen als je het geel en blauw van de rechterkant van de panda ook in het hoofd terug laat komen? Het lijf van je panda vind ik echt prachtig met al die kleuren erin, zoals dat eruit springt. Maar het hoofd is vergeleken daarmee nog wat flets nu, misschien dat hij daarom zo vlak lijkt (doordat hij dat vergeleken met de rest ook is, omdat daar zoveel diepte in zit).

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-25 13:08

Wat gaan jullie hard met veel mooi werk! <3

Eens met roodvos over de Panda, dat warme geel (en eventueel blauw) van de rug wat meer terug laten komen op het voorhoofd denk ik ook.

Leuke Challenge!

Geniaal jouw metamorfose idee Vikawiek! :j

Ik kom op het moment niet verder dan de Weerwolf en de Transformers
Een ouder werk nu nog een keer maken vind ik ook wel een heel leuk idee, maar weet nu al dat ik daarvoor tijd te kort zal hebben %)

Welkom Oskarrino en sterkte! Voelt wat roestig aan zeker maar hopelijk ga je eruit halen wat nodig is. Ik gooi deze er nog weer even in speciaal voor jou :)

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 14:26

Wat een mooie dingen komen er voorbij zeg <3 hier de laatste dagen niet heel veel tijd gehad om goed bij te lezen, maar ik ga even denken over het februari thema

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 22:18

@Tazzey ik vind het oog al heel mooi:) lijkt me zometeen wel een gepriegel om al die riempjes en gespjes van het hoofdstel te tekenen, succes! :D

@Polarize heel tof! Heb je de outline ook met gouache gedaan?

@Oskarrino welkom :D
Ik vind 'm heel netjes hoor, goede sterke lijnen. Heb je toevallig een voorbeeld uit een boek gebruikt? Daar is niks mis mee trouwens, maar ik dacht de stijl te herkennen :D

@_San87_ uitdagend perspectief! Hoe groot is 'ie ongeveer?

Prachtig @eva1967 <3

@Jis_ Dankje :D
Je plaatje is een goede reminder

Ik heb dit schilderij afgemaakt die ik al een tijdje had liggen. De inspiratie was het nummer Leeg Restaurant van Froukje. Elke keer wanneer ik die hoorde kreeg ik gelijk dit beeld in m'n hoofd met sfeer erbij, en dat heb ik proberen na te maken door wat te spelen met de textuur van de gouache.

Afbeelding

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 00:08

Oh gaaf vikawiek! Mooi contrast tussen de textuur van de lucht en dan dat hele vlakke, harde van de huizen :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 11:23

Wat een mooi werk, Vikawiek. Heel sprekend :).

Die mijne is 50 cm korte zijde. Ik weet nog niet of ik hem vierkant (neig ik wel naar) of liggende rechthoek maak.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 13:47

Dank jullie wel :)

Veel plezier vandaag met je afspraak met je potloden vandaag San!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 14:14

Erg aansprekende illustratie Vikawiek.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 21:50

Gaaf Vikawiek, ik moest gelijk denken aan le petit prince, daar deed de figuur me aan denken.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 23:20

Wat een gaaf werk eva!

Vikawiek, oh ik hou van dat nummer van froukje <3 het schilderij past er echt heel goed bij, heel mooi!

De outline had ik met oostindische inkt en een penseeltje gemaakt! Na mijn art nouveau ding heb ik meteen een penseeltje gekocht wat meer geschikt was voor linewerk, dus kon die meteen even tedten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 17:21

Afbeelding

Ik ben een aardig eindje op weg :D.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 17:24

Oh San, nu al gaaf!