[ART] Epoxy/resin/giethars, meer mensen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 18:09

let op!! dit is stof, daar trekt epoxy in en kan dus vlekken gaan geven. Kan je hier geen afdrukje van op papier van maken en dat in epoxy verwerken (of laten verwerken)

jokari

Re: [ART] Epoxy/resin/giethars, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 19:29

Ingevdh, dank je voor de tip.

Speurneusc, de hele stof moet toch doordrenkt worden van epoxy, zou dat nog steeds vlekken geven ? En nee, ik wil dit niet met een print laten doen, want het is een soort proefstuk voor een tafelblad met borduurwerk van 80x50, om te zien wat dat geeft met stof. :D Dus ik zal wellicht inderdaad “tafelbladbouwers” moeten contacteren om te vragen of ze het mogelijk achten.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 19:46

jokari schreef:

Speurneusc, de hele stof moet toch doordrenkt worden van epoxy, zou dat nog steeds vlekken geven ? En nee, ik wil dit niet met een print laten doen, want het is een soort proefstuk voor een tafelblad met borduurwerk van 80x50, om te zien wat dat geeft met stof. :D Dus ik zal wellicht inderdaad “tafelbladbouwers” moeten contacteren om te vragen of ze het mogelijk achten.

Het bedrijf wat ik tipte heeft heel veel epoxy tafelbladen gemaakt :)*
Ze is eerlijk over de mogelijkheden maar ook onmogelijkheden. Als het niet mooi wordt zal ze het ook zeggen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 22:42

jokari schreef:

epoxy is een chemisch goedje, dus je donkere kleurstof kan uitlopen en je lichte kleurstof vlekken, en er kunnen wat vettige stukjes in zitten bv van je huid etc waardoor je verschil in kleur/opname epoxy gaat zien.. allemaal dingen die kunnen gebeuren en je niet kan voorspellen.

tafelblad bouwers doen dat over algemeen niet met stukjes stof maar met hout

en mogelijk is het zeker, maar of het wordt wat jij ervan verwacht..

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 23:25

Hmmm… ik zal mij nog maar verder inlezen. Ik vond intussen al dat ik de stof best kan voorbehandelen met iets dat het waterafstotend maakt. Dankjewel voor de info, hou ik zeker rekening mee.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 10:34

Kun je niet testen met een gewoon stukje stof met verschillende kleurtjes om te zien wat het doet?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 09:16

Wat een ontzettend mooie dingen heb ik langs zien komen in dit topic, heel knap gedaan!

@jokari: je kunt stof zeker met epoxy behandelen, al moet er dan wel iets onder om het een hard oppervlak te geven. Ik zie op youtube filmpjes van iemand die van spijkerstof hele tafels maakt (Blacktail Studio).

Zelf ben ik meer van de meubeltjes en heb ik een paar keer iets met epoxy gedaan, waarvan deze wel leuk geworden is :)

Het eindresultaat
Afbeelding

Detail
Afbeelding

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 12:52

Ik ben idd fan van Blacktail Studio. :D

Leuk tafeltje !

Ik heb ondertussen heel wat info gelezen/gezien over hoe ik mijn stofje best kan voorbereiden dus dat ga ik eerst doen. Toevallig volgende week op vakantie naar Engeland dus wie weet kan in de “mod podge fabric” daar vinden, en anders bestel ik het gewoon online bij bol.com. :D

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-24 18:59

Ik heb een heeeeeleboel epoxyspul te koop omdat ik er niet zoveel plezier mee aan beleef en geen tafel meer heb := Denk alleen niet dat ik hier een marktplaats adv mag plaatsen icm het maken van reclame...

Dus mocht iemand nieuwsgierig zijn, PB me dan maar even voor de link.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 21:18

hoi, zet maar op mijn pagina, werken met giethars - epoxy op fb is een openbare pagina

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-24 22:50

speurneusc schreef:
hoi, zet maar op mijn pagina, werken met giethars - epoxy op fb is een openbare pagina

Das aardig van je. Ik heb de pagina opgezocht maar het lijkt alsof alleen jij als beheerder nieuwe berichten kunnen plaatsen.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 10:18

Oh eindelijk een epoxy topic!

