[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:29

Ayasha: De Arend was via Schilderclub. Heb wel het boek van realisme in portret maar eigenlijk ben ik niet zo van dingen nadoen dus was een beetje een impulsieve aankoop :')
Leuk dat je ook een tekenkamer gaat maken. Je vosje is al heel mooi qua kleuren.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:29

Wauw knap Ayasha! Kleurpotlood gaat je goed af :)

Ik zal direct eens mijn tekenkamer tonen :')

Afbeelding

We hebben eindelijk betere verlichting geïnstalleerd in de slaapkamer (yes nu kan ik zien welk kledingstuk ik pak :+ ) , nieuwe stoel en een ladekastje waar (het meeste van) mijn tekenspullen inpast!
Olieverf kan hier nog altijd niet, zou ik niet in mijn slaapkamer willen doen haha, dus dat ligt allemaal nog bij mijn ouders.
Laatst bijgewerkt door Schemerdier op 05-01-21 11:43, in het totaal 2 keer bewerkt

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:39

Mooi al Ayasha!

Ik heb ook een tekenkamer, nou ja, de helft, ik deel hem met mijn man en zijn basgitaren :j
Ideaal, nooit hoeven opruimen en zo kunnen aanschuiven en verder gaan *\o/*

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:41

eva1969 schreef:
Mooi al Ayasha!

Ik heb ook een tekenkamer, nou ja, de helft, ik deel hem met mijn man en zijn basgitaren :j

Hahaha ik deel de kamer ook met m’n man en z’n nieuwe gitaar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:43

:j Dat is het idé inderdaad. Dan zou ik ook verf willen oppakken. :j Heb al helemaal in mijn hoofd hoe ik het wil. :') Heb ooit met acryl gewerkt en dat vind ik best fijn. :j

Kleurpotlood en ik hebben best een moeizame communicatie. De polychromos kon ik totaal niet mee om. Dit zijn Caran D'achte Luminance potloden en dat werkt wel. :j
Ik heb ook heus niet ineens een aantal tinten bij besteld hoor. :n :o O:)

Oorspronkelijk zou mijn toekomstige tekenkamer een fitnisskamer worden maar mijn man is er achter gekomen dat ik veeeel meer teken dan dat hij traint als de toestellen op staan. :') Dus het wordt teken kamer. :+:

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:44

Ayasha schreef:
Oorspronkelijk zou mijn toekomstige tekenkamer een fitnisskamer worden maar mijn man is er achter gekomen dat ik veeeel meer teken dan dat hij traint als de toestellen op staan. :') Dus het wordt teken kamer. :+:

_O- _O-

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 12:36

Wat leuk, een echte tekenkamer! Ik deel m'n kantoor met mijn vriend maar heb hier wel een fijne tekenplek. We zijn ook op zoek naar een nieuw huis waar ik hopelijk een grotere tekentafel kan hebben. Maar we zitten hier nu weer in een strengere lockdown, dus een nieuw huis duurt wellicht nog wel even.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 12:39

@Eva, ik ben benieuwd hoe t je bevalt :D.

@Ayasha, dank je :D. Je vos ziet er goed uit, mooie felle kleuren :j.

Ik heb geen tekenkamer, geen ruimte voor. Maar de eettafel is groot genoeg :j.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 12:42

Napie
Wat een mooie appel, die schil is echt levensecht <3

San
Goed begin ben benieuwd hoe hij word

Dank je jis

Eva
Ik snap precies wat je bedoeld met het snoetje van rechts. Die oogt op de fotos als een wit vlak wat in het echt niet zo is.
Hopelijk krijg ik vandaag de lijst en dan maak ik een nieuwe foto

Ja krijt werkt ook fijn maar ik ben te ongeduldig om daar een mooie egale dunne laag mee te maken daarom hou ik van dr pan pastels
Bij dr dames is rechts ook enkel met de pans gedaan en ruimte genoeg voor detail lagen

Ayasha
Aahh wat een lieve commentaren heb je geschreven echt heel leuk om te lezen. Dank je wel.

Maar breng je zelf niet naar beneden, je vos ziet er echt al prachtig uit. Prachtig kleurgebruik en dat oog is al zo sprekend <3 Je bent niets minder dan ik of anderen hier :j :D

Leuk de teken ruimtes, ik durf die van mij bijna niet te laten zien. Omdat we aan het verbouwen zijn en de oude keuken mn werkruimte word heb ik alles op mn nieuwe keuken eiland gestapeld. Die staat nog in de woonkamer, het raam waar die voor staat word een opening naar de nieuwe keuken.

