[VER]Gebroken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-20 17:50

Ben er alleen maar blij mee AD! Het is denk meer de "veilige toekomst", de droom van een gezin (Prem boert natuurlijk erg goed), het gemak waarmee de ontmoetingen gaan, het samen slapen (jaaa lastig), de vrolijke klik, de diepere, mysterieuze klik. Misschien ook wel het aanzien. MAar ook juist het moeilijke. Het proberen te temmen van een wilde hengst is altijd spannender dan een brave ruin. Ofzo. "Mij lukt het wel" etc. Het idee dat nu opgeven gelijk staat aan "alles is voor niets geweest". Het bang zijn om alleen te zijn, het idee hebben dat je helemaal niet leuk bent.

"He got Nina under his spell".

Ga het er meer in proberen te verwerken! Je geeft ook goede voorbeelden (vind ik erg fijn!!!). Thanks. Goed weer ff een skupje onder de billen.

Maar eerst even wat luchtigs, eerst even naar FRA!

Zertab

Re: [VER]Gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 18:01

Het lijkt voor mij alsof Nina en Prem eigenlijk alleen maar op lichamelijk vlak klikken en persoonlijk niet zo. Waarom is er dan altijd drama?

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-20 18:07

Nu door vooral de omstanders.

Nee, zeker niet alleen lichamelijk! Ik ga het verwerken hahaha. Anders verzin ik wel wat hahah (slecht dit).

Working on it.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 18:19

Het is jouw verhaal hé, voel je vooral niet verplicht om dingen erin te verwerken ofzo :)

AlphaDaemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 19:12

Ja eens met Zertab. Het is jouw verhaal en ik vind t leuk (met vele anderen) dus ik ben al blij dat ik mee mag lezen. Ik denk alleen dat als je hier echt een boek over wilt schrijven en uitgeven het wel belangrijk is als mensen die punten die je noemt beter begrijpen. Hier zo voor op bokt denk ik gewoon alleen maar: spill that tea! Ik wil doorlezen :p het is denk ik ook moeilijk om een verhaal zo te schrijven waarbij je nu voor ons niet meer kunt editten aan het begin. Ik betwijfel dat boeken echt van pagina 1 tot het einde geschreven worden met alleen hier en daar wat tekstuele wijzigingen :p en ik denk ook dat veel auteurs anderen hun werk laten lezen en vragen of t verhaal loopt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 19:28

Ik vind het wel beter uitgewerkt in de latere stukken hoor, dat er een bepaalde, ongrijpbare aantrekkingskracht is waardoor Nina toch naar een leven met (de leuke kant van) Prem verlangt...want als het leuk is dan hebben ze het super naar hun zin :j

En ze heeft al meerdere malen geschreven dat ze bij hem een rust / verbondenheid voelt die ze bij andere mannen mist.

Tja alleen ze zouden dus wat duidelijker ècht voor elkaar moeten gaan. Dat Nina niet meer met jan en alleman op stap gaat om te kijken of ze iets beters kan vinden. En dat Prem gewoon een echt duidelijk vast plekje voor Nina in zijn leven inruimt waar niemand verder nog wat aan te tornen heeft.

Nu houden ze elkaar in onzekerheid door er zo'n "het is leuk zolang het goed gaat, maar we pakken niet door" sticker op te plakken. Maar misschien zit een stevige relatie er ook gewoon niet in omdat ze er allebei niet in geloven.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-20 21:21

WOW pmanera.
Dit zeg je heel mooi.

Alleen is het aan mij de taak dit te verwoorden.

10.
Vrijdag 18 oktober 2019

Mike zocht een ‘Pamela Anderson met brains’ vertelde hij, toen we matchen op de datingapp Happn. Het was september 2018 en ik zit dan een beetje ‘in between relationships’ met onder andere de Kunstenaar.
“Ik zoek een partner die ik als een Prinses mee kan nemen op zakenreizen” stond er in zijn profiel – het sprak met op dat moment erg aan – meer dan het Pamela Anderson gedeelte – maar in eerste instantie lijkt het geen ‘match made in heaven’. Hij vraagt me mee voor een bakje koffie, maar op dat moment ben ik nogal snobistisch ingesteld en wil ik best daten, maar dan wel iets met drank en/ of eten, dus ik hou het af. Hij geeft niet op en uiteindelijk blijken we toch een overeenkomst te hebben: een voorliefde voor mode. Hij vertelt dat hij graag gaat shoppen in de States, waarop ik gekscherend antwoord dat ik graag eens meega.
“Volgend jaar, ok?” antwoordt hij. Hij heeft mijn aandacht. “Wie weet” antwoord ik.