Wat een leuke dingen maken jullie allemaal.
Ik dacht ik zet er wat van mijn projectjes op maar geen idee hoe ik dat moet doen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 10:30

Als je een reactie plaatst zie je onderin het tipscherm de knop 'voeg foto's toe', als je hierop klinkt opent zich een scherm waarbij je met de knop 'bestanden kiezen' iets van je eigen computer kunt opzoeken, vervolgens klik je op de knop 'upload' en zie je de gekozen foto bij 'afbeeldingen' onder de uploadknop verschijnen. Als je hierop klikt krijg je de foto te zien in je tekst waar op dat moment de cursor staat. Best zet je die eerst onderin :)
Succes !

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 10:37

Dat krijg ik dus niet te zien waarschijnlijk vanwege mijn browser. Ik kan alleen een link uploaden :(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 10:44

Als je die link tussen [img.]...[/img] zet zou je alsnog de foto moeten kunnen zien. De punt direct na de eerste img niet mee nemen, die is om te voorkomen dat de tekst omgezet wordt naar een afbeelding :)

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 12:43

Maar ik kan niet uploaden. Heb geen url staan niet op inet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 12:50

Is switchen van browser geen optie ??
Een andere optie is de MP-linkjes in je profiel zetten en in je onderschrift een hint er naar toe maken :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 12:52

Ook niet via je telefoon? Dat zou gewoon moeten werken met de standaard browsers.
Je klikt dan op 'Voeg foto's toe', upload je bestanden, dan klik je nog eens op upload, en dan komen de miniaturen er onder te staan. Daar kun je dan op klikken, en dan staat de juiste code direct in je bericht.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 12:58

DubbelFun schreef:
Is switchen van browser geen optie ??
Een andere optie is de MP-linkjes in je profiel zetten en in je onderschrift een hint er naar toe maken :)

Liever niet mn privacy is me wel belangrijk.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 15:05

_Karlijn schreef:
speurneusc schreef:

Das aardig van je. Ik heb de pagina opgezocht maar het lijkt alsof alleen jij als beheerder nieuwe berichten kunnen plaatsen.

duhh ga ik ff kijken wat dat is niet de bedoeling zal fb weer wat veranderd hebben ergens en heb ik dat gemist..

heb gekeken maar volgens mij kun je bij berichten nog wel gewoon iets plaatsen

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-24 22:54

Het is inmiddels gelukt je een pb via Facebook te sturen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 09:33

_Karlijn schreef:
Het is inmiddels gelukt je een pb via Facebook te sturen.

ja heb ut gekopieerd en geplaatst, ook bij mijn besloten groepje

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 08:47

:wave:

Ik ben eindelijk begonnen met epoxy en heb wat basisdingen in huis gehaald en uren 'zelfstudie' gedaan. :+ Máááár, ik krijg de epoxy met alle wil van de wereld niet uitgehard, ik heb mijn derde batch nu gegoten (wat verschillende dingen in formaat) en nu na ruim 56 uur is het van binnen nog compleet vloeibaar.

Toen ik de epoxy binnenkreeg had de hars-fles gelekt, de seal was stuk, contact gehad met het bedrijf en dat is netjes gecompenseerd. Kan dit toch effect hebben gehad, ik kan het me niet voorstellen maar wil het wel benoemen.

Ik heb de hars & harder netjes afgewogen en ruim vijf minuten geroerd/ gemengd, de eerste keer heb ik denk ik alsnog te snel gegoten, dus die mislukking begrijp ik nog. Nu bij de derde batch heb ik weer gewogen en gemengd, laten staan zo'n 15/25 minuten en daarna rustig en beheerst gegoten. Weggezet in onze keuken onder een beschermkap voor eventuele vliegen etc.

Maar zoals benoemd, 56 uur later ziet het er troebel uit en van binnen nog echt vloeibaar. Troebel kan ik ook nog begrijpen tijdens het uithardingsproces?

Het is de premium epoxy van 'it's okay'.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 09:00

Waardeloos dat die dus niet 'okay' blijkt te zijn, jammer dat het niet lijkt te lukken.

Heb je het misschien te dik gegoten in 1x of kan de buitentemperatuur een rol gespeeld hebben. Eea zou op de fles moeten staan.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 09:06

Moet ie wel echt op gewicht worden gedoseerd, en niet toevallig op volume? Die fout heb ik wel eens gemaakt :))

Maar eigenlijk zou het niet uit moeten maken, een verkeerde dosering zou gewoon sneller/langzamer moeten uitharden.