Afbeelding

Ik heb alvast een tekening gemaakt zoals het ongeveer word :D

Vanuit de erker/eettafel
Afbeelding

Vanuit de woonkamer/bank
Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 12:51

:+: Dankje Seven. Wat een superlieve reactie! <3 Ik merk wel aan mezelf dat ik vaak voor de wat fellere tinten ga. Met aquarel heb ik die neiging ook. :j

Ik zit een beetje zoals jij momenteel trouwens. Ik heb een bureau waar een boekenrek en mijn laptop op staat in wat momenteel functioneert als onze woonkamer. Heb dus soort van 1/4e bureau (want hier staat ook een waterkoker op.) en heb mijn tekenspullen zo netjes mogelijk opgeborgen in mijn boekenrek. Maar mijn man zei gisteren ineens dat ie gek wordt in mijn plaats als ie ziet hoe ik zit. :+:
Ik kan hier op zich best mee leven maar ik ga geen nee zeggen tegen meer ruimte. :))
Ik wil in mijn tekenkamer ook een logeerbed of een logeerbank zetten (zo eentje die je kan uitschuiven) zodat ie ook zou kunnen functioneren als logeerkamer. Niet dat we zoveel logé's hebben maar we hebben de ruimte dus dan vind ik dat altijd mooi meegenomen.
Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:01

Ik heb de luxe van een hele ruime werkkamer, waar ook mijn gitaren staan, en mijn piano. Enige nadeel is dat die kamer in de winter erg koud is. Op het noorden, dus mooi gelijkmatig licht en zomers dan wel weer heerlijk koel.

Ik kan zonodig wel nog uitwijken naar boven, naar een kleinere kamer waar ook een vrijwel leeg bureau staat, plus een groot deel van onze boekenkamer. Gekscherend dus 'de bibliotheek' genoemd.

Wij wonen dan ook met z'n tweeën in een veel te groot huis :))

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:04

Nou die van joi kun je nog aan zitten ik zit voor nood aan de eettafel. De tekening ligt in de gang := heb nergens ruimte momenteel :D
Straks heb ik veel meer ruimte maar komt ons kantoor ook naar beneden zodat onze zoon daar dan kan slapen. Zijn slaapkamer kan dan dienen als opbergruimte en plek voor mn naaimachines :D

Heerlijk die luxe ibbel, onz huis ook alles behalve klein maar een aparte kamer vind ik monder handig door onze zoon die wil ik ook wat in de gaten kunnen houden :D

Ben nu opzoek naar een tekentafel maar ik ben een zeur want ik wil geen plastic ding := ben dus aan het rond kijken naar een oude evt antieke werkende tafel

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 13:28

Leuk om jullie werkplekken te zien!

Hahaha! :D Leuk Ayasha en lief ook van je man. De kleuren van je Vosje zijn geweldig!

Selina schreef:
eva1969 schreef:
Mooi al Ayasha!

Hahaha ik deel de kamer ook met m’n man en z’n nieuwe gitaar.

:))

Leuk om te zien dat je IJvogel wat groter is dan ik dacht Seven! :D

Ik had/heb op zolder een mooie ruimte met een groot raam op het noorden maar ik vind dat zo ongezellig voor 1 van mijn honden die de trap niet op durft dus zit al aardig wat jaren beneden in de woonkamer. Beetje rommelig maar wel gezellig. :D Ook op het noorden bij een grote schuifpui. Kan niet wachten tot die weer open kan in de lente/zomer.

Afbeelding

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 14:02

Vind je dat niet vervelend dan, telkens in die geuren/walmen van de verf zitten?

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 14:08

Super leuk om de werkplekken te zien :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 14:14

Heel leuk om al die verschillende werkplekken te zien :D een tikkeltje chaotisch lijkt wel de gemene deler :+

@Ayasha: supermooi begin aan de vos, ik doe het je niet na. Heel 'zacht' en mooi kleurgebruik. Het oog heeft echt al emotie.

@San: veelbelovend begin aan de flamingo! Ben benieuwd naar de rest.

@ElineR: dapper vind ik dat altijd, mensen tekenen. Ik vind het goed gelukt. De gelaatstrekken zouden misschien nog wat duidelijker weergegeven kunnen worden, maar dat hangt ook af van je stijl. De structuur van het haar vind ik wel echt goed gedaan.