Als hij vraagt van wat voor kleding ik hou, stuur ik een foto door van het Avernus racerjumsuit. “Als ik deze heb, ga ik wel mee koffie drinken” stuur ik nog om te dollen.
“Heel netjes, deal! Waar haal je die? Dan haal ik je op en gaan we uit eten!”. Ik vertel het merk en nu ik toch zo lekker bezig ben, stel ik gelijk maar een restaurant voor. “Butcher club Amsterdam?” Hij stemt toe.
“Wanneer kun je? Kom ik je netjes ophalen en zet je netjes thuis af. Slaan we de koffie over”. Ik begin me een beetje bezwaard te voelen; dus stel volgende maand voor. “Dan kan ik die jumpuit halen”. Straks denkt hij echt dat ik wil dat hij hem koopt. En volgende maand heb ik wel weer budget om het zelf te kopen.

Hij houdt woord, reserveert het restaurant en stelt een tijd voor om me te halen – “ik drink geen alcohol, dus ik rij altijd” zegt hij – ideale man. Ondanks dat de afspraak nog enigszins in de toekomst ligt, blijft hij onophoudelijk appen. Het komt een beetje opdringerig over; ik ontmoet liever iemand dan eerst non-stop te appen. En dat niet alleen; elke dag krijg ik wel dergelijke berichten: “Spontane actie, rij nu bij Haarlem. Wat nu als ik langs rij, jouw fiets in de auto gooi en je netjes thuis breng.. één voorwaarde: ik ben niet geschoren”.
Het komt vreselijk opdringerig over en als je, de avond voor onze date, ‘spontaan’ voor mijn deur staat, zo schrijf je, ben ik het zat: ”ZO ik vind dit echt onrelaxed, hee. We hebben toch al een dag afgesproken? Het maakt dat ik ernaar neig morgen ook af te zeggen”. Eindelijk is de boodschap duidelijk maar het behoeft geen uitleg dat we nu niet direct een goede start hadden. Om nog maar te zwijgen over het feit dat hij zelfs voorstelde dat ik na het eten bij hem kon blijven slapen. “Dan ben je de volgende dag sneller op je werk”. Ik heb hem (misschien achteraf niet zo heel vriendelijk) ervoor bedankt.

Gelukkig verloopt de date een stuk plezieriger; keurig op tijd staat hij voor mijn deur in zijn witte Tesla, uiteraard met zijn ‘vliegende deuren’ open. Hij is er nogal trots op; toen hij vertelde dat hij het model X had, antwoordde ik dat de meeste Ubers ook Tesla’s zijn – haha, ik was zo’n trut toen. Qua uiterlijk is het niet direct mijn type; Wouter beschreef hem op basis van een foto als “soort boer zoekt vrouw type, maar dan de luxe en nerdy type”, maar dat ben ik niet helemaal met hem eens. Hij is groot, kaal, heeft een serieuze blik en een tikkeltje traag. Hij draagt de avond van onze eerste date zo’n oudelullenpetje, een geruite versie. Mike is zo’n 45 jaar oud en werkt in de IT. Op mijn gezicht verschijnt een grote grijns als hij een enorme bos bloemen van de achterbank tovert.
Mike blijkt een ‘man met een plan’ (en daar val ik weer wél op); we rijden naar Amstelveen en stoppen bij de G-star winkel in het overdekte winkelcentrum. “Laat die jumpsuit maar eens zien” zegt hij, en ik trek hem aan. Bewonderend kijkt hij op als ik de paskamer uitkom en als ik me even later weer omkleed, hoor ik hem met de winkelmedewerker praten.
“Ik wil hem graag kopen, en kan ze hem gelijk aanhouden?”. Ik ben flabbergasted, maar de deal is al gesloten als ik de paskamer uitkom: ik mag me weer omkleden. Ik vind het geweldig!
“Ik hou wel van vrouwen die goed voor zich zelf willen zorgen.
Draag ik graag mijn steentje aan bij - ben graag trots op 'mijn meissie'”. Waarom hem ik dit altijd, denk ik, maar ik besluit er maar van te genieten.

Het restaurant wat ik heb uitgekozen, is geweldig. De Kunstenaar had me er al vaak over verteld; het lijkt een gewone Burger bar op de Albert Cuyp, maar in het restaurant zit een ‘geheime deur’: het lijkt een gewone deur van een koelcel, maar ernaast zit een klein belletje en alleen als je het juiste wachtwoord weet, gaat de deur open en kom je in een te gekke cocktailbar/ restaurant. Dat is dan ook de reden dat ik, als niet-vleeseter naar een restaurant ga wat “Butcher” heet en waar de beenderen in de etalage hangen.
Het is een leuke date – althans, het eten is erg smakelijk maar het pushende gedrag blijft. Hij komt direct bijna op mijn schoot zitten en begint gelijk over seks. Over vastbinden om meer specifiek te zijn, ik weet het nog precies.
“Je ogen beginnen helemaal te glimmen als ik erover begin” zegt hij, en dat maakt me zelfs een beetje boos. Doe normaal! Ik snap niet dat mensen denken dat ik zo’n tropische verrassing ben in bed. Ik ben eerder exclusief en gereserveerd en op dat moment zie ik mezelf nog niet met hem in bed liggen. Bij het afscheid zoenen we wel bij zijn auto, maar als hij zijn hand direct in mijn broek steekt, is het voor mij wel klaar en ga ik snel naar binnen.