@Selina: jouw eerste werken uit 2016 zijn nochtans zo gek nog niet hoor :')

@BalouK: creatief jouw snelle schetsen, zeker de roos-vrouw. Vind het leuk hoe je de roos echt helemaal in de vrouw verwerkt hebt :j

@kallipooh: prachtig! Maar ik ben sowieso mega fan van jouw werk :o het heeft ook zeker een Harry Potter vibe over zich (en dat bedoel ik positief :)) )

@henny: heel mooi! Ook je latere update incl achtergrond, die ondergaande zon past mooi bij de uil.

@Seven: ook weer een topwerk, je kan de paarden echt levensecht neerzetten!

@Napie: jouw appel doet me denken aan alle stilleven opdrachten die we vroeger kregen bij de kunstacademie :D ziet er al een prachtig begin uit!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 14:16

Mijn atelier is ook wel vrij chaotisch :+ en dan staat de rommelkast aan de rechterkant nog niet mee op de foto :=

Afbeelding

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 14:18

Hahahahaha en ik maar denken, nou ik post wel een foto van mijn werkplek als ik opgeruimd heb _O-

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 14:19

Haha wat een rommeltjes bij sommigen.
Hier is m’n tekenkamer wel overgenomen door onze thuiswerkplekken. Als m’n man weer naar kantoor kan heb ik 2 bureaus tot m’n beschikking *\o/*

Afbeelding

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 14:22

Haha de laptop op dozen is herkenbaar, ik heb sinds gisteren een monitorstandaard om hem op te zetten :D Mooie werkplek!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 14:24

We zijn nou eenmaal creatief en meestal daardoor wat rommelig. Ik hou daar wel van, ik noem het een georganiseerde rotzooi. Maar die van mij is als ik er werk niet zo onopgeruimd als nu, nu is het gewoon een stapel spullen :=

Van de verflucht heb ik geen last gelukkig. Dat komt door de verf die ik gebruik. Als ik met terpentine etc schoon zou moeten maken zou dat een stuk minder zijn ook met de kleine die overal aan zit :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 14:25

Schemerdier schreef:
Haha de laptop op dozen is herkenbaar, ik heb sinds gisteren een monitorstandaard om hem op te zetten :D Mooie werkplek!

Ja bewuste keuze haha. Kon geen standaard vinden die hem op exact de juiste hoogte kreeg. Ben nogal pietluttig daarin :') Dan maar puzzels.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 14:29

Seven schreef:
We zijn nou eenmaal creatief en meestal daardoor wat rommelig. Ik hou daar wel van, ik noem het een georganiseerde rotzooi. Maar die van mij is als ik er werk niet zo onopgeruimd als nu, nu is het gewoon een stapel spullen :=

Van de verflucht heb ik geen last gelukkig. Dat komt door de verf die ik gebruik. Als ik met terpentine etc schoon zou moeten maken zou dat een stuk minder zijn ook met de kleine die overal aan zit :D

Hier is het soms wel opgeruimd, maar dan loop ik te graven in mijn voorraad houtjes naar hét ultieme houtje, en dan is het even later weer zoals op de foto :')

Ik hou er ook wel van O:) (mijn vriend een beetje minder haha)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 14:41

Ik zag op marktplaats een hele mooie tekentafel met kruk voor maar 150 euro alleen zie ik het niet zo zitten om niet lekker in de woonkamer te zitten. Het licht is goed en ik heb dan toch dat ik niet zo afgezonderd zit. Mijn partner zag alleen atelier voor zich in het kantoor of de logeerkamer. Ik voel mezelf nog te jong voor een atelier.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 14:54

Wij zijn allebei best wel rommelkonten, niet altijd handig.
Mijn wederhelft heeft een werkkamer boven en gaat nooit meer full time naar kantoor, wordt dan hooguit 2 keer per week.

Met kleine kinderen zou ik niet in de huiskamer gaan schilderen maar die zijn allemaal volwassen en uit huis op 1 na, kreeg er wel een schoonzoon voor terug in huis een jaar geleden. :))

Schemerdier schreef:
Vind je dat niet vervelend dan, telkens in die geuren/walmen van de verf zitten?

Daarom ook graag weer die schuifpui open. Het is vooral bij de opzet van een schilderij, als ik vetter ga werken geen probleem en wissel ook af en toe van verf soort, acryl is helemaal geen probleem qua geur.