De week erna blijft hij pushen en doet hij er alles aan om bij me in de smaak te vallen (hij gaat zelfs met zijn personal trainer handstand oefenen; ik had gezegd dat ik dat zelf graag wilde leren), maar als hij ongevraagd voor de deur van kantoor staat, is de maat voor mij vol en verbreek ik (nogal duidelijk) ons contact.

En nu, een jaar later, sta ik op Schiphol en vlieg ik naar hem toe voor een weekend Frankfurt. Het kan raar lopen. Maar zoals altijd, geldt ook nu weer: 'life is what happens to you when you're making other plans'.

to be continued

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 21:58

Ugh ik vind het soms echt misselijkmakend hoe materialistisch Nina is. Altijd maar uit op dure dingen, terwijl ze zelf altijd zegt dat ze geniet van de kleine dingen en dat geluk vanbinnen komt enz. Het hele hoofdstuk gaat over hoe vervelend ze die vent vind, seksistisch en niet aantrekkelijk, maar als ze een jumpsuit krijgt en een weekendje shoppen in NY is alles opeens prima. *eyeroll*

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-20 22:09

Oh dan heb ik het niet goed geschreven want dat was een jaar geleden hé haha volgens mij staat dat er ook in. Ze hebben inmiddels al weerlanger contact. Mike was er toen Nina jarig was.

Is gewoon luchtig, hoe iemand kan veranderen. Dit komt niet meer goed haha.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 23:43

Ik vind ook wel dat ze gewoon echt op kwallen valt. Deze date snap ik echt niet.
Laatst bijgewerkt door poes op 12-11-20 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 23:53

Tja.. gewoon zoekende. Ik snap dat wel hoor! Alleen dat het contract er daarna nog is snap ik dan weer niet

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 23:56

chantalboes schreef:
Ugh ik vind het soms echt misselijkmakend hoe materialistisch Nina is. Altijd maar uit op dure dingen, terwijl ze zelf altijd zegt dat ze geniet van de kleine dingen en dat geluk vanbinnen komt enz. Het hele hoofdstuk gaat over hoe vervelend ze die vent vind, seksistisch en niet aantrekkelijk, maar als ze een jumpsuit krijgt en een weekendje shoppen in NY is alles opeens prima. *eyeroll*

Jaa ook een grote ergernis van mij aan Nina. Ook bij Prem vond ik dit wel doorschemeren.

Geen negatieve reactie naar jou hoor ts! Dat mensen zich ergeren aan jouw hoofdpersonage is gewoon een compliment want het heeft te maken met jouw schrijfstijl :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 08:40

Dat stukje aanvulling van het contact sindsdien zou wel fijn zijn in hetzelfde stuk inderdaad :j

Dat je als lezer een beetje begrijpt hoe Mike zichzelf weer in the picture heeft gekregen na dat opdringerige gedoe....want nu lijkt het echt weer zo van hou Nina een exclusief uitje voor en ze is van de partij.... wat op zich niet eens zo erg is, moet ze zelf weten, maar je gaat toch niet met een kwal op stap en voor ons is Mike zoals net omschreven :=

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 09:47

Ik wil nu vooral weten hoe ik in die bar kom :+

Maar geweldig verhaal. Mijn collega's zijn superblij, want ik ben weer til in de dode moment :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:12

Hoe krijgt hij zijn hand in de broek bij een jumpsuit?

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:19

poes schreef:

_/-\o_ Geweldige opmerking, wat een talent :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:19

poes schreef:

Haha ja dat vroeg ik me ook af inderdaad _O-

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:22

Hmm ja, dat is nogal graven :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:31

Misschien zit de clou in het dat Nina zich weer aan het omkleden was en die kerel vroeg of ze hem meteen aan mocht houden....maar ze toen al haar andere kleren weer aan had...? Ofzo :))

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-20 13:40

poes schreef:

IK HEB HIER SERIEUS VANNACHT OVER NAGEDACHT HAHAHA! Maar ik dacht gelijk, och, valt toch niemand op _/-\o_ .

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:44

astridastrid schreef:
poes schreef:

IK HEB HIER SERIEUS VANNACHT OVER NAGEDACHT HAHAHA! Maar ik dacht gelijk, och, valt toch niemand op _/-\o_ .

Nou als het decolletee diep genoeg is... is niets onmogelijk... bijkomend voordeel zijn de 2 pluspunten die je onderweg tegenkomt met je handen en erna armen _/-\o_
Laatst bijgewerkt door Neon op 13-11-20 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:48

astridastrid schreef:
poes schreef:

Ja wel want ik vroeg het me ook af! :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:21

astridastrid schreef:
poes schreef:

Ik kon niet slapen en moest er ook aan denken :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:30

pmarena schreef:
poes schreef:

Haha ja dat vroeg ik me ook af inderdaad _O-

Hahahaah dit valt me nu pas op. _/-\o_

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:30

Ik zou de jumpsuit terugbrengen, er zit duidelijk een gat in een van de steekzakken :j